Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Det finnes flere 'billige' Hamptons i Polen, som gjerne kan la seg kombinere med langhelg til GDN, WAW eller POZ. Skjønt, er vel ikke så billig lenger, pga kursen, men det er i all fall en mulighet.

    Det finnes også en Hilton i Stockholm.

    Eilert Smith i Stavanger er et annet alternativ. Det er nå en del av SLH (Small Luxary Hotels), som igjen er en del av Hilton; https://www.hilton.com/en/hotels/svgeslx-eilert-smith-hotel/

    Hilton har også lansert Hilton for Business, og gir doble netter ut året dersom du oppretter profil for en bedrift i ditt navn. Må nesten jobbe for et lite selskap og da opprette en bedriftsavtale hvor du da blir kontaktperson, og din personlige profil knyttes til denne. Du får doble netter på din private profil. Du trenger ikke bruke denne bedriftsavtalen, det holder at den blir opprettet, og knyttet til din profil.

    Ellers gir American Express Platinum (650,- / mnd) Gold-status hos Hilton.
     
    Last edited: 02. sept 2024
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for detaljert svar!

    Fra vilkårene til Amex Plat:
    • Ingen bindningstid – hvis du ikke blir fornøyd kan du si opp kortet akkurat når det passer deg. Hvis du sier opp kortet får du også tilbake den delen av månedsavgiften som du ikke har benyttet deg av.
    • Om du sier opp eller nedgraderer ditt kort innen 12 måneder blir du debitert for dine mottatte poeng. Les mer i vilkårene.
    Så da kan jeg kanskje signe opp for å få Gold den/de måneden jeg evt ønsker å booke Hilton for points. 650 kr blir nok mye billigere enn å bo nok netter/opphold hos de for Sølv. Burde jo ikke bli trukket noe ekstra så lenge jeg ikke har brukt kortet til å tjene poeng
     
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Waldorf Astoria Cavalieri Rome
    Min status: Diamond
    Rom booket: Imperial city king city view (2 rom)
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Gratis frokost og SPA-tilgang. Gratis vann på rommene.

    Det gis ikke oppgraderinger til Imperial-rommene på dette hotellet og jeg booket disse bevisst for å sikre meg utsikten over byen. Siden forventningene var justert så ble jeg heller ikke skuffet over å ikke få den eneste videre oppgraderingen som ville ha vært suite til 40k NOK natta.

    Hotellet er helt fantastisk etter min mening. Utsikten er vanvittig siden hotellet ligger på toppen av det høyeste punktet i Roma og fra åttende etasje (som vi fikk) så kunne vi se alt, bortsett fra deler av kuppelen på Peterskirken pga av noen store trær. Å sitte på sin private terrasse og drikke te mens en så de aller største severdighetene i byen fra denne var flott. Den hyggeligste overraskelsen var en egen Imperial Lounge for alle som hadde imperial rom. Den hadde flotte stoler og servering nærmest non-stop fra 7 om morgenen til 8 på kvelden. Gratis mat og drikke, inkludert alkohol. Noe beskjedent drikkeutvalg og mat var det, men det var bedre en svært mange executive-lounger. Det beste var møblementet og den stille atmosfæren.

    Housekeeping var også helt sensasjonelt bra. De var i gangene HELE tiden. Hver gang vi forlot rommet så var det noen innom og ryddet, byttet håndklær, fylte på vann redde opp sengen og kjørte turn-down service. Dette gjorde de flere ganger for dagen. Det skulle kanskje bare mangle siden prisen for rommen var svært høy, men allikevel veldig behagelig og kjekt.

    Hotellet ligger også stille til og vi hørte minimalt med støy. Det meste var noen barn fra barnebassenget noen få ganger når leken tok litt over, men ikke sjenerende på noen måte. Servicen var uovertruffen og frokosten var veldig flott. Tips er å ta frokosten nede og ikke i loungen. I hovedrestauranten får man frokosten (50 EUR) gratis som diamant og utvalget er stort, inkludert ferskpresset frukt/grønnsaksjuice lagd av kokk etter at du velger hva du vil ha oppi. Vi åt oss stappmette alle dagene slik at det var lite behov for noe lunsj.

    Hotellet kan arrangere privat guide i Vatikanet. Den tok vi og angrer ikke et sekund. Vi stod i kø utenfor i 2 minutter, men etter det så var vi aldri i en kø igjen. Guiden fikk oss igjennom sperringer og gjennom en snarvei til det sixtinske kapell uten kø i det hele tatt. Vel verdt pengene når en har begrenset tid og som vi, helst ville tilbake på hotellet :).

    Hotellet har gratis shuttlebuss til byen som går en gang i timen til ca kl 20. Vi tok bare Uber lux men jeg har hørt av andre at shuttlen har god plass. Hotellet kan også arrangere limo-service til og fra flyplassen. Vi tok toget inn til Roma og deretter Uber, men limo på returen. Det var utrolig deilig å slippe tog og tilhørende styr og heller bare bli kjørt. Selvsagt kostbart sammenlignet med taxi (opptil 7 ganger så dyrt som en taxi, avhengig av bilklasser), men helt uovertruffent. Concierge sendte liste over hva vi kunne velge på forhånd og det «dårligste» var en Mercedes E-klasse mens det beste var en Rolls-Royce Phantom.

    Bestemte meg med en gang for at jeg ikke skal bo noe annet sted neste gang jeg er i Roma :D
     

Del denne siden