Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

1. Duxton

Duxton EBD - SIXT Diamond

Likes mottatt:
    306
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om måter man kan skaffe seg stempler som teller mot Gull status hos Hotels.com? Uten at man har overnattinger

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,539
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg klarte en gang å forlenge varigheten på en reward natt ved å booke overnatting på et hostel i Vietnam (eller noe sånt) for rundt en 50lapp. Ble registrert som en overnatting. Men det er en del år siden nå.

3. Duxton

Duxton EBD - SIXT Diamond

Likes mottatt:
    306
    Bonuspoeng:
    63
    Du betalte, men sov der aldri?

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,539
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Var trygt hjemme i Norge

Duxton liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan finne senger på hostell til 20kr natten. og lage enkeltbookinger. hostellet tar nok bare pengene og du får erfaringsmessig overnatningen registert.

tobeornot999, Staralliance and Duxton like this.
  6. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har akkurat gjort det på The Arrivals Capsule i Ho Chi Minh City til 100 kr og fikk gratisnatt.

Chrisljo liker dette
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om det er mulig å legge til bonusovernattinger på en eksisterende booking? Kommer til å tjene opp fem bonusnetter ila de neste månedene, og har en reservasjon på fem netter i desember som jeg har valgt å betale på hotellet. Kan selvfølgelig avbestille og bestille på nytt, men er redd for at prisen går opp nært avreise, og at vinningen da går opp i spinningen.

8. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Har straks opptjent Reward-natt nr. 2, men de har ca 500,- differanse i verdi. Noen som vet om man kan velge hvilken man vil bruke ved booking eller blir det den som er eldst?

9. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan velge

tombom liker dette
  10. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom man endrer et opphold (datoer), mister man da helle ViaTrumf man fikk eller blir Trumf'en bare justert?
    Jeg kunne selvsagt bare bestille på nytt, men jeg ønsker å beholde flash sale Trumf'en på 10,9%

Dessuten en erfaring: Jeg måte nylig kansellere en forhåndsbetalt bestilling (innenfor avbestillingsfristen): Bonusnettene kom opp så å si umiddelbart igjen og pengene var tilbake på Amex etter mindre enn to virkedager.

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Står ii t/c hos Viatrumf for Hotels.com:
    Endring av booking via telefon vil føre til at bookingen din blir slettet fra ViaTrumf. Ombookingen må gjennomføres gjennom ViaTrumf.no for at bookingen skal bli registrert med Trumf-bonus.

themichael liker dette
  12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med å få fordelene det reklameres med som Gold?

Har booket endel hoteller hvor gold skal få mulighet for oppgradering osv.. uten at jeg noen gang har fått det.

Nå har jeg kommet over ett hotell hvor frokost skal være en Gold fordel..
    Noen som har erfaring om dette er noe som legges til automatisk i systemet, eller det noe jeg må krangle på ved innsjekk/under oppholdet?

Sparer ca. 2k på oppholdet ved å ikke legge til frokost som tillegg, så ønsker jo helst å bruke denne fordelen..

upload_2025-8-13_13-46-31.png

13. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri opplevd at de har nektet en fordel når jeg har påpekt fordelen og vist dem teksten i appen. Men ofte jeg må minne dem på det. Fått oppgradering flere ganger men er det fullt får man det selvsagt ikke.

tobeornot999 and Teknolai like this.
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg booket var det en gratis flaske vin.
    Det var en halvflaske på et 4 dagers opphold :D

15. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her! Har fått disse fordelene flere ganger, men aldri uten å be om det. Har aldri møtt hotell-personale som umiddelbart skjønner hva det dreier seg om. Men det har også stort sett løst seg :)

16. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,892
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig dette er feil tråd, men uansett. Jeg ser på litt rimeligere hotell på Zanzibar, og da står det i seksjonen for "Vilkår og avgifter": Refunderbare depositum. Depositumet må betales via bankoverføring senest 24 timer etter bestilling.

Dette har jeg aldri sett før, men hva betyr det? Skal man virkelig surre med manuell bankoverføring dersom man bestiller dette rommet via hotels.com, eller er det noe hotels.com fikser når de har min kredittkortinfo? Det står også at stedet aksepterer Visa/Mastercard.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig formulering, men når de bruker de ordene må det jo bety at du kan få tilbake depositumet dersom du avbestiller.

Vær OBS på potensielt rare avbestillingsfrister og følg reglene nøye. Noen ganger 1 døgn, andre ganger 6 døgn, eller noe helt annet.

Hotels.com er tryggere når det gjelder avbestillinger etter min egen mening. Har aldri hatt problemer med å avbestille der, og har gjort det noen ganger.

Dessuten tilbyr Hotels nesten alle hotell med mulighet for fri avbestilling, selv om dette selvsagt er litt dyrere enn forhåndsbetalte opphold som ikke kan kanselleres/refunderes.

Calling liker dette
  18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet er jo hvem du skal overføre depositumet til. Hotels.com er nok trygt, men jeg nekter å tro at de krever en sånn betalingsform. Da er vi tilbake til at det er veldig mye mer risikabelt med bankoverføring enn kredittkort.

Jeg tenker heller at dette kan være en variant av "betale på hotellet" som Hotels.com tilbyr, hvor det viser seg at Hotels.com da gir alle kortdetaljene dine videre uten å ta noe ansvar for hvordan mottakeren behandler opplysningene siden de ikke er betalingsformidler.

Tror du kan havne i en pekelek mellom hotell og Hotels.com hvis du må avbestille og ikke får tilbake depositumet. Du har heller ikke noe kortselskap å kreve tilbake pengene fra.

Jeg ville aldri valgt å gjøre det på denne måten, uansett hvor mye jeg eventuelt kunne spart på det. Da er det bare å gå videre til neste (seriøse) hotell.

Calling liker dette
  19. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,892
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok sjansen og bestilte. Det flotte er at Amex ble belastet, selv om det stod "betal senere". Jeg må betale noen tiere på stedet. Dersom det blir avbestilling så får jeg ikke mye tilbake.

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, det får du. Alt sammen, faktisk. Ellers kjører du Amex klage. Så får du pengene tilbake, så lenge du dokumenterer at du avbestilte innen avtalt frist.

Evt: på Amex et det ikke alltid lett å skille en reservasjon fra en belastning - så kanskje du ikke har betalt, men beløpet er reservert/holdt på kortet som sikkerhet?

Dersom det du bestilte virkelig var en helt fleksibel bestilling. Kan evt høres ut som noe annet. Selv har jeg aldri blitt belastet på tidspunktet for bestilling på flexi rom hvis vilkårene sier rommet er fleksibelt for avbestilling til en dato i fremtiden.

Men det har hendt at vilkårene sier (som jeg postet over) at bestillingen er fleksibel inntil en gitt dato, feks 1 uke før oppholdet. Da belaster de kort 1 uke før oppholdet, etter avtalen - siden du da ikke lenger kan avbestille.

"Betal senere" er jo litt uklart som uttrykk også - det viktigste er, som jeg også skrev, å se på de reelle avbestillingsvilkårene.

To be fair: disse er veldig tydelige når man velger et gitt rom/pris både på hotels.com og booking.com

Last edited: 09. okt 2025
    Calling liker dette

Del denne siden