Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg viser forbrukermakt. Har 0 netter hos Strawberry mot 27 hos Radisson i år :)

Rapolo, thfagert and Kniven like this.
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke være noe problem, spesielt ikke om oppholdet blir booket direkte eller gjennom et tradisjonelt reisebyrå og ikke en "OTA" (Expedia, Hotels.com, Booking.com osv).
    Sistnevnte tar så stor provisjon at mange kjeder unntar dem fra poeng og/eller fordeler under oppholdet.

Om oppholdet knyttes mot ditt navn, e-post, mobilnummer ol. er det ikke uvanlig at det havner på din profil automatisk, uten at du trenger å legge til reward-nummeret.

Rscott liker dette
  3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var akkurat det som skjedde. De booket et par opphold for meg med jobbadresessen i går, men jeg fikk varsel på den private profilen om at jeg var registrert som "gjest" og kunne legge til mitt eget rewardnummer for perks og poeng.

freddyen liker dette
  4. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Litt de samme her. Har 2 overnattinger nærmeste tiden. Jeg har da tatt kontakt direkte med hotellene. Ene fant navnet mitt og fått lagt til reward nr. Andre hotellet fant bare gruppebestillingen men sa jeg kunne legge til reward nr ved ankomst. Usikker på åssen det blir med oppgraderinger da. Siste tilfellet er på mandag. Så kan oppdatere

5. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Scandinavia Oslo
    Min status: VIP
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Deluxe
    Andre fordeler: Sen utsjekk (kl. 14:00) og gratis ferdig frankert postkort til å sende en "feriehilsen" til venner eller familie o_O

Generelt så begynner dette hotellet å bli litt utdatert men deluxe-rommet virket relativt nyoppusset / fint. Flott utsikt.

Maggie, Emma and holmen like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,533
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Radisson BLU Zürich Airport
    Min status: VIP
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Premium Airport View
    Andre fordeler: Rabatt i bar og restaurant (men ble trukket full pris likevel..)

Behagelig overnatting på vei til Seoul. Kom inn i går kveld, og sitter nå på flyplassen. Deilig å ha god tid!

Ble hilst velkommen med oppgradering og takk for lojaliteten etc. Hadde bestilt billigste rom, men det var ikke akkurat billig likevel. :rolleyes:

Ok størrelse rom med kaffemaskin, og utsikt mot fly. Dusj, og nok hyller på badet. Men, INGEN knagger til å henge opp håndklær!?

IMG_20250411_084925PXL_20250411_064915959.MP.jpg

Vi fikk også velkomstgave med sjokolade. Mmm..
    IMG_20250411_121605PXL_20250410_154314761.MP.jpg

Regnet med at de 15% avslag på regningen fra bar og restaurant skulle komme automatisk, men den gang ei. Har sendt spørsmål på epost, så får vi se hva som skjer.

Fikk nesten 22000 Radisson poeng for oppholdet, det var jo ganske bra da. Aner ikke hvor mye en bonusnatt koster?

7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Det må ha vært en dyr natt? Fikk 25000 poeng for to netter i London forrige uke til 9500 kr.

8. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hittil bare fått 1 poeng pr krone på alle stays:eek:

9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal være 36 poeng per USD (uten skatt og avgifter) hvis du er VIP og uten discount booster. Det er uansett ikke superlukerativt. Jeg har vel tjent omtrent 150.000 poeng på 28 netter i år, noe som tilsvarer omtrent 4000 kroner til bruk på bonusnetter. Som igjen er noe under hotels.com hvor man får hver 11. natt "gratis".

Last edited: 11. april 2025
    Schlandy liker dette
  10. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Aah ok, daer det discount boosteren som gjør det. Takk for oppklaring

Rscott liker dette
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Kjapp regning tilsier at jeg har betalt ca 1700 kr/natt + mva i snitt , og har uten et eneste unntak blitt oppgradert til junior suite (bestiller premium). Så akkurat når det gjelder oppgraderinger synes jeg Radisson leverer veldig bra. Kundeservicetelefonen kan vi diskutere en annen dag :)

Last edited: 11. april 2025
    Schlandy liker dette
  12. holmen

Likes mottatt:
    75,533
    Bonuspoeng:
    293
    Rommet kostet 200 CHF. Brukte litt penger i bar og restaurant også. Så jeg vet ikke hvorfor jeg fikk så mye. Tror det også har vært en kampanje hvor man fikk 7000 poeng for tre opphold i april (eller noe sånt). Men det var ikke spesifisert i appen, sånn det har vært ved tidligere opphold.

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om fri VIP-frokost gjelder om du booker for familie (i deres navn!) og du ikke er med på turen selv?

14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Spent på hva som skjer etter utsjekk i morgen. Om jeg får forlenget til 2027 eller om det har vært 32 bortkastede netter. Men jeg har som nevnt blitt oppgradert til jr. suite hver eneste gang. Det er da noe.

upload_2025-4-29_18-15-44.png

Last edited: 29. april 2025
    livinspeed, holmen, Flymunda and 2 others like this.
  15. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    43
    Foreløpig ikke skjedd noe hos meg, har blitt noen netter hos de… Regner med at den blir forlenget i 08/2025..

Attached Files:

16. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,920
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke forvent det helt store.
    upload_2025-4-29_20-37-58.png

Rscott liker dette
  17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Så da får vi ikke fasiten før neste sommer. Eller kanskje allerede nå til sommeren. Merker jeg blir litt grinete hvis det nullstilles i år, selv om det bør være mulig å hanke inn 30 til før 2026. Vurderte å kjøre på med Scandic en periode.

18. holmen

Likes mottatt:
    75,533
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått epost med "Nå kan du sjekke inn online".
    Denne har jeg aldri testet før, for jeg tenker at det ikke er nødvendig.

Skulle prøve denne i dag, men når jeg trykker "Fortsett" etter å ha valgt nasjonalitet, så skjer det ikke noe mer.
    Er dette et kjent problem?

19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Det har aldri fungert for meg. Står bare og spinner etter at du har valgt nasjonalitet. Har forsøkt med hele kortstokken av nettlesere på alle plattformer.

holmen liker dette
  20. holmen

Likes mottatt:
    75,533
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, da gidder jeg ikke prøve mer. :D

Del denne siden