Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    Eksempel på en overnatting til ca 1550:

IMG_1193.jpeg
    Skulle jeg kjøpt poengene (så dårlig butikk):

IMG_1194.jpeg

2. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg forsøker å bruke 20489 poeng som en delbetaling i appen har de den herlige verdien av EUR 36,39. Jeg må gjøre noe feil, men vet ikke hva.

3. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Min status: VIP
    Rom booket: Billigste uten noe mer
    Oppgradert: Ja. Juniorsuite
    Andre fordeler: Sen utsjekk og frokost

Dette var da min første erfaring med VIP status. Og det må jo sies at var positivt.

senorwafflez, Emma, Rscott and 2 others like this.
  4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    På Radisson OSL har jeg betalt ca 40 000 poeng for et rom til omtrent 1100 kr.

Så i en annen tråd at en kan få Radisson VIP gjennomg bank/kredittkort? Hvilke da? Ingen av Amex-kortene gir mer enn Premium.

5. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Nordea hadde en invitasjon for et halvt år siden. Samme med Sas. Eneste jeg vet om

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,331
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke hvilket kort som evt tilbyr det. Men mitt Amex Platinum gir Premium "out of the box", og de er ganske flinke på Radisson til å alltid gi oppgraderinger og små-perks (frukt, sjokolade og slikt på rommet) for Premium også. Men det er ikke VIP :p

magnusant liker dette
  7. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson blu Atlantic Stavanger
    Min status: Vip
    Rom booket: Billigste standard rommet
    Oppgradert: Premium room 10 etg med flott utsikt
    Andre fordeler: håndskreven hilsen med litt godbiter og frokost inkludert.

2 runde med vip status ble 2 netter i Stavanger. For en som plutselig har fått en ganske aktiv reise kalender på jobben så har jeg blitt litt hekta på IF og artig med alle slike statuser som gir noe. Hilton Gold (bor "fast" på Hilton Mainz) har ikke gitt meg noe.

8. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Schwarzer Bock Hotel, Wiesbaden
    Oppgradert: Forholdsvis stort superior room med fransk balkong
    Andre fordeler: håndskreven hilsen med litt likør og frokost inkludert.

Fint hotell med mye historie. klarer ikke å bestemme meg om "kjedelige" Hilton Mainz eller dette hotellet ble noe klar favoritt, men teste litt mer. Innsjekk ble nesten flaut her dog. Endel kø og han begynte å sjekke inn meg. plutselig roper han ut unnskyld for at han ikke har sett at jeg var VIP og unnskylder seg flere ganger. Ble for mye for meg... Når man er vant med Gold på hilton som ikke gir et nikk engang så ble overgangen stor.

9. kongenamundsen

kongenamundsen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu New World, Shanghai
    Rom booket: Billigste gjennom app.Kostet vel rundt kr.1000 pr natt+skatter
    Oppgradert: Stort business room med eget soverom/stue.
    Antall netter: 5
    Andre fordeler: Frukt og en flaske vin ved ankomst.Frokost og lounge inkludert.

Greit Radisson hotell med genial beliggenhet rett ved sub og shopping(for dem som bryr seg om dette). Altså god beliggenhet på dette hotellet for utforskning av Shanghai. Vil si at til den prisen på kr. 1000 pluss avgifter er hotellet verdt å booke inkl perks som lounge, frokost, oppgradert rom som VIP.

Bodde i alt 5 netter pga prisen, da det er litt ymse med språk og finish på hotellet. Selv om hotellet er gammelt er det noen ting de kan forbedre. Synes renholdet er sånn ymse i lag med at aircondition var låst til kun varme, og ikke til kjøling. Var ikke varmt i Shanghai under mitt opphold, men greit å kunne velge hvilken funksjon man vil benytte.

10. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Radisson Hotel & suites Gdansk
    Rom booket: Standard gjennom appen deres.
    Oppgradert: Studio med spa tilgang
    Antall netter: 4
    Andre fordeler: To flasker med lemonade, tilgang til spa på hotellet og sen utsjekk.

Fikk dekket Taxi til flyplassen pga litt problemer med rommet ved ankomst. Ellers bra hotell, god frokost og hyggelige ansatte.

livinspeed, holmen, Emma and 3 others like this.
  11. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson blu Atlantic Stavanger
    Rom booket: Enkeltrom
    Oppgradert: Premium room 10 etg med god utsikt
    Andre fordeler: hilsen med litt godbiter og frokost inkludert. Vindu som lot seg åpne.

Ellers: Spurte om ytterligere oppgradering da det var både juniorsuiter ++ ledig og kun én natt, men no go.
    Frokosten var stor nedtur, elendig eggerøre og croissanter som ikke hadde sett et eneste milligram smør...
    2 timers late checkout uten problem.

livinspeed, Spielhaug, holmen and 3 others like this.
  12. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson blu Dublin airport
    Rom booket: Superior
    Oppgradert: Premium room
    Andre fordeler: Lapp på sengen som ønsket meg velkommen tilbake med navn. Fikk rommet litt over 12 når jeg kom. Hotellet har gangavstand til flyplassen. Lokal buss utenfor inn til byen, som dog må sees på som sightseeing, da den bruker veldig lang tid. God mat og hyggelige folk for et flyplasshotell.

livinspeed, Spielhaug, Maggie and 2 others like this.
  13. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Plaza Hotel Bangkok
    Rom booket: Deluxe Room City View (billigste rom ved booking)
    Oppgradert: Junior Suite i 19. etg
    Andre fordeler: Kort med hilsen sammen med 2 stk kokosnøtter på rommet. Frokost inkludert, tilgang til Executive Lounge og gratis vask av 4 stk klesplagg per natt. 20% rabatt på mat og drikke på hotellet. Fikk også sen utsjekk til kl 16 på forespørsel.

Baldrick, sveggis, Cumulus and 6 others like this.
  14. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Scandinavia Oslo
    Oppgradert: Deluxe room opp mot toppen et sted.
    Andre fordeler: Frokost og sen utsjekk.

Dette var en kosetur med jentungen på 2,5 år. og vi følte oss utrolig godt mottatt. Ansatte var bortom med tegneblokker, gratis is. barnebøker etc hele tiden.. Kort oppsummert. Kjempesuksess! Fikk testet svømmebassenget og. Garderoben så ikke ut. Det er ikke personalet sin skyld. De løp rundt å prøvde å holde orden. men håndkler og søppel ble kastet rundt overalt av besøkende.. lå tilogmed slengt rundt i dusjområdet klissbløtt. Alt dette mens det sto store kasser til håndkler og søppel rett ved siden av.. (dagens utblåsing:p)

Har noen flere overnattinger på Radisson Blu Schwarzer Bock Hotel, Wiesbaden og. Men er ikke så mye å skrive om. greit hotell med mye historie. Men etter noen runder der har jeg kommet frem til jeg HATER dusjforheng nok til at det er tilbake til Hyatt og Hilton på andre siden av elven. Der sprekker nok VIP for neste år. men det skal jeg overleve. Kan nevne sist uke så sto det et par foran i innsjekk å kranglet til store gullmedaljen å viste at det var masse ledig "bedre" rom en hva de hadde blitt oppgradert til som VIP. kan jo si meg litt enig men ikke noe jeg hadde orket å krangle på. vet ikke åssen det endte da de krevde å få snakke med sjefen tilslutt.

15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_2625.jpeg IMG_2624.jpeg

Fikk den store suiten med spisebordet, fikk samme sist som Vip. I tillegg noe sjokolade på et fat men det spiste jeg opp gitt.

Hotellet funker bra til sitt formål, men trasig lang innsjekkingskø som alltid her.

Baldrick, Henrik, Maggie and 2 others like this.
  16. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    750
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg klarer ikke lese ut fra velkomsthilsen hvilket Radisson som du skriver om;-)

Cumulus, Kniven, Henrik and 2 others like this.
  17. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Se der ja, falt ut noe tekst men er altså Radisson OSL som noen trolig dro kjensel på.

18. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med rooftop baren på Radisson Suites i Bangkok. Er det et hyggelig sted å sitte? OK utsikt? Hvordan er prisene? Sammenlign gjerne med Raisson Blu i byen, der trives jeg godt. Hvor mange etasjer har hotellet?

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Overnattet på radisson suites for få dager siden. Kan kun svare på hvor mange etg det har. Og det mener jeg var 8etg rooftoppen lå på. Var aldri der oppe selv men navnet var av det artige og rare slaget. Holli bolli.

Christian liker dette
  20. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan fungerer egentlig discount booster vs poengbooster i praksis? Blir det lagret på bookingen? Man kan jo bare endre tilbake rett etter man har bestilt.

Spør litt fordi jeg har hatt poengbooster aktivert en god stund og endret til discount rett før en overnatting som var booket mens jeg hadde poengbooster aktivert. Ser på kontoaktiviteten at bare har fått 9p/usd nå som kun gir mening om de har gitt meg poeng basert på at jeg hadde switchet til discount

Cumulus liker dette

Del denne siden