Vet noen når på året ny periode starter hos Radisson Rewards? Jeg tenkte at dette betød at ny periode starter 1/8, men det stemmer visst ikke? Eller? Når starter ny periode om det ikke er 1/8 hos meg??
Jeg har forsøkt å finne ut av dette selv siden jeg manglet 1 natt for å opprettholde VIP med samme "tier update" nå i august som deg. Var ikke så enkelt å finne noe klokkeklart svar, men har forstått det slik at de inkluderer den måneden som står oppført. Det vil vel egentlig si at man har opptil 13 måneder på seg første gangen når både start- og sluttmåneden er inkludert og at det blir 12 måneder videre (1. sept - 31. august med neste "tier update" 08/26). Noen andre får korrigere om jeg har oppfattet det feil.
Jeg er også spent på hvordan det fungerer. Laget ny konto og fikk to år, men aner ikke hva som skjer etter august i år. De har ikke akkurat det mest imponerende IT-systemet..
Får bare vente og se om antall netter og opphold nullstilles 1/9, eller om de oppholdene jeg har nå i august teller for neste periode. (Det siste hadde jo vært best. )
Jeg tar ingenting for gitt før etter 26.8.25. Skulle ikke forundre meg om det ble nullstilt etter ett år med alt det andre surret jeg gar opplevd derfra De er gode på oppgraderinger da. Det skal de ha.
Dette stemmer med det jeg finner i T&C: As a Radisson Rewards member, you have a qualification period of 12 months to obtain enough Eligible Nights or Eligible Stays to maintain your tier status or to upgrade to the next tier level. The qualification period starts when the first stay is completed and lasts 12 months until the end of the month. At the end of the qualification period, the Eligible Nights and Eligble stays counter will reset to 0 and a new qualification period of 12 month will start. De beskriver selvfølgelig ikke situasjonen med VIP fra kampanje, men jeg vil anta det blir som om man hadde startet kvalifisering 12mnd tidligere.
Vanlig lingo fra bla bank/kredittkort at dette betyr gyldighet til den oppgitte måneden er gått ut. Ser ut til å stemme for Radisson også, fra andre forum. Er ikke VIP, men har Premium sykt lenge da
Hotell: Radisson RED Gardermoen Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Premium Rom: 3341 Andre fordeler: Liten oppmerksomhet stod klar på rommet - noe drikke og litt snacks Litt treg på innsjekkingen her. Passer dårlig når man ankommer hangry. De er vesentlig proffere på andre siden av gaten. Romservice menyen har også blitt dårligere siden sist. Spørs om ikke man heller bare skal holde seg til Blu.
Hotell: Radisson Blu CCH Hamburg Min status: VIP Rom booket: Superior Room - Panoramic View Oppgradert: Njet Rom: 2423 Andre fordeler: Hilsen, vannflasker, tresleiv med bysymbol og et lite glass med noe jeg ikke har funnet ut hva er. Bestilte superior istedet for standard pga kampanje. Tror jeg kom billigere ut av det enn det jeg pleier betale for standard rom her. Lynrask innsjekk og fikk også velge om jeg ville ha rom i lavere eller høyere etasje. Vært her en del ganger og ennå ikke fått suite.
Hotell: Radisson Blu Airport Oslo Min status: Vip Rom booket: Standard Oppgradert: usikker til hva. Superior? Romnummer: 6.etg Andre fordeler: oppgradering og velkomst på rommet. Ble opplyst om rabatt i restauranten. Kom rundt 21. Lang kø på innsjekk. Ble sjekket inn av en hyggelig mann som anerkjente status, opplyste at rommet var oppgradert, frokosten inkludert pga VIP og at vi hadde rabatt i restauranten. Gode senger, god frokost. Alt i alt fin start på en langhelg.
Hotell: Radisson Collection Basilica Budapest Min status: Vip Rom booket: Standard Oppgradert: Tror det var Premium Romnummer: 205 Hotellet er nytt og fresht. Hyggelig velkomst. Synes de mangler en del på service under frokosten for en 5.stjerners hotell. Tomme fat og ansatte som surrer rundt uten å gjøre noe med å bidra til bedre frokost opplevelse. Rommet var rent og pent. Forspørsel om ting som mangler på rommet ble vennlig tatt imot, de skulle sende noen med en gang. Vi fikk aldri det vi etterspurte. Vi fikk grei pris og frokost inkludert. Plasseringen av hotellet var topp, men ellers så finnes det bedre alternativer i Budapest. Men hotellet er nytt, kanskje de trenger litt tid på seg.
Jeg er VIP, med status som går ut i august 2025. Når jeg bestiller rom etter 1.sept 2025, kommer fortsatt "VIP gratis frokost" opp på nye bestillinger. Noen som vet om en får frokost etter at statusen er redusert, så lenge bestillingen gjøres når en har VIP-status?
Hotell: Radisson Blu Airport Oslo Min status: Vip Rom booket: Standard Oppgradert: Superior, airport view Romnummer: 5109 Andre fordeler: oppgradering og velkomst på rommet med sjokolade. Suite tilgjengelig online for booking, men ville ikke oppgradere. Andre ulemper: AC max'et ut på 21 grader (Teoretisk)
Har akkurat samme issue og har status match med avolta som skal gi meg meg ny status, men forstår ingenting av periodene
Hotell: Park inn by Radisson Alexanderplatz Min status: VIP Rom booket: Color Suite (3p) Oppgradert: Junior Suite Rom: 3402 Andre fordeler: 3xSprudlevann, 3xjuice, 3xsjokolade og nøtter dukket opp på rommet nens vi var ute en tur. Fikk også 3 bonger for gratis velkomstdrink (øl/vin/brus) i baren nede. Hadde sjekket på nett rett før innsjekk og så at Sky Suite i 37 etasje var ledig. Var derfor litt skuffet når resepsjonisten forklarte at de ikke var tilgjengelige for oppgradering, selv om VIP-fordelen sier "til høyeste tilgjengelige klasse". Som plaster på såret ga han oss i stedet en Junior Suite i 34 etasje, på hjørnet av bygget så vi hadde utsikt i 2 retninger. Ikke så galt det heller. Litt skuffet over at vi ikke fikk gratis inngang til sky baren / terrassen i 35. Etasje heller. De skulle ha 6 euro per person, det droppet vi. Synes frokosten var bra, om ikke eksepsjonell. Veldig koselig lokale med masse naturlig lys da det er glass både i tak og vegger.
Hotell: Park inn by Radisson OSL Min status: Premium Rom booket: standard Oppgradert: nei Rom: 208 Andre fordeler: Ingenting Ingen særlig varm velkomst da det var om å gjøre å få gjestene unna fortest mulig. Rommet er helt ok. Håpløs dusj som skifter mellom iskaldt og kokvarmt vann hele tiden. Frokost helt ok. Eneste grunnen til jeg booket dette var på grunn av kampanjen der en skal bo på flest ulike Radisson merkenavn for ekstra poeng. Kommer jeg til å bo her igjen? Neppe.