Hotell: Radisson RED Oslo City, A Verified Net Zero-hotel Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Premium Rom: 517 Andre fordeler: Nei Første gang på dette hotellet, som åpnet etter oppussing for 14 dager siden. Fin beliggenhet midt i sentrum, kort vei fra Stortinget T-banestasjon feks. (Og masse trikkelinjer og busslinjer) Fikk et fint rom i femte etasje, med utsikt mot Sentralen. Stille og rolig, iallfall til å være så sentralt! Eneste nedtur var at da jeg kom tilbake på rommet på kvelden, så hadde strømmen gått. Null lys, og litt vanskelig å finne frem til telefonen for å ringe resepsjonen. Men det ordnet seg på rekordtid. Tommel opp. Ikke badekar (stort pluss), og nok hylleplass.
Hotell: Radisson Royal Garden, Trondheim Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Junior Suite Rom: 640 Andre fordeler: Nei Radisson VIP leverer igjen. Regelmessig oppgradering til suiter. Hyggelig velkomst med vann og konfekt på rommet.
Jeg prøver (fortsatt) å skjønne når opptjeningsperiodene til Radisson oppdateres. Tidligere i år sto det 08/25 på Tier updates (veldig god norsk for øvrig..). Jeg trodde det betød at ny periode startet i august, men det viste seg å ikke stemme. Ny periode startet i september. Greit nok. Men, nå står det at tier updates i 09/27. Så det er visst plusset på en måned. Og ett år? Har jeg statusen i 2 år + en måned? Må jeg ha 20 opphold innen 09/27? Eller 09/26? I FAQ hos Radisson står det at man må ha oppholdene i løpet av en 12 måneders periode. Har prøvd å spørre Radisson, men får ikke noe godt svar. Så da tenker jeg at jeg får bedre svar her.
Skjønner også lite av det, jeg har start 08/24 og update 08/26 og antall opphold og netter er ikke blitt nullstilt nå i aug/sep som jeg forventet. Sendte de også en epost med spørsmål om det i sep som aldri ble besvart. Fikk forresten nylig en annen epost med "Takk for ditt fortsatte Radisson Rewards-medlemsskap" og 6000 poeng, uten at jeg kan huske å ha gjort noe spesielt for å få de
Jeg kan ikke bidra med noe mer enn at det står samme datoer hos meg, altså tilsynelatende to-årsperiode.
Hotell: Radisson art'otel Amsterdam. Min status: VIP Rom booket: King Canal View Oppgradert: Nei, men fikk det beste rommet i kategorien Rom: 3001 Andre fordeler: Sen utsjekk til kl 16, makroner og kort med hilsen. Bestilte King Canal View, og det var hva vi fikk. Stappfullt hotell, og ingen tilgjengelige suiter for oppgradering, men fikk det største rommet med best utsikt. Fikk også inspisere de andre ledige rommene, men dette var det beste. Blåste 250.000 poeng og 9000 kroner, noe som ga et avslag på 5000 kroner. Det igjen betyr at de 5000 poengene de tilbyr for å bo på tre forskjellige Radisson-brands om dagen er verdt hele 100 kroner Veldig sentralt hotell, god mat (restauranten er i Michelinguiden) og fantastisk service. Anbefales.
Hotell: Radisson BLU OSL Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Premium airport view Rom: 6527 Andre fordeler: Sen utsjekk og en pose Laban. Deilig å slippe turen hjem midt på natten etter retur fra BCN, så da ble det en natt på OSL. Booket billigste rom som vanlig, og kunne se oppgradering i appen før ankomst. Veldig hyggelig mottagelse i resepsjonen, hvor de endelig har klart å lage en egen kø for Priority. Fikk hjørnerom lengst nord, med utsikt mot tårn og terminal. Skrivebord passer fint så fikk jeg jobbet litt i dag før hjemreise. Dessverre badekar for dusj, men det overlever jeg. Nok hylleplass på badet er et pluss.
Hotell: Radisson BLU Scandinavia Oslo Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Ja Rom: 2210 Standard er nedre etasjer, men fikk rom i etasjen over skybaren. Virker som at de har innredet med rom der i ettertid for ikke heis og litt lavt under taket. Men beste utsikten, og mer trenger ikke jeg.
Hotell: Radisson BLU Gardermoen Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Ja Rom: 6202 Hyggelig hilsen fra Radisson
Ja, fikk 3 timer ekstra før utsjekk lett, som Premium medlem. Var bare å spørre, så sa de pent ja med en gang.
Hotell: Oslo Plaza Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, "suite" Rom: 1117 Nok et fint opphold på Plaza. Denne gangen med kona, så det var bra vi fikk fint rom. (Hun klager alltid på at jeg får oppgradering når hun ikke er med. ) Fikk litt snacks vi kunne kose oss med til kaffen på sengen i dag.
Hotell: Radisson Blue Værnes Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Premium/Business class Rom: 401 Andre fordeler: Kullsyrevann og to fine sjokoladebiter. Får stort sett alltid disse rommene som vel var de siste "Business class" rommene som ble etablert i kjeden. De skal forresten pusse opp hotellet stod det melding om ved heisen. Kanskje på tide siden hotellet er omtrent like gammelt som ekteskapet mitt selv om jeg mener det ikke ser slitent ut enda. Blir samme design som "alle andre" oppusede Blu hoteller. Stod ikke noe om at det blir laget gym. Nå er det gratis bruk av treningssenter borte ved Scandic Hell.
Hotell: Park Plaza Victoria Amsterdam Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Suite. Andre fordeler: Tidlig innsjekk 10 og sen utsjekk 15, boblevann, frukt, div sjokolader, snacks og håndskrevet kort. Flott hotell midt i Amsterdam, like ved sentralstasjonen. Hotellet byr på et spaområde med basseng og en romslig badstue. Fikk en svært hyggelig oppgradering som dukket opp i appen kvelden før innsjekk. Meget god frokost, og både tidlig innsjekk og sen utsjekk ble ordnet uten problemer. Alt i alt et svært godt opphold.
Hotell: Radisson Blue Plaza Helsinki Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Business class Andre fordeler: Kullsyrevann og sjokolade. Tidlig innsjekk (1130). Lounge adgang.
Hotell: Radisson Blue Seaside Helsinki Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Business class Andre fordeler: Vann og en pose sjokolade/toffee.