Når det gjelder Radisson Rewards, hva gir best verdi av Discount Booster aktivert eller deaktivert? Hva velger en bonusnisse?
Selv bruker jeg ikke Radisson så alt for mye(har bare en skarve premium status) slik poengene blir mindre verdt for min del. Har også skjønt at det kreves veldig mange poeng for en hel bonusovernatting. Så jeg har den skrudd på.
Fikk avslag via Avolta selv. Kontaktet Radisson via 2 forskjellige eposter med ref til Strawberry Platinum, EBD og True Friend hos Scandic. Begge ville kun matche til Premium via Strawberry Platinum. Begge ba meg kontakte SAS for å matche via EBD. Bare for moro skyld sendte jeg mail til diamantmailen. De ante ikke hva Radisson bablet om. De hadde jo samarbeid med Scandic... Ja slik kan det gå. Matched da ti Premium, men er egentlig mest interessert i å matche til VIP. Finner du en måte å gjøre det på, så si ifra.
Takk for svar! Skal oppdatere hvis jeg finner en annen måte. Har Premium allerede gjennom Amex Plat. Men bortsett fra en liten rabatt, er ikke erfaringen min at det gir noen fordeler. VIP derimot, får jo gode skussmål i denne tråden. Har begynt å bruke Radisson endel, men favoritt hotellene mine er fortsatt i IHG hvor jeg har diamant - og får håndfaste fordeler. Rekker neppe å tjene opp Radisson VIP på netter i tillegg til å beholde IHG diamant, så en match hadde vært bra.
Kan jo hende de vil matche deg fra IHG. Det skader aldri å prøve. Jeg har dessverre ikke noe status hos IHG. Inntrykket var likevel at de var vanskelige på match til VIP. Jeg etterspurte hvordan jeg kan matche til VIP, men det sprøsmålet bare ignorerte de.
Skader absolutt ikke å prøve. Skal gjøre det. De svarte I alle fall veldig raskt i forrige runde, det skal de ha!
Tidligere valgte jeg å slå på Discount Booster når jeg skulle bestille privat, men jeg har enda til gode å se at det gjør noe som helst utslag på romprisen. Det som derimot skjer er at det blir surr i systemet når jeg skrur booster av igjen, og jeg har noen ganger endt opp med restanse ved innsjekk på forhåndsbetalte bookinger. De har naturligvis slettet restansen, men jeg har funnet ut at det er enklere å bare la booster være av og ta max poeng.
Svarer meg selv her, i tilfelle noen andre lurer på det samme. Sendte en ny henvendelse til Radisson, og fikk følgende svar: Så da har man tydeligvis 2 år på å opprettholde status. Jeg har det iallfall skriftlig nå, så da skal det ordne seg.
Hotell: Radisson RED OSL Min status: Premium Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Rom: 3322 Andre fordeler: nei Ingen fordeler og anerkjennelse denne gangen heller. Bruker stort sett kun radisson for det praktiske sin del på OSL. Frokost helt ok, med unntak av eggerøren som var den tørreste jeg har fått på et hotell.
Hotell: Radisson Hotel & Conference Centre Oslo Airport Min status: VIP Rom booket: 2x Standard Oppgradert: Ja, Jr.Suite og Superior Rom: 3275 og 6128 Andre fordeler: Juice og makroner velkomstgave på rom, gratis frokost Fint opphold igjen. Medreisende bemerket hvor tregt det går å sjekke inn, mye trykking på pc og signering på papir. Sofabord i jr.suite kan være litt skummelt om man forsøker å gå på badet uten å slå på lyset, det kunne med fordel vært et mindre bord med rundere kanter.
Den skrur man på Mye bedre med en fugl i hånden enn 10 på taket i Radisson. Poengene er vanskelig å få noe ut av, og evt overføring til fly-poeng skjer på dårlig vekslingskurs. Dermed er booking-rabatt det lureste. Masse offers til enhver tid hos Radisson, men en del av dem er så snevre at de bare gjelder ett enkelt hotell globalt. Da skal det litt til at man trenger nettopp det. Alltid verdt en tur innom offers i appen dog. Noen tilbud favner bredere, og man kan slumpe på bra kjøp. Har fått veldig gode priser ved å bruke januar 26 salget deres.
Hotell: Radisson Old Town Riga Min status: Premium Rom booket: Standard Oppgradert: Superior m/jacuzzi Andre fordeler: 2 makroner, 3x kaldt flaskevann i minibar Første gang jeg egentlig har fått noen fordeler med å ha Premium hos Radisson. Bra rom i fjerde av 5 etasjer, super seng og utsikt mot park og elv, samt nye bysentrum på andre siden av elven. Veldig nice med stort bad og jacuzzi, om enn litt upraktisk for den vanlige morgen-dusjen når dette var eneste option i baderommet. Betalte bare 59 EUR pr natt, som jeg vil si er en super pris for dette rommet/hotellet. Radisson januar-salg 26.
Fungerte ikke med IHG Diamond heller. Rsdisson har rett og slett blitt litt tight på matches. Greit nok. Verdt forsøket.
Her er jeg litt uenig med deg @tobeornot999. Jeg har aldri opplevd at discount booster faktisk gir bedre pris. Samtidig kan man delbetale med poeng på alle rom over alt, så det er ikke spesielt vanskelig å få noe ut av. Jeg har selv brukt et sted mellom 1 og 1,5 million poeng det siste året eller så på private bookinger. Og jeg er helt enig i at det er meningsløst å veksle til flypoeng med den gjeldende kursen.
Har du en firmarabatt eller noe da kanskje som gir samme rabatt som discount booster? For meg gir i hvert fall discount booster 10% lavere pris enn vanlig medlemsrabatt, akkurat som lovet: På samme bestilling kan jeg bruke 37913 poeng for en prisreduksjon på 833 kr = verdi 2,2 øre/poeng. Hvis jeg velger bort discount booster vil jeg tjene 36*251 - 12*226 = 6324 poeng mer mot ekstra rompris 2509 - 2258 = 251 kr som gir kostnad 4,0 øre/poeng. Definitivt mest lønnsomt å velge discount booster ON for meg.
Nei, ikke firmarabatt. De bestiller bare i mitt navn. Og du har rett. Jeg får også diff i pris nå hvis jeg skrur booster av og på. Det kan ha vært noe galt med profilen min. De siste 5-10 oppholdene har det stått en restanse på noen hundrelapper på det forhåndsbetalte rommet ved innsjekk (som de har slettet). Det kan tyde på at de trekker fra discount ved bestilling, men legger den til igjen ved innsjekk siden jeg har booster AV i preferansene. Mulig det er derfor jeg alltid har sett den samme prisen tidligere. Regnestykket ditt stemmer, så da må jeg endre rutiner
Husk å sjekke pris i appen.. Jeg har som regel ofret trumf'en, og heller booket med "App Only" prisene. Kan være en vesentlig besparelse.
Ok, har vært ute for det samme med Hotels før, men som regel lønner det seg med Trumf. Ser jeg får samme natt som over til 2075,- i app. Dvs. 183kr besparelse mot 176kr trumf med 7,8%, da velger jeg Trumf, men om % er lavere vil app-pris være mer aktuell.
Det er bare så utrolig forskjell på Black status hos Thon og VIP hos Radisson! I forbindelse med MR i dag og i morgen valgte jeg og kona å ta inn på Thon Airport Gardermoen fra i går til i dag for å få experience-middag (veldig bra, faktisk), og på Radisson Blu Airport fra i dag til i morgen. Ettersom det bare er jeg som skal ut å fly spurte jeg i tilfelle rommet ikke var klart på Radisson om hun kunne få et par timer sen utsjekk på Thon, men det kom ikke på tale. De var visstnok "smekkfulle", selv om det er masse ledige rom på nett, inkludert businessommet vi bodde på. Spurte om det samme i dag på Radisson siden jeg lander 12.30 i morgen, og fikk til svar at "Jeg ser du er VIP, så det må vi selvfølgelig ordne. Hvor lenge vil dere bli?". Lite problem, men så utrolig stor forskjell i opplevelse.. Bestilte standardrom for poeng, men ble oppgradert til et supert familierom. Hands down Radisson any day!