Hotell: Radisson RED Oslo Airport Min status: VIP Rom booket: Standard Room Oppgradert: Ja, til Superior Room i 4.etg med utsikt over østlig rullebane Rom: 4341 Andre fordeler: Nei. Ingen «snop», ikke vann, ikke kort, ingenting.
Hotell: Radisson Blue Royal Viking Min status: VIP Rom booket: coozy Room uten vindu Oppgradert: Ja, til Premium Room (morgenkåpe og Nespresso). Riktignok inn mot atrium. Rom: 790 Andre fordeler: Sen utsjekk til 15.00 som også var oppdatert i app.
Hei, Noen her inne som er kjent på Radisson i Kristiansand. Kan se ut som at jeg har fått rom 1701 ifølge appen. Noen som tilfeldigvis vet hvilket rom dette er?
Hotell: Magic Kloverhuset Harbour Bergen, Radisson Individual Min status: VIP Rom booket: Superior city view Oppgradert: Nei Rom: 506 Andre fordeler: En hilsen med en god fin sjokoladeplate. Fin utsikt mot Fløyen, Fisketorget og Bryggen. Rommet er det merkeligste jeg har bodd på. Fin størrelse. Men noen synes å ha smelt opp noen vegger og satt inn en seng. Fancy design moderne «himmelseng» og et annet fancy møbel. Men de hadde ikke brukt penger på elektriker. En stikkontakt i hele rommet. Som var bak et møbel, som jeg måtte flytte på, på svært et lite strategisk sted. På et hotellrom som er helt nytt. Bak TV-en var det skikkelig skittent, ikke støv, men støv som grodde. Listene møtte ikke hverandre flere steder. Ting var så dårlig uttenkt (eller total mangel på at noen har brydd seg) og gjennomført at jeg tok en usedvanlig grundig sjekk og memorering av nødutganger. Frokosten helt standard middels og hyggelig folk. Skjønner ikke hvordan de er blitt sluppet inn i Radisson, som må ha skjedd nylig. Radisson kan ikke ha vært lenger enn resepsjonen, hvor de synes å ha brukt alle pengene.
Hotell: Radisson BLU Oslo Airport Min status: Premium Rom booket: Standard Room Oppgradert: Ja, til Superior hjørnerom med flyplass utsikt Rom: 6527 Andre fordeler: Nei. Morgenfly gjorde at jeg spanderte på meg en natt her for å slippe shuttlebussene. Helt ok opphold, men er det bare meg som synes det tar lang tid med innsjekk hos Radisson? Og hvorfor skal de på død og liv printe papir for signering i 2026?
Ja, helt ute. Og selv om man sjekker inn online (i alle fall på de OSL-hotellene) så er det samme runden. Håpløst lite effektiv. Når det er sagt så er det samme greien på mange hoteller rundt om i Europa uavhengig av kjede. Det er kanskje kommet endel flere sikkerhetskrav fra EU kanskje? I Brasil tok det evigheter på Accorhotellene f.eks.
Det at man får samme runde etter innsjekk online har jeg også aldri helt blitt klok på. Hva er poenget med det, liksom, dersom det ikke gjør fysisk innsjekk raskere? På de Radisson-hotellene jeg bor ofte på, så skipper de som regel hele prosessen, uavhengig om resepsjonisten kjenner meg igjen eller ei (mulig de får opp noe ekstra på skjermen på de som bor ofte, eller noe...).
Jeg har testet det totalt tre ganger. Første gangen var på et norsk hotell like etter de introduserte det, og da var det visstnok «problemer med datasystemene», så det var komplett lotto om det fungerte eller ei. Det fungerte ikke for meg. Andre gangen jeg testet var på et hotell i Paris hvor det var mye kø for innsjekk, så tenkte jeg kunne «snike i køen» med selv-innsjekk. Da testet jeg først med nasjonalt ID med reiserett. Det fungerte ikke. Så testet jeg med pass. Det fungerte. Tredje gangen var relativt nylig i Stavanger. Husker faktisk ikke om jeg måtte inn med ID/pass da også, eller om den kanskje bare husker det fra tidligere innsjekk? Det fungerte uansett fint.
Jeg er helt enig med deg. Jeg har VIP-status og bor forholdsvis ofte på Radisson. Opplever alltid å få varsel om å sjekke inn på forhånd for å gjøre innsjekkingen raskere ved ankomst til hotellene. Har til nå aldri opplevd at dette har hatt noen effekt. Manuell innsjekking er alltid omfattende og i nesten alle tilfeller må jeg også signere på et dokument som er passe 1980-ish. Har jeg et spesielt ønske om rom som jeg ikke har blitt tildelt, er det flere minutters arbeid på tastaturet for resepsjonisten. Radisson må bruke et veldig gammeldags system, sammenliknet med andre hoteller. Jeg opplever det samme i Norge og utlandet.
Sist opphold på OSL conference/RED hadde de flyttet (nye?) self-service innsjekk maskiner til høyre for resepsjon. Vant med at de ikke virker, men prøvde igjen pga. kø i innsjekk og for første gang virket det for meg! Mener å huske jeg da sjekket inn i app og viste en QR til maskin for signering og programmering av nøkkelkort. Fikk oppgradering også. For øvrig blir det snart litt vanskeligere for meg å opprettholde status da nærmeste Radisson blir Clarion over nyttår: https://www.strawberry.no/presse/pr...jehotell-i-bodoe-gaar-til-strawberry-3460473/
Hotell: Radisson Blu Royal Garden Hotel, Trondheim Min status: VIP Rom booket: Standard Room Oppgradert: Ja, til Premium room - panoramic view. Toppetasje med utsikt over Nidelva Rom: 643 Andre fordeler: Nei.
Hotell: Radisson Blu Plaza Oslo Min status: VIP Rom booket: Standard Room Oppgradert: Ja, til premium rom med panorama utsikt over fjorden (ja det heter visst det) Andre fordeler: Makron og sjokodigg samt hilsen på rommet, frokost for alle fire i familien, den er jo litt over snittet på Plaza synes jeg, og strengt tatt er vel frokost bare for 2 pers. Hotell: Radisson Blu Royal Garden Hotel, Trondheim Min status: VIP Rom booket: Standard Room Oppgradert: Premium room i øverste etasje Andre fordeler: En voucher for en is (typ saftis), selv om vi var to... come on Hotell: Radisson Blu Hotel and Conference Centre OSL Min status: VIP Rom booket: Standard Room Oppgradert: Hjørnerom med sofa, bord Andre fordeler: Noe (små)godteri på rommet Hotell: Radisson Blu Oslo airport Min status: VIP Rom booket: Standard Room Oppgradert: Suite, husker ikke hva den heter men toppetasje og svært spisebord i stua, fått den noen ganger før og er alltid skuffet over at jeg har avgang 05 fra hotellet gjerne når jeg bor her Andre fordeler: Sjokodessert på rommet Hotell: Radisson Blu Tromsø Min status: VIP Rom booket: Standard Room Oppgradert: Premium fjord rom (disse har bra utsikt) Andre fordeler: New energy sjokkis
Mer ett spørsmål enn ren erfaring, men skulle ha et opphold på Plaza i Oslo til uken, men UD/noen har kjøpt ut hele hotellet og oppholdet har blitt kansellert. Ikke tilbudt noe alternativt hotell eller hjelp til rebooking, og prisene har jo ikke overraskende i denne perioden gått til himmels. Har man noe rettigheter? Uansett på vei dit nå for et annet opphold, så skal oppdatere med om de er mer hjelpsomme i resepsjonen enn per epost.
Ser at Finnair har satt igang et samarbeid med Radisson. Platinum og sånn super Platinum kan matche til VIP. Desverre ikke noe andre veien.
Fikk oppgradering til suite som plaster på såret, men de kunne ikke gjøre så mye annet enn å rebooke til Radisson RED i sentrum eller Blu ved slottet. Valgte å heller gjøre en annen booking selv.
Fikk mail fra Finnair i dag at man kan konvertere Radisson poeng til Avios og motsatt nå i tillegg til matchingen.
Ja, de har en kort og grei gjennomgang her: https://www.finnairshop.com/en/radi...loyalty_finnair-plus-radisson-Sep-2026_f-plus Samme sted er det mulig å flytte poeng frem og tilbake mellom programmene. Overføring er gratis begge veier. 10:1 forhold på Radisson rewards til Avios, eller selvsagt 1:10 motsatt retning. Det er også link til å søke matching samme sted, men som før sagt kun èn retning fra Finnair status til Radisson status.