Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. DJasko

    DJasko EBD

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    5,258
    Bonuspoeng:
    183
    Den bananen lever på siste vers.
     
    jocke liker dette
  2. interface87

    interface87 Senior Medlem

    Innlegg:
    520
    Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Funfact: De beste bananene skal være slik. Oftest de som vanligvis er søtest og mest aromatisk. Hehe.. ;):)
     
    Spielhaug liker dette
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

    Innlegg:
    6,604
    Likes mottatt:
    14,373
    Bonuspoeng:
    293
    Om VIP hos Radisson:

    Har vært litt av og på med informasjon. Men det gamle Avolta knepet har ikke fungert på lenge. Har kommet tilbake nå, men gir maksimalt Premium level.

    Jeg er Premium fra før (Amex Platinum), så da kan man ikke oppgradere videre. Litt kjipt fordi jeg faktisk bor mye hos Radisson men bare er halvveis til VIP på antall opphold.

    Hvis noen vet om noen nye triks, post dem her. Det gamle VIP trikset var jo nesten altfor bra.- jeg bare kom litt sent til festen og rakk det ikke :D
     
    freddyen liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,834
    Likes mottatt:
    79,752
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange opphold må man ha for å tjene opp til VIP? For å beholde er det 20 opphold i løpet av en toårs periode. (Iallfall hos meg)
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

    Innlegg:
    6,604
    Likes mottatt:
    14,373
    Bonuspoeng:
    293
    30 netter eller 20 stays for å gå fra Premium til VIP.
     
    holmen liker dette
  6. TravelAddict

    TravelAddict Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg bodde 12 netter det siste året og skulle nedgraderes fra VIP nå i mai. Men ble ikke det, har beholdt VIP men telleren for netter ble nullstilt. Noen andre som har opplevd det?
     
  7. Bushyflyer

    Bushyflyer Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Samme her, hadde vel 15 netter bare men VIP statusen fortsatte etter telleren ble nullstilt. Dette var vel i Feb. Reisingen for min del er omtrent stoppet nå så har vel 2 netter hittil. blir overasket om dette fortsetter
     
    TravelAddict liker dette
  8. Cumulus

    Cumulus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    572
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Red Heathrow
    Min status: VIP
    Rom booket: Premium Airport View
    Oppgradert: Nei. Hotellet var angivelig helt fullt - "not even a single room available"
    Andre fordeler: 2 drikkebonger, vann og snacks samt håndskrevet kort på rommet.

    Rommet var egentlig større og finere enn vi hadde trodd, med utbrettbar køyeseng til ungene, så det ble et meget bra opphold uansett. God frokost med stort utvalg (og pannekakemaskin som fascinerte ungene veldig). Hotellet var litt slitt, men stort sett rent og greit vedlikeholdt.
     
    Spielhaug, Maggie and Flymunda like this.
  9. Flymunda

    Flymunda Veteran

    Innlegg:
    1,618
    Likes mottatt:
    12,022
    Bonuspoeng:
    183
    Det er to-års opptjeningsperiode hos meg. Så 20 opphold/30 netter på to år. Men, litt rart hvis telleren blir nullstilt.
     
    Staralliance liker dette
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    2,111
    Likes mottatt:
    2,498
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde to år sist men mulig det var noe spesielt når de endret programmet sitt, at en del fikk to års opptjening. Nå har jeg begynt på nyåret år med VIP og det står ett år denne gang.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

    Innlegg:
    6,604
    Likes mottatt:
    14,373
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fikk dere VIP, folkens?

    Matching trikset, stays eller andre gode ideer?
     
  12. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    319
    Likes mottatt:
    655
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen aktive matcher for tiden?
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,834
    Likes mottatt:
    79,752
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk match via EuroBonus en eller annen gang, var bare å registrere seg for VIP. Og har to års opptjeningsperiode, tydeligvis.
    Screenshot_20260618-183503.png
     
    Cumulus and tobeornot999 like this.
  14. Bushyflyer

    Bushyflyer Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk match via Nordea?. Så et år med stays mener jeg det var
     
    tobeornot999 liker dette
  15. TravelAddict

    TravelAddict Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    53
    Det var to år, fra 2024 til 2026. Så den skulle vært nedgradert nå. Men klager ikke, helt greit å beholde. Men denne gangen står det neste oppdatering er i 2027, så kun et år.
     
    tobeornot999 liker dette
  16. TravelAddict

    TravelAddict Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk via Nordea for 2 år siden.
     
    tobeornot999 liker dette
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,026
    Likes mottatt:
    1,660
    Bonuspoeng:
    113
    Amex Centurion, utløpsdato 12/99 (!)
     
    tobeornot999 liker dette
  18. Cumulus

    Cumulus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    572
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk match fra Eurobonus Gold for ca 2 år siden. Brukte først en eksisterende konto og fikk 1 år, men skjønte så at man kunne få 2 år ved nyregistrering. Dermed ble det til at jeg opprettet ny konto på en annen epost-adresse
     
    Nordlands and tobeornot999 like this.
  19. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    2,006
    Likes mottatt:
    5,176
    Bonuspoeng:
    183
    Samme som @holmen. Og de fikk betalt for matchen i mitt tilfelle. Samtidig er de suverent best på å anerkjenne status (min personlige mening og erfaring). 99% av mine opphold har vært på suite eller jr. suite. Booker premium.

    upload_2026-6-19_20-54-51.png
     
    Last edited: 19. juni 2026
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

    Innlegg:
    6,604
    Likes mottatt:
    14,373
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg kom litt sent til den festen :D

    Bor der en god del, og har Premium gjennom Amex Platinum, men når bare nesten opp til VIP. Særlig nå som Strawberry er blitt dårlig (Spenn), så ble det endel Radisson plutselig i både Norden og lenger ut i Europa.

    Prøvde igjen nå, et halvår senere - men de sa altså stadig nei.

    Når det er sagt, får jeg alltid oppgradering som Premium på et av hotellene jeg bruker mest. Samtidig som de pleier å beklage at de ikke kan gi gratis frokost (fordi det er forbeholdt VIP antar jeg, men de sier det ikke høyt)

    Et nytt forsøk bør kanskje være å prøve å få dem til å matche IHG Diamond som jeg også har og beholder år etter år. Well, well, next time ... :D
     
    Rscott liker dette

Del denne siden