Jag sträcker mig så långt att säga att det nog är min nya favorit bland Radissonhotellen. Håller på med en review som borde finnas på Bonusfeber.se i slutet av veckan, gläd dig!
Hotell: Radisson Blu Cebu, Filipinene Min status: Consierge Rom booket: 9 bonusnetter ( 38000 poeng / stk ) Oppgradert: Ja til Executie Suite Et ekte luksushotell, med en standard & et 24 timers servicenivå som ingen av deres nordiske hoteller kan drømme om å matche. Restauranter, alltid smilende personale, fasiliteter/tilbud & renhold i toppklasse. Anbefales på det sterkeste. Eneste som kan sies å dra ned må være at sjø utsikten fra hotellet overser en svær containerhavn, og at nabolaget nok ikke er av de vakreste. Anbefales på det sterkeste & jeg bor der gjerne igjen. Også kjekk gangvei rett over til et digert kjøpesenter i nabolaget. Flott stort marmor bad med tropisk dusj & badekar med utsikt, samt 2 andre sminke/garderobe rom & gjestebad ikke tatt bilde av.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Oslo Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, til Business Class Andre fordeler: Frukt, cookie og en flaske med vann. Rommet var pent oppusset og med utsikt, men litt i minste laget. Ellers fint med gratis pay-tv som følger rommet.
Hotell: Radisson Blu Atlantic Stavanger Min status: Consierge Rom booket: 2 for 1 Oppgradert: Ja til business Flott beliggende hotell, fikk rom i 12 etasje med utsikt mot dammen. Litt lite rom, og uten noen spesielt gode sittemuligheter. Enkelt bad med (grrrr, hater det) dusj i badekaret. Lysbrytere man målle løpe rundt å lete opp, for å få slukket til natten. Ikke stikkontakt ved nattbordet. Ellers alle bekvemligheter forbundet med business-rom; DN, kapselmaskin, safe etc. etc. Snaut utvalg av toalettprodukter, men gratis pay-tv. Velkomstgave; to klamme sjokoladetrøfler, to halve jordbær og fire blåbær. Ellers veldig hyggelig mottagelse og serviceinnstilt personale. Vil nok bo her igjen, ikke minst på grunn av beliggenheten. Veldig bra frokost.
Hotell: Radisson Blu Royal Stavanger Min status: Consierge Rom booket: Billigste (870,-) Oppgradert: Ja, til business. Beliggende tre hundre meter unna Atlantic. Rom i 5 etasje, heldigvis med vindu ut mot en stille gate (får jeg rom inn mot restauranten, slik det er risiko for, på enkelte Radisson-hoteller, så snur jeg meg og går, da sover jeg heller under en busk.) Langt bedre rom enn på Atlantic, ok restaurant også. Lekker velkomsthilsen med frukt og sjokolade,samt personlig brev fra sjefen. Alt det vanlige på business, samt det jeg virkelig liker, skikkelig dusj, en sentral lysbryter ved senga som slukker alt lys i rommet - pluss stikkontakt til iphone-laderen ved nattbordet. Pluss i margen. God frokost. Får du ikke utsiktsrom hos Atlantic, så velg Royal, generelt vil jeg si at det var et bedre hotell. Selv om Atlantic også var bra.
Hotell: Radisson Blu Arlanda Min status: Gold Rom booket: Standard cash+points Oppgradert: Ja, til Business Class Andre fordeler: Ferdig trykt kort og 3 makroner Greit rom men litt lite bad. Utsikt rett på jumbosleep hotellet. Stille til å være nabo til rullebanen. Ingen fasiliteter i nærheten, med mindre man tar bussen til flyplassen. Så jeg spiste middag på hotellet. Hadde en skikkelig distre kelner. Da jeg ble vist bordet mitt bestilte jeg en øl. Denne kom ikke. Så måtte jeg vente lenge på å få bestille mat, og da spurte han igjen hva jeg ville drikke. Jeg sa jeg ventet på min øl. Like etter kom han med vann og forsvant. Det var ikke før maten kom at jeg endelig fikk bestilt øl av en annen kelner. For ordens skyld, jeg hadde ikke drukket før det men fikk iallefall betalt og fikk rabatt som carlson gold medlem.
Hotell: Radisson Blu Latvija, Riga Min status: Gold Rom booket: 1 stk standard Oppgradert: Ja, til Superior Room i 17 etg. med utsikt til gamlebyen Andre fordeler: Personlig velkomstbrev, fruktfat med frukt og nøtter og en flaske boblevann. Annet: Bestilte tre rom for meg og to kolleger. Min ene kollega meldte seg inn i CC og fikk oppgradert rom, mens han andre ikke gjorde det og fikk standard. Litt senere på kvelden klaget han pga. røyklukt (visstnok røykehjørnet for noen ansatte et annet sted rett under) så han ble også oppgradert. Ellers prøvde jeg SPA'et for første gang. Måtte betale €23 for tilgang, men det var sykt bra og digg med båpde svømmetur, boblebad og badstu. Så fremover tror jeg at jeg booker med SPA-tilgang like så godt ved bestilling...Passe med folk i frokostsalen så da ble det omelett på bestilling denne gangen. Helt suverent! Edit: Var med i en undersøkelse som kom i mailen i dag og fikk følgende svar:
Hvordan var dette hotellet? Beliggenhet? Har nemlig akkurat booket tre netter der nå og det var nesten mistenkelig billig. Executive suite for ca 1500,- natta kan man ikke klage på. Nesten synd at man ikke kan få ytterligere oppgradering som Concierge
Hotell : Radisson Blu Royal Garden,Trondheim Status : Gold Rom booket : Standard 2for1 Oppgradert : Ja, til junior-suite Velkomstgave : Flaskevann og fat med småsjokolader Andre fordeler : Gratis pay-tv og frokost på rommet uten kostnad( følger vel rommet ).... Fin størrelse på suiten, som er i to etasjer. Endel tegn på alderen, og utrolig dårlig gardinløsning på rommet. Nyoppusset bad, men uten varme i gulv, noe jeg savner på de fleste RadissonBlu og andre hotell. Dårlig vanntrykk i dusjen. God seng og greit Tv-kanalutvalg inkl. bra utvalg i pay-tv. Pluss for ekstra toalett nede i stueavdelingen. Gjenstår å se om jeg skårer helgebonus på 2for1-prisen dog.....
Hotell: Radisson Park Hotel Fornebu Min status: Concierge Rom booket: Standard. Oppgradert: Yepp. Business rom (oppusset) Andre fordeler: Håndskrevet velkomsthilsen og en flaske vann.
Hotell: Park Inn Copenhagen AirPort Min status: gold Rom booket: standard Oppgradert: ja til buisness Andre fordeler: 2 vannflasker fra resepsjonen ved ankomst. Annet: siden jeg hadde sen ankomst, hadde jeg bestilt pasta fra restauranten kl 23. Dette var avglemt, så de laget den kjapt og den ble satt på huset. Jeg måtte spørre om jeg var oppgradert, da de ikke sa noe når jeg fikk nøkkelkortet. Buisness rom hadde aircondition (som bråket) i tillegg til vannkoker og litt mer romslig rom. Grei frokost og bra treningsfasiliteter. Enkelt å komme seg mellom flyplass og København med metro. 4 min fra flyplass. 10 min til sentrum. Hotellet ligger 100m fra metro stasjon. Tror ikke jeg fikk 15% rabatt på mat fra restauranten. Bør man sende inn klage på dette?
Reglene sier at du skal kreve denne rabatten før regningen gjøres opp. Så teknisk sett så har du ingen case her. Men du kan jo være heldig
Det var ikke så galt, men Royal var bedre, om man bare ser på innredningen på rommet. Dog var utsikten fra tolvte etasje på Atlantic fabelaktig, men rommet var ikke så stort og senga sto på skrå ut i værelset på en klønete måte. Styr med lysbrytere og stikkontakter. Alt dette var på stell på Royal. Til gjengjeld hold de på å ta livet av meg, med en klønete kombinasjon av manglende dusjdør og bred baderomsterskel som ble såpeglatt av vann fra dusjen. Ikke vært så nær å møte min skaper på et Radisson hotell før.