Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Park Inn By Radisson Palace, Southend-on-Sea, Essex UK
    Status: Concierge
    Rom bestilt: Standard.
    Oppgradert: Ja, rom med beste utsikt på toppen av hotellet
    Andre fordeler: Vinflaske
     
  2. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Radisson Blu Longyearbyen
    Status: Concierge
    Rom bestilt: Standard.
    Oppgradert: Ja, One bedroom suite
    Andre fordeler: 2 vinflasker og sjokolade !
     
    mali-no liker dette
  3. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Uten å spørre :)
     
  4. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Royal (Stavanger)
    Min status: Gold
    Rom booket: Billigste (2 for 1)
    Oppgradert: Ja, til Business
    Velkomstgave: Frukt-/nøttefat. En flaske vin ved siden av Nespressomaskinen, men jeg undersøkte ikke om den var gratis eller ei (var på en ok ølfestival, og en halvkjip vin var det siste jeg ville ha avsluttet kvelden med)

    Fint Business-rom, fin utsikt og et rikelig antall puter. Litt trøblete dusj, men dette er kun bagateller.
     
  5. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med å få oppgradering av rom når man har bestilt opphold med poeng/award? Er concierge og har svidd av nesten hele beholdningen på et opphold i New York (Radisson Broadway).
     
  6. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel:Radisson Blu Trondheim Airport
    Status: Gold type juks fra match.
    Rom bestilt: Billigst mulig, allikevel dyrt i min bok
    Oppgradert: Ja, til Business.
    Velkomstgave: Sjokkis og friske bær. Jeg var såpass trøtt at jeg ikke klarte å observere eventuelle andre gaver....

    Fint rom med god aircondition. Hyggelig dame i resepsjonen. Nært flyplassen som var meget OK når flyet går før sju.
     
    tommy777 liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har riktignok bare prøvd dette i Norge, men har da fått oppgradering hver gang (er også Concierge).
     
  8. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Park Plaza Sherlock Holmes London
    Min status: Gold
    Rom booket: Advance Saver B&B-Executive Studio Room
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Velkomstbrev, 2 vannflaske og liten eske konfekt.
    Fikk sen utsjekk 14:00 uten noe problem.

    Bodde her i 3 netter. Greit rom, stort og rent. Lite bad, men har det jeg trenger.
    Særdeles lytt, spesielt mot gangen. alle rommene har tregulv/laminat som knaker noe vanvittig.

    Trivelig ansatte og god service. Grei lokasjon. Grei frokost (15GBP hvis du ikke har det med i rommet).

    Tesco og Sainsbury's 10 meter unna. 3 minutter å gå til baker street station.

    Blir nok å bo her igjen. 512kb internett gratis, 2 og 5mbit kan kjøpes.
     
    Last edited: 31. okt 2015
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd på Radisson Broadway 6 ganger siste to år. Du får oppgradering til 17 eller 18 etasje. Rommet er i seg selv ganske gammelt og jeg likte ikke den. Klaget på forholdene og etter å ha gjort det tydelig at jeg ikke ønsker å bo på rommet fikk jeg gratis oppgradering til 1901 som er altså Penthouse Suite. Ett av de beste utsiktene i NYC, men rommet fikk jeg gratis for 1 natt. Koster rundt 1000 USD per natt tror jeg normalt.

    Her er bildene mine.

    10424977_10152339547461174_1452011434931806232_n.jpg 10556937_10152338676586174_4603466260119289342_o.jpg 10662094_10152338676746174_978499083398373173_o.jpg
     
    Chrisbgg liker dette
  10. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv booket i Buisness, så tror frokost er inkludert og aircondition er en selvfølge.
     
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Angrer på at jeg ike gjorde dette selv.. Rommene var ikke noe å skryte av og hadde lavere standard enn hva jeg forventet. Internett gikk også altfor tregt.
     
  12. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel, London
    Min status: Gold
    Rom booket: Club Carlson-Points+Cash-Deluxe Single
    Oppgradert: Ja, til Deluxe Double rooms with King beds (men ikke pga av gull)
    Andre fordeler: Gratis internett. Mål til 10Mbit. Fikk late check out til 13:30 uten noe problem.

    Bodde her i 3 netter. Hotellet har flott plasseringer. 2 min til
    Oxford street. 2 minutter unna Tottenham Court Road undergrunnsstasjon

    Rommet jeg fikk var stort, godt utstyrt. Stor TV med HDMI mulighet godt plassert på vegg i rommet slik at man kunne ligge i senga å se, eller snu den rundt å sitte i sittegruppen. Greit bad med badekar. God king size seng.Meget stille og rolig hotell. Flott og hjelpsom betjening.
    Hadde alt jeg trengte og litt til. Eneste negative for min del er at jeg ikke liker bad hvor dusjhode er fastmontert i veggen.

    Fikk nok oppgraderingen primært pga en dårlig erfaring fra et annet Edwardian hotel tidligere hvor jeg var lovet en komparasjon i fremtiden.
    Etter jeg hadde bestilt dette hotellet en e-post til customer service hos Radisson Blu Edwardian og ble lovet en oppgradering ved sjekk inn.

    Meget bra frokost (Kun testet room service frokost, ikke vært i frokostrommet), men endte opp med å ha frokost 2 dager på Garfunkels 3 minutter bortenfor. Sainsbury's local i området.
     
    view liker dette
  13. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Park Inn by Radisson Hotel & Conference Centre London Heathrow
    Min status: Gold
    Rom booket: Club Carlson-Points+Cash-Standard Room
    Oppgradert: Ja, Superior rom
    Andre fordeler: Gratis wifi, 1 flaske vann.

    Booket 1 natt her.
    Stort og greit rom. God service.
    37tommers TV med mulighet for HDMI. Kjøleskap og safe.
     
  14. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om man kan statusmatche EB Gold til CC Gold to ganger?
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Siste jeg har hørt er at det kun er 1 gang :(
     
    TommyL liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,170
    Likes mottatt:
    33,607
    Bonuspoeng:
    293
    Så bruker du kona andre gang. :)
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Helt riktig! Også går man for aksjer ;)
     
    RoadKing liker dette
  18. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Så når man kjøper aksjer hvert år så er du i realiteten Gold Forever ?
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det var på svenske insideflyer at det var noen som skreiv at man beholdt gullet hvert fall så lenge man beholdt aksjene... Ute hos en kunde nå så blir litt vanskelig å leite fram tråden :cool:
     
  20. CalleAnka121

    CalleAnka121 Aktivt medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Radisson Blu Nice
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Nei, men (les under)
    Andre fordeler: Nei

    Booket vanlig standardrom hvor jeg i bestilling ba spesifikt om tidlig innsjekk da vi skulle ankomme byen tidlig den dagen.

    Jeg sendte samtidig en mail til hotellet om spørsmål på hva jeg kunne forvente meg med gull-medlemskap i CC. Hadde nettopp blitt dette på det tidspunktet.
    \Jeg fikk til svar følgende: At jeg ville få en velkomstgave, "VIP-treatment", 15% rabatt på mat og lignende. Og at jeg heller ikke på noen som helst måte nøle med å ta kontakt.
    Jeg takket så mye og ba om tidlig innsjekk pga vår tidlige ankomst.

    Jeg gledet meg veldig da jeg hadde blitt lovet "VIP-treatment" og at jeg på flyturen til Nice så på radisson.no at det var ledige Business Class room, så her var jeg sikker på en oppgradering iht medlemsfordelene.

    Vi ankommer hotellet ca kl 1130, og vi sjekker inn. Beskjeden var at vi ikke kunne få rommet før kl 1500 da vårt rom ikke var ferdigvasket.
    Jeg sa at det var dumt da jeg hadde bedt om tidlig innsjekk både under bestilling men også via mail til hotellet.
    Her fikk jeg ikke noe "VIP-treatment" for å si det sånn, og måtte bare vente.
    Samtidig spurte jeg om oppgradering av rommet, og fikk beskjed om at det ikke var mulig. Jeg forklarte at dette er en fordel gull-medlemmer har, men ble blankt avvist at dette stemte. Men, jeg kunne betale 45EUR pr natt for oppgradering eller betale med poeng om jeg ville.

    Det hele endte med at jeg sammen med resepsjonistene leste vilkårene for meldemsfordelene hvor det tydelig står at man blir oppgradert til neste romkategori så fremt det er ledig.
    Da fikk jeg beskjed av en ansatt at det var mer "komplisert enn som så".
    Jeg orket ikke å diskutere lengre så valgte til slutt å sjekke inn på det rommet vi var tildelt.
    Her var det ingen velkomstgave slik de lovet.

    Dagen etter sjekket jeg opp med noen bekjente og fikk bekreftet at jeg burde ha fått oppgradering da det var ledig, og endte med å klage på dette. Fikk etter 3 av 8 netter gjennomslag for klagen og ble endelig oppgradert til rom med sjøutsikt.
    Det skal sies at hver dag hadde jeg en diskusjon med resepsjonen ifht oppgradering, men fikk hver gang beskjed at jeg måtte betale 45EUR.

    Endelig tenkte jeg at nå skal jeg slippe mer klaging og stress.
    Men det gikk ikke lang tid før noe nytt skjedde.
    Vi bestilte mat på rommet en sen kveld, men maten dukket aldri opp.
    Ringte ned til resepsjonen, de beklaget, og lovet ny levering av samme bestilling. Den dukket heller ikke opp. Ringte på nytt ned og fikk beskjed at da hadde klokken blitt så mye at kokkene hadde dratt jeg.
    Ingen beklagelse eller noen kompensasjon.

    Dagen etter bestilte vi mat på taket, det tok 2,5 time uten at noe mat dukket opp, og gikk bort til servitøren og spurte etter maten. Han stod der bare som et spørsmålstegn, og fikk ingen beklagelse.

    Totalt sett var det alltid en eller annen ting vi måtte klage på, uten at hotellet gjorde noe.

    Nest siste dag oppdaget jeg at hotellet har en fornøyd-garanti som sier at dersom en kunde klager på noe, og at hotellet ikke ordner opp i det, skal du få pengene tilbake.
    Hørtes nesten for godt ut til å være sant.

    Og ved utsjekk sa jeg pent i fra hva jeg syntes om den "VIP-treatmenten" vi fikk, uten at de ga noen kompensasjon for dette.
    Jeg føler jeg ble møtt med motstand, og hadde ikke lengre tid til å klage iht garantien da vi skulle rekke flyet.
    Så jeg bestemte meg heller for å skrive en mail påveg hjem.

    Her listet jeg opp alt som skjedde og at jeg hadde klaget mange ganger under oppholdet uten at noen tok ansvar.

    Jeg fikk så til svar at klagen burde blitt levert under oppholdet, slik at de fikk en sjanse til å rydde opp, og at jeg derfor ikke var berettiget til å få igjen pengene iht garantien. De mente også i mailen at jeg ikke kunne fått tidlig innsjekk på grunn av tilgjengeligheten. Eneste jeg kan se i vilkårene er at det ikke kan være før tidligst 2 timer før hotellets standard innsjekk, som er 15:00.

    Uansett, jeg fikk i samme mailen tilbud om gratis oppgradering til sjøutsikt ved mitt neste opphold hos Radisson BLU Nice.
    Men, har jeg ikke det innbakt i mitt medlemskap fra før ?

    Jeg synes hele denne opplevelsen har vært trist, og opplever fordelene i Club Carlson som villedende. Vertfall slik det står på deres nettsider.

    Noen som er enig med meg her eller har jeg missforstått noe ?
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden