Sier bare en ting. Franskmenn. Neida, spøk til side, du har ikke rett til oppgradering, dette er noe hotellet skal tilstrebe seg å gi deg om de har kapasitet. Velkomstgave skal du ha. Jeg er Concierge og har heller ikke 100% hitrate på oppgraderinger. Send heller klagen din til Club Carlson. Da ender man som regel opp med noen bonuspoeng for tort og svie. Tore
Takk for svar. Sendte klagen først til Club Carlson, som ble videresendt hotellet, og sånn ble det frem og tilbake. Har fått tilbud om poeng, som tilsvarer 1-2 netter på tilsvarende hotell-kategori. Men er det riktig at de skal tilstrebe etter å gi oppgradering ? Er ikke det som å si at "du får oppgradering avhengig av serviceinnstilling" ? Om man leser vilkårene under kan jeg ikke se noen andre restriksjoner enn at det må være tilgjengelig, noe det var med tanke på at jeg kunne betale for oppgradering. Enten tolker jeg dette helt feil, ellers er det et missvisende gode de markedsfører, og at jeg da ikke ser noen fordel å være medlem. Fra clubcarlson.no Komplementerende romoppgradering Få glede av romoppgradering som tilbys ved innsjekking for kvalifiserte opphold, når det er tilgjengelig. '3. '3. Komplementær oppgradering av rom: er kun tilgjengelig når Elite-medlemmet er den registrerte gjesten. En komplementær romoppgradering per Elite-medlem per kvalifiserte opphold. Oppgradering av rom fastsettes av det deltakende hotellet avhengig av ledig rom ved innsjekking. Romoppgraderinger varier basert på eiendom og romkategori, og kan inkludere et rom på et foretrukket sted, et rom med en foretrukken utsikt eller et nylig oppusset rom.
Hotell: Radisson blu Manchester Airport Min status: gold Rom booket: business Oppgradert: nei Andre fordeler: 2 flasker vann, frukt og velkomstbrev. Sen utsjekk (kl15) Veldig fornøyd med å ha tilgang til buisness lounge. Gratis drikke (alkohol fra 17-21) frokost var også inkludert i romprisen. Sparte en del penger på dette da reisefølget var utdrikkingslag.
Hvor lang tid tar det fra man sjekker ut av hotellet til poengene er registrert på Club Carlson kontoen ? Sånn ca ? 1 dag, 1 uke ?
Hotell: Radisson Blu Scandinavia (Oslo) Min status: Gold Rom booket: 2-for-1 Weekend (standardrom) x10 Oppgradert: Ja, til Business (alle ti rommene) Andre fordeler: 2 flasker vann (bånn akkva), en appelsin og velkomstbrev. Sen utsjekk, av typen "selvfølgelig, når ønsker du å sjekke ut?". Vet ikke om det var velkomstgave på de andre ni rommene, men de som ønsket det fikk sen utsjekk (søndag, så det var sikkert ikke fullt). Nyopppusset hotel (i hvert fall de etasjene jeg har bodd i de siste to gangene). Spisestedet Den glade Gris ligger i samme bygget/kvartalet, som er absolutt greit for en uformell middag eller en god øl. EDIT (som svar på spørsmålene under): Kun 3x ble godskrevet som "stays". Poengene for 5x kom inn, som følge av at regningen for disse fem rommene ble overført til mitt rom. I tillegg kom det poeng for de to andre rommene som ble godskrevet som "stays".
Hotell : The May Fair Hotel, London Status : Concierge Rom booket : Standard Award Oppgradert : Ja, til et stort Deluxe rom i 8. etasje. Velkomstgave : Drink i baren opptil 15 pund. Andre fordeler : Gratis frokost, men kun til en person. Meget bra hotell som jeg kommer til å booke (for poeng) flere ganger, med en helt perfekt lokasjon i forhold til hva som var målet med oppholdet i London. 140000 poeng for to netter kan kanskje virke mye, men når rommet vi fikk ville kostet oss 11000 kroner for de to nettene klager jeg ikke. Anbefales.
Jeg gjorde i allefall ikke det da jeg booket 2 rom 2 netter i Gøteborg i oktober. Jeg fikk bare poeng og stays for rommet som jeg bodde på. Rommene booket jeg via clubcarlson
Har fått for flere rom mange ganger, senest desember i fjor, men har møtte følge opp med CS en gang. Står litt om det her: http://m.clubcarlson.com/mweb/customerservice/supportcategory.do?faqCategoryID=earn Slo du tilfeldigvis sammen regningen til en regning?
Jeg booket og betalte 8 rom samt en middag++ på Park Inn OSL for et par år siden. Da fulgte jeg opp manuelt etterpå med Club Carlson for man skal få poeng for 3 rom samt alt som skrives på rommet såvidt jeg husker. Endte opp med over 150 000 poeng for dette. Det gikk til 3 netter på Radisson Blu Champs Elysees med fruen (like før det gikk opp fra 50K natten som høyeste kategori). Happy camper der gitt.
Jeg tror i alle fall det. To ganger har jeg opplevd å ha bestilt to tom uten å få poeng for begge og i begge tilfellene betalte den som hadde det andre rommet selv. To andre ganger betalte jeg for begge rommene og da fikk jeg også poeng for begge.
Ja det virker logisk. Leste litt på clubcarlson siden, og det sto at man må spesifisere ved innsjekk at man skal ha poeng for flere rom og man må også betale for rommene med samme kort. Så får bare tenke på det i fremtiden ☺️
Jeg hadde bestilt to rom i London for et par uker siden. Ulike navn, betalt separat med ulike kort, fikk poeng for begge.