Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. Gullhaar

Gullhaar Reisegal og reiseglad.

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
  2. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Konto gjennom Nordea gir vel billigere aksjehandel enn Nordnet. :)

Gullhaar liker dette
  3. Arcus2005

Arcus2005 Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Min status: Gull
    Rom booket: Standar
    Oppgradert: Nei

Velkomstbrev. En muffins og 1 flaske med vann på rommet

4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Oslo Plaza
    Min status: Concierge
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til Business Class-rom i flg resepsjonen.
    Velkomstgave: Nei, men det er kun tre timar sidan innsjekk.
    Andre fordeler: Business Class-rom utan skrivepult/bord, badekåpe, tøfler og skopussesvamp, men med kaffimaskin utan kapslar.

Radisson fortset seiersrekka utan vassflaske (velkomstgave) på rommet. Har så langt scora 1/7 på velkomstgave denne perioden (fikk også oppgradering til exec suite på opphaldet i januar m/gratis flaske vatn). Vurderar seriøst ein mail til kundeservice med forespørsel om nedgradering til gull. Det heile er litt som å gå frå EB-gull til EB-diamond, eller å spele stigespel og ramle frå rute 89 ned til rute 3.

Spurte concierge (sånn brother-to-brother) om kva Plaza sin upgrade-policy var, og fekk til svar at som concierge kan eg velge eit fint rom innan den booka romstandarden, altso standard rom som rimar ganske greitt med leveransen. 18 år sidan forrige opphald her, då hadde vi ein temmelig ubehagelig og flau opplevelse. Eg tenkjer eg gjev Plaza 18 nye år, og så prøvar eg kanskje igjen.

Men bevares, flott utsikt!
    LRM_EXPORT_20180212_163914.jpg

5. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu OSL (27 - 28 desember).
    Min status: Rød
    Rom booket: Business
    Oppgradert: Nei (kan vel ikke forvente annet som Rød, hadde lagt inn request til Suite men hoteller var fult).

6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson BLU Waterfront Stockholm (to separate opphold)
    Min status: Sølv
    Oppgradert: Nei, helt uaktuelt
    Andre fordeler: Absolutt ingen - ikke engang sen utsjekk

Hotellet som sådan er jo fint nok og har beleilig beliggenhet, men heller ikke mer. Det som imidlertid irriterte meg mest, var den automatiserte minibaren, altså de typen som registrerer om man flytter på en pose nøtter. Etter at jeg hadde kastet ut 2 x Heineken (udrikkelig) til fordel for 2 x Duvel (drikkelig) under mitt første opphold, prøvde den sure svensken i resepsjonen å belaste meg for de to udrikkelige ølene. Derfor ble jeg barnslig under mitt andre opphold, og tok ut absolutt alt fra minibaren og satte det på gulvet - bare for å vise dem hvor tåpelig dette opplegget er. Det er ikke verdig et Radisson-hotell etter min mening, spesielt ikke i 2018. Da jeg sjekket ut, sa resepsjonisten bare "oj" og kommenterte minibaren, men gjorde i det minste ikke noe forsøk på å tvangsbelaste meg.

NoLimit and DanH like this.
  7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Scandipendler Hadde samme problem som deg med minibaren på OSL. Åpnet døra og da datt absolutt ALT ut. Ringte da ned i resepsjonen og hun damen som svarte syns det var litt merkelig hvis jeg skulle klare å tømme hele minibaren på engang :p Fikk beskjed om og bare sette alt tilbake også var alt i skjønneste orden. Syns for øvrig også at dette er en veldig dårlig løsningen da jeg heller vil fylle minibaren selv, da både på grunn av pris og innhold.

Travellingalf liker dette
  8. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Etter at underteikna forlet Oslo Plaza med tårer i augene forrige tirsdag er forholdet mellom meg og CC atter fyllt av kjærleik, lys og latter.

Hadde klart å booke førehandsbetalt rom på Radisson TRD i to netter denne veka, og etter avlyste forelesingar rekna eg med at dei kronene var tapt. Sende likevel ein audmjuk forespørsel i retning Bartebyen om det kanskje, tilfeldigvis skulle kunne vere ein sjans til å, ikkje avbestille, men få gjere ei ørlita endring på datoane og muligens flytte opphaldet litt? Fekk ein epost i går kveld med ein hyggelig tone og tragisk budskap om at det dessverre ikkje var mulig. Heilt forståelig, Rezidor er så vidt eg veit ikkje registrert i skatteregisteret som veldedig organisasjon. Så då var det berre å legge inn ny booking på opphald i mars, samt å puste letta ut over at det ikkje var mine pengar som gjekk i sluket.

Og så, for ti minutt sidan ringde fonen. Nokon hadde brukt litt ledig tid til å gå gjennom gårsdagens epostkorrespondanse og funne ut at no skal det ordnast ut. :) Nybestilt rom for mars vart flytta til april. Og februaropphaldet som skulle starta i dag vart flytta til i mars. Det må eg seie var ein trivelig overraskelse. Service og velvillighet above and beyond det eg hadde trudd. :)

#dei_små_oppturane_er_ofte_dei_beste

9. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj, oj - storveies utsikt, må jeg si. Rommet mitt på Radisson i Doha kan nok ikke helt konkurrere i samme divisjon, men det er jaggu ikke langt unna..

ArthurDent liker dette
  10. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Edwardian Vanderbilt Hotel, London
    Min status: Gull (Gått ned til Silver fra i dag av)
    Oppgradert: Ja

Fikk et veldig koselig velkomstbrev og 2 flasker vann. Veldig hyggelig betjening. Utrolig serviceinnstilte.
    Litt sliten rom, men veldig bra lokasjon med mye rundt.

11. Arcus2005

Arcus2005 Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ut til å skiftet navn til Radisson Rewards med nye level og annen opptjening :
    Radisson Rewards Member Benefits

Club

Silver
    9 nights
    6 stays

Gold
    30 nights
    20 stays

Platinum
    60 nights
    30 stays

12. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som om dei også har forbetra vekk 35% gull- og 75% concierge-bonus på opphold og mat/drikke.

https://www.radissonrewards.com/fgp/memberbenefits/home.do

#the_race_to_the_top :)

13. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skjønner ikke det helt med Platinum. Nå står det at man får 35 poeng per dollar, mot 20 poeng per dollar. Det er m.a.o. det samme som 75 % ekstra. I tillegg ser det ut som "Platinum line" is back so Concierge service blir det igjen å få eller ?

Ellers undrer jeg meg hvorfor de endret navnet.

Stuttfeiten liker dette
  14. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat! Takk for oppklaring. Tidlegare var det 20 poeng per dollar + 75%. Grei måte å spare inn ei rad i tabellen. :) Her har eg ikkje hatt tankane med meg når eg såg gjennom lista over fordelar. Men gull har gått ned frå 35% til 25%.

15. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har tatt aksjeveien til CCG og kan bekrefte at dette bare gir et års gyldighet? Mener jeg leste en gang at 200 aksjer gir mulighet til å fornye CCG årlig..?

16. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kjøpte 200 aksjer i vinter, og fikk CCG noen dager etter at jeg ga dem beskjed. Godt mulig at jeg må kjøpe aksjer igjen neste år for å fornye statusen, men det koster tross alt ikke all verdens... ;-)

17. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Flere rapporter, bl.a. her inne, melder at man bare kontakter de igjen etter ett år for å få fornyet Gold status uten ytterligere aksjekjøp.

tombom liker dette
  18. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Står dette på rezidor sine sider:
    Rezidor invites its shareholders, that own a minimum of 200 shares, to join our guest loyalty programme, Club CarlsonSM, with a direct entry to the Gold Elite level, which would normally require a certain number of stays in our hotels.

http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=205430&p=irol-sharebenefits

Er selv Gold nå, men når statusen er ute, så skal jeg ha investert minimum 200 aksjer. Pr nå er det 4670 SEK, for de 200 :)

19. seppma

seppma Reiseglad

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kjøpte 200 aktier 3 år siden og fornyet min gull medlemsstatus hver år med og sende e-mail hver år med bilde på aktiebeholdningen.

Misterix, tombom and Travellingalf like this.
  20. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her kjøpte for 3 år siden og fornyer hvert år med en schreenshot av beholdningen på de 200 jeg kjøpte på Nordnet.

Misterix, Travellingalf and tombom like this.

Del denne siden