Om du endrar frå Cc-poeng (Nei, Radisson Rewards-poeng) til EB-poeng vil heile saldoen bli overført i ein smell meinar eg å ha lest. 10/1 RR/EB er riktig. Så vidt eg veit kan du skifte tilbake til å samle RR-poeng (Radisson Rewards) etter å ha tømt kontoen, men dette har eg ikkje prøvd sjølv.
Man kan uansett når som helst overføre poeng til SAS i 10:1 ratio, så stort sett alltid best å samle RR poeng.
Hotell: Radisson blu Gardermoen Min status: Gull Rom booket: Business Oppgradert: Ja, Junior suite Andre fordeler: Ingenting denne gangen. Skuffet over renhold av rom, også skuffet over kvalitet på frokosten. Bor normalt på Park Inn og personlig synes jeg de leverer bedre på det meste.
Hotell: Park Inn by Radisson Oslo Airport Min status: Gull Rom booket: Business Friendly Oppgradert: Nei Andre fordeler: Velkomstbrev og fruktfat.
Hotell: Radisson Blu Plaza Bangkok Min status: Gull Rom booket: Business Oppgradert: Ja, Junior suite Andre fordeler: Velkomstbrev og en snack fra 24bites levert på døra. Early Check-in, Hadde laundry utover 4 stk inkludert pr dag men ble ikke belastet noe ekstra. Vi bodde 15 dager her, og var greit fornøyd. Rommet var stort, praktisk og greit utrustet. Vår renholder holdt alt ryddig og rent, og satte 4-5 flasker vann ekstra inn hver dag. Greit treningsrom og basseng. Syntes frokosten i frokostsalen i 2etg var ok, men kunne med små grep blitt løftet til bra. Største minus var kaffen, smakte så bitter. (Kaffen i lounge var knallgo, i følge betjeningen ble det brukt billigere bønner i kaffen nede) Lounge var fin, greit utvalg og en kjempe service. Spiste frokost her nesten hver dag, mest på grunn av kaffen. Alt i alt et bra radisson blu plaza. Men for vår del tror jeg at vi prøver oss på pullman bangkok grande sukhumvit eller flytter tilbake til Landmark neste gang.
Hotell: Radisson blu Gardermoen Min status: Platinum Rom booket: Standard (points+cash) Oppgradert: Ja, til executive suite. Andre fordelar: Ei trivelig helsing frå resepsjonen, makronar. Eg har ikkje hatt nokon dårlege erfaringar med reinhald av rom på OSL sidan ei litt uheldig overnatting i januar 2016. Unntaket er flekkete drikkeglas som virkar å vere standard. Radisson OSL leverar veldig bra på statusgjenkjenning synest eg, og eg kan berre huske to overnattingar der eg ikkje har blitt oppgradert siste åra (i begge tilfelle beklaga dei (uoppfordra) at hotellet var fullt og at dei ikkje kunne gje meg oppgradering). [insert Stuttfeiten's stamp of approval here]
Er poeng opptjeningen hos RR omsetningsbasert eller er det et annet finurlig system? Jeg synes det blir lite poeng av oppholdene, ref: 2 netter i malmø = 4869poeng, 1 natt på værnes 4480poeng. Eller er dette normal opptjening?
Hotell: Park Inn By Radisson Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Fekk gratis drikkevare frå Kjøleskapet. Dei informera og om at eg ikkje fekk poeng når det var booka via reisebyrå. (Denne gongen Viatrumf/Hotels.com) Eg har no fått poeng før, så stemmer verkeleg dette? Altså ein må booka via deira heimeside?
Hotell: Radisson blu portman hotel Min status: Gold Rom booket: Junior suite Oppgradert: Ja, til penthouse suite Annet: tidlig check inn kl 11 og sen utsjekk kl 14. Velkomstgave fruktfat og makroner. og fikk sikkert 12 flasker vann de 2 netter vi var der. Tømte også minibaren free of charge. Slitent hotell, men fornøyd med oppholdet
Det har eg nok då ja, eg må sei at eg då likar Thon Discovery mykje betre. Då det gjev poeng og når det er booka av andre.
Om du har fått Discovery-poeng gjennom hotels.com har du også hatt flaks for det skal man ikke få. https://www.thonhotels.no/thon-discovery/betingelser/opptjening-av-poeng/
Mulig jeg har misforstått vilkårene til Radisson Rewards Da punktet ; All Eligible Nights Count Points + Cash nights and Award Nights count toward Elite status Har hatt 2 bonusovernattinger som ikke jeg fikk godskrevet netter for. Tok kontakt med dem, og har i en 5-6 e-poster blitt sendt rundt til forskjellige Global Member Care Specialists som enten ikke leser og forstår hva jeg skriver, eller som svarer bare tull. (De 3 første fanget ikke opp at jeg ønsket å få godskrevet stay, og trodde jeg ville ha poeng for award stay.) Så i neste e-post var jeg litt mere klar, samt at jeg stilte spørsmål om de har endret policyen. Svaret jeg fikk var ; Thank you for the reply. In order to earn night or stay credit the room must be booked at an eligible rate. Anything booked with a third party is not an eligible rate therefore you do not earn night or stay credit. Da detter er bonusnetter, booket via radissonrewards er jeg usikker på hva jeg svare, men hadde vært greit å høre deres erfaringer med bonusnetter opp mot status.
Det orndet seg til slutt ; I apologize for the confusion, your stays are eligible to earn nights and stays and looking through your account information it does look like these were not awarded to you.
Hotell: Park Inn By Radisson Oslo Airport Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Annet: To flasker vann Første natt etter oppgradering til Gold status, ikke den store gulrota å være lojal til Radisson
Dream Deals er rett rundt hjørnet igjen: https://dreamdeals.radissonrewards.com/en/ Ser ut som om man også opptjener 5000 ekstrapoeng i tillegg til vanlig opptjening på denne kampanjen.
Hei. Noen som vet om det er noen plass det er beskrevet forskjellene mellom konseptene: Collection, Blu, Red, Country, Park inn etc?
Hotell: SAS Scandinavia Oslo Status: Sølv Rom booket: Family room with terrace Oppgradert: Nei, nedgradert til rom uten terrasse Klagde, ville jo ha terrasse i denne varme. Kunne fått med i dag, men droppet det. Gikk for rabbatert pris, frokost på rommet, sen utsjekk til 16.00, samt en oppgradering på neste besøk. Godt håndert av manager, dog elendig håndering ved innsjekk, med typ «vi gav vekk rommet ditt til noen andre» unnskyldninger.. C
Hotell: Plaza, Oslo Status: Gull Rom booket: Superior Booket via: radissonblu.com Oppgradert: Ja, premium-rom, velkomstgave, 2 flasker vann og personlig hilsen.