Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

1. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    28
    Tanken er å betale noen kredittkortregninger i Norge... o_O

2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,689
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerer det. Men lurt setup? Nei.

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    971
    Bonuspoeng:
    113

Jeg vet ikke hva andre banker tar for å motta utenlandsbetalinger, men mener å huske å ha blitt belastet 50,- i DNB. Overfører man en god slump av gangen utgjør jo ikke femtilappen allverdens i den store sammenhengen.

4. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,689
    Bonuspoeng:
    293
    Smak og behag.

Jeg synes 50 kr er unødvendig å kaste bort på noe som ellers er gratis. Mens andre synes det er helt greit.

Det hørtes heller ikke ut som OP i denne delen av tråden skulle sende 1 stor smell med penger, men heller treffer på gebyret flere ganger.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,391
    Bonuspoeng:
    293
    Det har gått noen år siden noen diskuterte veksling av valuta med Revolut her. Ser ut som det har vært mest snakk om revpoints og overføringsgebyr til banker.

Jeg får både opsjoner og aksjekjøpsrabatt gjennom jobb jevnlig og selger disse aksjene i dollar. I disse AI-bobletider så har dette blitt litt mer enn før, så det er ikke usannsynlig at forskjellen i vekslingskurs mellom Revolut og direkte overføring til norsk bank mer enn dekker abonnementsprisen for Metal eller Ultra. Men er det fortsatt mye å spare her? Eller har det blitt "forbedret" som så mye annet?

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,391
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det jeg spør om er om Revolut fortsatt følger interbank-rate for veksling sånn som jeg vet de gjorde i starten, eller om de har et "skjult" påslag sånn som de vanlige bankene gjør i tillegg til eventuelle påslag man får etter man har brukt om den kvoten som er inkludert med respektive abonnement.

Tidligere så var det jo etterhvert gebyr, selv med Metal - men nå ser det ut som både Metal og Ultra har ubegrenset mengde veksling. Og jeg mener å huske det samtidig som denne endringen kom ble litt dårligere vekslingskurs, eller blander jeg med Curve nå?

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har egne valutakontoer inne hos Revolut, som blir benyttet når jeg bruker kortet i utlandet. Det er vel det samme som vekslingskursen du spør om?
    Fersk sammenligning av valuta for 3 kort i EUR, alt er kjøp i butikk eller terminal, ikke minibank:
    Revolut billigst
    SAS Mc 2,31% dyrere
    Amex Elite 2,44% dyrere
    På €2500 (27438kr med Rev) blir det da 627kr dyrere med SAS og 668kr dyrere med Amex.

Dash liker dette
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,391
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er nok ikke direkte sammenlignbart siden valutaoverføring fra USA til norsk konto nok får en litt annen kurs enn det Mastercard/Amex opererer med. Men det betyr i det minste at Revolut gir en god kurs (bedre enn Curve feks). Og er det noe i nærheten av den differansen så ser det ut som ihvertfall Metal blir selvfinansierende for meg. Med en god slump penger spart på toppen.

9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    183
    Og for å være pinlig korrekt, jeg overfører penger fra NOK- til EUR-kontoen når det er gunstig kurs, slik at det er fra EUR-kontoen pengene blir trukket når jeg handler. Men akkurat i tilfellet over, så overførte jeg til EUR-kontoen samme dag

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,391
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk overført noen dollar til bankkonto igår og sammenlignet dette med gårsdagens kurs fra Revolut. Forskjellen var 3,12 øre per dollar, med andre ord er det betraktelig mindre forskjell i vekslingskursen sammenlignet med forskjellen til veksling ved kredittkortbruk.

Nå er dette regnestykket egentlig mye mer komplisert siden revolut sin vekslingskurs varierer i løpet av dagen og differansen til den banken opererer med også vil variere stort, men hvis man regner med differansen fra igår så må man veksle mer enn 50000 dollar per år for å dekke årsgebyret til Metal kun med dette alene.

Spielhaug and Teknolai like this.

Del denne siden