Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

1. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Får månedlig Eurobonuspoeng med DNB Saga gjennom Curve..?

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,311
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, jeg har i allefall fått det så sent som siste faktura.

3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Var ett retorisk spørsmål siden den jeg siterte påstod at man ikke kan få noen poeng gjennom Curve lenger. Jeg har også fått poeng hver mnd fra DNB selv gjennom Curve

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare SAS Mastercard som har blokkert opptjening gjennom Curve pga stort misbruk av go back in time til å flytte all forbruk til helger med doble poeng. Andre kort gir fortsatt poeng, men det forutsetter såklart at Curve støtter kortet, noe de ikke gjør med Amex.

5. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Ang DnB kom det også en oppdatering om at DnB Supertilbud ikke lengre ble gitt med Curve foran DnB kort…

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Det har neppe aldri fungert da rabatten der er knyttet til selve salgsstedet og ikke bransjekode. Transaksjoner gjennom Curve kommer inn som netthandel fra Curve direkte så det er ingen måte å vite at man handler på riktig sted

7. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med må hente penger fra norsk sas Amex? Blir gebyr eller ikke?

8. Raffen

Raffen Freerider

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Litt skryt til Revolut. Jeg skulle betale en regning til Malaysia i april i lokal valuta, ringgit. Påsketur. Hverken Sbanken eller DNB kunne hjelpe meg men ved hjelp av Revolut som var ekstremt enkelt å bruke ble regningen betalt uten noen problemer! :)

ina, tobeornot999, Abramovich and 2 others like this.
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Det går ikke. Amex støttes ikke

mrt liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,332
    Bonuspoeng:
    293
    Revolut er ofte en life-saver.

Jeg har metall, og betaler jo endel for det. Men får med tilbake i form av fordeler/medlemsskap i alt fra gym, AI (Perplexity), Financial Times Abo og Tinder gull (har testet, ja) tilbake.

Største fordel er likevel når man møter rare valuta par på tur eller hjemme, der hvor alle norske banker sier "no can do" osv. Da har jeg aldri opplevd at Revolut ikke funker.

I tillegg er en-til-en betalingen veldig bra. Vipps på steroider, og funker med alle valutaer.

ina, Erlingni and Rscott like this.
  11. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    har oppgradert til metal selv nå, tjener det jo inn på tjeneste man får via kortet..
    Men er det noen som kan hjelpe med med å forstå den Spare change som konverter poeng? det er vel ikke sånn at du får flere poeng? du bare kjøper noen ekstra pr trans?

tobeornot999 and mrt like this.
  12. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Det er akkurat som man i «gamle dager» kastet alle myntene i en boks når man kom hjem og ved å sette av vekslepengene får man spart «automatisk»

Men har jeg misforstått?
    IMG_1994.jpeg

Last edited: 11. mai 2025
    tobeornot999 liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,332
    Bonuspoeng:
    293
    Kunne ikke vært bedre forklart! Blir ikke store summer, men hvorfor ikke?

Spiller litt på prinsippet om at du ikke merker at du sparer, som du toucher innom,

14. JonathanI

JonathanI Medlem

Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    53
    Tips: Ved bruk av spare change blir pris 0,3 kr per poeng, hos Iberia (som er et av programmene du kan veksle til) kan en for eksempel kjøpe 25 000 poeng til 0,25 kr per poeng.

tobeornot999 liker dette
  15. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, så om jeg forstår det rett så får du mer poeng for pengene ved den spare change funksjonen enn når du bare betaler? altså at poengene blir litt rimeligere? Jeg er relativt tallblind.. eller koster poenge det samme uansett?

16. JonathanI

JonathanI Medlem

Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    53
    Omvendt. Spare change funksjonen er i mange tilfeller dyrere enn å bare kjøpe poengene når du trenger det rett fra flyselskapet.

mariusberg89 liker dette
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    50% ekstra points når du overfører til Turkish Miles&Smiles
    Står ingenting om hvor lenge tilbudet varer

mrt liker dette
  18. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Just transfer your RevPoints to Miles with Turkish Airlines before 1 June. T&Cs apply

Spielhaug liker dette
  19. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Spørsmål litt nærliggende Revolut.
    Finnes det en billig måte for å få penger tilbake fra Revolut til norsk konto?
    Jeg ser at etter at de avsluttet samarbeidet med Danske Bank så er det mellom 50 og 100 nok i gebyr hos de fleste bankene ved overføring fra Revolut tilbake til Norge.
    Noen som har funnet gode/bedre løsninger enn det?

20. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du har norsk Revolut så mener jeg du skal kunne vippse fra revolutkortet ditt, uten gebyrer. Men det forutsetter at du kan vippse til noen andre og så kan du jo bare vippse et begrenset beløp av gangen uten gebyr.

Ellers har ikke jeg funnet andre løsninger, så spent på å høre om noen har andre gode løsninger!

Del denne siden