Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,776
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjellen på å sette inn i dollar, eller ikke er vel bare at dersom du setter inn i dollar brukes kursen idag. Setter du inn i NOK, så brukes kursen den dagen du bruker pengene. Så det blir et gamble på om du tror kursen er bedre nå enn da…

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Endringer i Revolut Metal/Ultra. Nettoeffekten vil variere per person, faktisk usikker på effekten for meg selv.

Nye subscriptions
    IMG_8639.jpeg
    Begge er nyttig for meg, og bør ha litt breddeappell.

Egenandel på Purchase Protection forsvinner (50 euro) hvilket er ok hvis du bruker kortet direkte (selv er jeg på Curve kjøret).

Reiseforsikringen krever nå bruk av kort. Selv stoler jeg ikke på ikke-norske reiseforsikring for viktige ting (sykdom, hjemtransport, ansvar), men kortet har endel bra dekninger for forsinkelse (cash kompensasjon) som nå blir vanskeligere å få nytte av.

IMG_8640.jpeg

Merk at Metal ikke gjelder arbeidsreiser, så den har jeg ikke vurdert som spesielt nyttig uansett.

Alt i alt mener jeg Ultra er et ok tilbud hvis man ønsker å hoppe av Eurobonus og spesielt hvis man har mye (privat) omsetning i valuta. 10p/100, ok forsikringer og et par bra abonnement, samt ok loungetilganger (ikke helt like bra som Amex Plat).

Erlingni and Teknolai like this.
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,021
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har Revoulut Ulta kortet, som kan svare meg på følgende spørsmål angående forsikringen?

1. Hvordan er dekningen i forhold til trekking, sånn som i Nepal, hvor ligger grensa på hvor høyt over havet den dekker?

2. Hvis jeg havner på sykehus, hvor mye dekker forsikringen?

3. Hvor mye dekker den i forhold til ansvar?

4. Dekker forsikringen juridiske utgifter ved en eventuell rettsak, sånn som hvis jeg er uheldig å blir saksøkt for å krasje inn i en person med sykkelen?

Jeg trenger svar på dette da jeg ikke har appen til å sjekke dette, eller om noen har link til vilkårene på en eller annen måte ville jo vært til hjelp, slik at jeg kan finne dem.

4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    1,112
    Bonuspoeng:
    93
    Her trodde jeg du bare var lat og ikke gadd å lese vilkårene selv, men de ligger faktisk ikke ut på nettet. Man må signe opp og bruke appen for å laste ned vilkårene. For en shady fremgangsmåte. Var ikke akkurat bra skussmål som dukket opp på Reddit når jeg gjorde et Google søk på forsikringen heller.. Tror jeg holder meg til separat privat reiseforsikring fra norske selskaper, med de som følger med kredittkortene mine som backup.

Kaffen liker dette
  5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113

Attached Files:

milehigh and Preference like this.
  6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke hatt tid til å lese de nye fullstendige vilkårene enda, men denne uroer meg litt:

IMG_0005.jpeg

Tidligere var leisure trips spesifisert på Metal, mens Ultra hadde en anne formulering hvis jobbreiser var dekket (med unntak av noen typer). På tide med en reiseforsikringsvilkårbinge.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,699
    Bonuspoeng:
    183
    Tullete dårlige vilkår.

Nettopp derfor kommer de trolig også til å være en sånn forsikringsgiver som protesterer på absolutt alle krav, uansett om de er berettiget eller ikke.

Merk at dette ikke betyr at Revolut er dårlig, men her har de bare satt ut anbudet og kjøpt fra billigste forsikringsgruppering uten å se på på annet enn prisen.

Jeg har metall, leste om endringene og bare kom raskt til at det er bra jeg har en ekte reiseforsikring i tillegg :p

Shyneno liker dette
  8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,021
    Bonuspoeng:
    183
    OK, det er såpass mange huller i Revolut Ultra forsikringen at jeg i praksis regner den som verdiløs, så da vet jeg det. Da regner jeg ikke forsikringen inn i beløpet der!

9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,776
    Bonuspoeng:
    183
    Endrede gebyrer hos Revolut i helger:

Vi innfører "helgepåslag" for våre Standard- og Plus-abonnementer, for å gjenspeile de internasjonale gebyrene våre.

Dette gebyret vil gjelde for alle valutavekslinger som gjøres i helgen, mellom fredag kl. 17.00 (ET) og søndag kl. 18.00 (ET).

Fra 22. april 2025 vil følgende gebyrer gjelde i helgene:

• Standard-kunder betaler nå 1 % av det vekslede beløpet.
    • Plus-kunder betaler nå 0,5 % av det vekslede beløpet.
    • Premium-, Metal- og Ultra-kunder betaler fortsatt ingen ekstra helgegebyrer for valutaveksling.

Insomnia4u liker dette
  10. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver meg her da jeg ikke har fått noe veldig med svar i den andre tråden jeg først prøvde meg på.

Skal flytte til utlandet så ser ingen grunn til å ha SAS MC eller SAS Amex lengre.
    Men ser da på andre kort-tjenester som feks revolut hvor jeg kan ha det enklere med å samle poeng som jeg kan flytte mellom tjenester samt at det er rimeligere å betale i utlandet om jeg har forstått det riktig?

Er det en oversikt over hvor man kan flytte disse poengene?

Andre fordeler?

Ser man får tilgang til en del apper også.

Bør jeg vurdere noe annet en revolut?

Last edited: Mandag kl 20:44
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,776
    Bonuspoeng:
    183
    Revpoints: https://www.revolut.com/en-FI/rev-points/
    Men du må inn i appen for å finne partnere:
    - British Airways (Avios)
    - Qatar (Avios)
    - Turkish (Miles&Smiles)
    - Aer Lingus (Avios)
    - Finnair (Avios)
    - Iberia (Avios)
    - TAP (TAP Miles&Go)
    - Vueling (Vueling club)
    - Flying Blue

Du får tilgang til relativt god pris på loungetilgang, evt noen gratisklipp avhengig av hvilket kort du kjøper

Apper:

https://www.revolut.com/en-FI/revolut-premium/
    https://www.revolut.com/en-FI/metal/
    https://www.revolut.com/en-FI/ultra-plan/
    Av disse bruker jeg NordVPN, Picsart og Wolt+. På Wolt får du faktisk gratis levering, det kan jo spare inn endel.

Ellers kan du jo kjøpe valuta og ha de liggende i egne valutakontoer. Kan jo være praktisk.
    Ellers fungerer Revolut som en hvilken som helst bank. Opprette kontoer, aksjesparing, fond og kjøp av råstoff (Gull, sølv, platinum etc)

Har du kids får du også tilgang til ungdomskort, med egne apper for ungene og egne kort.

tobeornot999 and mariusberg89 like this.
  12. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med å overføre f.eks. USD til et "amerikansk" Revolut konto? Er det noe gebyr?

13. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Sist jeg sjekket var det gebyrfritt å overføre mellom Revolut-brukere uavhengig av valuta. Har ikke vilkår å vise til dessverre.

mrt liker dette
  14. mariusberg89

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Med andre ord ikke så gærent utvalg eller tilbud og poengene blir tilnærmet likt som sas amex, bortsett fra at man mister CT`en da..

men et veldig dumt spm.
    jeg har nå bestilt et kort. slik jeg forstår er dette debit kort og ikke kreditt kort?

15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,776
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke dumt i det hele tatt, jeg ble selv overrasket i sin tid. Men, ja, du må alltid sette inn penger på kortet fra et annet sted. Det kan være fra andre kredittkort, eller Visakort fra banken din.

mariusberg89 liker dette
  16. Kniven

Kniven Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Kva kort gikk du for?

mariusberg89 liker dette
  17. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    113
    Leser jeg det riktig, er jo 40 NOK per RevPoint ikke så gæli? Amex Gold (US) gir f.eks 3x på booking av flyreiser, altså ca 12 nok for 3 MR?

18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,776
    Bonuspoeng:
    183
    «Noen» burde laget en online, dynamisk tabell som viser konvertering fra alle slags MR, Revpoints, Trumf, etc til Eurobonus. Spend kunne også vært nyttig å hatt med i den

mariusberg89 and mrt like this.
  19. mariusberg89

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Så bare for å bekrefte helt noldus. De tilbyr ikke kredittkort.

Jeg gikk for premium nå siden de hadde det gratis i 2 mnd for å teste.
    Men vurderer metal eller ultra etter det. Ser ganske genialt ut i forhold til Amex ut ifra hva jeg kan se.

Sammenligner nå mot Amex platinum som flere her inne har og vel blir naturlig.
    for 100,- NOK der så får man 21 Avios poeng, noe som vil si et poeng pr 5 krone brukt ca. mens man på revolut får 1 poeng pr 1 euro brukt (ca 12,- NOK) som da tilsier ca 10 poeng på 100,- der, så blir en halvering av poeng, men du får jo veldig mye annet med på kjøpet da, i tillegg til å kunne flytte poengene til mye flere selskaper enn Amex slik jeg tolker det?

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,776
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, alle kortene til Revolut er debetkort.

Del denne siden