Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt kort fra Revolut, Ultra. Prisen er GBP540/år

    https://www.revolut.com/ultra-plan/
    https://blog.revolut.com/why-you-should-choose-revolut-ultra/

    Revolut Ultra, our brand new top-tier subscription plan has finally landed! ‍

    What is Revolut Ultra?
    A unique platinum-plated card
    Unlimited airport lounge access, anywhere in the world
    ✈️ Cancel any booking you make, for WHATEVER reason - no justification and we pay you 70% of the booking value
    Global Travel and Everyday Protection insurance
    1.2% cash-back on all spend on RevPro
    Lifestyle benefits including (FT subscription, WeWork passes, ClassPass credits, NordVPN subscription and many more)

    The first waitlist group has now been invited to upgrade, with more customers being invited in due course. Stay tuned.
     
    Last edited: 19. juni 2023
    Baldrick liker dette
  2. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Norske priser
     

    Attached Files:

  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Lounge tilbudet er litt dårligere enn Amex Platinum, men greit nok. Tilleggsgodene kan være nyttige om ikke særlig eksklusive. Men Amex Norge sine er en vits, spesielt etter at gavekort på restaurant og dinner for 2 forsvant. Fasttrack på OSL har de ikke levert.

    Jeg er spent på on forsikringen til Ultra er betydelig bedre enn Metal, selv om jeg nok uansett går for norsk helårsforsikring. Metal har en interessant no-receipt payout ved lange forsinkelser, men forsikringen gjelder ikke yrkesreiser så da begrenses verdien av den. Uansett syntes jeg Amexs forsikring er en vits, men strenge krav til betaling med kortet og dårligere dekning en gode norske forsikringer, så Revolut vinner der i mine øyne.

    Jeg står på venteliste, om enn langt nede, og har ikke bestemt meg for om jeg går for dette eller ikke.
     
  4. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    D
     

    Attached Files:

    Chrisljo liker dette
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ganske likt ut. Takk for deling. Har du info om den avbestillingsforsikring som vistnok er ny?
     
  6. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Her er noe jeg fant
     

    Attached Files:

    Chrisljo liker dette
  7. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Pass på ved overførsel fra Revolut. Dette har tidligere vært gratis men jeg ble nå belastet 50 kr i gebyr på en overføring på 315 kr. Pleier å toppe opp når jeg drar ut av landet så overføre resterende tilbake til norsk bank.
     
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Her må man sjekke bankens prisliste for mottak av utenlandsoverføringer. Jeg har også blitt belastet kr 50,- i DNB, men tror dette varierer mye fra bank til bank.
     
  9. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sjekket litt forskjellige banker. De fleste bankene har de samme satsene - 50,- for overførte beløp opp til 5000NOK og 100,- for beløp over 5000,-

    https://www.dnb.no/dagligbank/priser#betaling

    Jeg fant ingen banker som hadde lavere gebyrer, men vil gjerne vite om dem, hvis de finnes.
     
  10. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Kortet var iallfall fint pakket inn
     

    Attached Files:

    Baldrick, melkoo, Teknolai and 2 others like this.
  11. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mistenker heller at det er pga endringer i finanspyramiden til Revolut. Som nevnt så har jeg tidligere overført uten kostnader. Det var til samme bank. Ser nå at det ble sendt fra Trustly forrige gang og nå var avsender TTS Group.
     
  12. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Tidligere var det snakk om innenlands overførsel, da Revolut hadde en norsk konto i Danske Bank.

    Nå er det en utenlandsoverførsel.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er litt nerdete på sånne tingene, men har du også "Full coverage wording" for selve reiseforsikringen. Jeg så at de hadde et annet selskap, så hadde vært artig å lese.
     
  14. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Jeg sa dessverre opp ultra-planen 5 minutter før du spurte, så jeg har ikke tilgang til dette lengre isåfall.
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen problem, takk for det du postet.

    Du sa opp i cool down perioden, eller ble det noe penalty?
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Da fant jeg alle dokumentet, legger ved her hvis andre vil se dem.
     

    Attached Files:

    Stianoh liker dette
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe poeng i å bruke Curve for top up, eller er det slik at ingen kort kombinasjoner lenger gir bonus/cash back ved bruk hos Revolut, uansett?

    For min del var tanken å bruke Revolut sporadisk i utlandet for å unngå helg gebyret til Curve, og for å veksle på mest mulig gunstige tidspunkt. Det brukes jo da i praksis fortsatt til helt vanlige varekjøp, så kjipt å gå glipp av bonusen.

    Mitt foretrukne kort for tiden er Strawberry MC og det gir i hvert fall ingen poeng ved direkte belastning mot Revolut, heller ikke via Apple pay.
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, mine siste tester er også at ingenting gir poeng.

    Et tips ift valuta, hvis betaler med Curve i helgen og har lagt in Revolut i Curve, så kan du i Curve senere endre valutaen til Revolut til å være det du har betalt - og så flytte betalingen i en ukedag og all vekslingsgebyr forsvinner.
     
  19. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. "kortbestillingsgebyr -629,99kr"
     
  20. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg benytter også en kombinasjon av Curve og Revolut for å unngå gebyr; bare vær klar over at det kan være nødvendig å flytte alle valutatransaksjonene i en periode for å unngå alle gebyr. Av denne grunn veksler jeg ofte litt i valuta i Revolut på forhånd så det er enklere å ikke gå over grensen.

    Ref. https://insideflyer.no/forums/threads/samletråd-curve-revolut-sas-tw-n26.12369/page-50#post-422967
     
    Chrisljo liker dette

Del denne siden