Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. alltemmeee

    alltemmeee Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    https://revolut.com - Revolut er et fantastisk redskap å ha med seg, spesielt hvis du liker å reise. Enkelt å komme i gang, og du kan enkelt veksle forskjellige valuta i appen, hvor du har full oversikt over økonomien.
     
    Last edited: 29. aug 2022
  2. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte donasjon til mennesker jeg ikke kjenner i Ukraina og skrev feil navn, de har jo helt annen skriftspråk, Revolut tok kontakt med banken og endret endret navn, holdt meg oppdatert daglig. Har ikke hatt behov for support tidligere, men svært imponert hvordan det ordnet dette. Har brukt Revolut siden 2018 uten et eneste problem, veldig enkelt å bruke, sikkert spart masse på reiser.
     
    eventyrer and Are like this.
  3. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    har et spørsmål angående Revolut.
    Jeg har et digitalt kort i appen.
    Kan jeg gjøre kjøp på for eksempel 50 000kr på norsk nettside, og så betale dette tilbake i ettertid, akkurat som et kredittkort?
    Det er vel ingen exchange fees eller noe når jeg betaler og handler i norske kroner, ei heller grense på kjøp?
     
  4. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    589
    Bonuspoeng:
    93
    Revolute er et debitkort så du kan godt kjøpe for 50.000kr men da må du ha 50.000kr + inne på revolutt kontoen.
    Du kan ikke trekke over saldoen som står inne på revolute kontoen din.
    Det er ingen gebyr ved kjøp i NOK hvist du har saldo i NOK på kontoen din.
    Har du feks 45000 NOK og 700 EURO og du handler for 50.000NOK vil de trekke deg 45000NOK først og ca 500Euro i tillegg.
    Så pass på og overfør til NOK som er gratis før du handler.
     
  5. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar.
    Så jeg må ha penger inne …
    Der sliter jeg.
    Tar det et par dager å overføre eller skjer det momentant?
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Setter du inn fra et annet kredittkort skjer det momentant. Har ikke testet andre måter å lade opp kortet på
     
    Sikiduck liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    2500kr for å verve nye brukere!
    Sjekk INVITE-tråden for mer, eller ta kontakt på PM dersom du har tenkt å anskaffe kortet
     
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Man får et tilfeldig beløp mellom 200-2500. Hyppigere forekomster av de laveste beløpene. Mest sannsynlig får man 200-300. Den vervede må gjennomføre tre kjøp med kortet.
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, hadde ikke fått med meg at det var lotto. Da venter jeg heller på neste 500 eller 700kr kampanje
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Siste gang j så 700kr var det samme lotteri system.
     
  11. Sportstrader

    Sportstrader Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som bruker revolut for å overføre til og fra crypto-excanger?
    Har lest litt varierende erfaringer om dette. Noen sier at revolut ikke aksepterer det, andre sier det går helt fint.
     
  12. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
    har brukt revolt til bankoverføring til coinbase uten problemer.
     
  13. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg vil gjerne kombinere både Curve og Revolut på en del utenlandsturene mine i år. Er fortsatt ny på dette.

    Har både Nok og Eur på kontoen til Revolut nå. Må jeg gjøre noe aktivt i appen hvis jeg betaler, la oss si, i en fysisk butikk i et Euro-land og ønsker å bli belastet i Euro?
     
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du trenger ikke å gjøre noe aktivt for at Revolut skal velge riktig konto, men du må sørge for at du har nok euro til å dekke hele transaksjonen, ellers vil Revolut belaste en annen valuta (med de eventuelle påslag det medfører).
    Du må ha nok penger til å dekke transaksjonen i én og samme valuta.

    Husk å betale i euro om du må velge på terminalen eller i minibanken.
    Her lønner det seg å ta seg god til å lese ALT som kommer frem.
    Formuleringene vil ofte styre deg mot norske kroner og da blir påslaget på 5-10%.
     
    Skyline liker dette
  15. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Tester forskjellige ting. Har prøvd å fylle på Revolut via Curve med underliggende Komplett. Fikk beskjed fra Revolut at det kan påløpe gebyr for slike overføringer, men at denne gangen dekker de det. Lurer på om det er Curve eller Komplett de reagerer på? ;)
     
  16. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Har nå skjønt at Revolut «ser» jo ikke underliggende kort hos Curve, men de liker nok ikke at man fyller det på via Curve..

    Er det innafor da å fylle på Revolut direkte via kort som gir cashback?
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er helt OK.
    Ifølge prislisten til Revolut koster det ingenting å fylle på kontoen med kort utstedt i EØS.
    Du kan ikke regne med at Curve skjuler hensikten med transaksjonen eller brukerstedet fra kortutsteder.

    I ditt tilfelle kan jeg ikke se at Curve tilfører noe som helst som mellomledd.
    Du kan like gjerne overføre direkte fra Komplett MC til Revolut i norske kroner og så eventuelt veksle til ønsket valuta.
    Kanskje får du også bonus hos Komplett MC, men det er flere år siden jeg forsøkte denne kombinasjonen, så jeg garanterer ingenting.

    Ja, det er en fordel å kunne samle flere kort, men selv bruker jeg aldri Curve om det ikke tilfører noe mer (feks. besparelse på veksling eller at brukerstedet har gebyrer ved bruk av kredittkort, men ikke debetkort, som Curve anses som.).

    Så vet jeg at noen bruker Curve på nærmest alle kjøp, for å kunne flytte transaksjonene over på annet kort når det er mest gunstig.
    Funksjonen heter Go back in time (GBIT) og du kan lese masse om den her på forumet og nettsidene til Curve.

    Husk også at du må forholde deg til Curve/Revolut og deres lovfestede og avtalemessige rettigheter om noe skulle gå galt med transaksjonen.
    Det kan godt være andre rettigheter og/eller rutiner for reklamasjon enn hva vi er vant med i norge.
     
    Skyline liker dette
  18. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Lurer på om noen handler aksjer via Revolut? Tenker da primært på snittkurtasje på utenlandske aksjer sammenlignet primært med norske tilbydere. Har ikke satt meg inn i det ennå, men ser at Revolut oppgir 0,25% - 5% på ulike produkter.
     
  19. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Kan se ut som dette er endret igjen. Her er mine erfaringer fra mai 2023:
    I min Revolut-konto får jeg gebyr fra Revolut for å overføre til norsk bankkonto. Kontoen har kvoter i Euro (trolig fordi den er registrert på EU-adresse).
    Konas Revolut-konto, som ser ut til å være norskregistrert, påløp ingen gebyrer fra Revolut for overføring til norsk bankkonto.

    Men når pengene kom fram til DNB tok de friske 100,- i gebyr for å ta imot pengene, som var overført i NOK. Så det ser ut til at Revolut ikke overfører som en SEPA-betaling. DNB tar 50,- for beløp under 5000,- og 100,- for beløp over 5000,-

    Er det noen som har funnet billigere måter å ta penger ut fra Revolut?
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg "tar" ikke ut pengene som i cash, men har vekslet inn opp til 10k hver måned i den valutaen jeg trenger for kommende reiser. Opplever det som en ok måte gjøre det på. Har vært heldig med tanke på at den norske kronen stadig svekker seg...
     
    Amhtravels and Teknolai like this.

Del denne siden