Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Og har overføringen kommet fra norsk eller utenlandsk bank?
     
  2. medsammemynt

    medsammemynt Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Trolig gebyr til trustly, de brukte ihvertfall å ta gebyr fra gambling sider.
     
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket transaksjonen i DNB-appen nå, og den er merket med "Overførsel Utland".
     
  4. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Hmm da er jeg ny i dette Spektakelet ettersom jeg hoppet inn litt prematurt dessverre. Jeg trodde at revolut tillater deposit i crypto. Var på utkikk etter ny konto ettersom jeg ble akutt frustrert over min norsk bank på tre bokstaver. Så skaffet jeg metal. Skjønner dog nå at det ikke var helt på grepet.

    Men hvis jeg forstår det riktig så:

    - kan revolut mc brukes i atm over hele verden inkl Norge for å ta ut kontanter uten gebyr og valutapåslag?
    - kontoen kan brukes til insta overføringer til andre brukere over hele verden
    - det følger med helårs reiseforsikring og en del andre forsikringer
    - kontoen fylles på enten med norsk CC, da uten opptjening av poeng, eller direkte overføring
    - hovedfordelen av kortet ligger i at man kan sette over det som trengs og er beskyttet mot større misbruk

    Jeg har ingen norsk konto, iaf er Iban til konto i Litauen. Utsteder av mitt MC skal være Ukraine hvis BIN checker har rett.

    Når det gjelder bonuspoeng, hvordan er det med å sette inn fra utenlandske kort til f. Eks Euro Konto. Noen som har prøvd?
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kan huske om de har opplevd større vervekampanjebonuser enn 600 kr per medlem?

    Noen som har et forslag om billig bruk om nettkjøp for å kvalifisere til bonusen som innebærer to transaksjoner? Kjøpe noe ræl på Aliexpress kanskje, eller trekker ikke de før de sender varene, kanskje? Kan ikke kjøpe poser på butikken, da det forutsetter det fysiske kortet.
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du vil gjøre det par mikroskopiske transaksjoner og ikke trenger noe ræl, er det jo alltids en mulighet å gi en liten gave til Wikipedia et par ganger.
     
    Neonex liker dette
  7. sondre

    sondre Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Samme her. Men prøvde igjen i går, og nå fikk jeg ingen gebyr i alle de tre bankene jeg testet. Sendte NOK fra Revolut til norske banker inkludert vanlig konto hos DNB.

    Mulig de har gjort om på dette igjen?
     
  8. medsammemynt

    medsammemynt Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fikk e-post med forespørsel fra revoult hvor de spurte etter skatte opplysninger som måte oppgis i app via link, Hvar kun bare person/fødselsnr. Er dette vanlig?
     
  9. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk samme forespørsel, bare direkte i appen. Man kunne trykke bort meldingen, så jeg gjorde bare det. Så får jeg se hva som skjer videre. Regner med de vil melde direkte til skatteetaten hvor mye penger du har på konto.
     
    medsammemynt liker dette
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen av de «vanlige» NCC, SAS m.m som gir bonus ved top-up av Revolut?
     
  11. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    NCC mc gir
     
    Erlingni liker dette
  12. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Go Kveld.
    Er det noen her inne som vet om det går å laste PayGoo prepaid masterkort inn på Revolute kontoen.
    https://paygoo.no/Cards
     
  13. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke testet PayGoo spesifikt, men har uten problem lastet inn et slikt som jeg hadde en gang: https://eika.no/eika-alliansen/verdikort

    Antar det vil funke like bra med PayGoo, begge er jo høyst ordinære forhåndsbetalte Visa/MC.
     
    FlyMCO liker dette
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg gjorde det i sommer. Gikk smertefritt.
    Husk bare å ikke gjør som meg, vente for lenge med å benytte kortet. Det løper månedlige gebyr selv om du ikke har aktivert kortet, og det trekkes av saldoen på gavekortet…
     
    FlyMCO liker dette
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk melding fra Revolut at kortet mitt ville slutte å virke om 2 måneder, og at jeg måtte bestille nytt:

    "We’ve been working hard to improve your card payment experience and we've made some changes behind the scenes. To make sure your card benefits from these changes, order a free replacement debit card..."

    Ingen informasjon om hva som gjorde dette byttet påkrevet, men av nysgjerrighet: Er det noen som har peiling?
     
  16. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Alle kort utløper etter noen år, så også Revolut sine. Det var uproblematisk å få tilsendt et nytt et - du får det med DHL på døren.
     
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er greia med revolut og postcode? Har ingen revolut erfaring fra før, men skal sende en sum til en revolut bruker i GB som har gitt meg sin personlige link. Prøver å bruke curve kortet men får hver gang opp at postcode (som jeg angir og stemmer med adressen min hos curve) er feil.
     
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, og mitt hadde utløp januar 2024. Det var derfor jeg ble i stuss da utløpet plutselig var endret til august 2022 og jeg fikk beskjed om å bestille nytt.
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Problem mange steder hvor betalingssystemet som brukes ikke er særlig godt tilpasset internasjonale adresser og postnummer.

    Har det samme problemet selv med UK-nettkjøp ved bruk av Curve (UK utstedt) også.
     
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte Banknorwegian Visa, da gikk det som smurt. Ble ikke spurt om postcode en gang.
     

Del denne siden