Dette innlegget er meint som informasjon og er nok muligens litt utenfor hva den ordinære medlem søker, men for de det gjelder kan det være viktig nok til å skrive det
Jeg har de siste 2 årene vært kunde av Nordea bank. Hovedsakelig siden de er Parat sin foretrukne partner på bank og pensjonstjenester. Så derav var det naturlig å flytte alle banktjenester og pensjonstjenester over til Nordea. Etter noen minimale oppstartsproblemer var jeg i gang hos Nordea og må vel egentlig si at jeg har vært fornøyd.
Som de fleste andre benytter jeg Revolut og Wise sine tjenester og har derfor benyttet mitt ordinære Nordea debit kort til å fylle på kontoene hos Revolut og Wise. Jeg er på ingen måte storforbruker av disse tjenestene og total overføring siste år er på ca 60 000kr. Overføringer fra Nordea til både Wise og Revolut har fungert utmerket.
Med bakgrunn i mer fleksibilitet hos både Wise og Revolute enn mitt Nordea Visa kort kan tilby har jeg nok i det siste ubevist lagt mer bruk mot Revolut både utenlands og innenlands.
Men hvor lenge var en i paradis.....
Den 10/10-23 fikk jeg en melding i nettbanken til Nordea og sms om at det var viktig innformasjon i nettbanken min. Når jeg åpnet denne blei jeg først overrasket og deretter både sur, irritert og forbanna. Så siden telefonen allerede var i handa ringte jeg Nordea og etter ''kun'' 15 minutter ventetid traff jeg en hyggelig dame som selvsagt skulle hjelpe meg. Det viste seg imidlertid at hun endret ''smidighet og tone'' etterhvert som hun satte seg inn i hva henvendelsen gjalt. Kort fortalt så ble jeg fortalt at det var bare å sende inn kvitteringer på bruken så ville dette løse seg. Jeg spurte da om hvilken bruk hun mente og jeg fikk fortalt at de måtte se kvitteringer på pengene som var overført til Revolut og Wise og transaksjonene på disse tjenestene (revolut/wise).
Som de fleste andre banker har også Nordea en mulighet for å legge til kontoer som du har hos andre banker. De sier det er for en selv skal få bedre oversikt, men det er selvsagt for Banken selv skal se hva du har hos andre banker. Ironisk nok er en av bankene Nordea kan legge til Revolut - noe jeg har gjort. Dermed kan Nordea se mine transaksjoner fra Nordea debit kort - se pengene komme inn på min Revolut konto samt se alle transaksjoner som er utført hos Revolut, men dette var ikke godt nok og de krever kvitteringer.
Mulig jeg har feil, men jeg ønsker å bruke mine penger som jeg vil og uten innblanding fra en bank. Jeg kommer uansett til å bruke Revolut og Wise - ihvertfall nå ;-)
Så nå har jeg bestilt flytting av alle mine pensjonsprodukter over til Kron og jeg holder på å flytte alle banktjenester fra Nordea.
Vis alt...