Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

1. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,415
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke Revolut noe fx gebyr i helger? Eller har de 1%? (mener å ha lest det et sted)

2. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Når man kjøper f,eks Euro i Revolut appen på en hverdag uten gebyr så har man de Euroene i Euro på Revolute kontoen sin.
    Da spiller det ikke noen rolle hvist du bruker kortet på en f,eks søndag.
    Har du 50€ på kontoen og du kjøper noe til 4,95€ på en søndag eller alle dager,så er saldoen din 45,05€ etter at du har betalt tingen som kostet 4,95€.

Spielhaug and markus like this.
  3. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen testet overføringer fra Revolut til Lunar?

4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    Revolut har lagt litt brakk hos meg i det siste. Jeg toppet opp fra SAS MC nå for å teste, og det kom opp som kontantuttak. Stemmer dette? I så fall påløper det vel renter med en gang?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er samme type "kontantuttak" som vipps vennebetaling er. Heldigvis ingen gebyr eller rente fra dag 1, men dessverre ingen bonuspoeng.

6. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
  7. oleidole

oleidole Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har skaffet meg revolut kort som jeg har tenkt å bruke som hoved brukskort.
    Sender gjerne 10k på det etter lønning, men jeg skulle helst hatt disse pengene på en separat konto som ikke er tilknyttet kortet, og overføre derifra etter behov så det ikke ligger 10k klar til bruk dersom jeg mister kortet.

Er dette mulig i revolut?

8. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan f,eks bare sperre kortet i appen med 1click og åpne det igjen med 1 click når du har tenkt å bruke det.

9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Bare la pengene forbli på lønnskontoen, og bruk debetkortet til å fylle Revolut hver gang du trenger påfyll. Når du har gjort det én gang ligger debetkortet klart i appen til neste gang, og det er kjapt og greit å fylle på med valgfritt beløp.

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Du har flere muligheter i appen:
    Opprett en Vault og legg pengene der.
    Lag en egen valutakonto, spar litt i EUR el USD
    Invester i krypto, aksjer el metaller

11. oleidole

oleidole Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vault kan være noe! Må se på betingelsene der.

Investere penger jeg skal bruke i løpet av måneden er vel ikke noe særlig, hva man sitter igjen med verdi er jo veldig uforutsigbart. Men kjøper noen akjser med det ene gratis handelen hver måned.
    Vet dere foresten om akjsehandel i revolut vil automatisk registreres til skatteetaten, eller er dette noe jeg må legge inn selv?

12. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Må legges inn selv

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Revolut lanserer ULTRA, i samme leie som Amex Platinum. 600kr/mnd med endel greie fordeler:
    - Loungetilgang via Dragonpass
    - Smart delay
    - Kansellering av flyreiser opp til 50.000kr i året. Noen vilkår gjelder visstnok, men det virker som at man ikke trenger legeerklæring
    - Gebyrfri valutaveksling man-fre
    - Gebyrfritt minibankuttak opp til 20.000/mnd
    - NordVPN, Financial times, WeWork og Tinder gold(!) inkludert.
    - Ja, også platinumbelegg på kortet… :cool::cool:
    https://www.revolut.com/en-NO/ultra-plan/

jonss and Maggie like this.
  14. RuneJonny

RuneJonny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Dette innlegget er meint som informasjon og er nok muligens litt utenfor hva den ordinære medlem søker, men for de det gjelder kan det være viktig nok til å skrive det :)

Jeg har de siste 2 årene vært kunde av Nordea bank. Hovedsakelig siden de er Parat sin foretrukne partner på bank og pensjonstjenester. Så derav var det naturlig å flytte alle banktjenester og pensjonstjenester over til Nordea. Etter noen minimale oppstartsproblemer var jeg i gang hos Nordea og må vel egentlig si at jeg har vært fornøyd.

Som de fleste andre benytter jeg Revolut og Wise sine tjenester og har derfor benyttet mitt ordinære Nordea debit kort til å fylle på kontoene hos Revolut og Wise. Jeg er på ingen måte storforbruker av disse tjenestene og total overføring siste år er på ca 60 000kr. Overføringer fra Nordea til både Wise og Revolut har fungert utmerket.

Med bakgrunn i mer fleksibilitet hos både Wise og Revolute enn mitt Nordea Visa kort kan tilby har jeg nok i det siste ubevist lagt mer bruk mot Revolut både utenlands og innenlands.

Men hvor lenge var en i paradis.....
    Den 10/10-23 fikk jeg en melding i nettbanken til Nordea og sms om at det var viktig innformasjon i nettbanken min. Når jeg åpnet denne blei jeg først overrasket og deretter både sur, irritert og forbanna. Så siden telefonen allerede var i handa ringte jeg Nordea og etter ''kun'' 15 minutter ventetid traff jeg en hyggelig dame som selvsagt skulle hjelpe meg. Det viste seg imidlertid at hun endret ''smidighet og tone'' etterhvert som hun satte seg inn i hva henvendelsen gjalt. Kort fortalt så ble jeg fortalt at det var bare å sende inn kvitteringer på bruken så ville dette løse seg. Jeg spurte da om hvilken bruk hun mente og jeg fikk fortalt at de måtte se kvitteringer på pengene som var overført til Revolut og Wise og transaksjonene på disse tjenestene (revolut/wise).

Som de fleste andre banker har også Nordea en mulighet for å legge til kontoer som du har hos andre banker. De sier det er for en selv skal få bedre oversikt, men det er selvsagt for Banken selv skal se hva du har hos andre banker. Ironisk nok er en av bankene Nordea kan legge til Revolut - noe jeg har gjort. Dermed kan Nordea se mine transaksjoner fra Nordea debit kort - se pengene komme inn på min Revolut konto samt se alle transaksjoner som er utført hos Revolut, men dette var ikke godt nok og de krever kvitteringer.

Mulig jeg har feil, men jeg ønsker å bruke mine penger som jeg vil og uten innblanding fra en bank. Jeg kommer uansett til å bruke Revolut og Wise - ihvertfall nå ;-)

Så nå har jeg bestilt flytting av alle mine pensjonsprodukter over til Kron og jeg holder på å flytte alle banktjenester fra Nordea.

Attached Files:

milehigh, Oppirumpadi and jonss like this.
  15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Slike henvendelser føles alltid ubehagelig, og generelt er kanskje ikke compliance folk de med best people skills.

Men, erfaringsmessig etter et par lignende prosesser fra ulike bank- og kredittkortselskap. Et lite sett med dokumentasjon for å vise bruken, gjerne en henvisning til hva Revolut er og hvilke myndigheter som regulerer dem, samt en kort saklig begrunnelse for hvordan du agerer ("Jeg bruker Revolut primært for å spare valutagebyrer". el.) og så lukker de saken fort.

Men, det er sannsynligvis uansett lurt å flytte pensjon til Kron :)

Last edited: 13. okt 2023
    milehigh, RuneJonny, jonss and 2 others like this.
  16. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,142
    Bonuspoeng:
    93
    Vil bare legge til at jeg ble oppringt av S-banken etter å ha vekslet en del store beløp hos Forex. Forklarte som sant var, at landet jeg skulle til hadde ville gebyrer på korttransaksjoner, så var saken løst.

Forøvrig er det tanketomt å ha en epostadresse som heter "[email protected]". Den ser jo 100% phishy ut;)

milehigh and RuneJonny like this.
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    usikker på gfcp, men kyc=know your customer og .no sier seg selv.

Gfcp = global function for compliance kanskje?

18. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,142
    Bonuspoeng:
    93
    milehigh, Cumulus, Chrisljo and 2 others like this.
  19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113

Bare som en FYI, Ultra gir lounge access via Dragon Pass.

På OSL lounge er Dragon Pass begrenset til 2 timer, mens LoungeKey har 3 timer og Amex har hele dagen.

«Dragon pass applies to stay 2 hours before departure in the lounge or less.»

Nå er 2 timer mer enn nok på OSL lounge, men de få gangene man er tidligere ut så er det jo da man har behov for lounge.

20. AnDr333

AnDr333 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei alle sammen! Jeg har akkurat gått til anskaffelse av revolut standard kortet, da jeg skal 5 uker til USA i sommer.

Er det slik at det lønner seg å sette inn penger fra dnb brukskonto på revolut kortet i dollar?

Det meste av bo, bil, fornøyelsesparker osv er allerede betalt.
    Så si 80-100.000 NOK er det som blir brukt.

Del denne siden