Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som sliter med curve idag? Jeg får beskjed om at "limit" er nådd. Det stemmer ikke da jeg kun har brukt 7500 siste uken/mnd. Daglig limit skal være 22000 på forbruk og 2200 ATM, når jeg trykker på card limit så kommer kun FAQ opp og ingenting annet.
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det tok meg svært lite omsetning å havne på den lista. Langt mindre volum enn hva enkelte andre nevner over her.
     
  3. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    +1
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Sperres kortet eller må man bare sende dok på hva pengene er brukt til?
     
  5. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Kortet ble sperret for bruk på alle de nevnte plattformer, Revolut/Vipps/Billkill, etter en lang mailpassiar med SEB om hvordan trygt kunne sende de dokumentasjon..
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Umiddelbar sperring, deretter gjenåpning etter at innsendt dokumentasjon er gjennomgått. Tar kanskje 2-3 dager.

    Etter gjenåpning er din kontantuttaksgrense kr 0,- , hvilket innebærer at BillKill, Vipps og Revolut ikke lenger er aktuelt. Ellers er alt som før :)
     
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Kortet er ubrukelig med andre ord :D
     
  8. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Fin anledning til å si opp kortet, la det gå sine måneder og signere opp for nye velkomstpoeng det
     
  9. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Har Curve Blue og brukte det i forbindelse med reies nå nettopp i København.
    Lite tenkte jeg over det er grense på kortet før man må betale gebyr... så to turer på Louis Vuitton, ga gebyr for både helg + over kjøpslimiten på 500 EUR, så tapte man noen kroner der. Det ble nemlig dyrere enn å bare ta i mot bankens valutapåslag..o_O:oops:

    Siden Curve har muligheten til å gå tilbake i tid for å endre kort man brukte for å betale, tenkte jeg at jeg må hente inn igjen gebyrene på en måte. Jeg betalte nemlig med Bank Norwegian, så lite å hente der.

    Så, hvilket kort kan jeg skaffe meg asap som jeg kan bruke til å betale med, slik at jeg enten kan få trumf eller cashback ihvertfall?
     
    Last edited: 21. okt 2021
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Det er noen fallgruver med Curve, ja...

    Jeg har ingen erfaringer med dette, men jeg tror dette blir fremgangsmåten din:

    Hvis du ønsker å flytte transaksjonen til et annet kort og la banken stå for vekslingen, må du legge til kortet i danske kroner (DKK) før du gjør Go back in time.

    Shell Mastercard eller Komplett Mastercard er eksempler på kort som gir Trumf og cashback.

    Om du ikke har andre kort og heller ikke ønsker å søke om flere kredittkort kan du bestille Revolut Visa (forhåndsbetalt debetkort som støtter flere valutaer).
     
    Sikiduck liker dette
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,033
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk du gebyr på hele beløpet, eller kun det du oversteg 500 eur?
     
  12. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hele beløpet, og gebyr på alt annet som ble handlet etterpå.
     
    Maggie liker dette
  13. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar.
    Revolut Visa, det som er digitalt da eller fysisk kort?
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,033
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for oppklaring.
    Har selv blu og bruker det kun man-fre med sas mc når jeg er i utlandet. Da skal jeg passe på kun ha kjøp opp mot maksgrense.
     
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal ikke bety noe.
     
  16. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen fordel med Revolut?
    Jeg bestilte meg Komplett Bank nå og fikk det i dag.

    Men slipper man valutapåslag med Revolut?

    Ser ut som din fremgangsmåte skal fungere. Legge inn kort med Dansk valuta utenom helgene så slipper man helgegebyr.
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Revolut er litt som Curve. Du slipper vekslingsgebyrer opp til en viss sum (utenom helg).
    Den største forskjellen er at Revolut er forhåndsbetalt og du kan veksle valuta på ukedagene for å unngå gebyr.
     
  18. Lidvar

    Lidvar Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, jeg har hatt mye problem med dette siste 2 ukene. Jeg har black card som ikke skal ha noen grense på forbruk, men får nå declined på grunn av reached limit på 90% av alle forsøk. Bruker somregel samme kortet som er valgt i curve til å betale med etter declined, så det er ikke det bakenforliggende kortet som er problemet. Og det funker av og til.

    Noen som har funnet en løsning?
     
  19. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde Curve GBiT gjaldt ut den 30efte dagen, men det gjør den ikke. Gjelder til tidspunktet man har betalt:mad::confused: Ventet på kredittøkning på Re:member kortet for å få med meg 5% cashback, var 20min for sen.
    Lærdommen er å ikke vente.
     
  20. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Har Curve Blue, med EUR500/mnd "fair exchange rates" - dvs. uten valutapåslag.

    Har kanskje ikke fulgt nøye nok med på dette tidligere, men på tur i utlandet pleier jeg la Curve veksle til underliggende kort i NOK; deretter benytte GBIT for å flytte disse transaksjonene til Revolut som underliggende kort (etter å ha sørget for at riktig valuta er valgt og denne har dekning på Revolut kontoen)

    For alle transaksjoner som flyttes i Curve forsvinner vekslingsgebyret (og helgegebyret), men det ser ut som både vekslingsgebyret (og helgegebyret) for transaksjoner som ikke flyttes ikke justeres basert på faktisk veksling siste måned; dvs. jeg ender opp med å belastes gebyr selv om bruken er lav.

    Mao. er det status/forbruk siste mnd på transaksjonstidspunktet som er gjeldende for beregningen av gebyr...
    Ser ikke for meg at dette er enkelt for Curve å endre, men usikker på om det fungerer etter intensjonen.

    Har sendt inn en sak til Curve for å høre hva de har å si.
    Andre med erfaringer på dette området?
    Løsningen er forsåvidt å flytte alle transaksjonene, men det er ikke alltid praktisk å få til.
     

Del denne siden