Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner ikke helt spørsmålet?
    Beregningen av gebyr følger 1,5%.
    Alt etter max spend vil gi gebyr på 1,5%.
    Så ved månedsskifte nullstilles det.
     
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Du ønsker en re-kalkulering av gebyrer på ferdigstilte transaksjoner etter å ha "frigitt" vekslingskvoten med GBIT?

    Intensjonen, som du nevner, har nok aldri vært at GBIT skal brukes for å unngå vekslings og helgegebyrer.
     
    KRS liker dette
  3. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det @freddyen, mulig jeg er kravstor :)
     
  4. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som får poeng med SAS MC med topup på Revolut?
    I Sverige skal de vist få det slik jeg har skjønt, men jeg har ikke fått det til.
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Førsteposten i denne tråden er stort sett oppdatert med hvilke kort som gir bonus:
    https://insideflyer.no/forums/threa...ay-og-andre-slike-tjenester-en-oversikt.9026/

    SAS MC har ikke gitt bonus på Revolut og lignende tjenester siden august 2019.
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at Verisure har vipps, noen som har erfaring med å betale faktura dit? Merkt med kid, eller hva?
     
  7. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke helt oppdatert jeg heller, men tror eneste mulighet for poeng er med NCC MC via BillKill.
     
  8. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Sies at også Sparebank 1 Mastercard skal gi poengopptjening om du aktiverer funksjonen “Penger tilbake“.
     
  9. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager på forhånd om det er besvart tidligere, men finner ikke noe sted med søk:

    Vurderer å oppgradere Curve, og lurer på dette med cashback. Kan noen bekrefte om "Coop" gjelder alle/noen/ingen Coop-butikker? Logoen ligner jo.. https://www.curve.com/legal/curve-cash/

    Klarer ikke rettferdiggjøre €15,- per måned om det ikke i det minste er teoretisk mulig å gå i null. Tar da også veldig gjerne imot tips til hvilke 3, eventuelt 6, man bør velge (IKEA virker selvsagt)
     
  10. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Svarer meg selv her. Har spurt Curve support om "Coop" også gjelder den norske (med link). De presterte å svare ganske fort:
    Rimelig dødfødt. Kom over følgende i Community:
    Da tenker jeg at det er verdt å teste ut. Om de klarer å sende kortet til rett adresse kan det hende jeg melder tilbake med eventuelle funn
     
    Vaskehanske, Upsaker and Spielhaug like this.
  11. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Ny helg, ny oppdatering. Curve klarte å skrape sammen et menneske som kan lese, og jeg fikk omsider et fornuftig svar:

    Svaret bekrefter i utgangspunktet kun det som står skrevet i Curve Community kapittel "Custom Retailers Cashback". Det er allikevel fint å få bekrefte at det er en feature, ikke noe som vil fjernes med det første.

    Neste problemstilling er nettopp at en del av kjedene ikke bruker "Coop" i transaksjonsnavnet. Det ser ut til å være mulig å lese direkte fra https://coop.no/ - Mega, Prix, Marked og Byggmix har "Coop" som del av logoen, og også i transaksjonen. Har sendt epost til Coop Midt-Norge og foreslått en endring her (Coop nasjonalt kunne informere om at dette er noe som styres på regionalt nivå, så det er bare å teste i vei)

    Forventer ikke at noe endres, men det hadde jo vært trivelig med cashback på alt av dagligvarer og oppussing. Kanskje det skjer noe om nok "medlemmer" skriker høyt nok?

    Jeg har nå fått testet et par ulike ting:
    • Virtuelt kort som dukker opp etter oppgradering til ny plan ser ikke ut til å gi cashback. Det kan riktignok (ifølge Curve) ta opptil 7 dager før cashback registreres, men jeg har mine tvil.
    • Det er mulig å aktivere fysisk kort før det har ankommet. Jeg mangler tålmodige ben i kroppen, og har testet det. (På egen risiko). CVV og utløpsdato oppdaterer seg til å reflektere reelt kort, som da må registreres på ny for å tas i bruk. Bestilte mat med Foodora, og det tok en liten time etter transaksjonen før det tikket inn penger i Curve Cash.
    • Både virtuelt og "fysisk" kort kan registreres på Fitbit pay
    • "Fysisk" kort kan registreres i Vipps
    Ellers ting som er undersøkt siden sist:
    • Curve Cash skal ikke være mulig å ta ut i penger, kun som alternativt betalingsmiddel til andre kort. Det ryktes at det skal være mulig å bruke Curve Cash til å fylle på Revolut, som deretter kan brukes til å betale kredittkortregningen istedenfor (via overføring til konto, Bill Kill eller kanskje også Curve Fronted): https://help.curve.com/what-is-curve-cash-and-how-do-i-set-it-up-BJgZVSO3L_
    • Curve Fronted har for gratiskortet 1.5% i gebyr, men ingenting opp til en viss sum hvert fall for metal. Løsningen lar deg betale med kredittkort der man ellers kun kan betale med debitkort. Det er nok få steder i Norge, men Norsk Tipping, enkelte legekontor og lignende kan tenkes å fortsatt kun akseptere BankAksept eller hva det heter. Mistenker at vi ikke kommer så mye lenger med tanke på poengopptjening, da MCC skal være 6012 for disse transaksjonene, angivelig det samme som Revolut top up, Payr og Vipps: https://help.curve.com/what's-curve-fronted-rkuEB_2Iu
    • Curve metal har ekstremt gunstig reiseforsikring - man trenger ikke engang bruke kortet for å betale reisen.
    • LoungeKey med £20 per hode. Ikke veldig billig, men greit nok
     
    KRS, Erlingni, Spielhaug and 3 others like this.
  12. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Har, litt uventet, fått svar fra Coop. Svaret er derimot ikke spesielt uventet:
    Da blir det storhandel på Mega og Prix når det er tilbud fremover..
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har behov for å åpne en bankkonto i italia. I utgangspunktet er ikke det mulig uten å dra til italia og fysisk besøke en bank. I tillegg er bank tjenester relativt dyrt i italia. Jeg ser at N26 tilbyr italienske kontoer gratis. Noen som vet om man kan åpne en italiensk bankkonti hos N26 hvis man bor i Norge? Har sendt mail til N26 men ingen svar så langt.
     
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Du får tysk konto hos N26.
    Den skal aksepteres på lik linje som italiensk konto. Du kan google "iban discrimination" for mer informasjon.
     
    Nuvolari liker dette
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Takker. Jeg må ha en konto med italiensk IBAN nr. kjenner du til om N26 tilbyr det?
     
    freddyen liker dette
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet de tilbyr lokal konto i en rekke land, men tysk konto er standard for alle andre. Mulig de kan hjelpe deg manuelt :)
     
    Nuvolari liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er mulighetene når det gjelder å overføre til Revolut og få poeng?
    Jeg har satt opp en del virituelle kort i revolut og overfører en god del betalinger fra Amex (nå classic) slik at dette går via Revolut, vil jo gjerne ha poeng fortsatt :)
     
  18. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg tror ikke Revolut gir poeng lenger
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Behandles av alle de vanlige kortene som kontant uttak, med de ulempene som følger med.

    Inkl manglende poeng.
     
  20. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har N26 som kan dele erfaringer
     

Del denne siden