Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    183
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om Norwegian kortet gir kickback/cashpoints på Revolut-innskudd?

2. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Nei :)

turaga008 liker dette
  3. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Overfører månedlig ca 10K til utlandet ifm eiendom i utlandet.

Ser mange bruker Wise og Revolut etc ifm slike overføringer for å unngå gebyr og mye bedre vekslingskurs enn vanlige banker gir.

Testa i går med Wise vs DNB å overføre 1000 kroner.
    DNB ble 86,47 EUR + 30 kroner gebyr
    Wise ble 86,03 EUR

Om jeg så hadde tatt den vanlige overføringen på 10K, så hadde den bedre valutakursen DNB gitt bedre resultat selv ved gebyr...?

Noe jeg har misforstått rundt Wise, Revolut etc?
    Bare et isolert tilfelle?
    Bare å legge på hylla, eller er det andre triks? Feks å betale via DNB MC eller Curve med kort for å få omsetning mot EB statuspoeng hos DNB, eller EB ekstrapoeng mot ekstra gebyrer?

4. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har en Wise-konto jeg ønsker å overføre 15k til. Har tidligere brukt debetkort og det fungerer greit, men vurderer å bruke Curve nå for å samle noen poeng på sasmc før de blokkerer Curve.

Noen som har peiling på om dette vil bli sett på som kontantuttak hos sasmc eller om det blir registrert som vanlig kjøp?

Jeg har aldri blitt klok på Curve og kontantuttak. Har tidligere tatt ut penger i minibank (både innland og utland) med Curve->sasmc, og det har ikke blitt regnet som kontantuttak..

5. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er beste tjeneste for jevnlige overføringer mellom bankkontoer i Norge og Sverige? Etter noe research ser jeg ut til å lande på Wise, men vil gjerne ha ekspertenes meninger.

6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,005
    Bonuspoeng:
    113

Jeg har hus i Sverige og betaler alt via Wise, de er veldig transparent på prising så selv om de kanskje ikke alltid er billigst så er det greit.

snik liker dette
  7. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Har nå prøvd å lese meg opp på Curve\Revolut osv, men det er 100+ sider, og ting endrer seg tydeligvis, så jeg spør:

Er det verdt det med Revolut\Curve e.l. for fire uker i Japan, eller skal jeg bare gå for Bank Norwegian med 1,75% valutapåslag?

8. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Det spørs nok helt på hvor mye du skal bruke/veksle. 4 uker er jo perfekt periode til å bare betale for én mnd med høyere tier abonement hos begge, og gratis-versjonene vil gi deg noe besparelse uansett. Husk at du ikke får poeng gjennom Curve/Revolut da, med mindre du har DNB Mastercard med Eurobonus upgrade (eller Sparebanken Sør?)

9. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har Revolut metal og har en bankkonto i usa som jeg overfører til. Bruker SEB Sas Mc til kontantuttak for å sette inn på Revolut (ingen gebyr). Deretter er det 0,012% gebyr på direkteoverføringer til banken i usa. Så 20000 dollar koster meg 2,41 dollar å sende. Tidligere var det helt gratis å sende penger fra Revolut.

Når det gjelder omsetning og EB-poeng så teller ikke kontantuttak. Det ble det slutt på når risser satt og overførte de samme fem tusen kronene mellom seg og kona i Vipps hver dag.

10. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Revolut forteller meg at det ikke finnes noe lounge på OSL når jeg skal legge inn på smartdelay… noen tips?

Attached Files:

11. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har endel Euro på Revolut og skulle gjerne tatt disse ut i Norge. Er det noe sted i Oslo jeg kan direkt euro ut uten at banken/minibanken konverterer fra norsk?

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,005
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et minibanker på Oslo S som har Euro, hvorvidt det skjer noe vekslingsurr i bakkant vet jeg ikke.

Men Revolut har 0 vekslingsgebyr så hvis pengene bare skal ut så er det vel lettest å konvertere til NOK.

13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil ha de ut som euro :)

14. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det kommer vel an på bruksmønsteret. Jeg bruker en del utenlandsk valuta på reise, og har enkelte ganger behov for å gjøre store uttak i minibank. Det betaler alene for Curve Metal.

Vurderer for øvrig å bruke GBIT på alle transaksjoner ved en SAS MC-kampanje. Bestillle kortet (SAS MC), betale kun for en måned, få doble poeng for ca 200 000 kr i forbruk, for deretter å si opp kortet.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Da tror jeg du kommer til å bli skuffet over at du får 0 poeng. SAS MC gir ikke lenger poeng på bruk gjennom Curve

16. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Ah, det er jo sant. Da er SAS MC ut døren for evig tid. Jeg trodde det kun var via minibank at Curve ikke endret MCC-koden lenger.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel nettopp på grunn av sånne triks du beskrev over at de sluttet med det :p

Insomnia4u, Storbaba and mrt like this.
  18. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Tydeligvis for sent til festen :)

Del denne siden