Takk for godt svar. Her fikk jeg god og rask hjelp! Viser seg at 1K er bassinet sete, jeg trodde ikke Turkish hadde dette. Så da veier det opp for at jeg og fruen ikke sitter ved siden av hverandre. Litt offtopic, men ser ut som at vi er satt opp med en A330 Fra Ist til Osl da 2 JK ikke finnes på A321
Det er alltid hyggelig med Europa-reise med A330 Har selv reist TXL-IST med konemor + en person i hele A330 kabinen og det var absolutt å anbefale
Jeg har en poengbooking for mine svigerforeldre hvor jeg etter å ha forsøkt å endre dato på returen selv bare endte opp med feilmeldinger på SAS.no. Fikk defor hjelp av dansk gullmail til å endre returen (og fikk da også retur i Plus selv om kun Go var synlig på nettsiden ) Men, etter endringen var det ikke lenger mulig å velge sete på noen flights i bestillingen. Jeg forsøkte derfor trikset med å bruke Men det var ikke mulig å velge seter der heller, dog var det et hint om at bestillingen måtte endres på sas.se Fant etterhvert ut at jeg måtte bruke og kunne da velge seter Det skal ikke være lett, men til gjengjeld går det som regel an å finne en løsning til slutt...
Her er oppskriften, for de som sliter med å få valgt seter i disse dager. (Jeg er en av de som sliter) Logg inn med vanlig SAS pålogging på https://classic.sas.no/misc/my-profile-container/mine-bestillinger2/ Trykk på se/endre bestilling i menyen på venstre side, og så på "andre bestillinger": Legg inn etternavn og booking referansen. Så får du lov til å velge seter.
Men er det flere enn meg som sliter med å komme videre? Trykker på velg alternativer, så skjer det ikke noe mer. Kommer til: reserver seter, men steget der du trykker for å få opp setekartet, så skjer det ikke noe. Bookingen er med TK i slutten av november, er det for tidlig?
Testet denne siden i stad, og alt gikk skikkelig treigt, og jeg kom ikke videre jeg heller. Så det kan hende Classic faktisk er død?
Får ikke opp setekartet jeg heller (prøvde også med en SAS booking uten at det ble bedre), så ser nesten ut som det er dødt
Jeg får ikke Classic-trikset til å fungere. Etter "Reserver sete" skal jeg trykke på "Vis alternativer" men ingenting skjer.. Noen som får det til? Andre alternativer enn å ringe SAS?
Setevalg ser ut til å fungere greit i Turkish-app'en. Har gjort dette selv, og flere andre rapporterer om det samme her inne.
Fremgangsmåten har blitt diskutert før, bruk TK's PNR i TK appen, og ikke SAS' PNR. Du kan finne det oppført på TK flightene i bekreftelsen din, eller du kan legge inn turen på checkmytrip og finne TK PNR der.
Eventuell ring inn til TK og de hjelper deg med setevalg. Har selv gjort det ett par ganger tidligere da booking ikke innhold PNR til TK men til Sas. God fordel å ha gjort research i forkant av setevalg over tlf mtp hvilken flytype eller kabine på den aktuelle flighten.
SAS kundeservice telefon/chat/gullmail fungerer også fint, men det er vel så lang ventetid på førstnevnte at det ikke er verdt det
SAS kundeservice kunne ikke hjelpe med å velge seter hos TK. Men, de kunne hjelpe meg med TK sitt PNR-nummer. Dermed fikk jeg logget inn i app’en med dette nummeret og valgt seter. Men ulikt andre selskaper er ikke valgt sete synlig på bookingen på sas.no.
classic.sas.no er ute av drift og SAS kunne ikke hjelpe meg, de henviste meg til å ta kontakt med Turkish. Lastet ned Turkish appen, og fant PNR nummeret deres i CheckmyTrip appen. Brukte det i Turkish sin app sammen med e-ticket nummeret så var det bare å velge og vrake