Regnet nesten med det ;-) må sette lista så høyt man kan, så får man se hva man får til. F er uansett upgrade fra biz sist. SQ F, the private room og en layover en destinasjon på veien til er det jeg ville ha prioritert da!
Vel, nå er ikke dette et reisebyrå - men til MEX vil jeg nok tro det er enklere å få til LH first og first class terminal i Frankfurt, enn via SIN.
Man kan heller ikke fly til Nord-Amerika via South East Asia da sistnevnte er en dyrere sone, men hvem vet hva som ikke går nå om dagen.
Det er det jo ikke noe å si på. Men da tolker jeg det også dithen at nå får man velge fritt om man vil fly til Hawaii via det amerikanske fastlandet eller asia. Det er jo digg, da det kanskje er flere muligheter via asia.
Vi skal ikke glemme at de i det siste har fokusert veldig på "most resonable routing". Eksempelvis TPE-TYO-MUC-OSL er ikke en lovlig rute pga lang omvei. Får du til MEX som du antydet vil nok alle lamper lyse rødt der borte..
Prøver å legge inn upgrade på SQ frå Biz(D) til F uten hell(usikker på om det går). Skal eg ringe Tallin for å høre om det er mogleg eller er det andre plasser som kan svare på dette? Er EBG Edit: Ser no at det er endra på SAS.no, slik at D-klasse ikkje kan oppgraderast. Dette stemmer overeins med SQ sine nye regler
Det ligger to ledige billetter ute med LH i F fr FRA til ICN 26/4-18. De la ut 4 stk idag, jeg fikk 2 av de. Fant denne selv før varselet kom fra Expertflyer. De la også ut 2 stk FRA-PEK i F også, og de er fortsatt tilgjengelige.
Hei Lurte på om noen vil hjelpe meg med å sette opp en First Class rute i høstferien? Avreise rundt 30 sept. Destinasjon er ikke så viktig men jeg ønsker å oppleve 1. class i en 380 i hvertfall ene veien. Destinasjoner i Asia går helt greit. Jeg bruker united.com sine sider med det er sjelden jeg ser 1 class billtter. Om noen også vil gi tips på hvordan jeg kan finne den så hjelper det også. Takk for hjelpen
Søk på flighter til/fra BKK fra LHR, CDG og FRA med Thai Et raskt søk - Avgang 30. september kl. 14.45 med TG921 fra Frankfurt til Bangkok har ledig - Retur lørdag 6. oktober kl. 23.45 med TG920 fra Bangkok til Frankfurt har ledig Bør være lett å finne flyvninger mellom Oslo og Frankfurt, og eventuelt videre fra Bangkok til andre destinasjoner i området. Begge Thai-flyvningene er med A380. Kan eventuelt prøve å endre flyvningen ut fra Frankfurt til Lufthansa F, eventuelt spørre når du ringer til Tallin om det er noe ledig med Singapore F på utreisen (kan ikke søkes på united.com).
I følge OMAAT avslutter United hele Global First i løpet av sommeren: https://onemileatatime.boardingarea.com/2018/04/06/united-phasing-out-international-first-class/
Det er jo veien det går. Blir spennende å se hvem av det store i europa (AF, BA, LH) som er først ute med å dumpe First. Jeg vil tippe på BA, ettersom deres produkt i utgangspunktet ikke er mye over Biz.
Enig. Siden AF nyinnredet F-kabinene holder de nok litt lengre. LH har jo FCT i FRA. Men LH har nedskalert kraftig de siste par årene, og overrasket nok mange da de skiftet ut relativt ny F-kabin (744 med både seng og stol) og satte inn C igjen. Virker forøvrig ikke som sandkasse-selskapene har tenkt å nedskalere F.
Det er nettopp av den grunn jeg tror BA blir de siste som dropper F. De kan beholde en relativt dårlig F (tilsvarende en god C hos andre) og de relativt dårlige setene i C. BA har jo også installert F-seter på 787-9, som en av svært få. LH derimot tro jeg personlig blir den første til å droppe F totalt. FCT og FCL lever godt med bare HON og de viser ingen tegn til å beholde F over lengre tid, med tanke på at det ikke blir F på de nye 777X og hvor mange fly de når har fjernet F i til nå.
Nå trenger vi ikke krisemaksimere helt da, fremdeles endel ruter igjen: Lufthansa: Frankfurt-Beijing Frankfurt-Bengaluru Frankfurt-Delhi Frankfurt-Hong Kong Frankfurt-Riyadh Frankfurt-Seoul ICN (t o m 2018-OCT-27) Frankfurt-Singapore Frankfurt-Shanghai PVG Frankfurt-Tokyo HND Frankfurt-Johannesburg Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper Frankfurt-Boston Frankfurt-Chicago ORD Frankfurt-Houston IAH Frankfurt-Los Angeles LAX Frankfurt-Mexico City Frankfurt-Miami MIA Frankfurt-Newark EWR Frankfurt-New York JFK Frankfurt-San Francisco SFO Frankfurt-Washington IAD Frankfurt-Buenos Aires EZE Frankfurt-Rio de Janeiro GIG Frankfurt-Sao Paulo GRU Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper München-Beijing München-Hong Kong München-Shanghai PVG München-Tokyo HND (t o m 2018-MAY-27) Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper München-Los Angeles LAX München-Miami München-Mexico City München-New York JFK (ej från 2018-OCT-28) München-San Francisco SFO
Joda, det skjer ikke i morgen at Lufthansa kutter F helt og holdent. Men sammenligner man med antall ruter for 1 og 2 år siden, så er det vel ikke tvil om at det har blitt færre ruter med F. Alle ruter som blir operert med A330 har mistet F, nye A350 har ikke F og kommende 777X kommer ikke til å ha F. Så skal A340ene snart pensjoneres og vi står igjen med A380 og 787-8i.
Kan man booke 2 stk med ct i business med LH til usa og ringe tilbake til tallin og oppgradere hvis det åpner seg 2 ledig seter F? Mye koster det evt?