F-ruter som kan bookes med Eurobonus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 04. nov 2016.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som du SQ F opptar mye plass i tankene dine. Det finnes andre selskap i *A som også har bra F- og C-produkter. Bli kjent med dem, så vil det være lettere å sette sammen en reise. Jeg hadde en reise østover tidligere i år og skal ha en til neste her. Her er reiserutene som kanskje kan gi deg litt inspirasjon:

    1: Tur: OSL(LH C) -> FRA(LH F) -> PEK(NH C) -> HND(NH C) -> TSA. Retur: TPE(BR C) -> PVG(OZ C) -> ICN(OZ F) -> FRA(LH C) -> OSL.
    2: Tur: OSL(LH C) -> FRA(TG C) -> BKK(TG C) -> SIN(SQ F) -> AKL. Retur: AKL(SQ F) -> SIN(SQ C) -> HND(NH F) -> FRA(LH X) -> OSL.

    Reisen 1 booket jeg tre uker i forveien og ble endret tre ganger før jeg var fornøyd. Reisen 2 booket jeg åtte måneder i forveien og jeg har allerede endret den to ganger. Neste endring vil skje om ca to ukers tid når TG slipper F-awardbillett FRA->BKK. Riktg nok bryter begge reisene noen av dagens regler, men poenget er at det er mange muligheter innad *A. Bli kjent med flere flyselskaper i *A og tenk litt kreativt, så vil du nok bli belønnet med en reise som dere vil bli fornøyd med.
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    skulle booke en business tur i går, så plutselig får jeg beskjed at de skal ha 5k per pers til taxes... har noen vært borti så høye per pers?

    kansellerte hele greia etter 1 time på telefon med tallinn og utallige timer med jobbing av rute... syns det var hårreisende.. pleier alltid å havne på rundt 3k per pers..

    Har de endret noe?
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken rute var det? Da jeg bestilte OSL-PTY via BOG mener jeg skattene var nærmere 4500,-. Gjorde om bookingen til å gå via BOS/IAD, og fikk da «normale» skatter på 3700,- eller hva det nå var.
     
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    VIE - HKG - TPE - FUK - NRT - - - HND - SIN - IST - VIE

    men pleier jo alltid å ha 8 legs... er det en av flyplassene jeg har valgt som er spesielt dyr kanskje? os, br, br, ana, sq, tk, tk
     
  5. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, VIE er ganske dyr både å mellomlande og spesielt å starte en reise fra. På united.com kommer det opp $50.90 i taxes på VIE-HKG. I tillegg har du mange mellomlandinger på flyplasser som har en del i avgifter.

    LHR er vel verstingen å starte en reise fra, men FRA, MUC, ZRH og CDG har også høye avgifter.
     
    Shyneno liker dette
  6. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Takk
     
  7. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan klarte du forresten å booke utreisen med 3 stopp i Asia? Du skrev at du hadde sittet en time på tlf med Tallinn og de godkjenner ikke 2 stopp engang.
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha så mange stopp du vil i Asia, men du må passe på at de er i samme sone som destinasjonen, hvis ikke blir det jo transittsone og da kan du ha maks 1 stopp.
     
  9. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Gjelder de samme reglene i Oseania? Jeg fikk ikke godkjent SYD–AKL etter BKK–SYD hos Tallinn.
     
  10. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er sikker på jeg laget en liknende tråd for litt siden, men jeg klarer jo ikke finne mine tidligere tråder. Og det jeg finner har ikke noe liknende, så dere får ha meg unnskyldt om dette har vært oppe før.

    Plutselig fant vi ut at vi kanskje skulle ta oss en til NZ i desember med CT. Drømmen er naturligvis first class, men jeg tror vel neppe det er en mulighet nå som det nærmer seg. Business har vel fortsatt ledige. Hvordan er det med CT-billetter til NZ på denne tiden av året nå i august? Er ikke hjemme og får ikke ringt på noen dager.
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Neguah liker dette
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    så lenge du kjører fra eu sonen innom 1stk asia sone med ett stopp skal du kunne ha 2 stopp i nz/aus ja
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke glem tilfeldighetsprinsippet.
    Når noen ringer slipper Tallinn-agenten et ark ned på gulvet.
    Om det lander på flatsiden så blir det no-go på alt, om det lander på den smale siden så får man lov til å ha to stopp i sluttsone..

    Det har blitt rimelig idiotisk hele opplegget for å være ærlig :(
     
    Insomnia4u, DanH, Upsaker and 3 others like this.
  14. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg har hatt veldig mye problemer i det siste... (mye mer enn jeg hadde før!)
     
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hahahhahahaa:D
     
    Shyneno liker dette
  16. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
  17. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Er det bare Lufthansa som byr på F for Eurobonus over atlanteren?
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Når då? Og har du sjekka United eller Expertflyer i juni 2019?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    United har droppet F..
     
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at SQ 26 flyr FRA–JFK daglig med A380 om noen vil teste booking.
     

Del denne siden