Ser ut som du SQ F opptar mye plass i tankene dine. Det finnes andre selskap i *A som også har bra F- og C-produkter. Bli kjent med dem, så vil det være lettere å sette sammen en reise. Jeg hadde en reise østover tidligere i år og skal ha en til neste her. Her er reiserutene som kanskje kan gi deg litt inspirasjon: 1: Tur: OSL(LH C) -> FRA(LH F) -> PEK(NH C) -> HND(NH C) -> TSA. Retur: TPE(BR C) -> PVG(OZ C) -> ICN(OZ F) -> FRA(LH C) -> OSL. 2: Tur: OSL(LH C) -> FRA(TG C) -> BKK(TG C) -> SIN(SQ F) -> AKL. Retur: AKL(SQ F) -> SIN(SQ C) -> HND(NH F) -> FRA(LH X) -> OSL. Reisen 1 booket jeg tre uker i forveien og ble endret tre ganger før jeg var fornøyd. Reisen 2 booket jeg åtte måneder i forveien og jeg har allerede endret den to ganger. Neste endring vil skje om ca to ukers tid når TG slipper F-awardbillett FRA->BKK. Riktg nok bryter begge reisene noen av dagens regler, men poenget er at det er mange muligheter innad *A. Bli kjent med flere flyselskaper i *A og tenk litt kreativt, så vil du nok bli belønnet med en reise som dere vil bli fornøyd med.
skulle booke en business tur i går, så plutselig får jeg beskjed at de skal ha 5k per pers til taxes... har noen vært borti så høye per pers? kansellerte hele greia etter 1 time på telefon med tallinn og utallige timer med jobbing av rute... syns det var hårreisende.. pleier alltid å havne på rundt 3k per pers.. Har de endret noe?
Hvilken rute var det? Da jeg bestilte OSL-PTY via BOG mener jeg skattene var nærmere 4500,-. Gjorde om bookingen til å gå via BOS/IAD, og fikk da «normale» skatter på 3700,- eller hva det nå var.
VIE - HKG - TPE - FUK - NRT - - - HND - SIN - IST - VIE men pleier jo alltid å ha 8 legs... er det en av flyplassene jeg har valgt som er spesielt dyr kanskje? os, br, br, ana, sq, tk, tk
Ja, VIE er ganske dyr både å mellomlande og spesielt å starte en reise fra. På united.com kommer det opp $50.90 i taxes på VIE-HKG. I tillegg har du mange mellomlandinger på flyplasser som har en del i avgifter. LHR er vel verstingen å starte en reise fra, men FRA, MUC, ZRH og CDG har også høye avgifter.
Hvordan klarte du forresten å booke utreisen med 3 stopp i Asia? Du skrev at du hadde sittet en time på tlf med Tallinn og de godkjenner ikke 2 stopp engang.
Du kan ha så mange stopp du vil i Asia, men du må passe på at de er i samme sone som destinasjonen, hvis ikke blir det jo transittsone og da kan du ha maks 1 stopp.
Jeg er sikker på jeg laget en liknende tråd for litt siden, men jeg klarer jo ikke finne mine tidligere tråder. Og det jeg finner har ikke noe liknende, så dere får ha meg unnskyldt om dette har vært oppe før. Plutselig fant vi ut at vi kanskje skulle ta oss en til NZ i desember med CT. Drømmen er naturligvis first class, men jeg tror vel neppe det er en mulighet nå som det nærmer seg. Business har vel fortsatt ledige. Hvordan er det med CT-billetter til NZ på denne tiden av året nå i august? Er ikke hjemme og får ikke ringt på noen dager.
Eg er usikker på tilgang, men er det kanskje denne tråden du leitar etter? https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/page-23#post-206319
så lenge du kjører fra eu sonen innom 1stk asia sone med ett stopp skal du kunne ha 2 stopp i nz/aus ja
Ikke glem tilfeldighetsprinsippet. Når noen ringer slipper Tallinn-agenten et ark ned på gulvet. Om det lander på flatsiden så blir det no-go på alt, om det lander på den smale siden så får man lov til å ha to stopp i sluttsone.. Det har blitt rimelig idiotisk hele opplegget for å være ærlig