F-ruter som kan bookes med Eurobonus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 04. nov 2016.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet var relatert til en tur jeg skulle ha i juni 2018. Endte med å fly Muc - Hnd i LH first. Den gangen switchet LH mellom å bruke A344 og A359 på strekningen, så first ble bare tilbudt noen dager i uka. Hvordan det er nå vet jeg ikke. Det er sagt at LH skulle kutte ut first på denne strekningen. Samtidig har det gått rykter om at de valgte å beholde det lengre enb planlagt etter tilbakemeldinger fra passasjerer.
     
    Jonkebassen liker dette
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en CT bestilt der jeg har OZ F fra FRA og samme på returen. Jeg vurderer å bytte utreisen til TG F via LHR til BKK. Hvordan er TG F på A380? Jeg flydde TG F fra ICN til BKK på 747 og var ikke veldig imponert. Men jeg syntes TG F loungen i BKK var veldig bra. Er SQ F loungen på LHR bra? Jeg kommer vel inn der med en TG F billett?
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg reiste HND-BKK TG F og var oppløyst i tårer når eg kom fram til BKK etter eit mareritt av ein tur og vart møtt av absolutt ingen bakkeservice før eg fann loungen. (Ok, hadde det vore økonomibillet så hadde eg kanskje glist. Men bytte OZ til TG??? Well I guess you could if you wanted to... Det fins også folk som set utfor Niagarafalla i tønner. Eg reiser i alle fall ikkje med Thai igjen før eg får betalt for det. Fy vere!
     
    Shyneno, Are and TravelManBiz like this.
  4. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    I motsetning til @Stuttfeiten var min opplevelse med Thai veldig bra. Har riktignok hørt at det kan være litt hit-or-miss.
    Vi fløy TG F CDG-BKK med A380 og var veldig godt fornøyd. Bra service og bra fly. Dette var riktignok første tur ever i både F og A380 så var kanskje litt ekstra gira pga det...

    Har du asiana på retur ville jeg ha vurdert å bytte, om ikke annet for å prøve flere selskap når man først holder på.
     
    Shyneno, TravelManBiz and Stuttfeiten like this.
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er min oppfatning også. TG F internt i Asia er ikke spesielt bra. Men TG F mellom Europa og BKK kan være bedre. Jeg flydde OZ F i fjor og syntes det var bra men ikke veldig bra. Tenker jeg vil prøve TG F fra LHR siden jeg da får tilgang til TG F loungen i BKK. Jeg har uansett OZ på returen. Ser jo at de har kaviar og Dom på TG.

    Men får jeg tilgang til SQ F loungen på LHR?
     
  6. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det hadde vært interessant å høre hva som gjorde at du var så misfornøyd. Jeg har per nå fire segmenter med TG F i januar (FRA–BKK og BKK–SYD t/r), så jeg er over middels interessert i dette ;)
     
    Shyneno liker dette
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Som han og jeg sier så er det en forskjell internt i Asia og mellom Europa og Asia. De flightene du nevner er jo ikke intra Asia. Det jeg synes er ikke så bra er at maten ikke var spesielt bra. Kona bestilte hummer som var nesten uspiselig og samme gjaldt maten min. Vi hadde også en dårlig opplevelse ved innsjekk. Men TG F loungen var fantastisk og det er grunnen til at jeg vil bytte til TG. Ellers hadde jeg beholdt OZ fra FRA.
     
    oyvindm liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen og jeg har fløyet TG F4 ganger, og de gangene vi har vært skikkelig fornøyd har vært med deres 747 med gammel kabin. 380 var ikke vært så bra. 380 har en større F kabin men samme antall flight attendants og da blir eksklusivitetsfølelsen litt dårligere og det er mer pes på personalet. Men vi har ikke vært i nærheten av @Stuttfeiten sin opplevelse.
     
    oyvindm liker dette
  9. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Yes, Thai serverer Dom '06 i lange baner. Og plenty kaviar.
    Du har tilgang på thai F loungen i BKK med innkommende F og utgående C. Litt usikker hvordan det er hvis en har utgående C med annet enn Thai. Noen som vet?

    Når det gjelder SQ F loungen på LHR. Aner ikke. Noen andre?
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ankommer med TG F må du fly videre til utlandet med TG for å få adgang til F loungen. Flyr du videre med SQ f. eks får du ikke adgang.
     
    Markal liker dette
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
     
    RoadKing and oyvindm like this.
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fløyet HND-BKK i F syv ganger, og TG F 20-30 legs, mistet litt oversikten nå.
    MEN, det er påfallende dårligere service på HND-BKK/BKK-HND enn alle de andre rutene. Selv BKK-HKG, når den gikk med F.

    Det er ille når min sønn på 15 ble oversett av crew, og ikke kom når han trykket på knappen. For eksempel. Og det virker som alt er et ork for crew og at de bare vil ha fred.
    På formiddagstid i BKK virket TG F lounge uorganisert, og massasjen ble avkortet.

    På rutene til HKG, FRA, CDG, LHR har jeg stort sett gode erfaringer. Min far har bestilt hummeren noen ganger, og den er litt av og på, som mange rapporterer om.

    TG F er – selv om jeg liker Thai Airways godt – et light produkt sammenlignet med LH F og SQ F. Asiana F har godt hardware, men ustabilt softprodukt, så personlig foretrekker jeg TG F 380 vs OZ.
     
    DanH, TravelManBiz and oyvindm like this.
  13. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    *A First billett gir tilgang til SQ F lounge på LHR ja. Generell *A policy er at F billett gir tilgang til selskapenes F lounger, unntaket er LH/LX F lounger, samt SQ TPR. Det står klart og tydelig her: https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy
     
    TravelManBiz liker dette
  14. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Booket CPH - SIN med SQ F for 15/11 for 1 person i dag. Tallin sa først de ikke trodde noe var ledig og jeg ba de sjekke fra 1/10 og ut året. Tilbake var det ikke ledig og har TG F BKK-FRA. Alt dette er en del av Australia tur med legs som jeg skal legge til i morgen. Måtte sikre meg SQ F da jeg hadde sjansen :)
     
  15. Greatvalley

    Greatvalley Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vet ikke om folk syntes jeg er litt Off Topic her, men er helt noob på forumet her og på CT bestilling.

    Har akkurat opparbeidet meg min første CT reise og har ca 190 000 poeng. Planen min er å reise på en tur til Sapporo i Japan for å stå på ski i januar, men ønsker å utbytte CTen til å gjøre reisen til en bra del av ferien.

    Lurer derfor hvilke rute folk mener er den beste hvis man ønsker First/Business forhåpentligvis begge veier? Og hva har ofte grei tilgjengelighet?

    Vi har hele jan og starten av feb til flex, men syntes det ser vanskelig ut å finne 2 stk first/Business på United.com.
    Hva er den enkleste/beste måten å søke opp billetter på?

    Håper på litt hjelp her, så jeg også kan bli en av ekspertene her inne etterhvert
     
  16. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    For mest mulig F så må du nok via Bangkok, så dette er nok et alternativ med 4 First flighter:

    Utreise:
    FRA-BKK Lufthansa
    BKK-NRT Thai

    Retur:
    NRT-BKK Thai
    BKK-CDG Thai

    PS! Usikker på om FRA-BKK med LH faktisk kan bookes med CT/Bonuspoeng, men det er sikkert noen som har mer peiling som kan korrigere meg på dette :)
     
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    bkk er en av de vanskligste og booke :)

    men det er jo mulig med LHR-BKK og CDG-BKK (men da mister man jo FCT)
     
  18. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har nyleg fått booka meg BGO-CPH-LHR-BKK-HKT + BKK-LHR-FRA-CPH-BGO der LHR-BKK-LHR er TG F. Vart til min store overraskelse kun trukke 70k poeng for det (skal ikkje klaga på det.)

    Har no satt opp ExpertFlyer-alerts på ledige LH F-seter FRA-SIN og SIN-FRA i tilfelle det skulle dukke opp, men er litt nysgjerrig på korleis det evt. vil fungere i praksis om desse skulle dukke opp?

    Er det mogleg å kun ombooke utreisen til f.eks. BGO-CPH-FRA-SIN-HKT sett at det er ledige award-seter? Eller risikerer eg at eg myster returen min (der BKK-LHR garantert har blitt fylt opp i mellomtida)?

    Og tilsvarande for returen, der utreisen allereie er gjennomført når ledige seter SIN-FRA evt. dukker opp. Er det framleis mogleg å gjere endringar på bookingen?
     
  19. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan ikke gjore endringer etter at turen er begynt.
    Dersom du gj;r endringer sa vil du med stor sansynlighet bli trukket korrekt antall poeng, sa jeg hadde muligens bare beholdt ruten som den er og bestilt en ny tur pa et senere tidspunkt med poengene du har spart...
     
    Shyneno and sexten like this.
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,643
    Likes mottatt:
    7,619
    Bonuspoeng:
    183

    Det er vel 150 000 poeng pr hode om du ikke har CT, fra Europa er det vel meg bekjent bare Lufthansa som flyr, har hørt United sluttet med First på internasjonale ruter

    Om du er veldig interressert kan det være mulig å fly via Asia men da koster det deg fort 190 000 eller 240 000 poeng vil jeg tro, da kan du iallefall fly Air China,Asiana og ANA
     

Del denne siden