Et par justeringer til forsiden: MUC-HND (sesongrute) med LH MUC - PVG går nå med A350 FRA - ICN (sesongrute) med LH A340-600 Thai: Flyr ikke BKK - HKG med 747 lenger BKK - KIX med A380
Det blir nok vanskelig ettersom Lufthansa ikke har first i 747-400, men du kan booke Asiana som @Jorge skriver.
Var det ikke sesongbasert LH F på denne en periode også? Men den er helt borte fra første posten i tråden her nå...
Det har plutselig blitt bestemt at reiseklubben skal ha en ekstratur til Thailand i slutten av oktober i år, og da har jeg bestemt meg for at resten av gutta skal få fly TG direkte uten meg, jeg skal gjør det jeg kan for å få min første bonusreise med så mange leg som mulig i F. Så det jeg lurer på er om det i det hele tatt er realistisk å få til en tur som dette med utreise rundt 24-25 oktober: OSL - FRA/MUC LH C MUC - PVG LH F eller FRA - PVG/PEK/HND/HKG LH F (veldig lyst på 747 siden jeg aldri har flydd 747) PVG/PEK/HND/HKG - BKK et eller annet F 10 dager i Thailand BKK - HND TG F HND - FRA/LHR NH F FRA/LHR - OSL LH C Er denne i det hele tatt noen vits i å fantasere om?
Selve reisen er innenfor reglene, og @holmen hadde lignende reise for litt siden. Selv fløy jeg også noe lignende i fjor. Bare å sette opp varsler på EF og håpe på det beste!
Legs messig er den innenfor. Du får den iallefall ikke uten å prøve. Skaff deg utvidet telefonabonnement og ligg på tlf til Tallinn
Merk deg to gode alternativer mellom ICN og BKK i denne perioden: TG har noen dager med 744 (med F), og OZ flyr A380 (F-kabin med C-service). LH har imidlertid ikke F til ICN. Personlig ville jeg gått for følgende: OZ F FRA-ICN TG F ICN-BKK (ev. OZ med F-kabin) TG F BKK-TYO NH F TYO-FRA/LHR Og om du på død og liv vil ha LH F kan du jo se om du får f.eks. LH F FRA/MUC-HND når det nærmer seg. TG slipper jo ofte de siste setene i kabinen (har jeg inntrykk av) når det nærmer seg avgang, så godt mulig at det ordner seg med F helt frem (TG F TYO-BKK). NH et vel så sjelden vare at man bør prioritere det når man først flyr solo. Selv holder jeg for øvrig OZ hakket over LH.
Verdt å merke seg at du ikke vil få tilgang til F-setene med C-billett på A380 med OZ. Prøvde hardt på dette samme flighten ICN-BKK da de droppet å laste mat og i tillegg var 3t forsinket. Både gatesjef og Purser sa at de setene var forbeholdt spesielle personer/toppstatus i OZ. Dessverre. TG har en lei vane med å bytte fly på dette strekket (til 773), og i tillegg være kjipe på bonusseter ICN-BKK. Men har sett at de har endel ledig for én person. Burde ellers være mulig å få LH om en er fleksibel på routing. Men man bør posisjonere seg til FRA/MUC siden det ofte er vanskelig å få tak i C-billetter intra-Europa enn F-billetter.
Er uten CT så det må bli å ligge på tlf til SAS. Er ikke mer kresen enn at jeg til nød kan fly OSL - FRA/MUC på bakerste rad. Har veldig lyst på LH 747 ut og NH hjem, så det er nok de jeg kommer til å ha øverst på lista. LH selfølgelig litt pga FCT også siden jeg er helt ny i disse høyeste klassene. Men da har jeg fått bekreftet at den er innafor så da er det bare å begynne letingen. Hvordan er det med gebyrer når man booker direkte hos SAS og ikke i Tallin? Er det samme gebyrer for å endre da?
Finner 13 dager i perioden 28/10 til 16/11 med et ledig sete i NH F mellom FRA og HND. Finner også et par dager med ledig i LH C på samme strekning med 747 Intercontinetal hva nå det vil si. Er det 747 med F? Det er også noen dager i samme periode med ledig i NH F på hjemreisen. Merker at dette er noe som kan være sterkt vanedannende, dette å sitter her og søke etter billetter. Noen andre som har merket noe til det?