F-ruter som kan bookes med Eurobonus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 04. nov 2016.

1. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    B32CB87B-38E8-4A44-B838-E7220007A781.jpeg

bighc, Insomnia4u, Logiflyer and 10 others like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
  3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, om det er noen som vet når man bestiller SQ F, f.eks ut fra London (2pers) til Singapore og skal videre f.eks til sydney så kan "bare" bestille i økonomi videre, og ikke business? Hvorfor det? Jeg fikk beskjed i går av en kundebehandler i Tallinn at denne "billetten" er låst av SQ og kan kun bestilles slikt, altså first og økonomi. Men hvis man f.eks skulle reise videre til Hong Kong eller Shanghai så kunne man få SQ business på neste reise. Det jeg lurer på nå er følgende, kan man da (hvis ledig) fly Lufthansa F fra Frankfurt til Beijing, åsså kombinere SQ F fra Beijing til Singapore og videre til Sydney i F. Altså hele utreien i F, eller eventuelt fly til Auckland i F og C til Sydney med Air New Zealand. Erfaringer? Noen som har prøvd ut dette?

4. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke erfaringer har dere med tilgjengelighet på spontane F-turer på sommeren? Har en del tid til overs i juli og august, og tenkte kanskje bare vente med å booke til LH åpner F. Kunne godt tenkt meg et annet selskap i tillegg (SQ, TG og NH er på ønskelista), hvordan er mulighetene for spontan F hos andre? Kan kanskje være vanskelig å få alle tilslutningsfly på plass så tett mot avreisedato? Jeg er fleksibel på både datoer og reisemål og reiser solo.

Shyneno liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    TG åpner ihvertfall endel rett før avgang, uten at jeg vet om det skjer like ofte om sommeren. SQ og NH er nok vanskeligere å få på kort varsel.

Mbj liker dette
  6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,218
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at NH også åpnar opp ein del tett opp mot avreise, fra ca 16dagar før. 1-2seter LHR-HND er vanligast.

Mbj and Shyneno like this.
  7. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hørtes veldig rart ut at man måtte ha økonomi videre fra Singapore. Det jeg regner med egentlig var poenget, er at det var "married segments", og at du altså måtte bestille hele reisen London-Singapore-Sydney sammen/samtidig, og at det ikke var ledig i noe annet enn økonomi mellom SIN og SYD.

FRA-PEK-SIN-SYD er absolutt lov. Fin tilgjengelighet mellom PEK og SIN, men verre videre til Sydney i F (men bra tilgjengelighet i business). Må vel for tiden være en av de enkleste mulighetene til å oppleve Lufthansa og Singapore Airlines i F...? :)

Insomnia4u and SVG_flyer like this.
  8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Mine observasjoner:
    • LH slipper som kjent fra og med 14 dager før.
    • TG slipper mer og mer tett opp mot avreise - ofte resten av kabinen få dager før.
    • CA synes også å slippe det meste av ledige seter noen dager før.
    • NH er vanskelige å se et klart mønster på, men som det nevnes ovenfor er spesielt LHR-HND verdt å følge med på. Sjekker du awardfares nå vil du se at det er flere NH-avganger i nær fremtid med ledige seter.
    • OZ synes jeg også det er vanskelig å se et klart mønster på. Virker som om de slipper det aller meste på en gang, men så dukker det av og til opp noen flere seter.
    • SQ tror jeg ikke slipper noe mer når det nærmer seg, men vanskelig å bygge erfaringer rundt dette siden man må ringe SAS for tilgjengelighet.
    Konklusjon: å kjøre hopp-på-tur i F tror jeg er helt uproblematisk. Bare sjekk awardfares de neste ukene, og du vil se at det kryr med alternativer. Selv ville jeg fulgt spesielt med på destinasjoner som det ellers er vanskelig å planlegge F-turer til lang tid i forveien, som EZE og JNB, hvor kun LH flyr.

Mbj, animals and Sonictravel like this.
  9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,911
    Bonuspoeng:
    293
    Vanskelig å si. Jeg fant 2 F-billetter 4 dager før avreise (CPH-SIN). ExpertFlyer sa F2A0.

Mbj, Xflipper and Gullars like this.
  10. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Samme erfaring her, når vi reiste var det to nordmenn som hadde fått tak i de to andre F-billettene to dager før avreise.

Mbj liker dette
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jo veldig spennende observasjoner :)

@jgroneng: ringte du daglig slik at du vet om setene dukket opp eksakt 4 dager før eller om det kan ha skjedd tidligere?

Mbj liker dette
  12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,911
    Bonuspoeng:
    293
    Det var helt tilfeldig. Ringte primært for å endre første flight OSL-LHR til OSL-FRA-LHR. Så de kan ha vært tilgjengelige lenge.

Mbj and Gullars like this.
  13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har klart å få billetter til Hawaii med ANA i F fra Tokyo?

Shyneno liker dette
  14. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel mest på våren nå? :D

snus_mumrikken liker dette
  15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg reiste i Juli med kort planleggingshorisont. Utfordringen var shorthaul intra-Europa. Longhaul hadde greit utvalg.
    Flyselskapene reduserer antall avganger (SK,LH) om sommeren, som betyr fullere fly og mindre/ingen award.

Ordnet seg tilslutt, men man må ofte gjøre større kompromiss enn vanlig.

Gullars, Xflipper and Mbj like this.
  16. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    De har vel akkurat begynte med den nye A380en der? Fint å kombinere med LHR HND NH F. :)

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,883
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har sett minst en ledig, men ikke booket. Det var rett etter de åpnet for booking.

18. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Første test-flight med ANAs ‘honu’ landet i går. Oppstart 24.05.19.

Honu betyr skilpadde, og flyene er utført i skilpadde-livery.
    ECBEC151-5354-4ECA-BB2F-DEBEDDEFA22F.jpeg

Scrooge and Mbj like this.
  19. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for alle svar! Da ser det ut som jeg skal klare å få brukt CT'en min på noe gøy i sommer. Som Insomnia4u nevner er det nok shorthaul som blir det største problemet, men så lenge jeg har over en måned fri burde det gå an å finne tak i en eller annen kombo som lar seg gjennomføre. På tide å sette i gang expertflyer-medlemskapet mitt igjen nå.

20. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183

Scrooge liker dette

Del denne siden