Hvilke selskaper er igjen i Star Alliance med F nå? - ANA - Swiss - Lufthansa - Singapore Airlines Av disse er det vel i praksis bare ANA som er tilgjengelig for Eurobonus? Hos Lufthansa var tilgjengeligheten nesten ikke-eksisterende også før pandemien. Singapore åpnet ofte opp noen regionale ruter, men her forsvinner dessverre også 7 stk. A380-maskiner...
Air China? Jeg har en booking med disse i F i oktober, men kan ikke finne noe etter et kjapt søk på AF. Er disse også borte?
Singapore hadde god tilgjengelighet for Eurobonus i F på noen av rutene med 777-300ER mellom Europa og Singapore frem til verden stengte ned. Forhåpentligvis åpner dette opp igjen, men med ny poengpris er det ikke like attraktivt som før.
Glemte Air China... Mitt inntrykk var at denne muligheten i praksis forsvant når SQ endret SIN-CPH fra 777-300ER til A350-900. Vet at noen fikk booket via LHR, men mitt inntrykk var at dette generelt var meget vanskelig, men er lov å håpe at det kommer tilbake. SQ er vel en viktig grunn til at SAS endret prisstrukturen på Sørøst-Asia.
Det var åpent så og si alle dager på AMS-SIN, mener jeg og huske, men var ikke så mange som fikk reist(om noen?) før koronaen slo til
Det stemmer. SIN-AMS var planlagt med 777-300ER i vinterprogrammet 20/21 og kunne bookes fra ca. desember 2019. En av avgangene mellom SIN og FRA hadde også god tilgjengelighet.
Det var vell endel her inne inkl. meg selv som klarte å booke SIN-FRA med 2 pax i perioden desember 2019 - februar/tidlig mars 2020. Det virket enklere å finne åpne bonusseter vestover enn østover. Siden prisene økte såpass kraftig nå nylig, håper jeg også de nye suitene skal bli tilgjengelig for eurobonus
Nei, noen har fått utsatt til 28.02, mens andre har fått utsatt til 31.03. Jeg fikk e-post 11.11.2020 om at den ble utsatt til 31.03 i år ihvertfall
Er redd for at det ikke er lenge til vi kan stryke hele denne tråden Eneste fordelen er at business er billigere enn first og således får vi mer reise ut av poengene. Heldigvis er jo business i mange tilfeller på vei mot det som er F i dag, med singelseter og god plass. Vil tro at F overlever en stund til, men forunderer meg ikke om det er etterhvert bare sandkassegjengen som har de igjen.
Det hadde vore kjekt å fått prøve F ein gong. Kan tenke meg det mykje betre enn både Widerøe sine innanriksruter og sete på nødutgangsradene til SAS sine 737.
Mener det var en TubeYoub eller en artikkel hos pointsguy e.l. der man argumenterte med at biz var «the new first», Premium eco the new biz.
Det kan jeg bekrefte. Har forsøkt SAS/WF 7-800 ganger og LH,UA,NH,OZ,SQ,TG og CA F og vet hvert tilfelle ble jeg overbevist om at det var en markant forskjell Dette tror jeg nok det er mange som har sagt. Tenker jo som så at de rike blir rikere og middelklassen vokser, da er det flere som går fra F til privatfly, og mange flere går opp fra økonomi til premium øko eller sågar business. Og på andre siden, når du har 1+2+1 med midtgang på alle C så er det vel en del som tenker at det er "godt nok", i motsetning til kirkebenkene på UA med 2+4+2 i C.
For noen så er det hardware(sete, ife, privacy, og knapper++) som er viktig, for andre er det software(service, mat, champagne, ++) som er viktig.