Er enda litt noob på dette, men det ser ut som Thai kjører 747 fra BOM til BKK om jeg klarte å søke rett? (flight TG318). Disse maskinene ser jo helt rå ut i Seatguru, med 6 F-seter helt i snuten av flyet I så fall er det kult at det har åpnet seg en rute gjennom i first til Asia som kanskje er god tilgjengelighet på FRA-BOM(LH:F) og BOM-BKK(TG:F) Forresten jeg ser at det går vekselvis en 777 på denne flighten - mulig at det ikke er F på de?
Thai flyr en del ruter med 747 som ikke selges som F. Du kan velge F seter med C billett, men service og mat er C.
Da er startdato bekreftet, 28.okt for LH F FRA-BKK. Kilde: http://www.bangkokpost.com/news/transport/1218925/lufthansa-aims-to-wow-with-a380
LH450 FRA-LAX i 747-800 har jeg ved to anledninger nå sett ledig sete i F. Kun søkt via United Award Search. Siden jeg skal til LA til sensommeren håper jeg å finne og få et slikt sete.
Hva er best taktikk for en F-tur typen 5 mnd i forveien? Har prøvd ganske mye søking de datoene som passer men det er omtrent bare OZ jeg klarer å finne. Åpner det seg normalt mer etterhvert eller er jeg allerede for sen? Tenker da på typen Thai, United, Ana. Hvor mye kan kan en faktisk endre på en CT-bestilling? Om en finner bedre destinasjoner/routinger etterhvert.
Asiana og Thai har som regel mye tilgjengelighet. Førstnevnte i særklasse mest. Har ikke sett så mye vestover, men har inntrykk av at man finner en del med United også. En ct-bestilling kan endres så mye du gidder. Koster 150 kroner per person per gang.
Den kan se ut til at det er nye, dårlige nyheter for F-tilgjengelighet med LH. F er allerede fjernet på alle A330 fra MUC. Nå ser det ut som tiden har kommet for A330 fra FRA, gjeldende fra ca 13. januar 2018. Det betyr at destinasjoner som JED, ADD, KWI, DOH, LAD, DFW og DTW forsvinner. Har ikke funnet noen offisiell bekreftelse, men F selges ikke lenger på noen destinasjonene fra denne datoen og i Expertflyer er setekartet uten F (kun blokkede seter listet som en del av C-kabinen). Veldig synd; ADD var en gunstig destinasjon med gode forbindelser
Prøver å sy sammen en F tur til EZE i januar - mars 2018. Full forståelse for at LH ikke slipper F seter før 14 dager før, planen er derfor å sikre seg C seter, som senere oppgraderes til F seter. Problemet er dessverre at jeg ikke finner noe som helst på FRA - EZE, foruten et par seter i Economy her og der. United.com gir meg bare en haug med muligheter via IST. Noen som har tips og triks her? Er det generelt sett vanskelig å komme seg til EZE med FRA - EZE ruten til LH?
Min erfaring er at det ofte er vanskelig å legge inn LH C der du ønsker F. Jeg ville booket via IST om det var alternativet om jeg uansett skulle reise. Heller TK C enn LH Y
Eller, dersom du virkelig vil gjøre en omvei ut av det: CPH-PEK-GRU-BOG-EZE Men da skal du like Air China ganske så godt...
Eg har planlagd ein liten Tour de South America i januar/februar og slit også med ledigheit i C med Lufthansa. Planen er OSL-FRA-EZE-SCL-LIM-BOG-GRU-FRA-OSL med Lima som destinasjon og nok tid til å sjå litt på dei andre destinasjonane. Problemet er at eg treng alle åtte segmenta, og difor ikkje kan leggje inn ein foreløpig omveg. Kan sjølvsagt booke via IST inntil vidare, og satse på at også LH C til FRA er tilgjengleg når LH F vert tilgjengeleg.
På vei tilbake fra LIM kunne du eventuelt bytte ut GRU med HAV. Du kan fly LIM-HAV-IST-OSL med TK på langstrekket eller LIM-HAV-VIE-OSL med OS på langstrekket (sesongrute). Jeg har ikke vært i São Paulo, men jeg tviler på at det er mer interessant der enn i Havana. Men til Havana må du ha visum (fra de fleste land)...
Om turen skulle gått i C hadde det absolutt vore aktuelt. Men i utgangspunktet satsar eg på LH F til EZE og frå GRU. Men det er ein del som må klaffe for at ruta skal gå i boks, so ein må nok vere litt fleksibel.
Jeg kan bekrefte at open jaw funker. Booket nettopp FRA-DXB, DXB-DUB. Og brukte min CT. Meget oppegående dame på CT telefonen som hadde alt booket og klart på 5 minutter. Hun sa: "We opened for open jaw a few weeks ago" Much good!