F-ruter som kan bookes med Eurobonus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 04. nov 2016.

  1. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får også opp Boston som first med LH ved søk på United.com...
     
  2. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Noen som har en oversikt over ruter til Asia med Lufthansa first class og med hvilke fly?

    Ser ut som det er slutt på first class mellom Frankfurt og Seoul fra oktober av. Mest lyst å fly fra Frankfurt med FCT enn via München som ikke har FCT. Frister ikke så veldig å fly via Zürich med Swiss heller pga. lange avstander. Men i lufta virker Swiss produkter bra.
     
  3. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Lange avstander?
     
  5. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Har forstått at det tar tid med "metro" fra hovedterminalen ut til en satellitt? Dessuten langt å gå til selve first class loungen? Som også har er dårlige buffet utvalg en Lufthansa first class lounge i München og Frankfurt.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er Swis F tilgjengelig for Eurobonus kunder? Forstod det slik at det kun var forbehold Swis sitt eget program.
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Kun ved korte intervaller har Swiss F vært åpen for andre bonusprogram for booking. Det var vel et tilfelle for et lite år siden hvor det var mulig i <24 timer eller noe slikt.
     
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, kun tilgjengelig for Miles & More Senator og høyere.
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det jeg også trodde.
     
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Vi forsøkte både FCT i Frankfurt og FCL i Munchen sist uke, og selv om det er veldig stas med egen terminal, så likte vi oss bedre i førsteklasseloungen i Munchen. Lysere og mer åpen følelse, og bedre utsikt. Dessuten kjekt å slippe å trampe ut av ankomstterminalen for å komme til FCT (spesielt hvis det regner).

    Men synspunktet er kanskje farget av at AVIS nettopp hadde klart å kåle til Porscheopplevelsen vi hadde gledet oss til (var forsinket over en time, så vi måtte gi opp). Var litt vanskelig å holde topp stemning noen minutter akkurat da, men ble tilløpet til gruff ble raskt rettet opp etter at vi ankom FCT.

    Og knallgod biff har de begge steder.

    Her fra FCT Frankfurt

    [​IMG]

    Og her fra FCL Munchen

    [​IMG]

    Ble litt knapt med tid i Munchen, så jeg satte personlig rekord med å spise opp biffen på fire minutter... ikke bra, men tidenes beste fast food :)
     
    Baldrick, Fredrik81, RemiWM and 10 others like this.
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant sammenlikning. Blir man hentet/kjørt med bil ved fjernpark i MUC da?
    Når en leier Porsche i FRA kjører man direkte og leverer denne på FCT, så da slipper man å gå :) Reiser man om vinteren er det vel ikke aktuelt å leie 911 kanskje?
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Porsche 911 Carrera 4S er en av de beste vinterbilene jeg kan tenke meg.
     
    Robert H liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ser den, men på de tre timene en har til rådighet er det vel 300 km/t på autobahnen og litt sightseeing på sideveier en rekker? Regn/sludd/dårlig sikt kan jo fort begrense opplevelsen. Men sol, snø og slott er jo fint i teorien :)
     
    Edvard liker dette
  14. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for innspill Robert H. Skikkelig i I-lands problem. Så ikke helt krise om man må ta til takke med FCL. Enda en x som må vurderes i det totale regnestykket. A la carte menyen er sikkert omtrent lik. Buffet utvalget er vel litt større på FCT.
     
  15. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Synes det beste med FCT i forhold til FCL i Munchen var å parkere 911en foran inngangen og bli møtt av PAen!
     
    Last edited: 06. aug 2017
    Baldrick, Xflipper and Travellingalf like this.
  16. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Vi ankom med direkte tilknytning til terminalen i MUC, så jeg vet ikke om vi ville blitt hentet om det hadde vært buss-gate, men antar det. Iallefall fikk vi ved avreise limousin-service med en Mercedesvan (sammen med en annen F-passasjer) til en gate i nærheten av der flyet vårt var parkert. Kult å bli eskortert inn i terminalen fra en tilslutningbro for et annet fly der boarding ennå ikke hadde startet. Avstedkom noen nysgjerrige blikk... det var iallefall hva jeg innbilte meg.
     
    Baldrick, Insomnia4u and Upsaker like this.
  17. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Det skal forresten være mulig å leie en 911 i tre timer i Munich også for €99. Jeg er enig med Robert H at Munich virker lysere og har en mer åpen følelse. Det er i tillegg et veldig pluss at den har utsikt. Synes det var kjedelig at FCT ikke hadde utsikt mot flyene. Munich har også badekar med jacuzzi funksjon. Det tror jeg ikke FCT har. Var i Munich i dag og det var kun en first lounge som var åpen. Tror det kun går mindre fly fra terminalen med den åpne loungen (T2-satelitte) og de hadde limo-service til andre terminalen. V reiste fra T2-satelitte til Oslo.

    Vi reiste forøvrig FRA-ICN-HKG-MUC. Det som var den største first-nedturen var opplevelsen på andre flyplasser enn FRA/MUC. Vi hadde business fra ICN-HKG og fikk ikke bruke first-loungen da den kun var outbound. I Hong Kong var ikke First-loungene spesielt bra sammenlignet med FRA/MUC.

    Det var uansett en moro opplevelse og fly med førsteklasse. Hadde noen moro opplevelser som jeg kan skrøne om på et insideflyer-øl-treff engang :)
     
    Baldrick, RoadKing, Xflipper and 2 others like this.
  18. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Etter hva flyvertinnen fortalte oss er det bare en F-lounge i drift i MUC for tiden - den andre er visstnok under oppussing. Forøvrig enig med deg i at utsikt trekker veldig opp.
     
    Edvard liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tror Porsche booking er åpen for alle hos Avis FRA/MUC. Rental conditions sier ingenting om Lufthansa. 4 hours/150 km/100 EUR. Døgnleie ukedag 282 EUR/200 km.

    link

    For døgnleie er det ca. samme pris på Porsche 911 ved ZRH (300 km inkl.)

    [​IMG]
     
    Last edited: 03. juni 2020
    Travellingalf, Are, Baldrick and 3 others like this.
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det forklarer jo hvorfor AVIS var helt uinteressert i å sjekke boardingkortet mitt i F. Hva er poenget med å leie i tre timer når man kan få fire til samme pris? Hadde vært gull med én time til sist vi kjørte i hvertfall :)
     

Del denne siden