F-ruter som kan bookes med Eurobonus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 04. nov 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener vi ikke hadde noen km limit når vi leide. Kanskje det er forskjell?
     
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det er kun er 3 timer og maks 150 km som gjelder. Fra hjemmesiden til Lufthansa:

    Passengers can choose from the following Porsche First Class Excitement offers:
    3-hour-rental incl. 150 km, gas and insurance for only €99.11 (additional costs per km: €0.99, a deductible of €1,500 applies)*.
    Porsche First Class Excitement can be booked in Munich and in Frankfurt/Main.

    http://www.lufthansa.com/no/en/First-Class-Porsche-Excitement

    Ved å klikke på lenka til Avis kommer tre timer opp som valgt leietid.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Det Porsche-tilbudet har ikke noe med First å gjøre, er tilgjengelig for andre også.
    Det som er "ekstra" for First-passasjerer er at personellet i lounge kan hjelpe deg meg å booke bilen, samt at du også kan sette den fra deg på FCT.

    Ja, det gjør de.

    Nå har jeg vært flere ganger i FCT, og tar meg nå i mindre grad bryet med å gå ut dit, hvis ikke jeg har veldig god tid i Frankfurt. Min erfaring etter flere F-turer med LH er at MUC-crew ofte gir det lille ekstra. Hvis man skal rangere FRA og MUC ville jeg nok også sagt at at MUC er best faktisk.
     
    Gullars and Baldrick like this.
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var hva jeg også etterhvert forstod. Som du skriver kan F-passasjerer få hjelp til å booke bilen av loungepersonalet (hvis man ikke har forhåndsbooket), og bilen kan også leveres på FCT. Men man må uansett hente bilen selv - og da risikerer man å havne i laang kø, slik vi gjorde. Etter 45 minutter i skrankekø, fikk vi beskjed om at det ville ta ytterligere 30 minutter før bilen var klar. Det var da vi valgte å gi opp hele prosjektet, og heller prioritere biff, champagnegurgling og plasking med badeand.

    For meg framstår det som litt underlig at Lufthansa ikke topper produktet med også å sørge for henting av bilen - det ville gjort F-opplevelsen sømløs og gjennomført i alle ledd.
     
    Travellingalf and Insomnia4u like this.
  5. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Rotet med vår bestilling også, som resulterte i mindre kjøretid.
    ...men sørget for €30 i gebyr for en €15 fartsbot.
    Det hadde de kontroll på...
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er nok i det at det skal draes kredittkort og annet papirarbeide ved uthenting.
     
    Robert H liker dette
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng. Blir vel ikke regningssvarende å ha en dedikert Avismedarbeider i FCT :)

    Men vi ble utrolig imponert over egen passkontroll for F-passasjerene - må jo koste noen grunker å ha en fra politiet sittende der hele dagen (og må være en ensom og kjedelig jobb for stakkaren som kanskje ikke har mer enn 3-4 pass som skal sjekkes hver time).
     
  8. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg lurer på en ting rundt Lufthansa Frist Class.

    Hvis de bare slipper seter 14 dager før, er det da slik at man ikke kan ha en lenger opphold på maks 14 dager (realistisk mye kortere) for å få First Class begge veier?
     
  9. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Riktig.
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Mange velger derfor TG eller Asiana på returen da de lett kan oppdrives lang til i forveien. Asiana i ny F skal vist være rimelig bra, og flere her inne mener det er bedre en LH i luften.
     
    flying_all liker dette
  11. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Så det da heller ikke mulig å bestille utreise Lufthansa First Class også retur med Business class med Companion Ticket? Siden Companion Ticket må bestilles i samme klasse begge veier?
     
  12. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Jo, det er fint mulig. Det er samtlige reisende som må være i samme klasse. Du trenger ikke reise i samme klasse på alle legg. Dog blir du belastet for høyeste klasse hva kommer til poeng.
     
  13. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Ah, så klart! Tusen takk for hjelpen :)
     
  14. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Hva koster en tur med LH F med flere mellomstopp? I poeng + cash?

    Tenkte å lage en tur neste år med: OSL-FRA-SOUL - SINGAPORE - BANGKOK - FRA - OSL.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare å begynne å søke.
    Skal du ha flere stopp må du nok booke flere separate billetter eller betale en full F-fare som antakeligvis koster deg en nyre i tillegg til armen..
     
    Shyneno liker dette
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    med litt god planlegging kommer du på 190.000 pts + ca. 10k nok
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Ok - glemte å presisere at jeg skal booke med CT.

    Når jeg booket business (CT) T/R Phuket kunne jeg legge på flere legs så lenge neste trip var innen 24 timer. Tenkte det var noe lignende med F.
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha flere legs, men det er regler for hvor mange og hvor de kan skje. Pris for F varierer alt ut i fra hvor du skal fly. Begynn med Star Alliance Award Chart, der har du poeng prisen for de forskjellige sonene. Cash avhenger av hvor du flyr mtp avgifter.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ruten din skal nok funke ok med Singapore som mål.
    Er stopp under 24 timer blir det også spiselig pris.

    Tenkte at siden du sa du ville ha flere "mellomstopp" tenkte jeg at du skulle ha mer enn 24 timer og da kommer det fort til å bli skrekkelig dyrt.

    Under 24 timers stopp og mål Singapore blir det 190k poeng og drøye 8000kr.
     
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    OZ101 (NRT-ICN) er oppsatt med A380 flere datoer i løpet av høsten - blant annet 5.november som eksempel. F-kabinen er åpen for biz reisende :)
     
    Are, Robamu, Shyneno and 3 others like this.

Del denne siden