Jeg tror det er kun er 3 timer og maks 150 km som gjelder. Fra hjemmesiden til Lufthansa: Passengers can choose from the following Porsche First Class Excitement offers: 3-hour-rental incl. 150 km, gas and insurance for only €99.11 (additional costs per km: €0.99, a deductible of €1,500 applies)*. Porsche First Class Excitement can be booked in Munich and in Frankfurt/Main. http://www.lufthansa.com/no/en/First-Class-Porsche-Excitement Ved å klikke på lenka til Avis kommer tre timer opp som valgt leietid.
Det Porsche-tilbudet har ikke noe med First å gjøre, er tilgjengelig for andre også. Det som er "ekstra" for First-passasjerer er at personellet i lounge kan hjelpe deg meg å booke bilen, samt at du også kan sette den fra deg på FCT. Ja, det gjør de. Nå har jeg vært flere ganger i FCT, og tar meg nå i mindre grad bryet med å gå ut dit, hvis ikke jeg har veldig god tid i Frankfurt. Min erfaring etter flere F-turer med LH er at MUC-crew ofte gir det lille ekstra. Hvis man skal rangere FRA og MUC ville jeg nok også sagt at at MUC er best faktisk.
Ja, det var hva jeg også etterhvert forstod. Som du skriver kan F-passasjerer få hjelp til å booke bilen av loungepersonalet (hvis man ikke har forhåndsbooket), og bilen kan også leveres på FCT. Men man må uansett hente bilen selv - og da risikerer man å havne i laang kø, slik vi gjorde. Etter 45 minutter i skrankekø, fikk vi beskjed om at det ville ta ytterligere 30 minutter før bilen var klar. Det var da vi valgte å gi opp hele prosjektet, og heller prioritere biff, champagnegurgling og plasking med badeand. For meg framstår det som litt underlig at Lufthansa ikke topper produktet med også å sørge for henting av bilen - det ville gjort F-opplevelsen sømløs og gjennomført i alle ledd.
Rotet med vår bestilling også, som resulterte i mindre kjøretid. ...men sørget for €30 i gebyr for en €15 fartsbot. Det hadde de kontroll på...
Godt poeng. Blir vel ikke regningssvarende å ha en dedikert Avismedarbeider i FCT Men vi ble utrolig imponert over egen passkontroll for F-passasjerene - må jo koste noen grunker å ha en fra politiet sittende der hele dagen (og må være en ensom og kjedelig jobb for stakkaren som kanskje ikke har mer enn 3-4 pass som skal sjekkes hver time).
Jeg lurer på en ting rundt Lufthansa Frist Class. Hvis de bare slipper seter 14 dager før, er det da slik at man ikke kan ha en lenger opphold på maks 14 dager (realistisk mye kortere) for å få First Class begge veier?
Mange velger derfor TG eller Asiana på returen da de lett kan oppdrives lang til i forveien. Asiana i ny F skal vist være rimelig bra, og flere her inne mener det er bedre en LH i luften.
Så det da heller ikke mulig å bestille utreise Lufthansa First Class også retur med Business class med Companion Ticket? Siden Companion Ticket må bestilles i samme klasse begge veier?
Jo, det er fint mulig. Det er samtlige reisende som må være i samme klasse. Du trenger ikke reise i samme klasse på alle legg. Dog blir du belastet for høyeste klasse hva kommer til poeng.
Hva koster en tur med LH F med flere mellomstopp? I poeng + cash? Tenkte å lage en tur neste år med: OSL-FRA-SOUL - SINGAPORE - BANGKOK - FRA - OSL.
Det er bare å begynne å søke. Skal du ha flere stopp må du nok booke flere separate billetter eller betale en full F-fare som antakeligvis koster deg en nyre i tillegg til armen..
Ok - glemte å presisere at jeg skal booke med CT. Når jeg booket business (CT) T/R Phuket kunne jeg legge på flere legs så lenge neste trip var innen 24 timer. Tenkte det var noe lignende med F.
Du kan ha flere legs, men det er regler for hvor mange og hvor de kan skje. Pris for F varierer alt ut i fra hvor du skal fly. Begynn med Star Alliance Award Chart, der har du poeng prisen for de forskjellige sonene. Cash avhenger av hvor du flyr mtp avgifter.
Ruten din skal nok funke ok med Singapore som mål. Er stopp under 24 timer blir det også spiselig pris. Tenkte at siden du sa du ville ha flere "mellomstopp" tenkte jeg at du skulle ha mer enn 24 timer og da kommer det fort til å bli skrekkelig dyrt. Under 24 timers stopp og mål Singapore blir det 190k poeng og drøye 8000kr.
OZ101 (NRT-ICN) er oppsatt med A380 flere datoer i løpet av høsten - blant annet 5.november som eksempel. F-kabinen er åpen for biz reisende