Sikkert og det liker vi jo ikke.. Norgesgruppen selger jo bananer som bare f.. og det er ikke bra for oss gærninger
Har nå gått over Air India og oppdatert en del. Det som er synd for oss er at de har endret LHR-DEL fra 777 til 787 så det er ikke lenger F til Europa. Det er fortsatt en del muligheter til USA, men er ikke lett å finne bonus-seter her etter de søk jeg har gjort. Det har vært god tilgjengelighet på LHR-DEL tidligere. Air India har også 4 747 med F-kabin, men disse ser ikke ut til å være i normal trafikk lenger..
Tydeligvis har de ikke helt oppdaget selv at de har byttet fly... Så man får F-award på 787 som ikke har F-kabin.. hmm...
Noen som har prøvd FRA-ADD (Addis Abeba) i Lufthansa First? Finnes en del gode forbindelser videre fra ADD. Fikk booket denne med connection nordover igjen til Dubai med Ethiopian Business på A350. Man får ganske mye LH F for poengene (120.000 for to med CT): Drøye ni timer (riktignok med en alkoholfri time på bakken i JED). Dessverre er vel denne ruten en av dem hvor F avvikles fra midten av januar.
Jeg har testet det - Gikk ned på kne og tok frem ringen på turen FRA-ADD for 1,5år siden. Om 3 uker er det bryllupsreise(videre til Kilimanjaro) og håper det blir LH F ned igjen til ADD(returen blir uansett med TK, da resten av følget vårt har dette flyet. (Selv om de fort blir sittende litt lengre bak i flyet ). For å starte med ulempene på denne fligten: 1. Drar man fra Oslo må man opp F så tidlig for å rekke LH C (06.00) OSL- FRA. 2. Drar man dra andre flyplasser i Norge, betyr dette avreise kvelden før, med overnatting på Gardermoen. 3. Relativt kort tid i FRA (2 timer og noe) 4. Det er mellomlanding i JED (Saudi Arabia) på vei ned til ADD. En ting er at man i det hele tatt har noe med dette landet å gjøre. Det andre er at man ikke kan drikke champagne mens flyet lander, står på bakken og letter. Det siste er ulempen er å ha et stopp, sånn rett før man egentlig er klar for å ta seg en liten lur. Fordeler: Man flyr LH F 120.000 points er billig for 2 med CT i F Akkurat nå har vi BIZ med ET Dreamliner både fra OSL til ADD og ADD til JRO. Siste legget blir det uansett(Samme fligth) da vi må dra kvelden før om LH legger ut F på flighten fra FRA.
Ser at Asiana flyr 380 mellom ICN og SYD, men ser ikke ut til å være noe F tilgjengelig noen gang. Er F blokkert permanent på denne ruta?
Uavhengig av klasse: når det er mismatch mellom united og ExpertFlyer, hvem har som regel rett/feil? Jeg tenker å gjennomføre en booking nå, men med et par segmenter i økonomi som helgardering i påvente av ledige seter i F. Begge segmentene flys av United og de vises som ledige i Economy Saver på United, mens ExpertFlyer sier nei. Gjelder flere avganger. EDIT: Nevermind. Har sjekket over flere dager, men nå var de plutselig tilgjengelig på ExpertFlyer også.
Det blir Los Angeles, Hong Kong og Beijing når 5 stk A380 flyttes til Munchen fra starten av sommer 2018 rutene 25. mars.
Vet du fra når? Jeg mener også at jeg observerte dette et eller annet sted i min jakt etter F award, men jeg har funnet F-muligheter på MUC-HND 14 dager fram i tid så sent som i dag.
Noen som har noen feeling på om/når Asiana eventuelt pleier å slippe flere award seter i F? Returen min har dessverre kun ett sete tilgjengelig i F, men det ser ut til å være romslig i både C og F på denne flygningen. Det er også lett å finne to seter i F både før og etter min dato men jeg klarer ikke helt å se noe mønster i tilgjengelighet. Om det ikke skulle gå veien med OZ F, ville dere valgt CA F eller OZ C?
Vi var for en mnd siden i situasjonen hvor kun ett sete på OZ F var åpent. Vi reiser dog på 2 stykk CT, og kunne booke én i F og én i C. Etter knappe 5 dager åpnet Asiana et nytt sete i F, og vi kunne endre C bookingen til F. Om dette er et mønster eller ikke er usikkert.
For den som måtte ønske seg til Kasakhstan så ser det ut som Lufthansa flyr A330 med F-kabin FRA-ALA en måneds tid framover. Greit med tilgjengelighet på 1 og 2 seter.
Hvis man ikke har CT men bare vanlige eurobonus poeng, hvor mange poeng skal man da ha eventuelt for 2 personer i business class til australia fra oslo f.eks?