Og ikke krav om å starte og avslutte i Skandinavia heller. Er jo helt konge om man kun mangler en leg i en lang reise, så kan man heller kjøpe denne, eventuelt legge den til om det dukker opp nye seter.
Skatter og avgifter kan betales med hvilket som helst kort. Ikke bare amex kortet. Betingelsene har blitt veldig bra. Skulle ønske man kunne si det samme om sas sine nye nettsider. Ai caramba.
FRA-DXB ser jeg ikke i listen. Den kan vel bookes med LH i F? Flys med A330-300 Finner i alle fall DBX-FRA den 27. juni på United
Beklager om jeg spør om noe som allerede er godt kjent, men er det noen av Lufhansas F-ruter til USA som er kjent for å ha bedre tilgjengelighet enn andre? Eller blir det lotto-trekning to uker før avreise uansett? Jeg har fram til nå testet American F, ANA F, Asiana F, British Airways F og Etihad F. I november tester jeg Cathay F. I 2018 tenkte jeg legge opp ICN eller TYO via USA for maksimal verdi og for å få krysset av Lufthansa F og Thai F (pluss et nytt leg med ANA F eller Asiana F). Jeg liker å skrive "F". Jeg tenkte for eksempel OSL-FRA-JFK/ORD-ICN/TYO-BKK-CDG/FRA-OSL.
Mitt stalltips er Chicago, der har du to daglige 748 fra FRA og en A346 fra MUC, og destinasjonen virker ikke ha veldig tungt F belegg når jeg har søkt = lett å finne F seter 14 dager forut. Verste er LAX og SFO som jeg har sjekket.
Denne tråden hadde nesten gått meh hus forbi! Lurte litt på å ta en tur til washington dc til neste år, og var derfor fornøyd med at fly premium business grensa var innfridd, ettersom CT er oppbrukt. Men nå lurer jeg nesten på om jeg må endre på planene, etter å ha lest denne tråden! Virker ikke som det er umulig å få til LH-F dit og United Polaris First hjem heller. Eller er dette en av rutene LH skal kutte ut F på? Kona så forresten at jeg satt i en kalender på telefonen (united booking), hun skjønte lunta kjappt; "sitter du å ser på turer igjen nå!"
Noen flere spørsmål. Har brukt CT til Beijing i vinter med SAS C. Ser nå det er ledige first saver hos Air China. Er det noen som har erfaring med dems F? Ser det er litt mixed reviews rundtom. Så lurer på om C hos sas er like bra. Kan jo også håpe at LH slipper noen F billetter før avreise. Noen som har noe erfaring på hvordan tilgangen er på de bilettene? Alternativt så er det vel mulig å gamble (noe jeg føler meg litt usikker på) og avbestille ct bejingturen, få tilbake ct, bruke mc fly premium på å kjøpe de da frigjorte billettene i C hos sas der. Så prøve seg på LH/United til Washington DC til sommeren. Klarer nok ikke få til CT for 2018 før litt utpå året grunnet pappaperm jan-mars/april så den blir vel ikke klar før i juni/juli så planen var opprinnelig å bruke fly premium her.
Ingen erfaring med Air China F - men det hadde vært artig om noen tok steget og postet et reisebrev fra en slik tur LH F til Beijing pleier å være ganske greit. Erfaringsmessig er det en av destinasjonene som alltid er åpen de gangene jeg har søkt meg østover.
Du har ingen garanti for at billettene fra din kansellerte CT er tilgjengelig når du prøver med MC. Ikke sikkert de blir frigjort som bonusbilletter en gang. Jeg ville ikke gamblet.
Er det mulig å finne F billetter med Singapore airlines? Hva med den kommende ruten med SQ fra CPH - SIN? Er det slik at man er heldig hvis en finner Business billetter?
Det sleppes desverre ikke til oss i EB. Eneste som finnes er innad i Asia på utvalgte ruter og det har Just vist seg at det er setter og oppdrive fra sin til ist og tilbake. Lov å håpe flere ruter kommer
Takk for svar! Mener de åpner ruten SPH- SIN i august 2017. Får sjekke om det er kommet noen billetter i Business på denne ruten. Synd de er så restriktive med F billetter for oss i EB da.
Singapore - Bali er eneste med F. Tar vel i underkant av en time, så ikke ideelt om man ikke bunkrer seg i Private Room i endel timer i forkant.
LH har flyttet det meste av flyvninger til HND. Så vidt jeg vet er det kun JAL som flyr direkte FRA-NRT.