FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Aleksen

    Aleksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde en reise til NYC onsdag for 2 uker siden, med samme mål om å få endret til LH F. Lørdagen i forkant ble det sluppet noen plasser i F og jeg ringte inn for å se om bookingen lot seg endre før mandagen. Ble mildt sagt overrasket da første agent kom meg i forkjøpet etter å ha funnet billettene og spurte om jeg ville bruke CT.

    Det skal sies at reisen opprinnelig var en ren SAS-booking og CT lå derfor ikke inne før endringen ble gjort. Mulig det var en faktor for enkelt det lot seg løse.
     
    FlyerOslo, Preference and Sonictravel like this.
  2. Loffen

    Loffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for svar! Har flydd både LX og LH first, så er bare et lite håp om en siste tur før det forsvinner, men ikke krise om det faller. Da forsøker jeg på søndag, eventuelt mandag :)
     
  3. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Er det fortsatt sånn at LH F slippes to uker før avreisedato?

    Noen tips til hvor det er lettest å sjekke evt. tilgjengelighet da :)?
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Nei :( Det er nå 1-4 dager før avreisedato.

    Tilgjengelighet kan du sjekke med united.com, eller hvis du har lyst til å betale for det.. awardfares.com eller seats.aero
     
    Candy and CCS87 like this.
  5. earntzen29

    earntzen29 Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3

    Fre 31 kl 0815. Ledig First MUC til BOS med A380. LH 424 Mandag 3. Osl muc kl 1135. LH 2454
     
    FlyerOslo and Candy like this.
  6. earntzen29

    earntzen29 Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    fikk du beskjed om at det er ledige first til BOS på mandag? a380
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har fulgt litt med og kan komme med tips om hva som kan være aktuelt i F med LH til Nord-/Sør-Amerika kommende uke?

    Fortrinnsvis torsdag/fredag/lørdag.

    Har en reise hvor jeg har fått endring så tenkte kanskje jeg kan få siste sjanse med LH F før vi forlater star.
    Spesielt også på utreise, da jeg kun har fått LH F på retur tidligere..

    Har droppet expertflyer siden de droppet Star og har ingen andre verktøy for tiden.. Strengt tatt også meget begrenset med tid til søking før avreise ..

    Hadde en (ikke F) optimalisering klar, men joda.. Den meget oppegående agenten kunne fortelle meg ar jeg er rammet av "married segments", så hele Sør-Amerika skal forderes i økonomi istedenfor i flatbed på 787 som opprinnelig booket.. Blæ.. Så da tar jeg gjerne F ut :D
     
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    For så langt frem i tid er det vel bare Lufthansa.com og så sjekke hvor mange seter som er til salgs på destinasjonene du vil reise til. Er det mindre enn 4 seter til salgs er sjansene små.

    Første halvdel av uken ser slik ut på Awardfares:
    Screenshot 2024-06-29 at 17.24.40.png
     
  9. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    391
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som er eksperter. I vinter var det jo enkelt å finne LH F til BOS og ORD, jeg fikk meg en flott tur selv.

    I vår og nå i sommer er det bråstopp på ORD, men ellers veldig god tilgjengelighet til BOS, IAD, JFK, EZE, MEX, ICN og til og med HND.

    Noen grunn til det? Skal til ORD i august og tenkte å posisjonere meg for F en siste gang før Sky Team, men hvis det er umulig å få F nå, så dropper jeg.
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    First-kapasiteten varierer fra sesong til sesong.

    Tidligere har det vært to daglige avganger med F FRA-ORD, nå er det kun fire ukentlige, da øvrige avganger går med maskiner uten F. MUC-ORD går for tiden daglig med A340-600 og F.

    Edit: A346 er tilbake på MUC-ORD i august.
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  11. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    391
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, det var såpass lite avganger med F nå ja, det var jeg ikke klar over. Makes sense.
     

Del denne siden