FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. trippeltriumf

    trippeltriumf Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13
    Viste denne reisen som tilgjengelig på AF om du hadde krysset av for United?
     
  2. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg søkte på AF med kun Eurobonus FFP. Det var masse ledig i går og i dag tidlig, men nå er alt forsvunnet som dugg for solen. Det bør også nevnes at da jeg ringe inn og bestilte kl 9 var det tre ledige seter på den opprinnelige avreisedatoen vår som agenten fikk booket. Men hun presterte å glemme å lagre bookingen. Etter å ha ventet en halvtime på at den skulle dukke opp under Mine bestillinger ringte jeg inn igjen. De var da tatt. Heldigvis fikk jeg booket samme rute med avgang et par dager før. Det var også ledige F-seter både to og tre dager senere enn vår opprinnelige avgang (minst).
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Valgets kval.. Har idag LH C FRA-ICN og OZ C ICN-NRT. Er det verdt å bytte til TG F LHR-BKK og 6 timer i TG X BKK-NRT? :p Håpet er jo uansett at det åpner seg LH F enten til TYO eller ICN
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt enkel den der. Men tror ikke jeg hadde orket 6 timer i øko med jetlag på slutten av en lang reise.
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det er midt på natta norsk tid også.. Landing BKK klokka ett CEST, reise videre halv tre. Blir hardt hvis man har holdt seg våken for å nyte F :D
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, eller så må du kose deg så mye i F at du sover som en stein i eco etterpå. :D
     
    AirMags, democomputer and Flymunda like this.
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Med halvannen time i BKK rekker du knapt lounge. Er reisen med LH/OZ smooth ville jeg beholdt den. TG F er bra, men det er ikke fantastisk, ei heller verdt å være trøtt og sliten i TYO.
    Er du eventuelt førstegangsreisende i F ville jeg brukt sjansen til å prøve det.
     
  8. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    671
    Likes mottatt:
    1,363
    Bonuspoeng:
    93
    Man er bra vant når en F-billett til sikkert 60k-70k ikke er fantastisk. :p
     
    RoadKing liker dette
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Er faktisk TG F jeg har reist mest, så har mer lyst til å fly LH F en gang til. Får gruble på det til i morra. Ikke krise om setet forsvinner. Med videre reise i C (eller F, men det ser nesten fullbooket ut) hadde nok valget vært enklere.
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Kan et alternativ være å fly via KIX? TG flyr jo F der. Innenriksfly i Japan tar jo bare ca en time om du vil videre til TYO.
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare tilgjengelighet i X dit også på min dato. Faktisk så ser det ut som det er F på seat map BKK-NRT, men med bare et par ledige seter. Og såklart ingenting i klasse O
     
    Last edited: 25. april 2024
    Insomnia4u liker dette
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapt spm til dere som overvåker bedre enn meg:cool:

    prøver å rekke SA first toget før siste avgang, og ser LH er beste sjangs.
    Vi er 2, ganske flexible og uten planer.
    Ønsker i utgpkt ikke USA, men tar det også om vi må:D
    Starter fra bgo og ønsker FRA så det blir mest sannsynlig redeye med LH ned dit for å få med oss terminalen.
    Så til spørsmålet; hvor er sjangser størst for to nerder å finne/slippes 2 first?
    Og evt oppfølging, vi blir bare noen netter, så selv om vi har slått oss til ro med biz på retur; hvor er sjangser størst for 2 first på retur?

    håper på svar:)
     
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og fruen reiste til Shanghai i februar. Da var det ganske greit å få billetter.
     
    leeds1979 liker dette
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    +1
    PVG var den flighten som det var best tilgjengelighet til. Jeg fikk tak i billetter ca 20t før avreise. Jo kortere reisen din er, jo større sannsynlighet for First på retur. Men da bør du også bestille så nærme avreise som mulig (altså timer, ikke dager)
     
    leeds1979 liker dette
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    ICN har også mye tilgjengelighet. Og jeg har sett endel HKG, JNB og EZE uten at jeg har prøvd å booke
     
    leeds1979 and Insomnia4u like this.
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for gode svar alle.
    Da er jeg ikke heeelt ute på mine forhåndsundersøkelser.

    gjelder bare å treffe da
     
  17. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    405
    Likes mottatt:
    489
    Bonuspoeng:
    63
    HKG, EZE og GRU har sen avgang fra FRA og har hatt god tilgjengelighet, det gir mulighet for laaang tur på FCT, evt en tur innom FCL i MUC før man drar til FRA ;)
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Eller FCL ZRH
     
    oleredv and magnusant like this.
  19. Loffen

    Loffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    33
    Har en reise til NYC neste onsdag og har et mål om å få endret utreisen til LH F om det kommer noe tilgjengelighet. Det blir jo fort slipp av disse på søndagen og jeg har sett flere har slitt med å endre CT-bookinger i helg da CT-telefonen er stengt.

    Noen nylige erfaringer med dette og er det i det hele tatt vits i å prøve seg på en roulette om de setter seg på bakbeina? Er EBG, så havner jo ikke hos VIP-gjengen når jeg ringer inn.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Med mindre du er veldig vant til å fly LH F, og forutsatt at du finner en potensiell rute som er grei å fly ville jeg ringt uansett sjanse for positivt eller negativt svar. oppsiden av litt agentruelltt og 2 timer på telefonen er såpass stor. Kontra en C flyvning eller hva du har booket nå.

    Fra forum er det vel rapportert både ja og nei. Personlig har jeg ingen erfaring.
     
  21. earntzen29

    earntzen29 Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Vi hadde First til NYC for 3 uker siden. Det har stort sett vært god tilgjengelighet på First med LH fra MUC og FRA. Sjekk status mandag morgn. Du kan også vurdere BOS eller IAD. Det er kun en 4 timers togtur til NYC
     

Del denne siden