Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, Superior Dobbeltfrom
    Andre fordeler: Mineralvann

2. Jhafeld

Jhafeld NCP Lifetime & EBG

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Quality Hotel Ulsteinvik
    Oppgradering: Ja, Superior Dobbeltrom
    Andre fordeler:

Anerkjente ikke Platinum ved innsjekk, ingen info om mineralvann eller rom. Rommet ser ut som standard dobbeltrom, spurte derfor resepsjon om jeg var oppgradert. Det sa de at jeg var. Hadde på forhånd sjekket at de hadde flere Delux og Suiter ledig.
    Jeg synes NC er blitt dårligere på anerkjennelse av status og oppgraderinger/info. Der jeg er stamgjest fungerer ting OK, men de fleste Hotel har mye å gå på.

Last edited: 30. okt 2018
  3. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Oppgradering: Nja, Handicaprom
    Andre fordeler: Mineralvann

4. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Comfort eXpress Central Station
    Oppgradering: Nei (!) - men 6. etasje
    Andre fordeler: Nei (!)

5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Lang tid og mange sider/poster siden det var en rapport i denne tråden, så her kommer en ganske fersk en:

Hotell: The Hub, Oslo
    Rom booket: Deluxe
    Oppgradering: Ja, Suite (Rom 1230, handicaptilpasset variant)
    Andre fordeler: Ingen utover "de vanlige"

upload_2019-3-5_22-0-8.png

Litt kø ved innsjekk etter åpning kl 16:00 fredag 1. mars..:
    upload_2019-3-5_22-1-23.png

Rom/Suite:
    upload_2019-3-5_22-2-25.png

upload_2019-3-5_22-3-1.png

upload_2019-3-5_22-4-30.png

upload_2019-3-5_22-5-8.png

Skal prøve å lage en litt mer omfattende rapport, men kort fortalt; Et fresht og bra hotell, men de trenger litt tid på å bli 100% ferdigstilt. Bar fortsatt litt preg av byggeplass i åpningshelgen, samt litt "smågrums" ellers. Gi de et par uker til, så bør det meste være på plass. Gleder meg til å prøve dette hotellet igjen senere i vår, etter de er "innkjørt" og med alt på stell! Mistenker at dette kommer til å bli mitt foretrukne i Oslo fremover. Bra frokost, og veldig hyggelig personale! :)

PS! Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at jeg var den første som fikk dusjet på rom 1230..:
    upload_2019-3-5_22-12-55.png

6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: comfort grand central
    Rom booket: standard til 799
    Oppgradering: Ja, "Suite", men eit rom og uten skrivepult. Flott utsikt (Rom 324 rosa suite)
    IMG_20190305_190045.jpg IMG_20190305_190010.jpg IMG_20190305_190056.jpg

Last edited: 06. mars 2019
    SAJblue, paron, drsyk and 4 others like this.
  7. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, Deluxe dobbeltrom med balkong (13. etg).

drsyk, Jan Fredrik and Baldrick like this.
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Farris Bad
    Status: Gold
    Rom booket: Deluxe dobbeltrom
    Oppgradering: Ingen
    Andre fordeler: Ingenting, ikke engang vannflasken..

Ringte kvelden før for å gi beskjed at jeg hadde «rykket opp» til Gold (var Silver på bestillingstidspunktet). Ble gratulert og fikk beskjed om at de hadde oppgradert meg.
    Kom til hotellet i ettermiddag og ingen oppgradering :(

ILS2 and drsyk like this.
  9. 9ls

9ls Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Oppgradering: Ingen, rom rett ved heisen.
    Andre fordeler: Ingen.

Var skuffende at det ikke ble oppgradering, trodde det var selvsagt når man er platinum. Men det er første gang jeg bor med platinumstatus, så har ingen erfaring med hva man kan forvente. Fikk ganske ofte oppgradering som Gold, og hadde trodd at platinum skulle gjøre ting bedre.
    Var særlig nedtur siden jeg hadde sjekka i appen på morgenen før ankomst, og der stod det at jeg hadde fått deluxe-rom, så ble litt satt ut når jeg ikke fikk det etter å ha innstilt meg på det.

På rommet var det en irriterende dunkelyd som kom med ujevne mellomrom. Litt som om en enormt stor og tung dør ble smelt igjen ett sted og skapte ett lufttrykk som laget ett smell som fikk veggene til å dirre. Ble aldri klok på hva det var eller hvor det kom fra. Men man skvatt nesten til hver gang det skjedde. Ga seg utpå natta heldigvis.

Ellers er det vel litt innkjøringsfase på dette hotellet. Manglet håndklær på rommet og det er generelt ikke alt som er 100% ferdig virker det som.

Kjekt med kaffemaskin på rommet når man er glad i kaffe, det burde flere hotell ha.

Totalt sett ikke spesielt fornøyd med dette oppholdet, men jeg tror dette blir ett veldig bra hotell når alt er innkjørt og man får ett bedre rom.

Da var første post i forumet unnagjort.

Travellingalf, drsyk, phileas and 2 others like this.
  10. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Etter litt misforståelser fikk jeg Deluxe dobbeltrom (hjørnerom øvre etasjer med liten balkong).

Last edited: 11. mars 2019
  11. Tjo

Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Forrige uke:

Status: Sølv
    Rom booket: 2 netter på Standard dobbeltrom (tilbudet med 999 per natt, garantert oppgradering og gave på rommet)
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom i 13. etasje.
    Andre fordeler: Balkong, gave: bærbar kaffekopp.

Helt perfekt opphold, gav høye forventninger til ukas opphold:

Rom booket: 2 netter på Standard dobbeltrom (tilbudet med 999 per natt, "garantert" oppgradering og gave på rommet)
    Oppgradering: Først ikke, så et "Superior" (men bare på papiret) twin-rom.
    Andre fordeler: Snarere tvert imot.

Dette var ikke så bra. Først ble jeg gitt et rom i enden av en labyrint som ikke så særlig oppgradert ut. Da jeg ringte resepsjonen for å spørre, ble jeg fortalt at det var standard dobbeltrom "som jeg hadde bestilt". Jeg informerte resepsjonisten om tilbudet, men ble da møtt med at det bare gjaldt første uke. Da jeg ikke tok bløffen, ble jeg først bedt om å sende en epost til noen, men så: "vent litt, her er et rom". Dette viste seg å være et rom av typen "Superior, -5, cursed", som de sikkert holder av til ekstra vanskelige gjester. Bak to tunge korridor-dører som smalt høyt uansett hvor forsiktig man forsøkte å lukke dem, i et område antagelig gjenglemt fra før ombyggingen, hvor man ble stirret mistenksomt på av personalet hver gang man passerte, gjemt bak to tunge traller med sengetøy. På rommet var det galskap i klimaanlegget, dør som ikke kunne låses hverken innenfra eller utenfra med mindre man fant ut av "trikset" (smelle den veldig hardt og brått igjen), dusj med brukket dusj-slange med lavt trykk og lunkent vann, og dype skraper i parketten. En TV som måtte gjennom en hard re-set for å i det hele tatt starte. Sau med perlekjede istedenfor Tweed-hund. Antagelig ble dette rommet bygget over en gammel indianergravplass. Trenger vel ikke si at det ikke var noen gave på rommet...

Resepsjonisten ved utsjekk (en annen, heldigvis) lovet bot og bedring for mine neste opphold av samme type de to kommende ukene. Fortsettelse følger...

SAJblue, afirm, bjornjohansen and 7 others like this.
  12. Tjo

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Fortsettelse følger... her.

Rom booket: 2 netter på Standard dobbeltrom (tilbudet med 999 per natt, garantert oppgradering og gave på rommet)
    Oppgradering: Superior dobbeltrom i 12. etasje.
    Andre fordeler: Mykeste badekåpe jeg noengang har fått på et hotellrom, gave: enda en bærbar kaffekopp, nå med fin og informativ gaveeske i resirkulert papp.
    Ulemper: Manglende tweed-hund på veggen, usynlige men låste glassdører i korridoren.

Ikke langt fra at jeg kan si at alt er tilgitt. Men disse glassdørene altså. En ting er at de er så rene og gjennomsiktige at man får lyst til å gå rett på dem som en forvirret fugl som kræsjer inn i et stuevindu. Det andre er at de er låst på uheldige tidspunkter, som for eksempel når man ønsker å forlate rommet til fordel for frokost-salen tidlig en torsdag morgen. Ikke noe problem tenkte jeg, i andre enden av korridoren er det jo trapper bak en annen dør, den må da vel være åpen? Neida. Riktignok var det nøkkelkortsensor ved begge disse dørene, men dessverre bare til pynt. Den ene blinket til og med grønt da jeg viftet kortet, uten at det gjorde noen forskjell på dørens stoiske låsthet. Jeg ble stående en stund og mimre over den gangen jeg og kona fikk en ufrivillig overnatting i Moskva på grunn av et forsinket innkommende fly og vi ikke rakk dagens siste fly videre til Oslo, på et hotell hvor det var pent kledde men litt i overkant gorilla-aktige vakter utenfor hotellrommet som ikke kunne noe annet ord på engelsk enn "Njet" (true story!).

Jeg ble slapp ut av mitt midlertidige fangenskap takket være en initiativrik representant for Amnesty International (!!!) som var i samme båt, og som fant en "Emergency door release" knapp. Men bortsett fra det var det altså et bortimot perfekt opphold.

Blir spennende å se hva for noe artig de finner på neste uke!

Sonictravel, drsyk, Baldrick and 2 others like this.
  13. Tjo

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Amerikalinjen, Oslo
    Rom booket: 1 natt på Standard Dobbeltrom
    Oppgradering: Nei.
    Andre fordeler: Jeg fant to konfektbiter og en vannkaraffel på nattbordet da jeg kom tilbake til rommet etter middag...

Sånn godfølelse har jeg ikke hatt på hotell siden jeg var på Fairmont Peace Hotel i Shanghai i fjor. Art deco - New York - Oslo - maritimt - jazz, smeltet sammen til en herlig blanding. Selv "Don't disturb"-skiltene var utformet som bagasjelapper.
    Selv om rommet var av moderat størrelse var det god romfølelse pga speilvegg bak senga, og det er første gang på lenge jeg har latt mobiltelefonen bli i lomma under frokosten og fokusert på å nyte maten (bedre bagels enn jeg noengang har fått i USA). Stilmessig utrolig gjennomført, og samtidig hi-tech nok i massevis. Ting som til og med ganske fine hoteller ofte overser var på plass (nok lys til å jobbe litt, nok stikkontakter, bad hvor ikke hele gulvet blir vått når man dusjer, internasjonal adapter på rommet, to forskjellige størrelser av tøfler, dempet autolys på badet...).

KRS, wilco, DanH and 7 others like this.
  14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Status: Gull
    Rom booket: Moderat dobbeltrom? Ikke jeg som booket.
    Oppgradering: Ja? Lignet på et Superior Double tilpasset for rullestoler. Så stor dusj at jeg kunne vasket bilen min
    Andre fordeler: Ikke som jeg la merke til de fem timene jeg var der. Fin frokost.

9ls and Kalsnes like this.
  15. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Comfort Hotel Holberg Bergen
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Superior (Egen balkong)
    Andre fordeler: Sen utsjekk 18:00 og mineralvann

16. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Post, Göteborg
    Rom booket: Superior dobbeltrom, 2 netter bonusovernatting
    Oppgradering: Ja, til suite (men måtte be om oppgradering. Hadde ikke inntrykk av at hun hadde tenkt å gi meg det i utgangspunktet).
    Andre fordeler: Sen utsjekk

17. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Hub
    Rom booket: Standard dobbeltrom (1 natt, betalt)
    Oppgraderinger: Deluxe i 13 etasje med egen balkong med bra utsikt mot Operaen osv.
    Andre fordeler: Sen utsjekk 18:00 og mineralvann. Masse ballonger på rommet, og jeg fikk også den tidligere omtalte "bærbare kaffekoppen" som jeg leste om her inne forrige uke.

The Hub hadde virkelig fantastisk frokost!

Attached Files:

Last edited: 23. april 2019
    Petter B-C, Baldrick, petrate and 5 others like this.
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Strømstad Spa & Resort
    Rom booket: Superior dobbeltrom, 1 betalt natt.
    Oppgradering: Suite, utsikt over vannet med på Yatcher til langt over million klassen.( ble automatisk oppgradert, bare spurte for å bekrefte, og flashe platinum kortet ;) )
    Andre fordeler: Sen utsjekking til kl. 1800,(måte be om dette) H20 på flaske. 125 SEK i "bonus sjekk".
    Ingen kopp :(
    Gratis frukt i resepsjonen...

EB0A93CB-4FEB-4831-84B1-84F057D82CC6.jpeg 265A0244-62C5-40ED-887B-68C44CB3CCAB.jpeg 68068C76-1A56-4069-BC06-5D4D4C292DD4.jpeg 71AB3FE3-809F-407E-81DD-107FF50F7BA9.jpeg F11BFDAE-30AE-4054-BFA5-95C58137AEE0.jpeg 6641B9E6-A5EA-462E-8F78-4AB61DB34999.jpeg 3B0C743A-5E76-4FDB-9CEA-7FD54DACB6E0.jpeg 110EB978-B76B-4E2D-86C0-548AE05C2FB7.jpeg

19. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Quality Hotel Edvard Grieg
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Deluxe
    Andre fordeler: Sen utsjekk 18:00 og mineralvann.

20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Norefjell Ski og Spa(ikke mye ski nå akkurat, men tur gåing)
    Rom booket: Dobbeltrom, Bonus natt
    Oppgradering: Suite, utsikt over ski bakken ble automatisk oppgradert, bare spurte for å bekrefte, og flashe platinum kortet, er en tradisjon )
    Andre fordeler: Sen utsjekking til kl. 1700,(måte be om dette,) Ingen H20 på flaske.
    Ingen kopp igjen, lurer på hvilket hotell man fikk den koppen på :rolleyes:

thumbnail_Image-20.png thumbnail_Image-21.png thumbnail_Image-10.png thumbnail_Image-17.png thumbnail_Image-13.png thumbnail_Image-14.png thumbnail_Image-18.png thumbnail_Image-7.png thumbnail_Image-9.png thumbnail_Image-8.png thumbnail_Image-22.png thumbnail_Image-23.png thumbnail_Image-24.png

Del denne siden