Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Hotel: Clarion Ernst, Kristiansand.
    Status: Gull
    Rom booket: 1 standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ingenting, de sa hotellet var fullbooket. Prøvde å sjekke inn kl 14.00, fikk beskjed om at rommet ikke var klart. De sa at siden jeg ønsket utsikt hadde de ikke noe klart nå. Kunne få uten utsikt nå, men jeg svarte det var greit å vente litt for utsikten.
    Kom tilbake 16.30, fikk sjekket inn og fikk drittrom mot Atrium. Jeg gikk ned og klaget - at jeg hadde ventet siden 14.00 for å få utsikt. De måtte begynne å ringe, og så sa de at de skulle fikse det, men måtte vente ytterligere 30 min for at de måtte vaske rommet. Om jeg ville ha en brus i kompensasjon...Ikke fornøyd.
    Fikk tilslutt rommet, men litt utsikt. Men med ødelagt aircondition og delvis ødelagt vindu.
    Så vi sov elendig i varmen i den lille dobbeltsengen.
    Lite fornøyd. Anbefales ikke.
    Annet: Fikk ingen følelse av å være Gull. Ingenting ekstra på noen måte.

2. Jhafeld

Jhafeld NCP Lifetime & EBG

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Hotel: Hotel 33, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard Dobbeltrom på bonuspoeng.

Skrev i ønskefeltet at vi var fire stk, to barn og to voksne. Håpet at de kunne oppgradere meg til et egnet familierom.

Fikk suite, og ble tatt veldig godt imot. To ekstra oppredde senger sto klart for oss.
    Totalt sett et fint Hotel å bo på med familien. Pluss for gratis parkering, lekerom og gave til barna.

3. Jhafeld

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Hotel: Comfort Runway, Gardermoen
    Rom booket: Standard dobbeltrom, bonuspoeng

Skrev i ønskefeltet at vi var fire stk, to barn og to voksne. Håpet at de kunne oppgradere meg til et egnet familierom.

Fikk et fint hjørnerom, med ferdig oppredde ekstrasenger. Fint rom med skillevegg slik at man kan legge barna, og likevel sitte oppe å se TV for seg selv.
    Veldig bra mottak i resepsjon der de forklarte det meste, samt anerkjente platinum med å tilby mineralvann.

Lettvint med parkering rett utfor hotellet, og shuttlebuss hver halvtime til Gardermoen. Parkering for 5 dager kostet kr 330,- og EasyPark kan brukes.

4. Jhafeld

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Liten anmeldelse av Clarion Hotel & Congress Oslo AirPort sin restaurant:

Ble tatt vel imot ved ankomst av en hyggelig servitør.
    To voksne, og to barn.

Bestilling:
    - Drikke
    - Hamburger
    - Kylling Satay
    - Barnemeny Hamburger x2 (Plane Hamburger, kun med ketchup)
    Vi spurte om det var hasselnøtter i kyllingen, men det var servitør usikker på.

Servitør kommer med Hamburger til far, Kylling Satay til mor, og to KYLLING SATAY til barna. Hvordan denne tabben skjedde aner jeg ikke, men han pilte tilbake til kjøkkenet og lovnad om riktig ved neste forsøk.
    Etter mor og far er ferdige med sin mat og enda ingen mat til barna purrer vi servitør. Vi får da lovnad om gratis mat til barna. Det tar 6min til før barnas mat kommer. Da kommer en «voksenburger» delt i to, og burger er selvfølgelig med alt på noe som gjør at de kresne overtrøtte barna ikke spiser annet enn chips. Vi kommenterte det ikke.

Servitør var helt fersk, og beklaget opplevelsen. Barna fikk også en is ved avreise.
    For min del har dette mye å si, og det redder inn kvelden at de iallfall prøver å ordne opp, og innrømmer feil.

Selve maten smakte godt, lokalet var fint, og servitør blid og hyggelig. Uten tabbene hadde det blitt et høyere terningkast.

Terningkast ut fra totalopplevelse: 3

Attached Files:

Baldrick liker dette
  5. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Comfort Hotel Kristiansand
    Rom booket: 1 standard dobbeltrom, 1 superior dobbeltrom, 2 voksne 5 barn (2-15-åring). Bonuspoeng.
    Oppgraderinger: Standard dobbeltrom oppgradert til superior, rom rett ved siden av hverandre.
    Annet: Renhold kun hver 4. dag med mindre man ber om det.
    For de som trener: Treningsfaciliteter tilgjengelig.

Ingen følelse av «noe ekstra» utenom at rommet ble oppgradert. Svært enkle og kjedelige rom, ingenting ekstra som vannkoker eller mini kjøleskap. Ingen flasker med mineralvann. Enkel frokost, kokt egg og bacon, minipølser + ass brød, pålegg og frukt.

Spanderer noen flere bonuspoeng og booker Clarion Hotel Ernst neste gang.

6. Weissen

Weissen Medlem

Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Hotel Ernst, Kristiansand
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe
    Annet: sendte Mail dagen før og spurte om mulighet for tidlig innsjekk, parkering og evt. oppgradering. Fikk til svar at jeg bare måtte møte opp og at vi fikk se da. Oppgradert rom og parkering lå allerede inne da vi ankom. Kjempeservice og flott hotel!

7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel CPH airport
    Oppgraderinger: Superior (toppetg)
    Annet: Personlig velkomst i reseption og hilsen på rommet.

Maraug liker dette
  8. Tjo

Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Hotel Oslo (Bjørvika)
    Oppgraderinger: Deluxe twin hjørnerom høyt oppe med utsikt til Oslofjord og byggeplass
    Annet: Veldig hyggelig og søt resepsjonist som riktignok glemte å gi meg gratis mineralvann. Rom i motsatt ende av endeløs korridor. Men: Nest største puten av 4 alternativer var så perfekt at jeg forsov meg og måtte løpe for å rekke et møte... Lite og underelektrifisert skrivebord og litt trang vei forbi seng/TV. Manglet høye knagger på badet til å henge brukt badehåndkle (de som var der var brukt av et par badekåper). Badekar *og* regnskogsdusj (min favorittkombinasjon)! Overraskende stabilt og ferdig til å ha vært i drift mindre enn en uke. Særlig sammenlignet med The Hub da den var nyåpnet (har ennå mareritt om "The cursed room" og ikke minst da jeg ble innelåst i en korridor hvor døråpningskortleserne feilet, og ble reddet ut av en representant for Amnesty International (true story))... Eneste synlige WIP her derimot, var en Munch som ikke var avduket ennå. Kommer gjerne tilbake hit :D

9. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Post Göteborg
    Oppgraderinger: Nei
    Annet: Ingen mineralvann eller lignende ved ankomst. For øvrig flott hotell.

Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Oppgraderinger: Junior suite
    Annet: Under en uke gammelt hotell. Særdeles god service, meget god frokost og din beliggenhet i Bjørvika. Kommer gjerne tilbake.

Baldrick liker dette
  10. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Oppgraderinger: Superior rom i nest øverste etasje

11. Tjo

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Oppgraderinger: Superior rom i 7. etasje med utsikt til trikken og Barcode.

Annet: Rakk frokosten denne gangen, veldig bra frokost og veldig entusiastisk kaffe-hentingsassistanse. Forrige gang fikk jeg oppgradering fra standard til Deluxe hjørnerom, denne gangen "bare" Superior. Helt greit med tanke på at jeg er gull og ikke platinum.

Litt minus:

Det manglet kopper på rommet til kaffemaskinen, fant to tomme ølbokser fra forrige gjest istedenfor. De tomme ølboksene ble byttet ut med kopper mindre enn 10 minutter etter en chat-melding til resepsjonen.

Nøkkelkortet mistet interessen før dørlåsen etter en natt på skrivebordet i trygg avstand fra mobiltelefon og andre avmagnetiseringsrisikoprodukter. Reddet av mobilapp-nøkkel.

Fortsatt hyggelige resepsjonister, men denne gangen ønsket de på at man skulle bruke automatene til å sjekke seg inn og ut. Minnet meg om den tid jeg gikk omkring og sultet i Kristiania (neida, men før jeg fikk gull-status) og frekventerte slike halv- og helautomatiske lavbudsjettshoteller som Comfort Express og CityBox. Der kunne man oppholde seg flere dager helt uten å måtte snakke med en resepsjonist, og uten å bli ønsket en god dag når man mellomfornøyd stakk avgårde (uten frokost) etter utsjekk på app. Derimot er jeg skeptisk til om dette konseptet egner seg like godt for Clarion-hotellene. Nå var riktignok resepsjonistene her både hyggelige og involverte seg i prosessen, men jeg synes jeg betaler godt nok til at de kan ta seg bryet med å taste litt på datamaskinene sine også. Trykke på taster, knapper og skjermer gjør jeg mer enn nok av på jobb...

Men alt i alt ikke verre enn at jeg kommer tilbake neste uke etter at resepsjons-Munchen er avduket.

SAJblue, Baldrick and jgroneng like this.
  12. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Aurora (Tromsø)
    Oppgraderinger: "Superior Upgrade" rom i andre etasje

Første tur som gullmedlem i Choice, så jeg sjekket i taxien om jeg kunne håpe på en oppgradering. Siden jeg fant ledige superiorrom i appen spurte jeg resepsjonisten om de hadde noen oppgradering til meg ved innsjekk. Først var det visstnok helt fullt, men så spurte han om jeg kom til å bo hos dem flere ganger, så da svarte jeg ja, om enn med litt flakkende blikk. (Jeg kommer nok til å bo her igjen, forutsatt at det ikke er noe bedre ledig i samme prisklasse...)

Han gjorde oppmerksom på at rommet var ut mot gaten, og at det var stillere på motsatt side, men at jeg til gjengjeld får jeg større rom og bedre seng. Jeg tenkte at det var en grei deal, og slo til. Nå tenker jeg at de helsikes måkene sannsynligvis er på begge sider av hotellet, og at jeg uansett må sove med lukket vindu i natt...

Nå skal jeg ned og teste kveldsmaten - fint om det ser bra ut, men jeg tar med jakke sånn i tilfelle...

13. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgraderinger: Superior rom i 8. etasje.
    Fikk også sen utsjekk til kl. 15 etter eget ønske.

Måtte bytte rom pga. problemer med ventilen (vifta gikk for fullt på badet hele tiden), men det ble løst veldig raskt og smidig.

petrate and Tjo like this.
  14. Sekon

Sekon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Quality Fredrikstad
    Status: Silver
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: nei
    Fikk sen utsjekk til kl. 15 etter eget ønske.

Stort og trivelig rom. Flott hotel rett i gågata. Parkering i kjeller.

15. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel Stavanger
    Rom booket: Deluxe dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ingen
    Annet: Bestilt bobler og sjokolade til å stå klart ved ankomst, oppdatert dem med nøyaktig ankomsttid. Ingen bobler stod klart. Ingen restaurrantkupong. Ingen flaske mineralvann. Stoler med stofftrekk som åpenbart trenger rens eller å bli byttet ut.

Er skuffet. Riktignok fersk i gamet og hoppet nærmest bukk over Gull og rett på Platinum. Vet ikke om det er sånn at en må be om fordelene som følger med. Hadde regnet med en suite som fordel med garantert oppgradering.

SAJblue liker dette
  16. lskgogo

lskgogo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hotell: Quality Hotel Grand, Steinkjer
    Rom booket: Standard enkeltrom
    Oppgraderinger: Ingen
    Annet: Resepsjonist informerte om at det ikke var noen oppgradering tilgjengelig ved ankomst. Det er greit.
    Ble spurt om jeg ville ha mineralvann. En liten sjokolade på rommet..

Grei mat men ikke det helt store.

17. Tjo

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Rom booket: Standard dobbeltrom (2 netter)
    Oppgraderinger: Juniorsuite i 7. etasje med badekar og Bergensregndusj, og utsikt til Barcode.

Spurte pent om det var mulighet for oppgradering denne gangen også etter å uoppfordret ha blitt oppgradert de to forrige gangene på hotellet, og det var det. :D

Baldrick liker dette
  18. mtravel

mtravel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hotell: Clarion Hotel Borgen
    Rom booket: Moderat
    Oppgraderinger: Standard
    Annet: 2 mineralvann ved ankomst og veldig hyggelig resepsjonist! Sen utsjekk.
    Veldig lite rom. Alt for liten frokostsal, måtte stå å spise frokost første dagen.
    Ga beskjed via mail om at jeg ikke var helt fornøyd med dette, og fikk 10 000 poeng i kompansasjon. God service!

Baldrick liker dette
  19. mtravel

mtravel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hotell: Quality Hotel Winn
    Rom booket: Standard (Bonusovernattinger)
    Oppgraderinger: -
    Annet: Standard rom er høyeste romkategori. Stort rom til å være standard! Pusset opp i fjor. Hotellet ligger 10 min unna Gøteborg sentrum med buss. Gratis parkering. Rommet hadde aircondition, noe som var veldig behagelig under der varmeste dagene!

20. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Oppgraderinger: Nei, fikk rom som størrelsesmessig burde være Moderat dobbeltrom. 3. etg. Fin utsikt mot Operaen. Ble booket en time før innsjekk så mulig det derfor ikke var oppgradert.

Har booket to netter hver uke frem til april 2020 med 20% åpningstilbud, så vi får se hvordan det utvikler seg.

Disse automatiske innsjekkingstabletene bør de avskaffe, tar dobbelt så lang tid som manuell innsjekk.

En annen artig ting med NC appen: med 67 bookinger tar det 25 sekunder å laste førstesiden. Lite praktisk hvis man vil bruke mobilen som romnøkkel og/eller sjekke ut.

drsyk and petrate like this.

Del denne siden