Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ernst (Kristiansand)
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgradering: Deluxe
    Andre fordeler: Mineralvann

Sjekker appen før ankomst, ingen oppgradering. Sjekker inn, og en utrolig vakker og sjarmerende ung dame smiler med hele seg og beklager at jeg ikke har blitt oppgradert til Superior, før hun med et glimt i øyet spør om det er greit at hun oppgraderer meg til et Deluxe i stedenfor. Jeg kan jo ikke takke nei til det da.

En god opplevelse, det må jeg virkelig si. Men så er jeg jo på det blide Sørlandet da. :)

2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger
    Rom booket: Standard Superior
    Oppgradering: Suite i 14 etage med det kule navner KUUULT. :)

Oppgraderingen var synlig i appen 5 dager før innsjekk. Muligens enda tidligere, men jeg sjekket ikke. Oppholdet ble booket under 3 x poengsalget, og med alle tillegg gir disse tre nettene rundt 15.000 poeng.

Jeg begynner å lure på om Petter har vært her inne og snoka litt siden jeg nå har fått dobbel oppgradering 2 ganger på rad. Jeg klager selvfølgelig ikke. :)

3. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Hotel Bergen (tidligere First Hotel Marin)
    Rom booket: Standard Enkeltrom
    Oppgraderinger: Toppsuite med direkte tilgang til stor takterrasse
    Andre fordeler: mineralvann

Meget godt inntrykk av hotellet. Later til at de fleste værelsene er ganske slitte, utfra Tripadvisor, hvor hotellet ligger langt nede. Men ble oppgradert til en av deres Toppsuiter (det ligger tre slike i toppetasjen - og disse tre deler den store takterrassen - kun meg her nå uansett). Disse tre suitene er, i motsetning til resten av hotellet, nyoppusset. Kvalitetsmøbler og fine farger. Meget stor tv, sofa, stoler, stort skrivebord, minibar, safe, Nespressomaskin (med originale kapsler), osv i stuen. Soverom med kingsize bed, tv og stol med puff. Bad med dobbelvask, badekar og WC. Hotellet benytter seg ikke av Rituals, men sånne porsjonsenheter av merke jeg ikke har hørt før. Personalet er hyggelige. Skal man ha varm mat til frokost må dette bestilles på forhånd med resepsjonen (litt merkelig). Meget god beliggenhet også - helt innerst på Bryggen.

Baldrick, Gullars, Upsaker and 2 others like this.
  4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell : Clarion Grand Bodø
    Status: Gull
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: mineralvann

Nevnte ved ankomst forsiktig om muligheten til et bedre rom, men det var det ikke. Sa at jeg så det var ledig suite, mtp om mulighet til eget soverom for guttungen, men de oppgraderte ikke til suiter sa hun. Men jeg kunne få en gratis mineralvann...:)
    Ellers ok kveldsmat ( karbonader ) og veldig bra frokostbuffet :) Greit slitent superior-rom...en liten shinings tåler de.

EndreD liker dette
  5. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel Stavanger
    Oppgraderinger: Ingen. Angivelig fullbooket, de få gjestene som var på hotellet må alle ha bodd på hver sin suite:confused:
    Andre fordeler: Ingen. Men forsynte meg selv med en flaske brus om dagen fra minibaren.

Meget bra billigenhet på dette hotellet. God frokost med godt utvalg, og god burger på Kitchen & Table. Men that's it.

Svært dårlig med oppgraderinger generelt hos NC i det siste, på tross av corona og lite gjester. Har vel fått det på bare en av fire siste opphold.
    Hos Radisson derimot har nesten alltid fått to rom kategorier opp, alltid en "gave" og ofte en personlig hilsen. Og hos de har jeg "bare" gull.
    Tenker derfor at NC har litt forbedringspotensiale på NCC.
    Men for all del, dette er definitivt I-lands problemer, og kanskje jeg bare har hatt litt uflaks i det siste.

6. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,857
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Admiral, Bergen
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgraderinger: Deluxe rom i 6 etasje med balkong over vågen

Alt var på stell her. Flott rom, hyggelig betjening og god frokost med godt utvalg, men hvor var baconet? (Eneste jeg fant å kicke på :) :))

EndreD, Petter B-C and Erlingni like this.
  7. Janoh

Janoh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Quality Hotel saga, Tromsø
    Status: Gold
    Rom booket: Enkelt rom
    Oppgraderinger: Dobbelt rom
    Andre fordeler: Får sikkert gratis mineralvann/brus hvis jeg spør om det i resepsjonen.
    Fikk dobbeltrom ved innsjekk uten å oppgitt status.
    Skal være fra søndag til fredag, tenkte det va litt råflott å spørre om oppgradering hele perioden.
    Spurte i dag om mulighet for oppgradering pga status, de skulle se om det var mulighet for superior i morgen.

EndreD liker dette
  8. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,857
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotel Waterfront, Ålesund
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgraderinger: Stort Deluxe rom
    Andre fordeler: Mineralvann, Velkomshilsen på rom med bra godteripose

Dette er mitt klart foretrukne hotell i Ålesund. De er kjempeflinke på å anerkjenne medlemsfordeler og passer på at du får med deg mineralvann osv. Rommene er meget bra og frokost likeså.

Kan nevne at på det andre Quality hotellet i byen har jeg desverre bare oppleved det stikk motsatte så bor ikke der med mindre jeg må.

Baldrick, Earl, EndreD and 2 others like this.
  9. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Christiania Teater
    Rom booket: Standard enkeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Superior
    Oppgradering synlig i app før innsjekk: Ja
    Andre fordeler: Velkomsthilsen og sjokolade

Negative: Tydelig at både hotellet og rommene har behov for oppussing og oppgradering. Liker Boutique-stilen, men det begynner å se slitent ut. Glad jeg bodde der i en av de kalde månedene, for på sommeren må det bli ulidelig varmt uten klimaanlegg.

Positivt: Veldig hyggelig personale og god frokost.

tobeornot999 and Baldrick like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,963
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hotel Christiania Teater
    Rom booket: Standard dobbelt rom
    Oppgraderinger: Ja, Junior Suite i øverste etasje (eller var det en av de øverste?) ut mot rolig sidegate istedet for Stortingsgaten hvor trikken lager endel lyd
    Oppgradering synlig i app før innsjekk: Sjekket ikke
    Andre fordeler: Håndskrevet velkomsthilsen

Negative: Bra rom, veldig romslig, men med ganske enkelt bad. Og møblene er litt slitne. Sengen var veldig god - så den har antagelig vært skiftet nylig selv om møblene ikke ble byttet ut samtidig.

Positivt: Resepsjonisten var rask og proff ifm innsjekk - og konvolutt med navnet mitt på var klar allerede før jeg kom dit, med romnøkkel inni.

Baldrick, Maggie and petrate like this.
  11. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Strand Gjøvik
    Rom booket: Standard dobbelt med poeng og ekstraseng
    Oppgraderinger: To (!) (Ganske små) Deluxe rom
    Andre fordeler: Mineralvann, og gratis inngang til SPA eller basseng som var viktig for unger.
    Måtte bruke opp nokre poeng, og då var 15000 poeng ikkje så verst.

Bra hotell og gratis parkering i helga( i sentrum). God frukost og nytt rom.
    Hadde med frøken på 13 og junior på 8. Fekk connection room, som skulle vera deluxe. Dei hadde kaffemaskin, kjøleskap og badekåpe, samt shampoo og låvtion på tube.

Baldrick, Maggie and Travellingalf like this.
  12. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    444
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel Grand Farris.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard Dobbeltrom.
    Pris. 10.000 poeng.
    Romvisning i app: Nei.
    Oppgraderinger: Ingen.
    Andre fordeler: mineralvann. Fikk kostnadsfri sen utsjekk til kl. 16:00.

Pluss: Rolig, God seng og God frokost.
    Minus: Hotellet bærer preg av å være gammelt og slitt. Parkett, vegger, stoler og Bad var slitent. Stolen var ikke noe god å sitte i.

Jeg ble møtt av en hyggelig resepsjonist som spurte om hvilken etasje og side av hotellet jeg ville bo i. Mitt spørsmål var om rommene var forskjellige, med resepsjonisten påsto at alle rom var like. Vi valgte derfor rom i 2. etasje mot rolig bakgate. Her kunne jeg selvfølgelig bemerket at jeg har platinum status og ønsker et superior rom. Siden ankomst var rundt kl. 19:00 på kvelden tenkte jeg at det uansett ble begrenset hvor mye tid jeg kom til å være på rommet før leggetid.
    Frokosten var overraskende god, resten av hotellet tatt i betraktning. Til tross for nesten tomt hotell ble det laget fullt frokostbuffet med fullt utvalg.
    Overnattingen var billig, så en kan muligens si at en får det en betaler for.

Hotell: Farris Bad.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard Dobbeltrom.
    Pris: 1.200 kr (Fikk 45 % rabatt ved bestilling i mars i år, som igjen ble betalt med gavekort kjøpt med 20 % rabatt. Altså, rabatt på rabatt).
    Romvisning i app: Tja. Romnummer fremkom dagen før innsjekk, men ikke romkategori.
    Oppgraderinger: Superior rom med god intern beliggenhet.
    Andre fordeler: 2 stk farris vann og litt sjokolade ved ankomst på rommet. Utsjekk kl. 15:00.

Etter en natt hos Quality hotel Grand Farris gikk ferden videre til Farris Bad, og en opplevde med en gang at de hadde større respekt for statusen her. Ved ankomst informerte resepsjonisten om at vi var blitt oppgradert, samt at vi hadde en gjennomgang av bestilte spa tider. En smiler litt når en selv har fått tildelt spatid fra 12:00 – 14:00 på søndag (utsjekk dagen), noen andre gjester overhører samtalen vår og ber om tilsvarende spatid på utsjekk dagen uten å få det. Min resepsjonist påpekte ovenfor nabo resepsjonisten at undertegnede hadde fått innvilget ekstra fordeler siden jeg er platinum medlem.

rugan, EndreD, petrate and 3 others like this.
  13. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel Ernst kristiansand
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: nei
    Andre fordeler: Gratis 1 flaske mineralvann fra minibar.

Det er overraskende at man ikke blir oppgradert som gold når hotellet så å si er tomt. Så nesten ikke andre gjester under oppholdt på Ernst. Ikke unikt Ernst, har opplevd dette flere ganger i høst. Smått irriterende...

EndreD, themichael and Spielhaug like this.
  14. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Hotel the Hub
    Rom booket: Standardrom med utsikt
    Oppgraderinger: Ja, fikk deluxe dobbel med balkong i 13. etasje. Utsikt mot Oslo City/Ekeberg/Bjørvika.
    Oppgradering synlig i app før innsjekk: Romnummeret ble oppdatert, men romkategori sto ikke.
    Andre fordeler: Nope.

Negative: Romslig og fint rom, men de gjør noen innredningsvalg som jeg ikke helt forstår. Senga står nærmest vinduet, noe som gir innsyn fra nabobalkongene og en merkelig uutnyttet plass mellom seng og bad. God plass til en sofa eller to stoler hvis de hadde tenkt litt annerledes. Ikke noe skrivebord på rommet i det hele tatt. Måtte ta inn balkongmøblene for å jobbe. Chromecast var et mareritt, og fungerte ikke.

Positivt: Jeg liker the Hub. Gangene oppover i etasjene har et veldig internasjonalt preg, og badene er gjennomgående ganske lekre. Det er som nevnt alltid noen småting jeg stusser over, men jevnt over syns jeg det er et av de bedre norske hotellene.

tobeornot999 and EndreD like this.
  15. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,830
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Amanda Haugesund
    Rom booket: standard enkelttrom
    Oppgraderinger: Ja, fikk superiorrom
    Andre fordeler: Gratis 1 flaske mineralvann frå lobby.

Blei sjekka inn på førehand og såg romnr i appen før ankomst, men romkategori viste ikkje.

16. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,857
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Brosundet, Ålesund
    Rom booket: Standard dobbelt - bonusovernatting
    Oppgraderinger: Ja, til nyoppusset stor flott Suite
    Andre fordeler: Mineralvann, Velkomshilsen på rom med nøtte/godteri pose

Meget bra opphold. De har ikke buffet til frokost, men servering ved bord som fungerte ok (Ja du får egg og bacon) :)

17. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel Tollboden Drammen
    Rom booket: standard enkeltrom
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe dobbeltrom som er hotellets beste.
    Andre fordeler: Gratis mineralvann hver dag.

EndreD liker dette
  18. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris bad
    Rom booket: Standard dobbelt- friends and family kode
    Oppgraderinger: Fikk Superior rom med balkong mot stranda
    Andre fordeler: Det dukket opp et håndskrevet velkommen kort og en eske sjokolade på senga, da vi kom tilbake på rommet etter å ha vært på spa

EndreD liker dette
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Farris Bad
    Status: Bestilt av kunde
    Rom booket: Aner ikke
    Oppgraderinger: Superior rom med balkong mot stranda
    Andre fordeler: Et håndskrevet velkomstkord, en eske sjokolade på senga og en flaske eplemost fra Sandefjord

20. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Grand Olav - Trondheim
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe dobbeltrom
    Andre fordeler: Gratis mineralvann hver dag.

Del denne siden