Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Clarion Hotell The Hub
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbelt (Booket med bonuspoeng)
    Oppgraderinger: Stort Deluxe rom
    Andre fordeler: Mineralvann

Bodde på samme hotel for et par måneder siden, og det var merkbart at det nå var ytterligere innstramminger i Oslo. Hotellbaren var selvsagt stengt, i likhet med spa avdelingen og gymmen. Frokosten var også noe begrenset, men fortsatt velsmakende med alle de viktigste frokost komponentene man forventer.

EndreD liker dette
  2. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: The Edge Tromsø
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe
    Andre fordeler: En gratis brus fra minibar, sen utsjekk

Maggie, EndreD and trygveat like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,984
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger sentrum
    Oppgraderinger: Ja, Superior i en av de øverste etasjene
    Synlig i appen: Ja, tildelt 10. etasje oppgradert rom m romnummer i appen på morgenen samme dag som jeg skulle sjekke inn
    Andre fordeler: En gratis mineralvann fra minibar. Ble tilbudt sen utsjekk men trengte det ikke

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger sentrum
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Ja, deluxe hjørnerom med panaoramautsikt.
    Synlig i appen: Romnummer viste dagen før. Klarte ikke å se hvilken type rom det var.
    Andre fordeler: Måtte selv be om sen utsjekk. Fikk ikke tilbud om mineralvann eller restaurantkupong.
    Godt fornøyd med rommet, det var svært! Morgenkåper og tøfler lå klart. Meget bra frokost trekker opp. Generelt godt inntrykk av renhold og smittevern.

5. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort hotel Kristiansand
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior
    Andre fordeler: Sen utsjekk og ordentlig frokost på døra.

Før jeg reiste på 3-ukerstur til Tyrkia 21.11-12.12,, tok jeg alle de forholdsregler jeg kunne. Snakket bl.a. med resepsjonisten på nevnte hotell og spurte om det var greit om jeg bodde tre netter i karantene hos de som vanlig gjest, selv om jeg eier bolig og kunne tatt karantenen hjemme. Dette var helt i orden for hotellet, så da booket jeg 12-15. desember, og skrev i kommentarfeltet at det hadde blitt satt skikkelig pris på med et deluxerom (underforstått så jeg ikke skulle gå på veggen, eller i hvert fall ha større vegger å gå på :p )

Spurte så politimannen i passkontrollen på OSL da jeg landet formiddagen 12.12, og han sa at det var helt i orden for myndighetene, så lenge det var greit for hotellet.

Som sagt, så gjort. Jeg sjekket inn på kvelden 12.12, fikk et 23m2 superiorrom (standard er 17m2), og det var jeg takknemlig for. Jeg visste at de var utsolgt for deluxe, så det var på ingen måte skuffende.

Hotellet var super imøtekommende angående frokosten. Som "normal" gjest, var kun frokost inkludert, kontra 3 måltider for tvungte karantenegjester. Resepsjonisten spurte hva jeg ville ha, og hvilket klokkeslett jeg ville ha det. Ba om kaffe, juice, grovt brød, grove rundstykker, syltetøy, ost, kjøttpålegg, smør og ikke minst bacon. Dette, pluss grønnsaker (+ i boka) ble levert punktlig på et plastinnpakket brett utenfor døra omtrent på slaget kl. 9 hver morgen. Kjempeservice! Langt bedre enn expressfrokosten man kan få i en doggiebag.

Middagene ble roomservice fra pizzabakeren, med levering utenfor døren og betaling på vipps, så ikke en michelinopplevelse der akkurat, men man tager hva man haver. Alt i alt er jeg fornøyd med rommet, servicen og frokosten, og mine 3 av 10 døgn i karantene suste forbi i lysets hastighet.

Kalsnes, Michel, jonss and 6 others like this.
  6. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ålesund
    Rom booket: Suite (opprinnelig booket standardrom, men booket om til suite for å fylle på poengkontoen på 5X kampanjen)
    Oppgraderinger: Ble uoppfordret gjort oppmerksom på at jeg hadde krav på oppgradering, men dette lot seg naturligvis ikke gjøre
    Andre fordeler: Mineralvann, Velkomshilsen på rom.

Har tidligere ikke hatt de beste opphold på dette hotellet hvor de har vært svært tilbakeholden med å anerkjenne medlemsfordeler. Nå var restaurant, lobby og resepsjon totalrenovert. Var hyggelige ansatte og frokosten har fått seg et skikkelig løft. Du får dog minimalt med bacon ( de hersens speileggene med kun en liten bit opp på)

Michel, petrate, EndreD and 1 other person like this.
  7. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Norefjell Ski og Spa.
    Rom booket: Suite (Booket på 5X kampanjen).
    Oppgraderinger: Ja, ekstra dobbeltrom connected til Suite.
    Andre fordeler: 2 til prisen av 1 på SPA. Utsjekk kl. 18:00. Assortert utvalg av godteri til nevø og niese ved utsjekk.

Vi var 5 stykker på tur, 3 voksne og 2 barn. Suiten er en leilighet med 2 soverom. Takket være det ekstra dobbeltrommet ble det i praksis en leilighet med 3 soverom og 2 bad.

NB!
    Jeg og en venn av meg (2 voksne) har bestilt standard dobbeltrom på hotellet 26 – 28 februar, og jeg ser allerede nå at vi er blitt oppgradert til Suite. Dette oppholdet er også kjøpt på 5X kampanje, og vil bli betalt med Choice gavekort til 20 % rabatt.

Upsaker, Petter B-C, chrt and 6 others like this.
  8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Quality hotel Strand, Gjøvik
    Rom booket: dobbeltrom på poeng
    Oppgraderinger: Suite!
    Andre fordeler: Fri adgang til svømmebasseng
    IMG_20210131_084347.jpg IMG_20210130_165042.jpg

chrt, Kalsnes, Petter B-C and 13 others like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,984
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Tønsberg
    Tid: Februar 2021
    Status: NCC gull
    Rom booket: 1 dobbelt standardrom, til bruk alene

Oppgraderinger: ja, fra standard til superior. På forhånd, synlig i appen med romnummer fra dagen før innsjekk. Rom med bra beliggenhet i hotellet og god utsikt mot kanalen/broen utenfor.

Andre fordeler: Vann m/kullsyre og eplesmak gratis :) I praksis fritt valg fra kjøleskapet i resepsjons-kiosken. Super effektiv og hyggelig resepsjonist både ved inn- og utsjekk (samme damen).

Last edited: 06. febr 2021
    EndreD, espenlampe and eventyrer like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,984
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Astoria Hamar
    Tid: Februar 2021
    Status: NCC gull
    Rom booket: 1 dobbelt standardrom, til bruk alene

Oppgraderinger: tja, vet ikke. Slitent, men stort rom med utsikt mot bakgården. En liten sittegruppe (2 stoler + bord) tyder vel kanskje på at dette var litt større enn vanlig standardrom.

Andre fordeler: Ingen. Ikke tilbudt vann, kaffe eller annet.

Må være det dårligste av Clarion-brandede hoteller jeg har vært på, og jeg har vel testet de fleste etterhvert. Skikkelig trist, gammel bygning. Men med god beliggenhet sentralt i byen.

EndreD and eventyrer like this.
  11. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Clarion Hotel Ernst Kristiansand
    Rom booket: Standar dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe
    Andre fordeler: Mineralvann

Ernst er det hotellet jeg foretrekker de gangene jeg reiser til Kristiansand, men denne gangen kladdet det litt. Ble som vanlig ønsket velkommen av en hyggelig resepsjonist og gjort oppmerksom på oppgradering. Dette kunne jeg også se i appen ettersom dette ble oppdatert dagen før innsjekk. Størrelsen på rommet mitt syntes jeg minnet veldig om et standar-rom, dog med sofa og bord. Syntes også fargen og innredningen var litt trist. I tillegg var vasken på badet tilnærmet tett. Da jeg skulle ta meg en flaske mineralvann som resepsjonisten høflig hadde påpekt var inkludert i medlemskapet mitt, ble jeg oppmerksom på at flere av produktene i minibaren manglet. Ettersom jeg reiste dagen etter gjorde jeg resepsjonen oppmerksom på dette først ved utsjekk. Jeg fikk da en beklagelse og alt virket tilsynelatende å være i orden. En time senere fikk jeg Mail om at jeg måtte gjøre opp regningen fra minibaren, men misforståelsen ble heldigvis ordnet raskt. Likevel ingen hyggelig opplevelse. Jeg var også litt spent på disse nye kupongene i appen. Her fikk jeg en noe overraskende beskjed av resepsjonisten om at disse kun var gyldig i Sverige og Danmark, så da laget jeg ikke noe større nummer ut av det.

Som sagt endel småpirk denne gangen, men må samtidig trekke frem et ellers fint og korona-vennlig hotell, med en god frokost.

chrt, Julie, petrate and 2 others like this.
  12. snartur

snartur Medlem

Likes mottatt:
    533
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Christiania Teater
    Oppgraderinger: Ja, til juniorsuite på The Thief
    Andre fordeler: Ukjent

Mulig dette er en eller annen slags rekord i oppgradering.

Kalsnes, Baldrick, Gullars and 16 others like this.
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,199
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Collection Hammer, Lillehammer.
    Rom booket: Standard dob.rom
    Oppgradert: Ja, til hotelets eneste suite.
    Booket på 5x kampanje, betales med gavekort med 20%rabatt, kjøpt på sas mc dobbel poeng kampanje.
    Suiten fortjener et bilde :)

20210221_164925.jpg

Last edited: 21. febr 2021
    chrt, Scrooge, Spielhaug and 17 others like this.
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,199
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Norefjell Ski & Spa.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard dob rom.
    Oppgradert: Beste suiten jeg har hatt på Norefjell, øverst i 7etg med meget høy takhøyde og gode lysforhold. Vendt riktig vei mot alpinanlegget. 2 soverom. Badekar på soverom. Peis. Stor balkong.
    Andre fordeler: Kort med velkommen tilbake.
    20210224_162702.jpg

Diverse sjokolade, kjeks og chips til hele familien.

Restaurant kupong synlig i appen ved innsjekk.
    Booket 2 for 1, Spa fordel.
    Booket under 5x kampanjen. Betales med gavekort kjøpt med 20%rabatt under sas mc dob kampanje.

Last edited: 24. febr 2021
  15. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: The Hub
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Ja (på forespørsel). Deluxe
    Andre fordeler: Personlig hilsen, innsjekk kl. 14 (en time før) og utsjekk kl. 14 (to timer senere), cola fra minibar, en cappuccino fra baren.

Jeg har hatt en taktikk der jeg bevist har bestilt høyrere katoegorier enn standardrom, kun for å få en sjans til oppgradering til suite. Det har så langt overhodet ikke fungert for meg. Det var ledige suiter her for salg på nett, både ved booking, og ved ankomst.

Fikk restaurantkupong. Men fordi de hadde stengt den ene helt, og flyttet den andre restauranten til hotellbaren (på tross av utmerkede koronatiltak under frokosten i det egentlige restaurantlokalet) var den helt fullbooket under hele oppholdet. Ergo, ikke mulig å benytte kupongen.

Last edited: 01. mars 2021
    Baldrick, eventyrer and Emma like this.
  16. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Funken Lodge, Svalbard
    Oppgraderinger: Nei, de gav beskjed om at de ikke hadde bedre rom.
    Andre fordeler: Måtte krangle oss til brus. Spurte om restaurantvoucher, men fikk beskjed om at det ikke gjaldt på Funken.

17. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: The Thief
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: Ja, til juniorsuite.
    Andre fordeler: Brukte voucher i restauranten, mineralvann og sen utsjekk.

Baldrick, petrate, eventyrer and 3 others like this.
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,199
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Son Spa
    Rom booket: Superior.
    Oppgraderinger: Suite
    Andre fordeler: Restaurant kupong, 2for1 fordel Spa-Magic Circle, Den vanlige Cola Zeroen. Utsjekk klokken 18, samt tidlig innsjekk.

19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Bergen Airport Terminal
    Rom booket: Sandard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe dagen før. Men når jeg skulle sjekke inn (tidlig) så var ikke rommet klart pga rengjøring. Som den nybegynneren jeg er, så hørte jeg ikke skikkelig etter og godtok et superior rom i stedet... Gikk altså glipp av sofa, badekåpe og tøfler. Darn!!! Ellers meget fresht rom, ikke mye spor av slitasje her. Rent og pent, minibar på rommet.
    Andre fordeler: Mineralvann og sen utsjekk.
    Lærdom: Kom sent hvis du ser du er oppgradert. Restaurantvoucher kan ikke brukes hvis du setter middag på rommet og skal gjøre opp dagen etter... :confused:

Emma and Baldrick like this.
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Bergen Airport Terminal
    Rom booket: Sandard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe dagen før. Det er 2 ganger på rad de uoppfordret har nevnt i resepsjonen at bonus er registrert og at jeg er oppgradert.
    Makan, mangla badekar, og rimelig kaldt på badet? Ingen chatmulighet i appen. Fremdeles freshe og rene rom, har ennå «ny»-følelsen. Og så får Restauranten «Kitchen and Table» en Mg, bra til å være hotell.
    Bra utvalg på frokosten, stooor buffet (ikke Nidelven-standard, men dog) råvarene ser friske og tiltalende ut.
    Andre fordeler: Brukte voucher i restauranten, mineralvann og sen utsjekk
    Legger ved «romkartet» for 5.etg, så folk kan se hvor stort rom de har fått ihht romnummer

Attached Files:

petrate, EndreD, Emma and 1 other person like this.

Del denne siden