Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Thief
    Booket: Standard
    Medlemsnivå: Platinum
    Oppgradert: Ja, til juniorsuite
    Andre fordeler: Nei, men jeg ba heller ikke om det

Ble oppgradert til juniorsuite etter en forsiktig forespørsel, usikker på om jeg ville blitt oppgradert uten å spørre. Ble ikke tilbudt mineralvann eller sen utsjekk, men var såpass fornøyd med oppgraderingen at jeg ikke ba om noe mer. Veldig fint, og ikke minst skinnende rent, rom. Spesielt vennlig personal i frokostserveringen. Alt i alt et veldig fint opphold :)

eventyrer, Upsaker, EndreD and 3 others like this.
  2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotell Bergen
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Ja, junior suite
    Andre fordeler: Sen utsjekk

Grei oppgradering, men allikevel skuffet siden jeg i utgangspunktet var oppgradert til suite, ihvertfall ifølge romnummer i appen. Jeg skulle bo på 702 men fikk 521.

Helt ok rom, men det merkes at hotellet er gammelt og at det trenger en skikkelig renovering. Savnet spesielt kjøleskap på rommet, nå ble jeg nødt til å bruke det gamle trikset med å la vannet renne i håndvasken for å holde øl og annet drikke kaldt.

Ifølge Michelle i resepsjonen er det visstnok planer for full renovering i nær fremtid, og da skal det også komme kjøleskap.

Alt i alt ganske fornøyd med oppholdet. Et lite minus er at dette er et av hotellene der man må spørre betjeningen om mer bacon hvis man ønsker mer enn den ene lille biten som er plassert på speilegget.

EndreD, Emma, freddyen and 2 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Grand Bodø
    Status: Gull
    Rom booket: Std. Enkeltrom
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Pluss: Fint og romslig rom, stor seng. Sitteplasser.
    Minus: Badet er lite, men det inneholder det man trenger. "Verdens trangeste" garasje. Har liten bil, men var nesten i tvil om jeg kom inn døra. Flere av parkeringsplassene var det ikke mulig å bruke, hvis du hadde tenkt til å komme deg ut av bilen.. Parkeringsplassene var veeeeldig lange da. I tilfelle du kjører limo. (Som du ikke får inn døra.)

SayWhat, EndreD, Emma and 5 others like this.
  4. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hotel Oleana (Bergen)
    Rom booket: Deluxe rom
    Oppgraderinger: Ja, suite
    Pluss: Bra lokalisasjon, god frokost, hyggelig betjening og fint med oppgradering..
    Minus: ..men suite? legger ved noen bilder. Det stod også suite på døren. Fremstod mest som et helt vanlig standardstørrelserom med en temmelig ubrukelig liten gang. Samt en knøttliten innvendig balkong.

Men vanskelig å klage på en oppgradering uansett, men hadde jeg betalt suitepris hadde jeg nok vært misfornøyd.

IMG_5104.jpg IMG_5103.jpg IMG_5102.jpg

eventyrer, Kalsnes, Baldrick and 5 others like this.
  5. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Panorama, Trondheim
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Mineralvann

Vi hadde med en hund på dette oppholdet så jeg var klar over at vi ikke ble oppgradert, men resepsjonisten sa uoppfordret at de vanligvis ville oppgradert. Ellers er hele dette hotellet totalrenovert innvendig siden sist jeg var der noe som var sterkt nødvendig. Frokosten var bra

EndreD, petrate and Emma like this.
  6. raverxx

raverxx Nytt Medlem

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Lily country club
    Medlemsnivå: Gold
    Oppgradert: ja deluxe
    Andre fordeler: insjekk kl 12. Spa 2 for 1. Restaurant kuppong.

Baldrick, EndreD, Emma and 2 others like this.
  7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality River Station (Drammen)
    Oppgradert: ja, superior. Hjørnerom med utsikt mot elven

EndreD, Maggie and Emma like this.
  8. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion The Edge i Tromsø
    Booket: Junior Suite
    Oppgradert: Nope, og ikke så overraskende.

Garantert innsjekk kl 15 ble til 16 før vi fikk rommet. Forklaringen var at rommet er så stort å vaske:confused:

Ellers ok:)

Grooo, EndreD, NoLimit and 2 others like this.
  9. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,138
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: No.13, ble flyttet over til Oleana
    Booket: Deluxe
    Medlemsnivå: Blue
    Oppgradert: Junior suite

Legger ved planoversikten, hvis noen får opp 6 etg i appen i fremtiden har dere en pekepinne på hvor rommet ligger.

6etg.jpg

10. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Folketeateret
    Medlemsnivå: Gull
    Oppgradert: Suite

Fint hotell og veldig digg med skikkelig oppgradering. Kveldsmaten var utrolig skuffende, tørt og kjedelig. Frokosten var bra med skikkelig tilgang på bacon.

Baldrick, KVTL, petrate and 6 others like this.
  11. Biegelo

Biegelo EBD

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Brosundet Ålesund
    Booket: Standard double
    Oppgradert: Junior Suite

I tillegg, innsjekk kl 10 og en pose med mandler :)

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Grand Central
    Booket: Standard double
    Oppgradert: ?

I appen sto det at vi skulle bo på 329, aner ikke hva slags rom det er.
    Ved innsjekk fikk vi rom 206. Det er et HC-tilpasset rom, så det er god plass. Av en eller annen grunn får vi alltid HC-rom på dette hotellet.

Prøvde å ta et bilde av rominndelingen i 2. etasje, fløyen som vender mot Operaen. (ikke så lett å få noe info ut av dette, men 202 er rommet nederst til høyre. Så kanskje man får noe ut av det)
    PXL_20210618i.jpg

Earl, kjeeli, CowboyDan and 4 others like this.
  13. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotel Waterfront, Ålesund
    Booket: Superior
    Oppgradert: ja deluxe
    Andre fordeler: mineralvann Restaurant kuppong.

Dette ble desverre et litt skuffende opphold. Dette har vært mitt foretrukne hotell i Ålesund så håper de bare hadde en dårlig dag. I resepsjonen er der ingen som ønsker velkommen. Blir dog oppgradert til deluxe rom, men på baderommet finner jeg avklipte tånegler strødd utover golvet. Det er ikke ofte jeg klager på rom, men her gikk jeg sporenstreks ned igjen. Ingen beklagelse, men får nytt rom( et standardrom så jeg må påpeke at det var ikke det jeg hadde bestilt). Rommet jeg da fikk var stort deluxe rom, men også her var det flere snusrester på golvet(så ikke dette før dagen derpå så fikk ikke klaget på det). Kjøpte meg et vinglass i baren på kvelden og får et glass som er det minste jeg har sett. Og bartenderen så ut som hun kunne tenke seg å være alle andre steder enn på jobb. Frokosten var kaotisk med så og si null smittevern(folk tett i tett) og tomt for det meste. Ikke engang brødskiver var å oppdrive. Ved utsjekk var det heller ingen som spurte hvordan oppholdet hadde vært, men de skal få skikkelig tilbakemelding når jeg får det spørreskjemaet….

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,211
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Lily country club.
    Booket:Standard dob.rom, åpningstilbud.
    Medlemsnivå: Platinum.
    Oppgradert: Deluxe king.
    Andre fordeler: Restaurant kupong, hyggelig hilsen på rommet med fruktfat,konfekt og makroner, Spa 2for1.
    Fri tilgang til kaffe/te. Den vanlige gratis Cola zeroen.

Flott nyåpnet hotel med god mat og lite men bra Spa. Et meget godt tips om man ønsker hotell før man skal videre til Osl. Går shuttle buss t/r Osl.

Last edited: 19. juni 2021
    Kalsnes, Upsaker, rugan and 7 others like this.
  15. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell Brosundet, Ålesund
    Booket: Dobbeltrom
    Andre fordeler: ingen

Her ble jeg faktisk tildelt et enkeltrom og måtte argumentere for å få rommet jeg hadde booket. Siden jeg bare var en person trengte jeg vel ikke noe større rom antar jeg var tankegangen her. Da jeg nevnte forsiktig at som platinum har jeg vel egentlig garantert oppgradering over standard rom så ble jeg bryskt avvist på grunn av fullt hotell. Til info var alle romkategorier ledig ved booking. Hva er egentlig vitsen med platinum medlemskap lurer jeg av og til på.

Jan Fredrik, Kalsnes, Grooo and 5 others like this.
  16. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Status: Platinum
    Rom booket: Deluxe dobbel
    Oppgraderinger: Suite (?)
    Andre fordeler: nei

Hyggelig velkomst i resepsjonen og overraskende fint rom. Har lest et annet sted her på siden at rom 714 er deluxe, men jeg mener det må være en suite. Separat soverom, ganske stort oppholdsrom. Badet lå i tilknytning til soverommet, og eget toalett i tilknytning til oppholdsrommet. Oppholdsrommet var litt overveldende "tomt", sikkert vanskelig å møblere. Veldig dårlig arbeidsbord; heldigvis ligger kontoret rett borti gata.

Rosinen i pølsa på en varm maidag er balkongen med utsikt bortover Storgata. Kveldsmaten var så som så (tørr kylling og couscous). Frokosten var heller ikke på Clarion-nivå (vant til veldig god frokost på the Hub, Brattøra og Clarion Oslo).

Alt i alt et veldig koselig hotell med en lun "loftfølelse". Også veldig fornøyd med oppgraderingen :)

Kalsnes, tobeornot999, EndreD and 5 others like this.
  17. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Quality Hotel Ramsalt - Bodø
    Booket: Superior
    Oppgradering: Superior View

Fikk besøkt Bodøs nye hotell som åpnet 1. juni, et helt fantastisk hotell med perfekt plassering i sentrum av Bodø. Besøk anbefales!

Servicen på hotellet var upåklagelig, med utrolig hyggelig og kompetent bemanning tross nyåpnet hotell.

Ble oppgradert fra Superior til Superior View, noe jeg ikke var spesielt imponert over. Utsikt er ikke det man bryr seg mest om når man bor alt for mye på hotell, så litt mer plass på rommet er langt viktigere.
    Sendte mail til hotelldirektøren med en vennlig oppfordring om å ikke gi slike liksom-oppgraderinger til statuskunder, og fikk svar etter 5 minutter om at dette var hun helt enig i. Helproft håndtert, potensielt nytt stamhotell i Bodø :)

Grooo, andkri58, EndreD and 7 others like this.
  18. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Comfort Hotel Porsgrunn
    Booket: To dobbeltrom

Booket for poeng, så hadde ikke forventet oppgradering.
    Derimot hadde jeg forventet noe mer service i forhold til frokostservering.
    To av reisefølget skulle avgårde før serveringen startet. Kvelden før ble vi lovt at de skulle få klargjorte poser med det nødvendige, samt drikke til.
    Morgenen kom og reisefølget stakk avgårde litt før klokken sju, og tok med seg frokostposene fra resepsjonen.
    Disse ble ikke sjekket før de hadde kommet seg ut på veien.
    Innhold: Tre tørre brødskiver med ost og skinke til hver. Ingen drikke.
    Rett og slett litt skuffet der......

Kalsnes and Emma like this.
  19. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Quality Hotel Skjærgården
    Booket: Familierom
    Oppgradert: Tilbudt superior rom, men kidza ville ha køyeseng
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, sein utsjekk, mineralvann. Voucher i restauranten men ikke i ordr. (websiden de bruker for mat-/barbestilling)

Jeg må si jeg generelt er veldig glad i de systemene som har dukket opp som smittevernstiltak der man kan bestille fra bordet via telefonen, men det er noen utfordringer med det. Håper de fikser problemene og beholder det i stedet for å skrote det når pandemien er over. Integrert løsning i egen app hadde vært gull.

Liker å bruke chat med hotellet. Krevde litt for å få tidlig innsjekk, men såpass freidig kan man vel være:
    Screenshot_20210618-104316.jpg

K

chrt, indahla, Grooo and 4 others like this.
  20. FlyBrakar

FlyBrakar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: Juniorsuite
    Andre fordeler: Sen utsjekk til kl 15, mineralvann, restaurantvoucher

Booket med 3x poeng og betalt med Neste sommer-gavekort (DNB). Hadde spesifisert ønske om balkong, og var opprinnelig lagt inn på booket romkategori da juniorsuitene ikke hadde dette. Fikk og aksepterte tilbud om juniorsuite (6. etg), men angrer litt da balkong i 9. etg trolig hadde trumfet juniorsuiten. Denne var helt ok, men mye av arealet gikk bort til en fryktelig stor, romslig og helt tom gang.

Forsøkte å bestille room-service på restaurantvoucher, men fikk beskjed om at den kun gjaldt i minibar(!) og ved bestillinger direkte i baren. Room service-konseptet gikk dessuten på at man selv måtte hente maten i resepsjonen vis-a-vis baren. Da var det like greit å rusle ned og ordne mat selv.

Ellers fint hotell, ganske bra frokost og super beliggenhet i midt Oslobukta som var utslagsgivende for oss.

Earl, Emma, EndreD and 2 others like this.

Del denne siden