Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,948
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion The Edge (Tromsø)
    Status: Gold
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgraderinger: Juniorsuite. Inntrykk av at det er standard oppgradering her. Den er ganske liten, men med flott panoramautsikt mot Tromsøysundet.
    Andre fordeler: Standard. Fikk ikke brukt voucher, var kun mulig å bruke i restaurant.

Upsaker, EndreD and Maggie like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,199
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Funken Lodge, Longyearbyen.
    Status: Platinum.
    Booket: Standard dob.rom.Booket under 4x kampanjen, her vil det renne inn poeng.
    Oppgraderinger: Ja,til et av hotellets 2 suiter.
    Andre fordeler: Fysisk restaurant kupong på 125,- per dag, den daglige cola zeroen, mange macroner og kakao gratis til barna, fikk booket samtlige aktiviteter direkte fra resepsjonen.
    Ufrivillig sen utsjekk med tanke på SAS kansellering.

Veldig sjarmerende hotell med hyggelig betjening og meget god mat.
    Anbefales på det varmeste :)

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,985
    Bonuspoeng:
    183
    3 NCC (alle Clarion) på samme uke gjennom påsken, med veldig forskjellige tolkninger av nasjonale skjenkeregler - men også svært varierende service:

Hotell: Clarion Amanda (Haugesund)
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgraderinger: Superior. Alltid uten å spørre. Tror de kjenner meg igjen allerede etter 3-4 besøk i løpet av et halvår - godt jobba!

Rommene mine ligger alltid ut på forsiden med utsikt til kanalen hvor det er litt sjø-trafikk og ting som skjer. Mulig dette gjelder alle superior-rom, men rommene er romslige og standarden grei. Selv om de ikke har pusset opp på en stund

Andre fordeler: Minibaren er alltid tom - vet ikke hvorfor de har kjøleskap på rommene en gang. MEN, dette er faktisk en fordel akkurat her, for de har et ganske bra utvalg av både forskjellige øl og viner i resepsjonen - og solgte det som takeaway så lenge man gikk direkte til rommet og kun hadde drikken der nå som skjenkestoppen pågår. Kjempehyggelig personale, alltid!

Kveldsmat tilgjengelig, og frokost helt på det jevne.

Konklusjon: Trivelige folk som alltid prøver å gjøre gjestene happy. Tommel opp!

Hotell: Clarion Havnekontoret (Bergen)
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgraderinger: Superior dobbelt. Spurte pent om det var noe Deluxe ledig siden appen fortalte at det var ledige rom, men fikk beskjed om at "nei de er booket alle sammen, men det hender at appen ikke er oppdatert".

Det hadde vært greit hvis de bare hadde sagt "nei, vi oppgraderer gull-medlemmer bare 1 kategori", men vilkårene sier "oppgradering til beste tilgjengelige kategori". Ikke noen stor ting, men jeg liker ikke å bli servert det som må ha vært usant. Rommene i Deluxe var ledige for salg utover hele kvelden etter jeg sjekket inn, og ledige også dagen etter (jeg bodde der 2 netter).

Andre fordeler: Minibar er hyggelig å ha når enhver restaurant er stengt og/eller ikke serverer en øl til maten. Var bare et par små øl i kjøleren, og siden de ikke rengjør eller fyller opp minibaren i løpet av 2-natts oppholdet - tok jeg imot tilbudet de ga ved innsjekking om å be dem fylle opp underveis. Funket greit.

Kveldsmat og fika (selv-lagde vafler) var tilgjengelig. Bonus for omelett laget på bestilling til frokost med ønsket innhold.

Konklusjon: Serviceholdningen hos han som sjekket meg inn ikke så veldig mye å skryte av. Og lite trivelig med sannsynlig bløff fra hans side.

Andre ansatte (de få jeg så/møtte) var helt normalt, men kudos til hyggelig team i frokostrommet den dagen jeg skulle dra - som spurte alle om maten smakte og ønsket dem en fin dag da de gikk ut av rommet.

Hotell: Clarion The Edge (Tromsø)
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Juniorsuite med "edge" (tynn del av rommet, ytterst mot fjorden). Ikke veldig stor, men komfortabel, med en god sittegruppe i tillegg til bra kontorplass og super utsikt fra begge steder. Rare vinkler i rommet på alt fra inngangspartiet til badet og sove/oppholds-delen, men funket godt! Hyggelig mottak og innsjekk - inkl tips om hvilke restauranter som holdt åpent i nærheten (takk, Joakim!)

Andre fordeler: Minibaren hadde øl ;) Og en ganske god rødvin også.

Dessverre stengt for både fika og kveldsmat pga covid. Uvisst hvorfor, for de har et helt hav av plass hvor de i trygg corona-avstand også kunne servert også de andre måltidene til oss 15-20 gjestene som dukket opp til frokost på morgenen. Å holde avstand var ikke akkurat et problem i den store restauranten med 4 separate serveringssoner for buffeten. Var nok et rent sparetiltak.

Pluss for enormt utvalg til frokost, i de nevnte sonene var det alt fra glutenfritt til frokostblandinger til varmmat, til roastbeef, grønnsaker og fersk bakst.

Konklusjon: Kjempehyggelige folk i resepsjonen (de 2 jeg møtte), gode rom, og en bra oppgradering av rommet.

Ville jeg kommet tilbake?

Amanda - absolutt ja, sjarmerende folk, og bra beliggenhet. Om enn litt slitne rom.
    Havnekontoret - nei, finnes andre og bedre valg i Bergen. Også de hadde slitne rom. Men manglet både sjarm og service. Selv om frokost-gutta trakk opp inntrykket.
    Edge - ja, om jeg skal til Tromsø igjen. Men jeg er ikke veldig ofte i Nord-Norge

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,199
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris bad.
    Status: Platinum.
    Booket: Standard dob.rom, booket under 4x kampanjen.
    Oppgraderinger: Ja, til jr suite. Betalte hyggelig pris i mellomlegg til hotellets største suite.
    Andre fordeler: Digital restaurant kupong på 125,- den daglige cola zeroen, frukt,blomster og god konfekt på rommet med hyggelig hilsen.
    2 stk toalettmapper med diverse. Så de i Spa shop til 395,- per stk. Badetøy ved innsjekk. Frokost på rommet.
    Tidlig innsjekk klokken 13.00 ved ankomst, utsjekk klokken 14.00 (ikke mulig senere grunnet noen hadde booket suiten.
    Til info så har suiten egen inngang til spaavdelingen, kan sterkt anbefales.

Fritzøe suiten fortjener et bilde :) 20210424_141831.jpg

Last edited: 25. april 2021
  5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,359
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: The Hub
    Booket: Standardrom med 3-retters tilbud
    Medlemsnivå: gull
    Oppgradert: ja, til deluxerom

Endte opp på rom 1009 som er litt større enn de andre deluxerommene vi har vært på tidligere (1007 og 1008). Rommet har badekar og dusj. Utsikt mot fjorden og opera.

20210501_161129.jpg

Julie, Erlingni, Baldrick and 8 others like this.
  6. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Booket: Standardrom med 3-retters tilbud
    Medlemsnivå: Gull
    Oppgradert: ja, til deluxe-rom

Bestilte overnatting med middagspakke for to personer til 1990,-kr.
    Kunne velge rom i app før innsjekk, og valgte rom 1330 som er i 13.etg (samme etg som Norda restaurant). Rommet var stort og hadde dusj. Det beste med deluxe-rommene på denne etasjen er at de har balkong med sittegruppe. Selv om været ikke var varmt, så fikk vi til litt bobler på balkongen i solen.
    Forøvrig tredje gangen vi får rom med balkong som vender mot Oslo City.

Hyggelig betjening, men overraskende tungvint å benytte gavekort som betaling. Tar lang tid å få lagt inn dette i resepsjonen og resepsjonistene ville ha koden både ved innsjekk og utsjekk.

7. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotell Bergen
    Status: Platinum
    Booket: 2 x Standard dobbeltrom til kr 599 (kampanje i forbindelse med nyåpning)
    Oppgraderinger: Et rom oppgradert til Superior.
    Andre fordeler: Sprudlevin ved innsjekk. Sen utsjekk på begge rom. Ingen voucher eller gratis brus. Det er foreløpig ikke restaurant (annet enn frokost), bar, minibar, roomservice eller lobbyshop på hotellet.

Store, fine rom som er nyrenoverte. Superiorrommet hadde sittegruppe med sofa. Begge rommene hadde vannkoker og te/pulverkaffe, selv om hotellsidene sier at dette kun er tilgjengelig på Superiorrom. Standardrommet hadde badekar, mens Superiorrommet hadde dusj. På hotellsidene er standardrom avbildet med sittegruppe.
    Det virker litt tilfeldig hvordan rommene klassifiseres.
    Jeg har inntrykk av de fleste gjestene ble plassert i samme etasje, muligens fordi resten av hotellet ikke er helt klart ennå.

Det er mulig at det blir et skarpere skille mellom romkategoriene når alt står klart.

God frokost med godt utvalg.

Last edited: 02. mai 2021
    Emma, Upsaker and EndreD like this.
  8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,178
    Bonuspoeng:
    183
    Booket: Superior
    Medlemsnivå: Platinum
    Oppgradert: ja, til suite

Blei ønska velkommen som Platinum medlem, vi har oppgradert deg til suite. Bare å ta mineralvann i minibaren. Når eg seinare kom ned i resepsjonen så hugsar dei meg med navn.
    Hyggeleg gest å tommel opp til the Hub.

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,359
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Tønsberg
    Nivå: Gull
    Booket: standard rom
    Oppgradering: nei, fordi suiter ikke er med på fordelen?

Hotellet har ikke suite på websiden, bare superiorrom så vidt jeg kan se. Forespurte om tidlig innsjekk og oppgradering og svaret var litt rart:

Screenshot_20210506-071212_Nordic Choice Hotels.jpg

Men i medlemsvilkårene ser jeg ikke noe om dette

Screenshot_20210506-071125_Chrome.jpg

Noen med tilsvarende erfaringer?

10. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Quality Edvard Grieg
    Booket: Standardrom
    Oppgradert: ja, til deluxe-rom

Har vore på dette hotellet i jobbsammenheng fleire gonger, så litt uvanlig å komme til relativt tomt hotell. Det meste av fasiliteter stengt og det er også folk i karantene her med egne heiser og egne delar av hotellet.

Mangel på personale i resepsjonen ved ankomst så eg sjekka inn på automat og var tydligvis allereie oppgradert. Var nedom resepsjonen seinare for å hente brus og då var det hyggelig betjening tilstades.

tobeornot999 and EndreD like this.
  11. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Aurora Clarion Collection Tromsø
    Booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til superior

Hotellet var helt ok, verken mer eller mindre. Virket generelt litt småslitent. Frokosten var litt skuffende, men kveldsbuffeten var gratis og bra. Boblebadet på taket anbefales også. Mulig jeg går for Edge neste gang, selv om de ikke har gratis kveldsmat.

Emma liker dette
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,085
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Hotel 33
    Booket: Superior(?)
    Oppgradert: Ja, til suite

Resepsjonisten visste hvem vi var da vi ankom (ventet bare på en annen gjest, som de kjente). Hyggelig ankomst. Fikk nøkkel til rom 808, som er suite. Stort rom, med der lengste badet jeg har sett.. En del støy fra Østre Aker vei, selv om vinduet er lukket.

markus, Upsaker, Baldrick and 6 others like this.
  13. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Då spørs det om eg er den andre gjesten.

Hotell: Quality Hotel 33
    Booket: Standard (10.000 poeng)

Hamna på rom 812. Same erfaring i forhold til støy frå vegen, men ikkje problem i forhold til søvn. Stort pluss for gratis parkering (hotellet har 65 parkeringsplassar som er gratis å benytte).

markus, Kalsnes, Upsaker and 7 others like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,085
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel The Edge
    Booket: Superior
    Oppgradert: Ja, til junior suite

Håndskrevet velkomst-kort på rommet.
    Liker meg på The Edge, og har så langt kun bodd på junior suite der.
    Frokosten er ganske bra. Det var overraskende mye folk på hotellet, og for en østlending var det merkelig at alle gikk rundt uten munnbind.

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Son Spa
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, sen utsjekk, mineralvann

Veldig fornøyd med oppholdet, men helt lotto om de i resepsjonen gadd å booke ekstra spatider eller ikke, selvom det var masse ledig. Generelt tilbakeholdne på det. Det er litt tåpelig, selvom det løste seg etter et par forsøk…

Emma and Maggie like this.
  16. Wilbur_Wright

Wilbur_Wright Nytt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Quality Hotel Strand
    Booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradert: Ja, til deluxe dobbeltrom

Annet: Tidlig innsjekk, gratis inngang til spa-avdelingen for begge pga deluxe-rom, kupong brukt i hotellrestauranten (Pi-taket), som hadde god mat.
    Det var ikke ledig suite verken ved bestilling eller ankomst, så jeg forsøkte ikke å grine meg til en slik. Gratisbrusen ble det opplyst om uoppfordret ved innsjekk. God frokost med bacon nok til alle.

Baldrick and Emma like this.
  17. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort hotel Porsgrunn.
    Dato: 13.5
    Booket: Standard (Betalt med poeng).
    Oppgradert: Ja, til hotellets største rom (Suite)
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann.

Vi ble møtt av en hyggelig resepsjonist. Av ren nysgjerrighet spurte jeg forsiktig hvilket rom jeg var tildelt siden jeg har en mistanke om at billige hotell har mindre fokus på slikt enn dyrere hotell. Her tok jeg virkelig feil. Resepsjonisten smilte bredt og påpekte at vi var tildelt hotellets største rom.
    God «standard» bufeet frokost.

Porsgrund 1.jpg Porsgrund 2.jpg Porsgrund 3.jpg

andkri58, paron, Baldrick and 11 others like this.
  18. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Farris Bad.
    Dato: 14.5
    Oppgradert: Nei. Eller, det blir et definisjonsspørsmål.
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann, restaurant kupong, Gratis bade

Jeg så i appen et par dager i forveien at vi har fått tildelt rom nr. 311. Oddetallsrom ga meg straks en dårlig magefølelse, så jeg sendte en e-post i forkant med forespørsmål om hvilken type rom jeg hadde fått tildelt, og ble forklart at jeg var blitt oppgradert 2 nivåer til Breeze rom (kategori standard rom). Det viste seg å være et alminnelig rom uten balkong.
    Jeg hørte også med de i resepsjonen etter å ha sett rommet, og de konstaterte at jeg hadde fått oppgraderingen jeg har krav på etter medlemsnivået.
    Det viser seg at de har utrolig mange romkategorier (4 varianter av standard rom), noe som gjør at det ikke skal så mye til før de har oppfylt formalitetskravet om garantert oppgradering av et nivå.

Alt i alt var det et flott opphold, men jeg ble overrasket over at jeg ikke fikk et superior rom. Dette er første gang jeg har vært på Farris Bad i en varmere årstid, så det er mulig at en primært blir oppgradert til rom med balkong på den kalde årstiden. Eller så var jeg bare uheldig denne gangen. Jeg har alltid blitt oppgradert fra standard rom til superior tidligere.

Den praktiske forskjellen på et «innvendig» rom eller balkong rom er om jeg velger å bruke tiden på rommet/balkongen eller de lokale omgivelsene.

paron, Baldrick, EndreD and 2 others like this.
  19. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality hotel Tønsberg
    Dato: 15.5.
    Oppgradert: Ja, til superior.
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurant kupong.

Hyggelig resepsjonist og God «standard» bufeet frokost.

paron, EndreD and Emma like this.
  20. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Son Spa
    Dato: 16.5.
    Oppgradert: Ja, til suite med utsikt.
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann, restaurant kupong. Alkoholfri musserende vin ved innsjekk, ekstra SPA tid.

Vi følte oss godt ivaretatt. I forbindelse med måltidene ble vi hele tiden plassert langs vinduet (mesaninen), noe vi setter pris på.

Son 1.jpg Son 2.jpg Son 3.jpg Son 4.jpg Son 5.jpg Son 6.jpg Son 7.jpg

Kalsnes, paron, Baldrick and 3 others like this.

Del denne siden