Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,211
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Grand Olav,Trondheim.
    Booket: Dob standard.rom under 3x kampanje.
    Medlemsnivå: Platinum.
    Oppgradert: Ja, til hotelets største jr.suite i 6 etg med 180° graders flott utsikt over Bart City.
    Andre fordeler: Den daglige cola zeroen.

Helt greit hotell til en god pris med bra beliggenhet.Kveldsmaten og frokosten var ok. Hyggelig betjening. Jeg la merke til at det ikke var mulig booke jr.suite dagene før ankomst. Hadde allerede blitt oppgradert i appen uten noen forespørsel 3 dager før ankomst.

Last edited: 24. juni 2021
    andkri58, eventyrer, petrate and 10 others like this.
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,185
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt var ikke der. Fikk 604, som har "utsikt" til glasstaket til Olavshallen. Naborommene 602 og 606 har samme utsikt. Så om du havner på 6. etg og har tenkt å nyte utsikt, styr unna disse rommene.
    Til mitt bruk var det het OK, skulle bare sove der. Det var et fint og relativt romslig rom.

---

Hotell: Clarion Grand Olav Trondheim
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Superior
    Andre fordeler: Ingen. Fikk ikke vann heller. Tenkte ikke over det og har ikke spurt.

Skulle betale med gavekort (DNB sponset 50% av oppholdet :) ) og ved innsjekk visste ikke resepsjonisten hvordan det skulle legges inn. Greit nok, hun skulle spørre en kollega senere og ordne det, vi fikk romnøklene og fikk dra.

Tok en titt innom kveldsmaten: pasta, kyllingklubber, noen salater og litt mer. Tok bare en titt fordi jeg skulle spise i Palmehaven. Synes maten så bra ut i alle fall.
    Frokosten var OK, stusset først på at det ikke var speilegg, før jeg fant ut at man måtte steke selv. Grei læring til neste gang, denne gangen ble det kokt egg.
    Ved utsjekk hadde de ikke fått ordnet med gavekortbetaling enda, og også denne resepsjonisten måtte be om hjelp. Hjelpen kom og det hele løste seg på kort tid.
    Får inntrykk av at betalingssystemet for annet enn kortbetaling er relativt klønete. Men så lenge det blir ordning er det greit.

tombom, tobeornot999, Maggie and 3 others like this.
  3. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    324
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Hotel Grand Olav
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Jr. Suite
    Lengde opphold: Torsdag-søndag
    Andre fordeler: Sikkert mineralvann hvis jeg hadde spurt

Går litt i dybden her i min anmeldelse.
    Poengbooking hos Clarion Brattøra som ble flyttet til Grand Olav pga at førstnevnte ble karantenehotell.
    Fikk romnr ca 3 dager før opphold og da 615 som andre her har fått nylig. Ankomstdag ble det endret til 317 og vi var derfor spent hvilken romtype vi hadde fått. Viste seg å være en juniorsuite med helt grei standard. Gikk gjennom etasjene og det er verdt å merke seg at alle rom som slutter på 15/17 virker å være juniorsuiter (om det er 15 eller 17 avhenger av hvilken etasje).
    Ingen utsikt å snakke om fra 3. etasje og rommet var litt slitt. Men hverken varmt, skittent eller andre ting å sette fingeren på.
    Frokosten er ved første øyekast enkel/begrenset men utvalget er faktisk veldig bra spør du meg. Et utvalg skinker og oster, fire sorter fersk melon, vafler.
    I tidsrommet 15-18 serveres typisk en kake og boller, prøvde ikke dette.
    Kveldsmaten serveres i tidsrommet 18-21. Dag 1 var det carbonara+kylling og hjemmelaget potetmos. Dag 2 taco med alt av tilbehør. Dag 3 var det frikasse med kylling. Prøvde ikke frikasseen men det andre var slett ikke verst. Hver dag var det også 5-6 forskjellige salater tilgjengelig. Et godt alternativ til å spise ute, kanskje spesielt for småbarnsfamilier.
    Servicen var gjennomgående veldig god, hyggelige resepsjonister og ansatte i serveringen var raske å rydde unna samt fylle på med mat.
    Oppholdet ga mersmak. Om man kan leve med at flere rom har vegg-til-veggteppe og noe slitasje så bør Grand Olav vurderes sterkt. Anbefales kanskje spesielt til barnefamilier
    . B5C7D0A6-E479-4809-9F18-C737F50835ED.jpeg 9E2DC762-EF3C-4BC0-9D8D-6475988B32D6.jpeg

4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Quality Hotel Skjærgården
    Booket: Superior
    Medlemsnivå: Platinum
    Oppgradert: Nope, ingen
    Lengde opphold: To netter
    Andre fordeler: 2xbrus, 2xrestaurantkupong (etter mye styr)

La inn forespørsel om to timer tidlig innsjekk og to timer sen utsjekk (sen utsjekk er en «garantert» fordel) ved booking. Hørte ingenting. Purret dagen før, de kunne fortsatt ikke svare på om dette var mulig før vi kom. Det tok vi ikke sjansen på. Samme med sen utsjekk. Umulig å svare på selv kvelden før. Måtte derfor droppe det også, må ha litt forutsigbarhet med to barn på slep.
    Resturantkupongen hadde ingen hørt om, hverken i restauranten eller resepsjonen. Endte med at de ga tilsvarende rabatt 2x125.- på badeland isteden, ved utsjekk.

Personlig synes jeg det er en uting at man må stå i resepsjonen med lua i hånda, og tigge om fordelene man i utgangspunktet har krav på. Det skjer relativt ofte på Choice.
    Dette er de mye flinkere til å alltid tilby helt uoppfordret på f.eks. Radisson og Hilton (basert på mine erfaringer).

Ellers var kidsa superfornøyd med hotellet, og da er vi fornøyde også;):p

Last edited: 27. juni 2021
    tobeornot999, Upsaker, EndreD and 5 others like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,211
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Quality Hotel Skifer,Oppdal.
    Booket: Superior på første sommerkampanje fra Choice med 30% tidlig booking rabatt.
    Oppgradert: Fikk et ekstra dob.rom til barna med connecting doors.
    Andre fordeler: Oppdaget at det lå restaurant kupong på begge rommene i appen, spurte om dette stemte og fikk brukt begge. Avslag på 250,- på 3x restaurant besøk.
    Begge barna fikk alle dagene hver sin dessert spandert av hotellet. Den daglige cola zeroen. Fri kaffe og te.

Første besøk ved dette hotellet som ble en del av ferie del 1 Trondheim-Røros-Oppdal-Trondheim tur. Overraskende god restaurant så vi spiste middag her under hele oppholdet. Utrolig hyggelig resepsjonister som kom med mange tips om flotte turer i nærområdet. Fikk sett både vakker natur og moskus. Prøvde moskus som forrett en av dagene.
    Tommel opp til Hotel Skifer, kan sterkt anbefales.

6. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ålesund
    Rom booket: standard med poeng
    Oppgraderinger: Deluxe rom med sjøutsikt
    Andre fordeler: Sen utsjekk og mineralvann,

Ved dette hotellet har jeg flere ganger opplevd å ikke motta noen fordeler, men nå har de skjerpet seg. Personalet var svært hyggelige og med nyoppusset restaurant og resepsjon er det blitt veldig bra. Særlig frokosten ble jeg positivt overrasket over der det var litt ekstra ut over det vanlige som nystekte pannekaker, omeletter, lokale skinker og oster, varme grønnsaker med mer. Restaurantvoucher dukket ikke opp. BONUS: Minibaren var full med uåpnede ølbokser. Stod nok igjen etter forrige gjest. OBS om du har rom mot sjøen. Hurtigruten kommer å legger til kai helt kloss inntill hotellet på morgenen.

Upsaker, EndreD, Erlingni and 3 others like this.
  7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt
    Oppgraderinger: Superior view dobbeltrom (Rom 1218)
    Andre fordeler: Sen utsjekk og 2x brus

Veldig bra hotell. Hyggelig betjening som uoppfordret ga meg gull-fordelene. Fikk beskjed om at jeg kunne hente meg brus i "snackbaren" i resepsjon.
    Hotellet er helt nytt så det var null slitasje på rommet. Resturantkupong var synlig i appen, men spiste ute begge dagene så fikk ikke benyttet disse.
    Eneste minuset med rommet var at der ikke var minibar. Dobbeltsengen var også satt sammen av to enkeltsenger slik at det ble en sprekk i mellom. Som sprellemann var det derfor fare for å havne på gulvet.

IMG_20210625_182847.jpg IMG_20210625_182903.jpg IMG_20210625_182910.jpg IMG_20210625_183055.jpg IMG_20210627_032420.jpg

Last edited: 28. juni 2021
    Kalsnes, Upsaker, EndreD and 6 others like this.
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Quality Hotel Ramsalt, Bodø
    Booket: Standard dobbeltrom
    Medlemsnivå: Gold
    Oppgradert: Deluxe (?), hjørnerom med utsikt
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk

PXL_20210626_151023135.jpeg PXL_20210626_175149692.jpeg

EndreD, holmen, NoLimit and 4 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotell Grand Central
    Oppgraderinger: "Er kult rom", i følge resepsjonisten
    Andre fordeler: Flaske med vann

For en gangs skyld fikk jeg ikke HC-rom på Grand Central. Egentlig det stikk motsatte. Ved innsjekk sa resepsjonisten at jeg hadde fått et "kult rom", og så trodde jeg hun sa "med stor tv". Men, det sa var "to TVer". Rommet var nemlig to etasjer. Med en tv i hver etasje. Før noen blir veldig ivrige, og tenker at det må ha vært et flott rom.. Nei.
    Grunnflate på ca 12 kvm i første etasje, og 6 kvm i andre etasje. Oppe var det bare en seng, og tidligere nevnte tv. Nede var det bad, en stol, og et lite skrivebord under trappen. Og en tv til. Uten fjernkontroll. Lyset nede fungerte ikke, og trappen opp på hemsen var livsfarlig, om man ikke var ung og sprek som undertegnede.

Det viste seg at toalettsetet var løst, og alt annet på badet hang og slang. Gikk derfor ned og spurte om de hadde et annet rom ledig. Der hadde de, et helt nybygget rom borte ved Flytoget. Det er mindre, men har mer plass enn det første.

Hvis dere får 229 her, si nei takk.
    2205 (dessverre ikke i 22. Etasje..) er helt ok. Men utsikten er under pari.
    IMG_20210629_223029PXL_20210629_161000198.MP.jpg

jgroneng, Earl, markus and 9 others like this.
  10. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel no 13, bergen
    Booket: Standard dobbel
    Oppgradering: ja, deluxe rom med balkong over torgalmenningen
    Andre fordeler: sein utsjekk, mineralvann. Voucher i restauranten( men restaurant er stengt)

Dette var et bra opphold. Dette er et veldig lite hotell med noen og tredve rom. Var litt over halvfult så stille og rolig. Pluss for veldig god frokost.

EndreD, petrate, Baldrick and 2 others like this.
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Clarion Collection Havnekontoret, Bergen
    Booket: Moderat dobbel
    Oppgradering: Deluxe dobbel
    Andre fordeler: mineralvann i minibar

Godt fornøyd med tre romkategorier opp! Stor og god seng, men ellers noe slitt rom. Hyggelig betjening.

petrate, Emma, EndreD and 3 others like this.
  12. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel Oleana, bergen
    Oppgradering: ja, New Bergen junior suite(rom 609) med balkong over bakgård
    Andre fordeler: mineralvann. Voucher i restauranten( men restaurant er stengt)

Dette var mitt andre døgn i Bergen(første på no 13) og var også et bra opphold. Fine rom, men må være den minste junior suiten jeg har sett. Deluxe rommet på no 13 var mye større. Ellers hyggelig betjening og god frokost. Hotellet var ellers helt fullt. Om jeg skulle kåre en vinner mellom Oleana og no 13 denne helgen så blir det en knepen seier til no 13 da de hadde en meget god frokost.

Emma, Baldrick, EndreD and 3 others like this.
  13. knuttysnes

knuttysnes Sunnmøring

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hotel: Comfort Børsparken
    Booket: Standard Dobbeltrom for poeng
    Medlemsnivå: Gull
    Oppgardering: Nei
    Andre fordeler: Overhode ikke. Ingen brus/mineralvann tilbudt. Sen utsjekk søndag ble forespurt ved bestilling 4 dager i forveien men ikke bekreftet. Resepsjonen kunne ikke svare på om det var mulig når vi spurte kvelden før.

Comfort Børsparken har blitt litt pusset opp igjen og har nettopp åpnet for sesongen. Ok, det er ett økonomihotell men noe negativt må nevnes. Frokosten er den samme som før og ganske enkel og kjedelig. Det var ikke mulig og styre temperatur/AC på rommet. Skrivebord men mangler stol. Dette gikk igjen på alle rommene jeg så i forbifarten. Dusjer man så er hele badet søkkvått etterpå.
    Jeg bruker vanligvis og ligge på Comfort Hotel® Xpress Central Station ved korte besøk i hovedstaden. Vil heller anbefale det hotellet.

petrate, Baldrick and EndreD like this.
  14. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Comfort Hotel Kristiansand
    Booket: Standardrom for poeng
    Oppgardering: Ja, til superiorrom
    Andre fordeler: Brus og sen utsjekk

Comfort Hotel Kristiansand overrasket i veldig positiv forstand. Hyggelige og imøtekommende ansatte med «ja-holdning». Ba om et stille rom og fikk det - hørte knapt en eneste lyd der inne til tross for at hotellet var så godt som fullbooket. Kjekt med parkeringshus ved siden av hotellet.

EndreD, knuttysnes, Baldrick and 3 others like this.
  15. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    The Thief
    Medlemsnivå: Silver
    Oppgradering: Deluxe dobbel (mot betaling)
    Andre fordeler: Litt senere utsjekk

Christiania Teater
    Oppgradering: Nei
    Andre fordeler: Litt senere utsjekk
    Hyggelig hotell med fint frokostlokale

The Thief (flyttet fra Amerikalinjen grunnet stengt)
    Booket: Deluxe dobbel
    Oppgradering: Premium
    Andre fordeler: Litt senere utsjekk og fikk en fin penn i en gaveeske!

Son Spa
    Booket: Suite
    Andre fordeler: Restaurantkupong

Folketeateret
    Oppgradering: Superior (rombytte pga. støy)
    Andre fordeler: Nei
    Skuffende frokost.

Hotel Brosundet
    Booket: Familierom
    Andre fordeler: Gratis mineralvann
    Bra frokost.

Hotel Park
    Oppgradering: Superior (må være det minste superiorrommet jeg har opplevd + 140-seng)
    Andre fordeler: Gratis mineralvann
    Skuffende rom, men bra kveldsmat!

Clarion Energy
    Oppgradering: Superior
    Andre fordeler: Gratis mineralvann og restaurantkupong
    Bra frokost og grei middagsbuffet.

PS:hotel
    Oppgradering: Standard dobbel
    Bra frokost, koselig hotell. Ansatte i jobbtrening, så det er et bra tiltak fra NC.

Comfort Xpress Youngstorget
    Oppgradering: Vet ikke
    Ingen frokost. Tredemøller som er ødelagt på treningsrom. Har en del med nyoppussede rom. De var fine. Smart og bra hotell til en billig penge. Hyggelig resepsjonist.

Baldrick, eventyrer, petrate and 8 others like this.
  16. Wilbur_Wright

Wilbur_Wright Nytt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    28
    Clarion Hotel Admiral
    Booket: Superior + Deluxe (3 netter)
    Oppgradering: Nei, men fikk deluxerommet til superior-pris
    Andre fordeler: Gratis mineralvann og 2x restaurantkupong. Fikk poeng for begge rommene.

Hadde ikke behov for oppgradering, så jeg var fornøyd med at resepsjonisten foreslo 1200,- i rabatt i stedet. Jeg trengte ikke å bli streng og vifte med platinumkortet for å sette i gang fordelsmaskineriet.

530 var et fint deluxe-rom med veldig god plass, en liten balkong og fin utsikt over Vågen. Superiorrommet (531) hadde også en liten balkong, men det var betydelig mindre.

Godt fornøyd med både rommet og servicen, og frokosten var god. Pluss i margen for at de tok betalt med gavekort som om det var det enkleste i verden, selv om jeg hadde tre av dem.

EndreD, petrate, andkri58 and 4 others like this.
  17. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Hotel Stavanger
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Nei. Men jeg fikk to makroner og et personlig kort fra resepsjonssjefen. Ikke store greiene, men aldri opplevd dette før... Spurte om mulighet for oppgradering, men fikk en hjertelig beklagelse for at alle deluxerom og suiter var opptatt.
    Andre fordeler: Sen utsjekk var ikke noe problem.

18. Usmash

Usmash Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    The Thief
    Booket: Standard double
    Oppgradering: Ja, junior suite
    Andre fordeler: Restaurantkupong.

Var ikke mulig med sen utsjekk (spurte to timer før opprinnelig utsjekk, i appen står det at det må avtales dagen før). Det løste seg på annet vis så lot det gå.

Booket på 3x poeng kampanjen, betalte med gavekort og mottok 3x poeng.

Legger ved en planoversikt over rommene. Rom 427 er junior suite.

Attached Files:

EndreD, Emma, CowboyDan and 3 others like this.
  19. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    324
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Folketeateretet
    Oppgraderinger: Superiorrom
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

Min første gang på Folketeateret. Flott superiorrom med utrolig god seng og separat bad/toalett. Men dårlig klimaanlegg og altfor varmt på rom 402 hvertfall.
    Kjempeskuffende frokost med både dårlig utvalg og sen påfyll. Tror jeg hørte folk spørre betjeningen om bacon hvert tredje minutt.
    Middagen serveres i lounge i syvende etg. Spiste kun taco fredag men så innom hver dag. Samme som frokost, tynt utvalg.
    For å være ærlig så frister ikke nytt besøk hos Folketeateret og det er synd når hotellet ligger så sentralt til og rommene er bra. Bare å melde fra på spørreskjema.

andkri58, Baldrick, EndreD and 3 others like this.
  20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality 33
    Rom booket: Standard dobbeltrom (1 natt for 10k poeng)
    Oppgraderinger: Suite (806)
    Andre fordeler: Fikk brukt restaurantkupong på baguette og drikke i lobbybaren. I tillegg til den vanlige brusen. Gratis parkering.
    Annet: Har sett det omtalt før, men her er det ikke skikkelig air condition, så det blir i overkant varmt på sommeren. Man ønsker derfor gjerne å ha vinduene åpne, men får da en del støy fra Østre Aker vei.. Usikker om de har noen suiter på andre siden av bygget, men det er det ikke i 8. etasje ifølge romoversikten.

BA5BA451-C1E4-4BD8-A678-7AC96B02190C.jpeg

09F31177-79BA-498A-99BF-25B496434FD2.jpeg

Verdens mest ubrukelige sofa"bord"...
    22C2CC8E-1A81-4897-9371-D8B8EEFAF00E.jpeg

F630792A-4A75-4569-B96D-C0BE487EE614.jpeg
    B6EC3E6E-E891-4623-A904-E4E9390C610E.jpeg
    C8FF222E-564F-493B-A4D7-0CE0C62B1796.jpeg

916F37A7-62EE-410A-AC8B-34CB70FD2EA6.jpeg

Last edited: 11. juli 2021
    Kalsnes, Earl, EndreD and 9 others like this.

Del denne siden