Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ålesund
    Lengde opphold: 1 natt
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom og Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: Ingen.

Utsikten fra vindu var fin hvis man la hode litt på skakke. Fordel at hurtigruten la inntil.

Min opplevelse var vel at man ikke honorerte status ved dette hotellet. Mineralvann fikk jeg gratis etter at jeg selv tok en og sa at «den tok jeg på medlemsskapet».

Vær obs på at du får anbefalt et parkeringshus som ligger ca. 500 m unna. Scandic sitt parkeringshus ligger ca. 200 m unna, alle kan benytte seg av det. Merkbar parkering koster 250kr døgnet og parkeringsplassene er latterlig trange.

Litt usikker på hvor god kontroll de har på de som leverer frokost på rommet. Vi fikk en tallerken med frokost til vårt rom selv om dette ikke var bestilt. Ved hint om at dette nok var feil ble det avvist som at de gjorde som de hadde fått beskjed om. Det var nok en som ventet litt småirritert på en sen frokost

29CB99E2-26EA-4868-9D11-7F836DFE641E.jpeg

2. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Florø
    Rom booket: 2x Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Begge rommene ble oppgradert, uviss kategori.
    Andre fordeler: Veldig på når det gjaldt medlemsrettigheter, en helt annen opplevelse enn den i Ålesund.

Eldre hotell med noe modernisering, føltes ikke utdatert selv om man fremdeles benyttet vingcard (har vel ikke brukt disse siden ungdommen). Standarden kan selvsagt ikke sammenlignes med f.eks. Britannia, men betydelig bedre alternativ enn truisthytte eller telt.

De har virkelig en perle av restaurant med høy kvalitet på det som serveres, prisnivået er heller ikke høyt i forhold til tilsvarende.

12BDEF13-17F1-4739-B155-4FC7C5D963D9.jpeg

Last edited: 28. juli 2021
    Baldrick, andkri58, EndreD and 5 others like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,227
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Norefjell Ski&Spa
    Status: Platinum
    Rom booket: The whole shebang, standard dob.rom.
    Oppgraderinger: Suite med 2 soverom.
    Lengde opphold: 4netter.
    Andre fordeler: Spa 2for1, gratis mineralvann per dag, restaurant kupong per dag.
    Sen utsjekk klokken 15.00. Tidlig innsjekk klokken 14.00.

Prøvde kun pizza restauranten under oppholdet og de Amerikanske pizzaene var bedre en de Italienske. Frokosten ok. Deilig med fjellturer og fjelluft. Plukket 2 liter blåbær 10 min unna hotellet for dessert :)

Baldrick, EndreD, Erlingni and 4 others like this.
  4. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Oslo
    Status: Platinum og gull
    Rom booket: NAF sommer og teenageroom. Standardrom
    Oppgraderinger: Juniorsuite til Sr og deluxe til Jr.

Attende til mitt favoritthotell i hovudstaden, og fekk oppgradering no til Junior suite no, og det er fyrste gongen. Har alltid hatt deluxe rom her før 12 mars 2020.
    Passer meg perfekt med plassering til Oslo-kontoret!

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,091
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Grand, Steinkjer
    Rom booket: Standard 2 enkeltsenger +1 barn i ekstra seng
    Oppgraderinger: Tror ikke det, men det var et stort rom. Sikkert plass til 2-3 ekstrasenger, finner ikke lignende rom på nettsiden.
    Edit: Romnummer 308.

Trolig Trøndelags varmeste dag, og da passet det dårlig at hotellet ikke har aircondition… 27 grader ute og inne kl22 gir ikke akkurat unger x3 insentiv for å sove. De hadde heldigvis satt inn en bordvifte, men med ø15cm så var den sørgelig underdimensjonert. La merke til store radiatorer, så resten av året er det nok mer behagelig å bo her.
    Pluss for barnevennlig kveldsbuffet i restauranten der jeg også fikk brukt voucheren.
    Køsystemet til frokost fungerte «sådär», siden ingen kontrollerte tildelte tider. Det var ikke ledige bord når vi kom ned, så vi måtte henge rundt å haie til oss et bord når vi så noen reiste seg. Ellers rikholdig frokost med bacon og dessert til kidza.
    Edit: Dårlig rengjort toalett, ellers svært bad som bar preg av at det har vært endel endringer i innredning

Last edited: 02. aug 2021
    EndreD, holmen, eventyrer and 2 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality River Station Drammen
    Rom booket: 2 standardrom a 10.000 poeng
    Oppgraderinger: Hjørnesuite i toppetasjen + naborommet
    Andre fordeler: Gratis mineralvann per dag, restaurantkupong x2
    Sen utsjekk klokken 15.00. Tidlig innsjekk

Ser en del klager på manglende oppgraderinger hos Choice. Min erfaring som kun Gull er det motsatte. Det er svært sjelden jeg ikke blir oppgradert, og jeg har mange ganger opplevd å bli oppgradert til de aller beste rommene de har selv om jeg konsekvent booker de rimeligste.

Det skjedde nok en gang her i Drammen hvor vi fikk hjørnesuiten (ekte suite med adskilt soverom) i 13. etasje selv om jeg hadde booket det rimeligste rommet på poeng. Jeg synes Choice er gode på å gi statusfordelene man skal ha.

7. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel Skjærgården
    Status: Diamant
    Rom booket: 2 x standardrom på poeng.
    Oppgraderinger: Ingen, men ingenting annet ledig ved bookingtidspunkt.
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: 1 gratis mineralvann per dag, restaurantkupong på 125 kr hver dag.
    Sen utsjekk klokken 14.00. Ikke tidlig innsjekk. Rabatert pris badeland.

Kjempeplass for ungene, de hadde det kjempemessig og fornøyd med bading og mange andre aktiviteter. I overkant av 1 time unna Bø Sommerland, som var målet for turen. Grei frokost, måtte booke tidspunkt for denne slik at man ble fordelt ut over morgenen, og god plass. Følte at smittevernhensyn ble godt ivaretatt, i motsetning til Comfort Hotel Karl Johan hvor man stod som sild i tønne for å få en brødskive og en kaffekopp. Far litt for godt vant etter han ble bonusnisse, følte at hele hotellet kunne trenger en god runde oppussing. :rolleyes: Slitte rom og ganger, fasade så som så, og uteområde kunne trengt en oppgradering. Men det viktigste denne gangen var barna, og de ga 5 av 5 stjerner til hotellet og har allerede bestemt at vi skal tilbake neste år. :D

haifinn, Upsaker, indahla and 4 others like this.
  8. FlyBrakar

FlyBrakar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt Bodø
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior View
    Andre fordeler: Siden overnattingen var booket med 3-retters middag inkludert fikk vi benytte restaurantvoucher i kiosken. Mineralvann.
    Annet: Hotellet har ikke egen parkering. Siden vi hadde med oss sykler og skulle parkere bilen i Bodø fant vi gratis gateparkering noen kvartaler overfor hotellet.

Ganske bra restaurantkjøkken. Serveringspersonalet var under opplæring og famlet litt, men veldig hyggelige. Bra frokost.

Hotell: Quality Hotel Ramsalt Bodø
    Oppgraderinger: Deluxe
    Andre fordeler: Mineralvann.
    Annet: Kom tilbake til Ramsalt etter tre overnattinger i Steigen og fikk enda bedre rom enn ved første opphold. Grunnet feil i appen fikk vi ikke restaurant-voucher. Hotellet ba oss ta det med NCC kundeservice (som på det tidspunktet var stengt) da de ikke kunne gjøre noe. Da NCC kundeservice ble kontaktet kritiserte de hotellet for ikke å ta det der og da og kom med samme regla om ikke å kunne gjøre noe.

Hotell: Clarion Collection Hotel Helma
    Oppgraderinger: Nei, men fikk rom i 5. etasje
    Andre fordeler: Mineralvann.
    Annet: Hotellet har inkludert parkering og den største "kveldsmatbuffeten" jeg har sett på et slikt hotell. Varmretter denne kvelden var: Fiskesuppe, spareribs, stekt laks, kjøttkaker og koteletter. I tillegg rikholdig utvalg av ost og kjeks og selvsagt et bugnende dessertbord. Da holdt jeg på å glemme "afternoon-sweets" som bestod av 5-6 forskjellige kaker. Minst. Ingen grunn til å spise ute om du bor her.

Resepsjonen oppgav ellers at superior-rommene er de eneste på hotellet med ekstrasenger og at de derfor også benyttes som familierom. Kan derfor være vanskelig å få oppgradering.

Upsaker, eventyrer, furlong and 2 others like this.
  9. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection hotell Bastion
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Deluxe
    Sen utsjekk: Ikke mulig, selv til kl 13:00 grunnet fullt belegg..

Hyggelig lite hotell, og grei kveldsmat som var inkludert (Kyllinggryte og suppe)
    Frokosten var skuffende. Lite utvalg, og mye tomt da vi kom til frokost kl 10:15 på en søndag.

Emma liker dette
  10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: comfort Bodø
    Rom booket: Standard på tilbud til 695 og teenageroom 595.
    Oppgraderinger: Superior rom, hjørnerom.
    Lengde opphold: 2netter.
    Andre fordeler: har ikkje behov for annet en min gratis boblevann og kaffe!
    Nytt, flott hotell fint plassert i sentrum.
    Treningsrom no!

EndreD and Emma like this.
  11. Wilbur_Wright

Wilbur_Wright Nytt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Christiania Teater
    Oppgraderinger: Jr. suite
    Lengde opphold: 1 + 2 netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk, gratis brus.

Kudos til HCT, som klarte å trylle fram en fin jr suite to ganger på en uke selv om hotellet var fullt ved ankomst begge gangene. Veldig god frokost også, og velfungerende AC ble satt pris på da det var 30 grader ute.

Hotell: The Thief
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: Sen utsjekk, gratis brus, 2x1 spa. Fikk med fine tøfler og, som alltid, kulepenn hjem.

Booket tre uker i forveien, da var alle romkategorier ledige. Spurte ved innsjekk, fikk beskjed om at det ikke var mulig å oppgradere siden det var fullt. Ikke så mye som en sjokolade på puta for å kompensere for dette skamløse lovbruddet. Måtte stå bittelitt på krava for å få sen utsjekk og 2x1 også, og for å ikke betale 3x for spa ved utsjekk. Frokosten var god, da. Ingen restaurantkupong i appen.

Selv om the Thief hadde morgenkåpe/tøfler og betydelig raskere heis, gikk HCT av med seier på knockout i denne duellen, altså.

Baldrick, furlong, Jeanette and 8 others like this.
  12. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Clarion Hotel Bergen
    Rom booket: Standard rom med bonuspoeng
    Oppgraderinger: Superior
    Andre fordeler: Sen utsjekk til kl 16.00 + gratis mineralvann fra resepsjonen.

Booket hotell med bonuspoeng kun tre timer før innsjekk. Ankom hotellet sent på kvelden, og ble møtt av en veldig hyggelig resepsjonist som tidlig påpekte oppgradering. Rommet var et stort og hyggelig superior rom. Dessverre var rengjøringen under pari, og det hang blant annet lange svarte hår fra tre av fire håndklær på badet samt på den ene siden av sengen. Ettersom det var såpas sent droppet jeg bryet med å klage. Frokosten var helt standar, med alt det viktigste man forventer på et Choice hotell. Gitt smyttetrykket i Bergen var det til tider i overkant mye folk, men de skal ha pluss for at både munnbind og engangshansker var lett tilgjengelig. Alt i alt et hyggelig hotell med ypperlig beliggenhet helt nede ved bryggen.

petrate, Emma, EndreD and 1 other person like this.
  13. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Gabelshus
    Rom booket: Standard rom (Summer Flee)
    Oppgraderinger: Juniorsuite
    Andre fordeler: Ingen utover mineralvann.

Fikk oppgradering til juniorsuite, noe som passet veldig bra ettersom jeg skulle tilbringe store deler av dagene på hotellet. Dog ikke lik juniorsuitene de reklamerer med på hotellet, ville mer sagt at det lignet et deluxe-rom på tilsvarende hoteller.

Ellers et helt OK hotell:
    - Ordinær frokost
    - Ingen AC på rommet, men vifte
    - Veldig lite bad til å være juniorsuite

Hotellet var fullbooket, så var ingen sen utsjekk tilgjengelig. Hørte også flere som måtte vente på rommet sitt pga. sen rengjøring.

14. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Astoria, Hamar
    Oppgraderinger: Tror ikke det, (rom 404)
    Andre fordeler: Ingen

Bestilte en overnatting i standard rom. Ved innsjekk ble det ikke informert om oppgradering, eller anerkjent status. Fikk mulighet til å velge rom mot bakgården, da mange har påpekt mye bråk fra gatene rundt hotellet. Fikk frokost-bonger til fast frokost-tidspunkt pga smittevern. Dette siste seg å være helt bortkastet da ingen etterspurte disse bongene neste morgen.
    Hotellet virket forholdsvis nyoppusset, men vegg til vegg tepper i korridorene og trappene. Rommet var forholdsvis stort, men badet var det absolutt minste jeg har sett i Norge. For enkelte ville det helt klart være vanskelig å komme seg ned på WC pga vasken. Badet var 2x1m, og hadde WC, vask og en liten dusj. Ingen minibar/kjøleskap, safe på rommet. Imponerende bra kveldsbuffet med to varme og to kalde retter. Frokosten var helt OK, men ikke mer.
    Smittevernet godt i varetatt, med håndsprit, masker og hansker tilgjengelig. Det ble påpekt om man ikke benyttet hansker i buffeten.
    Fin beliggenhet av hotellet, med gåavstand til togstasjonen/Skibladner.

EndreD, petrate, eventyrer and 3 others like this.
  15. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Oppgraderinger: Superior

Fortsatt Summer Flee-pass, godt fornøyd med dette.

EndreD and Emma like this.
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,091
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion The Hub Oslo
    Rom booket: Familierom
    Oppgraderinger: Tror ikke det. Men romnummer ble endret på ankomstdag

Ble endret fra rom 630 til 1109 på ankomstdag. Noen som vet hva 630 er/var?
    Jeg synes rommene var svært fine og så veldig freshe ut. 2 badekåper og tøfler fulgte med, mulig det var en gull-greie? Står ikke noe om det på nettsiden ihvertfall. Fikk velkomstmail («Du er VIP-gjest…») 2 dager før, og kunne bestille både frokost og middag der, samt stille generelle spørsmål. Bra!
    Svær og meget velassortert frokost! Eneste jeg kunne tenke meg å sette fingeren på, var at det manglet bobler og kaviar…
    Ungene fikk bada litt i spa-avdelingen før avreise, godt fornøyde med det. Men de var ikke helt fornøyde med middagstilbudet på hotellet (alder 6-10 år), så jeg fikk ikke benyttet voucher denne gang.

EndreD, Maggie, Emma and 1 other person like this.
  17. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel - Arlanda Airport Terminal
    Rom booket: Standart Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior Dobbeltrom

Det var første gang jeg fikk en oppgradering og ja... det var en del bedre enn jeg er vant til. :) Utrolig hyggelig resepsjonist. Gjorde en deal ut av at jeg var Gullgjest (de hadde et innstilt fly så de hadde masse fotfolk). 12 etasje med utsikt på tårnet og terminalen. Tøfler og badekåpe (som nesten passet^^ - stor gutt^^) på senga.

Middag på restaurant var veldig bra. Først spurte de om jeg hadde voucher (som jeg har i appen), men hun mente vel fra flyselskapet. Hun ble så mye hyggeligere etter hun oppdager at jeg var statuskunde. Svansk klassiker kjøttbolle med tilbehør var utmerket. Flygjestene fikk litt kjedelig Lasagne og en brus - de så litt missunnelig på tallerken min. Men det var hjemmelaget. Hjemmelaget sylta agurk er en snadder synes jeg.

Frokostbuffet var romslig og vel utstyrt. Amerikanske vaffler - alt en kan drømme om. Ble i hvert fall mett før avreisen til OSL.

Den kommer på huskeliste. Det var verdt hver eneste krone.

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,227
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris bad
    Rom booket: The whole shebang, standard dob.rom.
    Oppgraderinger: Ja, til breeze balcony.
    Lengde opphold: 4netter.
    Andre fordeler: Gratis mineralvann per dag, restaurant kupong per dag, hyggelig velkomsthilsen på rommet med masse god konfekt.

Farris leverer på de fleste parameter. 4 opphold her i corona time og hotellet fungerer veldig bra. Rom ble synlig i appen før ankomst og jeg hadde ingen forventninger til oppgraderinger siden hotellet var fullbooket under hele oppholdet. Grunnet bra vær var det helt perfekt med stor balkong som lå meget bra til.
    Eneste lille trekket er baksten til frokost og det at de ikke tilbyr ferskpresset juice.

EndreD, eventyrer and Emma like this.
  19. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger
    Rom booket: Superoir
    Oppgraderinger: 2 x suite, 2 x deluxe
    Lengde opphold: 3 x 3 + 1 x 2 netter
    Andre fordeler: Gratis brus, restaurantkupong hver dag

Måtte som vanlig 4 ganger til Stavanger i juni/juli pga ferieavvikling i Bergensavdeligen vår (ja, den holder til i Stavanger) og bodde som vanlig på Clarion inne i byen. Oppgradering synlig på nettsidene i god tid for alle oppholdene, 2 x rom 1313 (suite) og 2 x 1117 (deluxe).

Liker dette hotellet, og kommer til å ta et par helger der utover høsten også.

tobeornot999, Emma and EndreD like this.
  20. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Airport Hotell Gardermoen
    Rom booket: Standard for poeng
    Oppgraderinger: Jr. suite
    Andre fordeler: Brus og restaurantkupong

Kanskje tidenes mest bortkastede og unødvendige oppgradering. Rommet ble booket ved mellomlanding i MUC på vei fra OTP til OSL, tok valget om å bli på Jessheim siden flyet til BUD gikk neste morgen 07:00

Landet på OSL 19:50, var ute av flyplassen 20:15, hentet BUD-koffertene i bilen og sendte de gjennom bag drop 20:25. Innsjekk gjorde jeg i MUC.

Kjørte til Vormsund for å plukket opp en kompis (ikke selve kongen av Vormsund @Tore ) da han skulle fikse noe småtteri på den gamle rusthaugen, ankom så hotellet ca 22:00 og ble ønsket hjertelig velkommet av en overstrømmende hyggelig resepsjonist som med et strålende smil kunne fortelle at jeg var blitt oppgradert til suite, nærmere bestemt rom 2059. Alltid hyggelig med oppgraderinger, men denne gangen skulle jeg rett og slett sove.

05:30 ringte vekkerklokka (mobilen) og 06:15 var jeg trygt gjennom sikkerhetskontrollen.

Del denne siden