Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: The Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, superior dobbeltrom, men nedgradert fra deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Har ikke sett noe

Flere har skrytt av The Hub, og jeg gledet meg til endelig å teste dette hotellet. Jeg er skikkelig skuffet. Det begynte med at jeg så på nettsiden at vi hadde fått deluxe rom i 10. etasje. Jeg var fornøyd med det, og tenkte ikke noe mer over det før kona sendte melding i går med hvilket rom vi bodde på. Det var i 9. etasje. Sjekket derfor nettsiden igjen, og der sto det nå superior rom. Ja ja, det er uansett bare én natt, og vi hadde jo fått oppgradering.

Hadde fått "billett" til frokost kl 09, og var nede 0905. Lang kø, og en dame som sa at det var fullt, vi kunne gå og ta oss en kaffe mens vi ventet. Så da gjorde vi det, og mens vi fikk kaffe, så ble alle som hadde stått bak oss i kø geleidet inn i restauranten for å få bord. Dårlig organisert. Vi stilte oss i kø igjen, og fikk oss et bord. Finfin frokost, men alt for mye mennesker.

Terningkast 3.

Baldrick, Gullars, Emma and 2 others like this.
  2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,010
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Gull
    Oppgraderinger: Ja, superior dobbeltrom i utgangspunktet
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Restaurantkupong (på en måte), mineralvann (på en måte)

Rett og slett et ganske kjipt opphold alt i alt med tanke på at dette var ferien vår. Hotellet føltes dødt og upersonlig til tross for liten størrelse. Restauranten var stengt under hele oppholdet, mens baren var åpen én av tre dager (stengt søndag og mandag). Loungen hvor baren er lokalisert var også stengt disse dagene. Her burde det vært mulig å ta seg en kaffe eller te i det minste, men nei, den ble heller benyttet til møter mellom ledelsen... Siden restaurant og bar var stengt to av tre dager kunne man ikke bruke restaurantkupong på annet enn minibar.
    Fordelen med mineralvann/vann funket i den forstand at man kunne ta fra minibaren. Problemet oppstod da det var tomt siden man hadde benyttet restaurantkupongen til dette. Ble fylt på ved forespørsel.

Ellers synes jeg brorparten av personalet i resepsjonen var "sure" og lite engasjerte. De sa ikke hei eller god morgen, med ett hederlig unntak. Dette vitner for meg om dårlig ledelse og at ansatte er slitne etter alt covidkjøret som har vært, hvor hotellene har vært nødt til å skjære til beinet.

Frokosten var svært god og både kokker og personalet her var fantastisk hyggelige.

Fikk oppgradering til Superior og etter hvert Deluxe da vi trengte to enkeltsenger (kun deluxe rom hadde enkeltsenger). Oppgraderingen til Deluxe skulle koste 600,- per natt, men etter jeg fikk tilbakemelding fra kundeservice om at Deluxe var rommet man skulle få hvis det var ledig, trengte jeg ikke betale likevel.. jaja, i-landsproblemer:rolleyes:

Baldrick, Gullars, KRS and 4 others like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Hotel Xpress Central Station (Oslo)
    Oppgraderinger: Ikke luksus-biten av NC kjeden dette, men kjempestort rom
    Pris: 10k bonuspoeng
    Andre fordeler: Nei

Skulle bare være på hotellet 6,5 timer: sove og dusje + rekke tidlig flytog.

10k NCC poeng er jo så billig som det får blitt, og beliggenheten er rett over gaten for togstasjonen.

Hyggelig og effektiv innsjekk i kombinert bar og resepsjon. De påpekte spesielt at jeg hadde fått et stort rom, så jeg antar dette var pga platinum. Men det var helt unødvendig uansett for meg på et så kort opphold, så jeg hang meg ikke særlig opp i det. Viste seg at det var et HC-rom innerst i korridoren i 3 etg, som hadde masse gulvplass og lå i en rolig del av bygget.

Helt OK hotell for kort opphold, og rommet var rent og alt greit.

EndreD, Emma, Upsaker and 2 others like this.
  4. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,010
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Oppgraderinger: Ja, Suite i 14. etasje med nydelig utsikt over havnebassenget og Oslo
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Restaurantkupong, mineralvann

Hva skal man si, magisk oppgradering. Det var superkjekt og selvsagt helt uventet. The Hub er et stort hotell, noe vi normalt ikke er så glade i, men likevel klarte de ansatte å ha et smil om munnen i alle anledninger vi var i kontaktet med dem. Likte godt at de hadde utvidet frokosten med konferansehallen. Vi hadde frokost til siste "bordsetting" kl. 11 og det var da lite folk.

Vi booket bord på Norda i 13. etasje og fikk bord med utsikt over Oslo. Maten her var overraskende god. Vi hadde fem retter med tilhørende vinpakke. Til henholdsvis 695,- og 595,- må det kunne sies og være bra value for money. Dessverre holdt ikke servicen samme nivå som hotellet. Da vi kom fant de ikke bookingen vår og man fikk litt inntrykk av at dette var vår feil selv om det var resepsjonen som hadde booket og vi hadde fått SMS med bekreftelse. Fruen fylte 40 år denne dagen og jeg hadde da arrangert en liten overraskelse i form av at et vennepar av oss kom på slutten av middagen. Informerte servitøren om dette to ganger, men likevel klarte vedkommende å avsløre det.. jaja, ikke verdens undergang, men irriterende likevel.
    Uansett, kvalitet på mat og drikke samt fantastisk flott utsikt, gjør likevel at her skal vi tilbake neste gang vi er i Oslo.

Last edited: 22. aug 2021
    Baldrick, andkri58, Gullars and 6 others like this.
  5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality hotel Strand, Gjøvik
    Rom booket: Moderat enkeltrom og superior suite
    Oppgraderinger: Ja, halve oppholdet oppgradert til superior suite
    Lengde opphold: 5 netter (bestilt i to bookinger)
    Andre fordeler: Tok noe brus fra minibaren

Helgeoppholdet i Gjøvik var lenge planlagt, så her hadde jeg bestilt Superior Suite fra fredag til søndag. Bestilte på en sommerkampanje.
    Noe tid etter bestilling fikk jeg timplan for skolesamling som viste at det skulle foregå i Gjøvik onsdag-fredag, dermed ble det booket et rom fra tirsdag-fredag. Booket det billigste rommet (Moderat enkeltrom) og sendte dem mail for å spørre om mulighetene for oppgradering til Suite for hele oppholdet, det var ingen problem :) (Rom 340)

Kom til hotellet en sen tirsdagskveld og sjekket inn, ingenting å utsette på personalet da alle var grei og behjelpelig, men det ble ikke nevnt noe om status og at jeg kunne ta brus fra minibaren. MInibaren på rommet mitt var fylt opp, det var den ikke på de andre rommene på hotellet. Antar det har noe med romkategori å gjøre(?)

Du måtte booke time for frokost og spa/basseng. Hotellet var fullbooket lørdag, men det var ingen trengsel i frokostsalen. Det var heller ingen kontroll for å sjekke om du hadde booket tid eller ikke. Frokosten var veldig bra

Var èn gang innom spaet, det var meget innafor. Skylte ned tre glass med boblevann i boblebad. Inngang gratis pga. romkategori.

Rommet i seg selv var veldig bra. Stor seng, to sofaer, spisebord med fire stoler, barbord med fire stoler, to tver, saccosekk, "peis", stort bad.
    Sengen var litt hard, samme var pute (og dyne faktisk:confused:), men gikk helt fint å sove. Badet var stort, det jeg ikke liker her er at badet har glassdør(skyvedør) i stedet for vanlig dør, den er dermed ikke helt tett. Toalettet var litt høyt, så ræva ble satt i skuddposisjon direkte. Dusjen hadde forheng i stedet for dører, dette er første gang jeg har vært i en dusj med forheng som ikke klistrer seg til kroppen.

Totalt kostet oppholdet 6933kr. Betalte med 20%-rabatt gavekort, så kostnaden min ble ca. 5550kr. Første del av oppholdet (tir-fre) ble gjort på 3x poeng kampanje, så ble en del poeng av dette oppholdet.

Legger ved bilder av rommet. Booket rom for resten av familien også, så skal legge noen bilder av deres rom i en ny post under her. Glemte selvsagt å ta bilder med en gang jeg kom, så her får dere bilder med rot.

IMG_20210818_091555.jpg IMG_20210818_091604.jpg IMG_20210820_162623.jpg IMG_20210820_162629.jpg IMG_20210820_162630.jpg IMG_20210820_162634.jpg IMG_20210820_162638.jpg IMG_20210820_162645.jpg IMG_20210820_162650.jpg IMG_20210820_162654.jpg IMG_20210820_162659.jpg IMG_20210820_162702.jpg IMG_20210820_162707.jpg IMG_20210820_162710.jpg IMG_20210820_162715.jpg IMG_20210820_162718.jpg

Baldrick, drsyk, chrt and 8 others like this.
  6. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Clarion Hotel Skagen brygge
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann fra resepsjonen + sen utsjekk til kl 15.00

Hadde et flott opphold på Skagen brygge i forbindelse med Tour of Norway. Hotellet ligger svært sentralt til ved Vågen, med kort avstand til alt man trenger av restauranter, shopping etc. Hyggelig betjening og god kveldsmat. Spesielt taco-fredagen på hotellet får tommel opp!

IMG_4779.jpeg

7. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel Ålesund
    Status: gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom twin -
    Oppgraderinger: Ja, superior dobbeltrom twin
    Andre fordeler: måtte nevmna drikka sjølv, fekk beskjed etterpå at eg berre kunne finna meg ei drikka i kjøleskapet. Fekk utsjekk til 14:00 utan problem :)

Middagen blei i hotellrestauranten pga voucher på 125,- god burgar - kjedelege fries, bra utsikt, servitøren gløymde oss xP

Resepsjonen, restauranten og rommet framstår om nyoppussa, medan korridoren er gammal. Måtte bruka veldig hard kraft for å få ned dørhandtaket. Sparedusj på rommet.

Bra utval på frukosten, sakna rundstykke. Under frukosten høyrtes da ut som eit aggregat starta opp ved frukosten, men då var da berre appelsinjuice-pressa som lagde lyd ifrå seg. Måtte sjølvsagt prøva den og juicen var god, burde ha vore kald. =)

Last edited: 23. aug 2021
    EndreD, Emma, Maggie and 3 others like this.
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hotel Christiania Teater
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Andre fordeler: Restaurantkupong dukket faktisk ikke opp i appen, mineralvann tok jeg selv fra minibar og ga beskjed om det ved utsjekk

Første opphold på HCT. God service i alle ledd, men synes rommene var noe slitt. Velkomstkort og sjokolade møtte meg på rommet - hyggelig gest. Hotellet virket nesten tomt, så hadde imidlertid vært fint med en litt bedre oppgradering. Superiorrommene vender stort sett ut mot Spikersuppa, og det ble veldig støyete da rommet ikke har klimaanlegg og vinduene måtte være åpne. Frokosten var helt ok, men bar preg av å ha stått ute lenge da vi kom dinglende 09.45. Ikke førstevalget neste Oslo-tur. F1F8EFC9-C98A-4FA4-A8DA-379218C8C9C7.jpeg

EndreD, holmen, petrate and 2 others like this.
  9. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Quality Hotel Hasle Linie
    Oppgraderinger: Ja, til superior
    Andre fordeler: Sen utsjekk til kl 16.00 + Restaurantkupong

Besøkte hotellet på åpningsdagen denne uken. Utrolig deilig å komme inn til et splitter nytt og fresht hotell. Siden det var åpningsdag var det likevel noe småplukk. Halve menyen i restauranten var eksempelvis utilgjengelig, og man måtte selv huske på hva de hadde og ikke. I baren fikk vi beskjed om at "alt ikke er tilgjengelig enda" grunnet åpning. Ble heller ikke tilbudt noe mineralvann ved innsjekk, men det var ikke noe å lage noe nummer ut av (det var ikke noe minibar på rommet). Personlig syntes jeg det likevel er litt snodig at man ikke har flere ting i orden til en nyåpning. Regner med de tross alt har hatt litt tid på å planlegge dette.. Nok om det. Rommet var selvsagt svært moderne med en veldig behagelig seng. De siste hotellene jeg har besøkt har frokosten vært så som så, men her var virkelig alt på stell og frokosten var helt topp klasse. Alt i alt et flott hotell som absolutt kan anbefales om man ikke vil bo midt i sentrum.

chrt, Emma, EndreD and 3 others like this.
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,093
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Stavanger
    Rom booket: Superior Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: Sen utsjekk til kl15 og mineralvann

Ren overnatting, gode senger, rent og pent. Minibar på rommet.
    Edit: Burde kanskje bestilt standard rom for å bedre posisjonere seg for upgrade, men-men.

Last edited: 28. aug 2021
    Emma, EndreD and Maggie like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Edge, Tromsø
    Oppgraderinger: Ja, til Superior dobbeltrom
    Andre fordeler: En Cola zero fra minibaren på rommet, restaurantkupong i appen

Bra hotell, og jevnt over alltid oppgradering å få. Denne oppgraderingen var ikke særlig stor - men antagelig litt bedre utsikt og kanskje størrelse på rommet.

Var ikke så viktig uansett for kun 1 natt, men jeg har alltid fått en automatisk SMS når jeg har bookinger på Edge. Der spør de bla om man har spesielle ønsker for oppholdet. Hvis man føler seg litt frempå, er det nok mulig å spørre om en oppgradering til junior-suite ute i "edgen" av hotellet (med utsikt på begge sider av rommet). Har fått nettopp det tidligere, på et 3 dagers opphold.

Emma, Flymunda, EndreD and 2 others like this.
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,228
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Amerikalinjen
    Rom booket: The whole shebang, standard dob rom
    Oppgraderinger: Ja, til Superior
    Lengde opphold: 1natt.
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurant-kupong, fri kaffe i jazz klubben i kjelleren,
    tidlig innsjekk klokken 14.00, sen utsjekk klokken 15.00.

Amerikalinjen leverer på ny. Jeg kan ikke forstå noe annet en at dette er blant Oslos beste hotell, om ikke det beste. Her fungerer alt utmerket, samt det lille ekstra og små detaljene som gjør oppholdet utmerket. Terningkast 6 :)

Last edited: 29. aug 2021
    Flymunda, Erlingni, eventyrer and 8 others like this.
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,228
    Bonuspoeng:
    183
    Rom booket: The whole shebang, standard dob rom
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe.
    Lengde opphold: 1natt.
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk klokken 15.00.

Det samme kan ikke sies om The Hub. Jeg og min datter hadde staycation i egen by og grunnen til bookingen her var bassenget i kjelleren. Jeg tipper at flertallet av de som booker dette hotellet besøker Oslo kun for vandre opp og ned Karl Johan og spise på Egon, da har de opplevd hva Oslo har å by på :(
    Terningkast 3 (bassenget trekker det et terningkast opp)

Last edited: 29. aug 2021
  14. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: The Edge
    Rom booket: Superior
    Lengde opphold: 2 netter.
    Andre fordeler: Utsjekk 13.00 bekreftet via chattefunksjonen i appen sånn ca rundt midnatt.

Det lå et håndskrevet kort som over 8 linjer uttrykte at det var så koselig at Flymunda var tilbake. Med tanke på at det vel var mitt tredje besøk, og bare mitt andre besøk booket via Choice-systemet, hvis jeg tellingen riktig, så nesten litt i overkant, men det er en detalj som viser at de har de ett ekstremt veldrevet hotell. At nattevakten responderer i løpet av 2 min når man forsøker å bruke chattefunksjonen i appen rundt midnatt til å be om forlenget utsjekk trekker også opp.

watchaddicted, Baldrick, Emma and 4 others like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: The Edge
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: Ja, til suite (junior).
    Andre fordeler: Restaurantkupong, men brukte den ikke

Jeg fikk også et håndskrevet kort med personlig hilsen, og "velkommen tilbake". Har bodd her noen ganger nå, men ser av det @Flymunda skriver at dette kortet får "alle". Uansett en hyggelig gest.

Oppgradert til junior suite i spissen, med utsikt. Tror ikke jeg har bodd på noen andre rom på The Edge.

16. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Quality River Station, Drammen
    Oppgraderinger: Superior
    Lengde opphold: To netter
    Andre fordeler: Restaurantkupong, i tillegg til de vanlige fordelene.

Fint og nytt hotell. Dessverre var det håndballturnering i Drammen denne helga, så smått kaotisk i fellesarealene.

EndreD liker dette
  17. Sprinkle

Sprinkle Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Rom booket: Superior
    Lengde opphold: 1 natt.
    Andre fordeler: Mineralvann og verdikupong til restaurant. Innsjekk tidlig på morgenen (mye ledig så de uten gull fikk samme fordel)

En natt i forbindelse med jobbreise i august. Flott opphold, stort rent rom. Hyggelig betjening. Har stort sett hatt gode opplevelser på dette hotellet.

EndreD, eventyrer, Emma and 1 other person like this.
  18. Sprinkle

Sprinkle Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Rom booket: Familirom
    Oppgraderinger: Ja, til junior suite
    Lengde opphold: 3 netter.
    Andre fordeler: Utsjekk 16.00, daglig mineralvann og restaurantkupong

Fikk e-post 2 dager i forkant der vi ble ønsket velkommen og diverse info. Flott opphold. Bittelite trekk for overfylte frokostsaler, men egentlig forventet midt på sommer.

Emma and Maggie like this.
  19. Sprinkle

Sprinkle Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort Hotel Kristiansand
    Rom booket: Familirom
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: Null og niks

Tristeste hotelloppholdet jeg har hatt på flere år. Overnatting med familie i juli i år, forventet egentlig ikke all verden midt i sommersesongen. Men siden rommet kostet mer enn jeg har betalt for et hotellrom noen sinne hadde vi likevel en viss forventning om ok standard, der tok vi grundig feil. Rommet var mindre enn et ordinært dobbeltrom, bare dyttet inn en køyeseng i tillegg til dobbeltseng. Slitt hotellrom og fellesrom, og en forferdelig indisk matlukt på hele hotellet. Helt grei frokost. Den hyggelige damen i resepsjonen virket som om hun aldri hadde hørt om fordelsprogrammet til Choice når jeg hintet frampå om oppgradering. Var også helt uaktuelt med noe gratis mineralvann.

Erlingni, tobeornot999, Emma and 3 others like this.
  20. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,878
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection hotell Hammer
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Til Superior
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk

Helt greit opphold. Fiskegryte og blomkålssuppe til kveldsmat. Frokost var meget bra. Meget treg innsjekk(nesten kø ut på gata)
    Ellers pluss at rom er pussa opp samt de har fått ny spisesal. Obs at ordinær utsjekk er klokken 11.00

Del denne siden