Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,227
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Platinum
    Rom booket: The whole shebang, standard dob rom
    Oppgraderinger: Suite
    Lengde opphold: 10 netter
    Andre fordeler: Mineralvann x10, restaurant-kupong x10, velkomsthilsen på rommet, tilgang til poolen på takterrassen 1 time per dag for hele familien x10.
    Sen utsjekk klokken 17.00. Tidlig innsjekk klokken 12.00.

Her snakker vi tidenes booking for min del så lenge jeg har vært nc medlem :D
    Kjøpte klippekortet The Whole Shebang til 12NOK. Booket sporentreks 10 netter som samsvarte med min kampanje bonus booking hos Sas med 30% avslag og go for plus. Fikk A320 begge veier.

Sendte avgårde en melding ved booking og fikk oppgradert i første omgang til familierom hele oppholdet. Sendte en hyggelig mail noen dager før ankomst og Villa ringte meg dagen før ankomst og sa jeg var oppgradert ytterligere til suite for hele oppholdet! Sjekket prisen på nett og differansen mellom hva jeg betalte for klippekortet og oppgraderingen var på 60000 NOK.

Ved innsjekk fikk jeg beskjed om at Platinum kunder har fri tilgang til Poolen på takterrassen 1 time hver dag for hele familien. Dette sparte meg for ytterlige 3600DKK. Ved utsjekk tok de av i tillegg 10x restaurant kuponger for hele oppholdet, siden dette ikke lot seg gjøre i restauranten. Jeg spiste middag 3 dager på hotellet og 2-3 lunsj.
    Kjøpte Tivoli billleter i resepsjonen for maksimal utnyttelse av ncmc kampanjen med 90/100 denne mnd.

Et fantastisk flott 5 stjerners hotell som topper listen over alle mine nc opphold, kan anbefale dette hotellet på det sterkeste :)

Last edited: 12. juli 2021
  2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom x2
    Oppgraderinger: Suite (236)
    Andre fordeler: Restaurantkupong, brus, sen utsjekk
    Annet: Hadde fadern på besøk noen dager, så vi har tatt en liten roadtrip som inkluderte ei natt i Tønsberg. Fikk en oppgradering til suite som jeg ga til han. 180 graders utsikt mot brygga, badekar og ei flott stue seperat fra soverommet var han godt fornøyd med. Ellers veldig positiv overrasket over takbassengområdet. Her kan jeg absolutt ta med barna en varm sommerdag.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,830
    Bonuspoeng:
    293
    Rom booket: Standard dobbeltrom med garantert bonusnatt 1 time før innsjekk
    Oppgraderinger: Ser ikke sånn ut
    Andre fordeler: Ingenting foreløpig. Forventer heller ikke noe når hotellet er stappfullt hele uka. Har booket tid for bading i morgen.

EndreD liker dette
  4. Biegelo

Biegelo EBD

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt (Bodø)
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior View Double
    Andre fordeler: Fikk rom i toppetasjen og restaurantkupong.
    Rommet kostet 792 NOK og jeg betalte med DNB sitt gavekort. :)
    Nytt hotell med veldig god frokost. Anbefales!

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Lily country club
    Rom booket: Standard dob. rom
    Oppgraderinger: Superior fairway balcony
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann x1, restaurantkupong kr 125,-, 2 for 1 på spa

Et hotell som overrasket veldig på mange plan. Ekstremt god og genuin service i alle ledd, god mat, flotte og veldig rene rom og fine fellesarealer. Litt kjedelig spa som etter mitt syn er for dyrt i forhold til hva man får. Anbefales!

Emma, EndreD, NoLimit and 2 others like this.
  6. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,876
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Hammer
    Rom booket: 2stk standardrom
    Oppgraderinger: Ene rommet til superior. Eneste forskjell mellom standard og superior er balkong
    Andre fordeler: Mineralvann x1

Helt ok opphold og veldig hyggelige ansatte. Hadde behov for å printe 4 sider og dette skulle de ha 20kr for som jeg syntes var litt smålig. Kveldsmaten var helt grei med pasta bolognesesaus som ungene elsket. Angående frokost så var tidene inndelt pga corona. Vi ankom sent og fikk beskjed at skulle vi ha frokost måtte vi møte kl 07.00. Fikk likevel lov å gå kl 9:30 pga at jeg var platinum, men der var flere andre gjester som ikke var fornøyd med dette. Frokosten var for øvrig helt standard

petrate, Emma and EndreD like this.
  7. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,876
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Entry
    Oppgraderinger: Ingen
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong

Ref tidligere innlegg om manglende oppgradering. Skulle som avtalt isteden få rom på skyggesiden av hotellet grunnet veldig varmt under oppholdet. Det skjedde selvsagt ikke. Måtte ned i resepsjonen 3 ganger før de greide å finne rom på rette siden. De som jobber i resepsjonen på kveldstid virker ekstremt uerfarne. De reklamerer seg som barnas hotell og vi fikk beskjed ved ankomst at det var gratis is hver dag til barna. Neste dag nektet resepsjonisten for dette og vi måtte stå og diskutere rundt det. Ellers virker de ekstremt tilbakeholdne med å gi fordeler. Måtte spørre om den gratis mineralvann, og fikk bare følelse av å være til bry. I resepsjonskiosken var der hengt opp plakat i kjøleskapet at det var forbudt å hente mineralvann for gull og platinumkunder der. Spurte pent om sen utsjekk, hvorpå jeg fikk svar tilbake: det ser dårlig ut, bare glem det! Da jeg ene kvelden skulle kjøpe meg en øl i resepsjonen( baren er kun åpen 18:00 til 20:30…..) ble jeg spurt om jeg var gammel nok og han ville ha leg( jeg er snart 40 år). Kan ikke annet enn å ta det som et komplement. Dette hotellet er langt fra flaggskipet til Stordalen og hva jeg er vant til. Frokosten var helt standard, og ikke noe mere. Dårlig med påfyll og til dels så det grisete ut. Bacon får du kun en bitte liten bit på toppen av speileggene. Beklager, men dette hotellet styrer jeg unna i fremtiden. Eneste positive er gratis parkering nært Oslo

8. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Oleana Bergen
    Status: Gold
    Rom booket: 2 x standardrom på friends and family tilbud
    Oppgraderinger: 1 rom til deluxe og 1 rom til junior suite
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong

EndreD, petrate, Emma and 6 others like this.
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel The Edge, Tromsø
    Rom booket: Deluxe dobbeltrom
    Oppgraderinger: -
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk

Valgte The Edge da hotellet har rykte på seg for å være raus med oppgradering til Junior Suite, så noe skuffende da dette uteble. Heldigvis hadde vi booket et passe stort rom hvor DNB tok halve regningen :)

Rom booket: Standard dobbeltrom (poeng)
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Andre fordeler: Sen utsjekk (klokken 13)

Positivt overasket av oppgradering selv om hotellet var helt fullbooket. Ny romkategori var synlig på https://www.nordicchoicehotels.no/mine-bestillinger et par dager i forkant. Mindre positivt med støy fra utesteder og partybåter langs bryggen, be om rom på østsiden om du ønsker kveldsro.

Emma, EndreD, holmen and 1 other person like this.
  10. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Du får det ikke opp i appen, du må inn på "Mine bookinger" på nettsiden :) Men si gjerne ifra hva du finner ut av ang. Gabelshus, skal bo der selv om kort tid.

Hotell: The Hub
    Rom booket: Standard dobbeltrom (The summer flee)
    Oppgraderinger: Ingen.
    Andre fordeler: Sen utsjekk (klokken 15). Pluss mineralvann og restaurantkupong.

Fullbooket hotell, så var ikke muligheter for oppgradering. Fikk derimot sen utsjekk til kl. 15, så det var i det minste OK. Par ting å utsette på The Hub i denne omgang:

- Hotellkupongen ble ikke registrert ved henting av mat i baren, heller ikke mulig å legge til denne når man sjekker ut.
    - Frokosten var primært i konferansesalen ved siden av restauranten, veldig steril feeling. Selve frokosttilbudet var bra, men hele opplevelsen var ganske under pari. Gleder meg til hotellfrokost er tilbake til normalen :)

Emma liker dette
  11. Sucellos

Sucellos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Collection Hotel Arcticus (Harstad)
    Oppgraderinger: Deluxe-rom. Stort hjørnerom i toppetasjen med utsikt.
    Andre fordeler: Sen utsjekk (18:00 etter å ha vært litt insisterende på at det faktisk var en garantert fordel). I tillegg; og det kan forsåvidt ha vært tilfeldig, men ved ankomst frokost var det reservert et stort bord med utsikt helt innerst i lokalet. (I Covid-tider setter man plutselig pris på nye ting)

Baldrick, EndreD, Emma and 1 other person like this.
  12. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,876
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Strand, Gjøvik
    Oppgraderinger: Begge til superior, med connection dør
    Andre fordeler: restaurantkupong, mineralvann

Hyggelig og smidig inn og utsjekk. Fikk rom i ny fløyen og rommene var veldig bra, men obs at hotellet har også en eldre fløy hvor rommene visstnok er mere slitt. Meget bra frokost! Beste jeg har hatt i sommerferien

13. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Farris bad
    Oppgraderinger: Superior
    Andre goder: tidlig innsjekk, sen utsjekk

Meget fornøyd med Farris bad!

EndreD, petrate, Emma and 1 other person like this.
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,227
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Lily Country Club
    Rom booket: Standard dob rom på åpningstilbud x 2.
    Oppgraderinger: Suite og Superior.
    Lengde opphold: 1natt.
    Andre fordeler: Spa 2for1,1stk gratis mineralvann, restaurant kupong x2, velkomsthilsen på rommet med konfekt, makroner og fruktfat med oppskjært frukt og bær, bok og leke til yngste barnet.
    Sen utsjekk klokken 16.00. Tidlig innsjekk klokken 13.30.

Lily leverer på samtlige parametere. Hyggelig og serviceinnstilte ansatte, god frokost mangler litt kvalitet på baksten og burde ha ferskpresset juice, meget god middag og et flott men litt lite Spa som jeg fikk høre skal utvides.

Baldrick, EndreD, Upsaker and 9 others like this.
  15. chippen

chippen En glad globetrotter

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    53
    Hotell: Quality Hotel Grand, Kristiansund
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Nei
    Andre goder: Greit treningsrom som er i samarbeid med Family Sports Club

Fullt hotell gjorde at denne bonusnatten ikke ble oppgradert...

holmen, NoLimit and Emma like this.
  16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,197
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Gabelshus
    Lengde opphold: 5 netter
    Status: gull
    Rom booket: 2xStandard dobbeltrom
    Oppgraderinger: ingenting
    Andre fordeler: en flaske (mineral)vann per dag, en hver dag, ikke mulig å ta alle på en gang.

Last edited: 28. juli 2021
    Baldrick, EndreD, Upsaker and 7 others like this.
  17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Collection Skagen Brygge
    Oppgraderinger: Superior (Deluxe 1 natt)
    Lengde opphold: 1+1+1
    Andre fordeler: velkomsthilsen på rommet, tidlig innsjekk kl. 13.

Booket nettene enkeltvis på 3x-kampanje grunnet usikkerhet rundt reisetidspunkt. Ganske fullt på hotellet.

Var veldig optimistisk da jeg hadde lest her inne at rommene med navn var de beste og at de hadde firsifret dummy-nr i appen. Drømte derfor om at vi hadde fått en suite, og ble følgelig noe skuffet da det viste seg å være et temmelig trangt Superior-rom. Usikker på hva som skiller dette fra Standard. Tok kontakt med resepsjonisten og han fikset et hyggelig Deluxe-rom til oss første natten, men så må vi ned igjen til Superior fra i morgen av. Ingen drikke tilbudt ved ankomst og tom minibar.

Last edited: 25. juli 2021
    Baldrick, EndreD, Emma and 2 others like this.
  18. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: quality Panorama
    Status: gull
    Rom booket: moderat dobbel
    Rom tildelt: samme som bestilt

Ble nektet å bruke restaurantsjekk i «kiosken», restaurant var stengt ved ankomst. Ble ikke tilbudt drikke med fikk ved forespørsel. Her hadde de heller ikke vært borti gavekort fra choice tenker litt opplæring burde vært gitt

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,227
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Son Spa
    Rom booket: Standard dob rom på 3x kampanje som har blitt flyttet på 2x grunnet stenging, spent på om jeg får 3x poeng. Update: Fikk 3x poeng
    Oppgraderinger: Suite med utsikt.
    Lengde opphold: 2 netter.
    Andre fordeler: Gratis mineralvann, restaurant kupong.
    Sen utsjekk klokken 14.00. Tidlig innsjekk klokken 13.30.

Son Spa leverer på selve spa delen og nå på sommeren var det fri tilgang til Magic Circle for alle gjester over 18år og badetid for barna i 1 etg til klokken 16. På avreise dagen fikk vi med oss aufguss ritual som jeg har fått skikkelig sans for, det var nytt på Son Spa.
    Når det gjelder maten sitter jeg igjen med at Son Spa har tapt seg mye siden sist besøk. Frokosten er det dårligste jeg har opplevd på samtlige av mine nc besøk og de har det blitt en del av siste 1,5 år. Middag var ok,men ikke mer en det. Og med Lily frisk i mine var det ren K.O til Lily. Barne hamburger til 170 kr som ungen ikke ble mett av trekker også ned. Hyggelig med iskrem vogn på hotellet.

Last edited: 27. juli 2021
  20. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Karl Johan
    Status: Platinum (meg) & Gull (fruen)
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng på hver av oss, avtalt ekstraseng på begge rom.
    Oppgraderinger: Superior på meg etter høflig mail v/bookingtidspunkt om dette. Ingen på fruen, men ingen ledig Superior ved innsjekk.
    Lengde opphold: 2 netter.
    Andre fordeler: Gratis mineralvann på begge rom.

Sjekket inn kl 21 i kveld etter en 500 meter sprint med 4 unger i øs pøs regn. Vi var fullstendig gjennomvåt fra ytterst til innerst. Får nøkkelkort til begge rom, går først til mitt tildelte rom. Finner at dette ikke er rengjort. Sengetøy er krøllet, søppel ligger rundt forbi, dopapir på benken, og tomme flasker. Tenker jaja, sånt kan skje. Går til fruen sitt rom, men hun kommer ikke inn pga. nøkkelkort ikke virker. Går ned i resepsjon, får etter litt styr tildelt nytt rom og nye nøkkelkort til fruen. Resepsjonist er alene og har ikke tid til å ordne ekstraseng før etter kl. 23, sier dette er greit. Går opp til mitt nye rom (nå ikke i samme etasje) nøkkelkort virker ikke. Går til fruen sitt rom, som også viser seg å ikke være rengjort. Ned i resepsjon igjen, nå ganske stram. Sier hun får ringe til noen og ordne opp i dette, må ha rom med ekstraseng slik at minstemann kan få tørt på seg og kommet seg i seng. Får nye nøkkelkort til mitt rom, og hele bølingen inn der i påvente. Etter ca. 1,5 timer har vi omsider to tilgjengelige rom, og en stor beklagelse. Resepsjonisten skal ha kred for å være hyggelig og forståelsesfull, og for å ordne opp i noe som åpenbart ikke var hennes feil eller ansvar. Vi var visstnok ikke de eneste i som hadde fått rom som ikke var blitt rengjort.. Tenker dette må være en så til de grader rutinesvikt og et ledelsesansvar. Spent på om vi hører noe med fra hotellet i morgen, men har mine tvil..

Del denne siden