Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,221
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Ernst Kristiansand
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Deluxe
    Romnummer: 343
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Tok selv mineralvann i minibaren.

Bodde i det jeg oppfattet som den nyere delen mot Tollbugata. Litt bråk fra utested over gaten, men fin del. Jobbet på kveldene, så prøvde fikk prøvd begge rettene på room service, burgeren og pizzaen. Begge var helt OK. Hyggelige folk og bra frokost, men Kristiansand er nok en by hvor jeg heller bor hos Radisson på Caledonien eller Scandic bystranda.

2. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,221
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Square Stavanger
    Rom booket: Standard bonus
    Oppgradering: Superior
    Romnummer: 601
    Lengde opphold: W natt
    Andre fordeler: Tok selv mineralvann i resepsjonen.

Lagt inn kommentar om at gjerne ønsket utsikt høyt opp. Ble noen dager før satt opp i appen med 601 som er eneste hjørnerom i 6. etasje. Noen hadde lest kommentaren og gjort en god innsats. Ikke like imponerende når løken som sjekket meg inn ga meg 320 som vender inn mot atriumet langt nede (hvor jeg har bodd før mener jeg å huske). Han mente han hadde gitt meg et stille rom. Det var ikke akkurat det jeg hadde bedt om og noen hadde fanget opp og gitt meg. Når jeg lurte på om 601 ikke var ledig, så joda, jeg kunne gjerne få det rommet hvis jeg absolutt ville.

Baldrick, kjeeli, EndreD and 6 others like this.
  3. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,199
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Hasle Linje, Oslo
    Status: Ikke relevant
    Rom booket: Mange over lang tid
    Oppgraderinger: Masterkey som fungerte i personal heisen
    Lengde opphold: Kun dagsopphold
    Andre fordeler: Fått møte det meste av det hyggelige personalet på hotellet.

Her kommer en liten guide til dere som velger å bo på dette hotellet.
    På etasjeplanen er retningen som følger
    Sørvest: Mot byen og COWI (ned på bilde)
    Nordvest: Mot en boligblokk Krydderhagen Safran (venstre på bilde)
    Nordøst: Mot Viaplay group, ca 7-10 meter fra hotellvindu til kontorvindu. (opp på bilde)
    Sørøst: Aller Media (høyre på bilde)

Starter med planoversikt for 2.etasje

2.etg.png

I denne etasjen er det 3 rom som skiller seg ut fra normalen, det er 2 stk familierom med rom nr 209 som er avbildet her

Familierom.png

Og rom nr 228 på motsatt side av atriumet med samme spec.
    Utsikten fra disse rommene er ganske likt denne fra rom nr 213

rom 213.JPG

Inn til atriumet ned mot resepsjonen for 209 og 228 mot frokostsal, disse to rommene har overlysvinduer (kan ses på planoversikt for 3.etg) som antakeligvis kan gi fra seg litt lyd under regnvær.

Ellers så finner man en av hotellets suiter i denne etasjen

suite 2 etg.JPG

Dette er rom nr 217 som er på 36m2 + 2 identiske bad på 3,3 m2 hver og utsikt mot boligblokk/Gjøvikbanen og kontorer hos Viaplay.

3.etasje

3.etg.png

Her er det muligheten for connecting rom: Dobbeltrom og et enkeltrom 316+317, 318+319, 338+339 og 340+341 (dette gjelder også for 4,5 og 6.etasje med samme rom nr)

4.etg

4.etg.png

5.etg

5.etg.png

Her får rom nr 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542 og 543 litt utsikt over taket på Aller Media.

6.etg

6.etg.png

Rom nr 634-643 har man fri sikt over nærliggende bygninger.
    Fra rom nr 606,608,610 og 612 kan man nyte fjordutsikt. Bilde fra rom nr 608

IMG_2651.JPG

Her i 6.etg finner man også hotellets 2. suite med rom nr 643 (kombinert med 644 på planoversikten)

Total størrelse på denne er ca 52m2. Det starter med en garderobe innenfor døren

IMG_2676.JPG

Så et toalett

IMG_2675.JPG

Stuen

rom 643.JPG

Soverommet

IMG_2674.JPG

Walk in closet med et lite kjøleskap innerst, dette er det eneste kjøleskapet på et rom på hele hotellet.

skap.JPG

Døren til høyre på forrige bilde er inn til et ordinært bad på 3,3m2 som finnes på alle rom.

Flertallet av rommene på dette hotellet er malt i en mørk farger med dårlig belysning, men det er noen rom som er malt i lyse farger også.
    Disse befinner seg stort sett på etasje 2,3 og 4 inn mot atrium, men det er noen lyse rom ut mot omgivelsene også.
    Skal man eventuelt jobbe på rommet ville jeg anbefalt å spørre om et rom som er malt i en lys farge før man kommer.

God fornøjelse ved neste opphold på dette hotellet :)

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Say what? :)

"Masterkey" høres jo ut som en nøkkel som låser opp alle rom? Men vi snakker kanskje om en generell omvisning her, uten å bo på stedet?

kjeeli liker dette
  5. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for informasjonen fra Hasle linje. Har bodd på dette hotellet for en tid tilbake og husker at resepsjonistene virket lite serviceminded. Dobbeltrommet vi fikk var trangt og mørkt. Husker vi rett og slett savnet en taklampe. Rommet hadde også en betongsøyle fra gulv til tak, som gjorde rommet enda trangere og mer upraktisk (skjønner at betongsøyler har en viktig funksjon for bygget). Alt i alt litt skuffende opphold, dessverre.

tobeornot999 and kjeeli like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,210
    Bonuspoeng:
    183

Tusen takk for kjempebra gjennomgang :)
    Da er det lite igjen å lure på (annet enn om man må prøve å få byttet rom) når man får tildelt romnummer i appen.

Maggie liker dette
  7. Jorgen44

Jorgen44 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Hobo Stockholm
    Rom booket: Moderat dobbeltrom (summer treat)
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 1218
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk

Lekkert japanskinspirert hotell, midt i sentrum.
    Forventet ingen oppgradering da dette var kjøpt med summer treat gavekort, men da vi kom fram ble vi møtt av en hyggelig jente som forklarte at vi hadde blitt oppgradert til 2 nivåer til superior. Noe vi satte ekstremt stor pris på etter en lang dag i bilen. Rommet var ikke det største, men tross alt mye bedre enn moderat. Veldig bra frokost på taket som på kveldstid var kinarestaurant. Flott utsikt.
    Det eneste negative jeg kan komme med var at vi ble stående mye i heiskø (rom i 12.etg,) da kun 2 av 4 heiser var i drift. Men jeg så tekniker der flere dager så det blir vell ordnet.

Attached Files:

8. kartham

kartham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Hotel Grand Royal, Narvik
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Antar det, men romkategori uendra i appen.
    Romnummer: 520

Romnummer synleg i appen to dagar før innsjekk.

Svært triveleg resepsjonist som anerkjente status, pusha gratis mineralvatn og informerte om korleis restaurantkupongen kunne nyttast. Resepsjonisten kom også med gode forslag til joggeløyper i nærleiken.

Personleg, handskriven velkomsthelsing på pulten på rommet med ein liten porsjon smågodt.

Rommet var ikkje av dei oppussa romma, men låg i enden av hotellet. Det var skikkeleg romsleg, med to gode lenestolar og godt med golvplass. Om dette rommet er moderat, vil eg gjerne sjå dei romma som ikkje er det. :) Badet var lite, men hadde varmekablar. Det siste er ikkje sjølvsagt.

Godt utval på frukosten.

Restaurantkupongane nytta vi begge kveldane på Rallar'n kro og pub som ligg i tilknyting til hotellet. Her var maten overraskande god, noko som gav god valuta for kupongane.

Alt i alt eit triveleg opphald på Grand Royal.

Baldrick, Earl, Flymunda and 7 others like this.
  9. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Grand Central, Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom (Bonusnetter 45k (3x15k) poeng)
    Oppgradering: Suite
    Romnummer: 224
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Brus, sent utsjekk (kl. 18)

Fikk beskjed i appen at det ble Suite. De har vel temasuite og jeg fikk den som var helt i svart, mer industridesign med en stor (Veldig muskuløs) oransje engel på veggen.

Helt greit rom, fin utsikt på Opera. Frukost helt greit. Standard. Fersk frukt og en hyggelig "Good morning" - som mange hoteller mangler.

Siden det er Comfort ble det ikke voucher, men fikk status-brus uten problemer. Hyggelige ansatte. Sent sjekk ut kl. 18 på mandag - veldig bra etter konsertkveld på Bjerke^^).

Rommet hadde noe små mangler. F.eks. stor lampe som fungerte bare med å bruke den direkte på stikkontakten og svarte overflater gjør støv veldig synig. Nå er Comfort kjeden lavereste kategori for Nordic Choice, så jeg forventet ingen luksus der.

Veldig sentral beliggenhet direkte i Østbanehallen er en stor fordel.

Men for meg - suite er nice to have, men jeg er vanligvis bare på rommet for å sove. Så ville aldri betale 4k/natt for dette. Upgrade derimot tas imot med takk.

3.jpg 2.jpg

Baldrick, eventyrer, KRS and 5 others like this.
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Post, Gøteborg
    Rom booket: Standard dobbeltrom (på bonuspoeng)
    Romnummer: 5003
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann

Ble oppgradert til superior dobbeltrom i appen en dag eller to etter booking. Ved innsjekk beklaget resepsjonisten at det ikke ble enda en oppgradering siden alle høyere romkategorier var fullbooket, men det var ingen overraskelse siden jeg hadde fulgt med på det på forhånd. Fint rom med god standard og god seng, om enn litt lite. Ikke overdådig frokost, men heller ikke noen ting vi savnet. Youtube og andre streamingapps direkte på tven var kjekt når man reiser med barn.

Last edited: 26. juli 2022
    Baldrick, petrate, Maggie and 3 others like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Villa Copenhagen
    Rom booket: Standard dobbeltrom (på bonuspoeng)
    Oppgradering: Familierom
    Romnummer: E038
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: mineralvann, sen utsjekk

Jeg sendte en mail rett etter booking og spurte om vi kunne få en sprinkelseng da dette ikke var mulig å velge under bestiling. Fikk da svar tilbake om at det dessverre ikke var plass til sprinkelseng på standardrom med tilbud om å oppgradere til familierom for 900DKK per natt. Da svaret kom hadde jeg allerede blitt oppgradert til superior dobbeltrom i appen så jeg sende en ny mail, takket for oppgradering pga platinumstatus og spurte om det var bedre plass i superiorrom og om oppgradering nå var billigere. Hotellet oppgraderte oss da til familierom gratis.

Litt større rom enn superiorrommet på Post og enda bedre standard. Det var ingen ting vi savnet på frokosten, pluss for omelettkokk og Rug leverte den beste baksten jeg har smakt på en hotellfrokost på veldig lenge.

Baldrick, EndreD, Flymunda and 4 others like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Collection Hotel Odin, Gøteborg
    Rom booket: Standard dobbeltrom (booket med fordelen garantert bonusnatt)
    Oppgradering: Ingen
    Romnummer: 234

Kontaktet kundeservice for å få booket dette hotellet på garantert bonusnatt siden prisen for penger var blitt ganske høy og det var utsolgt for ordinære bonusnetter. Man har jo da ikke rett på oppgradering, så jeg ble overrasket da rommet hadde blitt endret til superior dobbeltrom dagen før ankomst. Dessverre ble dette endret tilbake til standard dobbeltrom igjen i appen i løpet av natta. Siden vi ikke hadde rett på oppgradering pga status spurte jeg om vi kunne oppgradere for penger, men jeg fikk beskjed om at hotellet var helt fullbooket selv om jeg hadde kunnet booket både standardrom og deluxerom for penger ti minutter før, så tja...

Uansett så var standardrommet faktisk det største rommet av de tre hotellene vi bodde på på turen, selv om standarden var mye lavere og vi skulle ikke være der så lenge, så vi led ingen nød. Frokosten var helt grei. Det var ikke så mye å si på utvalget, men kvaliteten var en del lavere enn de andre to hotellene, spesielt Villa Copenhagen. Kveldsmaten kvelden før var dessverre den dårligste av kveldsmatene vi har prøvd på de forskjellige Clarion Collection Hotel vi har bodd på.

Booket dette hotellet på vei hjem, litt for å prøve et annet hotell enn Clarion Hotel Post som vi prøvde på turen nedover og litt fordi de har kveldsmat. Selv om det er kjekt med kveldsmat når man reiser med barn som legger seg tidlig så tror jeg nok det heller blir Post neste gang vi er i Gøteborg. Man kan jo alltids bare kjøpe noe takeaway på kvelden isteden.

Baldrick, EndreD, Flymunda and 3 others like this.
  13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,305
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Air, Sola
    Rom booket: Standard dobbeltrom (agentbooking)
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 4007

Forsinket helikopter hjem fra jobb. Måtte tilbringe natten på Sola, hotellet ble booket av reisebyrået, sendte mail til resepsjonen med spørsmål om de kunne knytte opp mitt medlemsnummer.
    10 min senere lå det et deluxe rom tilgjengelig for insjekk i appen.

Hotell: Clarion Hotel Panorama, Gøteborg
    Status: Platinum (gjester var statusløse)
    Rom booket: 2x Standard dobbeltrom (for andre)
    Oppgradering: 1x Superior dobbeltrom
    Andre fordeler: tidlig innsjekk

Man har egentlig ikke krav på oppgradering når man booker for andre, men jeg sendte en høflig mail til resepsjonen hvor jeg spurte pent om det var mulig å få kjæresten sitt rom oppgradert. Det ordnet de med et smil og ut ifra rommets størrelse trur jeg muligens det var et deluxe rom hun endte opp med.

Baldrick, EndreD, Flymunda and 3 others like this.
  14. Jorgen44

Jorgen44 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Quality Hotel Sundsvall
    Rom booket: Standard dobbeltrom (summer treat)
    Romnummer: 926
    Andre fordeler: ingen

Hadde egentlig booket Clarion Hotel Sundsvall igjen, men tenkte jeg skulle få brukt opp siste natten på gavekortet så da ble det Quality Hotel Sundsvall. Det var kanskje en tabbe, men..
    Hadde blitt oppgradert til superior, men med enkeltsenger. Jeg takket pent for oppgradering, men spurte om dem hadde et rom med dobbeltseng. Fikk til svar at hotellet var helt fullt, men at vi kunne få et dobbeltlaken for å legge over. Kudos til resepsjonen for det.
    Etasjen vi bodde i bar preg av slitasje, men ellers virket alt greit. Fri bruk av badstue blandt annet.

Vi gikk en tur ned i sentrum hvor det faktisk var en stor festival, hvor vi fikk oss noen glass. Restauranten var egentlig full, men de klarte faktisk å ordne et vindusbord. Hvor vi fikk servert god entrecôte. Midt under middagen får jeg mail fra Sales Manager hos Clarion Hotel Sundsvall hvor det sto at det var synd vi avbestillte da de hadde ordnet en fin oppgradering med "vip" på rommet. Har aldri opplevd noe slikt, så ble veldig nysgjerrig på det.
    Morgenen etter våknet jeg kl 5, da begynte folk å slemre med dørene. Hele rommet ristet! Dette holdte på fram til alarmen kl 9. Lite søvn å få der altså. Kunne faktisk høre prating og tven fra naborommet.
    Eller var frokosten ok, ikke noe spesielt.

15. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Residence Sandnes
    Status: Silver
    Rom booket: Standard dobbeltrom (booket via Amex)
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 514
    Andre fordeler: Voucher, forble ubrukt

Startet min NCC-reise fra scratch sent i mars iblandet litt andre kjeder, og bikker i løpet av de neste to ukene gull på stays (har ikke fått rotet meg til NCC MC), så var på tide med en liten rapport? Den hyggeligste innsjekkingen i kjeden så langt med en svært så hyggelig dame i resepsjonen, og den første oppgraderingen jeg har fått. De hadde erstattet BX-restauranten med utelukkende pizzakonsept for sommeren, noe jeg ikke prøvde. Lite stykke å gå fra parkering da man må gjennom Amfi-senteret, men det var ikke noe stort problem.

Stort manko på kontakter på sengesiden av rommet, og da jeg dro frem sengen for å lete etter en dukket det opp ikke mindre enn to innpakkede smørbukk, i tillegg til at det var mye hår fra forrige gjest i dusjen og ved søppelkassen på badet. Det bygges og styres noe alvorlig til et eller annet uvisst arrangement gateplan på to av sidene, så vær obs på mulig støy i uviss fremtid.

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Vesterbro,København.
    Rom booket: Standard bonusrom.
    Andre fordeler:Tidlig innsjekk, sen utsjekk, brus/øl hver dag, øl ved innsjekk:)

God valuta for p(o)engene på dette hotellet. 10K bonuspoeng per natt som er 666 NOK. Sjekket prisen på oppgradert superior rom uken før ankomst. Da lå prisen per natt på 1790 DKK. Fikk oppgradering selv om dette ikke er et krav når man låser opp et bonusrom.

eventyrer, Baldrick, Erlingni and 4 others like this.
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Villa Copenhagen
    Rom booket: Standard bonusrom
    Oppgradering: Suite, eller hjørnesuite som resepsjonen påpekte det heter.
    Andre fordeler:Tidlig innsjekk, sen utsjekk, 4x utmerket mineralvann, 4x restaurantkuponger, velkomstgave SKOG håndkrem og bodylotion, notatblokk og hyggelig hilsen på rommet. Fri bruk av poolen 1 time per dag.

Alt funker på dette hotellet. Humøret stiger bare jeg kjenner duften av SKOG.(produktene de bruker) Resepsjonisten som sjekket meg inn spurte uopfordret om jeg ønsket utsjekk klokken 18, her er det mange nc hotell som har noe å lære. Frokosten er meget bra. Restaurant kupongene brukt i baren og ved 2 av 4 besøk bare sløyfet de det resterende som stod igjen når jeg skulle betale.
    God valuta for p(o)engene på dette hotellet. 30K bonuspoeng per natt som er 1998 NOK. Etter jeg bestilte har prisen på Villa økt til 40K poeng. Fikk oppgradering selv om dette ikke er et krav når man låser opp et bonusrom og det til suite for mitt tredje av fire Villa besøk.
    Jeg elsker Villa og det er tydeligvis gjensidig:p

Last edited: 30. juli 2022
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Waterfront, Gøteborg
    Rom booket: Standard bonusrom x2
    Oppgradering: Superiorrom, et med fantastisk utsikt,et feil vei.
    Lengde opphold: 2netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk,pepsi max X2(trodde NC kun hadde zero) restaurantkuponger x4

God valuta for p(o)engene på dette hotellet. 10K bonuspoeng per natt som er 666 NOK. Sjekket prisen i cash ved bestilling. Da lå prisen per natt på 2500 SEK per natt, per rom. Totalt 2664 mot 10000 må si være en meget god deal poeng vs cash. Grunnen til den høye prisen var nok at Ramstein var i Gøteborg tre dager på rad. Ble oppgradert fra standard til superior noen dager etter bestilling. Når jeg skulle sjekke muligheten dagen før ankomst til ytterligere oppgradering var 12 av 12 nc hoteller i Gøteborg fullbooket.

God frokost, fikk brukt 2 vouchere per døgn. Ikke vet jeg om dette er riktig, men både bartenderen og resepsjonisten insisterte. Enkelt med billig parkering og til de som ikke kommer med bil går det båt i kort avstand fra hotellet til sentrum.

Last edited: 31. juli 2022
  19. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ålesund
    Rom booket: Standard
    Romnummer: 526

Nytt opphold her. Igjen hyggelig resepsjonist som sjekket meg inn. Ble uoppfordret minnet på gratis mineralvann og restaurantkupong samt en liten oppgradering av rom. 526 er dog ikke det mest spennende rommet så litt kjedelig oppgradering. Synes frokosten her er blitt den beste av Choice hotellene i byen, da også bedre enn Brosundet etter min mening

20. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotell Tønsberg
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom i seperat bygning
    Oppgradering: Suite
    Andre fordeler: Restaurantkupong, gratis kaffe og mineralvann.

Suite 50 meter fra bryggen i Tønsberg. Hadde et par herlige dager her for et par uker tilbake. Skal prøve å få lagt inn en film av rommet her.. :)

Del denne siden