Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for strålende rapport, med masse "bjudar på" :)

Litt freidig å fortelle at dere "møttes på gaten" :D

kjeeli liker dette
  2. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,890
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Skifer, Oppdal
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior
    Romnummer: 231
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Restaurant kupong( som jeg brukte for første gang)

Dessverre ikke like sprek anmeldelse som kjeeli. Oppgradering synlig i app med en gang etter bestilling. Tror superior er øverste kategori de har. Pluss med gratis parkering, hyggelig resepsjonspersonale og svært dyktige bartendere. Restaurant og kjøkken er totalrenovert og gjenåpnet når vi var der og de reklamerte mye for dette. Bestemte oss derfor for å spise der, men dessverre var maten alt for middelmådig til å kunne anbefale den videre. Frokosten er helt standard og ok.

Baldrick, Emma, Flymunda and 3 others like this.
  3. Anders123

Anders123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Clarion Collection® Hotel Bastion, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ingen
    Romnummer: 207
    Andre fordeler: Ingen

Ingen erkjennelse av status i resepsjonen.

Veldig god seng, men relativt lite og trangt rom, for eksempel ingen dedikert plass til bagasje. Bra gym og sauna.

4. Anders123

Anders123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Comfort Hotel® Runway, OSL
    Rom booket: Standard double
    Oppgradering: Ingen
    Romnummer: Hugsar ikkje
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Ingen

Greit flyplasshotell, kort busstur frå OSL. Sein ankomst og tidleg avreise.

Ingen erkjennelse av status i resepsjonen.

5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,210
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Winn Gøteborg
    Rom booket: 3x moderat dobbeltrom på my summer treat
    Oppgradering: Etter at jeg spurte ble ett rom oppgradert til et standard dobbeltrom
    Romnummer: 415 og to til
    Andre fordeler: måtte be om voucher og brus og fikk det

hotellet ligger litt utenom allfarvei, men med bussholdeplass 300 metter eller noe slikt unna er det greit å komme seg frem og tilbake til sentrum på 10-15 minutter.
    Veldig lite utvalg på årets summer treat, denne var best blant mulighetene men ikke et hotell jeg normalt sett ville ha bestilt.
    Leste litt om forskjellene på rommene og det er så enkelt at ‘standard’ er pusset opp mens ‘moderat’ ikke er det. Rommene er ganske store.
    Selv om jeg bodde på standardrommet så bar den ikke spesielt mye preg av å være nylig pusset opp. Skraper/sår på veggene, silikon på badet som burde blitt lagt på nytt osv. Aner ikke hvordan standarden var på de andre to rom med alle var fornøyde så da er det bra.

6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Skjærgården, Langesund
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: Nei
    Andre fordeler: måtte be om brus og fikk det.

Her var det store oppturer og nedturer. Det begynner å demre for meg at dersom man bestiller noe annet enn 2 voksne, så er det ikke alltid at hotellet sitt system viser det samme…
    Ankom hotellet litt over kl21 og hadde bestilt 2 voksne og 3 barn på samme rom, og barna med egne senger.
    Fikk raskt utlevert romnøkkel og spørsmål om badelandet. JA, det skulle vi imorgen tidlig. Burde ha skjønt tegninga når resepsjonisten virket litt overrasket over antall som skulle bade. Fikk også 3 gratis is vouchere til barna, og de kunne spise så mye de ville. Nice.
    Når vi kom opp på rommet, så var det sikkert 32 grader der inne og ingen air condition. Faktisk ingen ventilasjon i det hele tatt. Skikkelig innestengt. Så oppdager vi at det kun står en dobbeltseng der. Ned i resepsjonen igjen. Vi må ha senger til ungene. Ja, det skulle ordnes. Etter drøye 45 minutt er klokka over ti, og forlengst leggetid for de minste. Tar kontakt igjen, og de skal nok en gang fikse. 2230 banker det på døren og det leveres 1 sengesett til sovesofa. Men vi trenger en klappseng til og flere sengesett! OK, alt på plass kl2250. Siden vi måtte videre kl 09 dagen etterpå, så ble det ikke mye søvn på verken unger eller voksne. Det var så varmt på det rommet at det var rett før kjøttet løsna fra beinet…
    Dagen etter var det rett i badeland kl 07 og frokost etterpå. Litt nedtur at verken sklie eller vannstrømmen var satt på så tidlig. Men ungene koste seg.
    Veldig bra frokost med godt utvalg for både små og store.

Baldrick, eventyrer, Flymunda and 5 others like this.
  7. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,210
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Copenhagen Airport
    Rom booket: 2xdobbeltrom på my summer treat
    Oppgradering: Begge rom oppgradert til superior, synlig inappen dagen før innsjekk
    Romnummer: 1126 og 923
    Andre fordeler: fikk brus to ganger

hotellet var det eneste i hele Danmark på summer treat, så da er valget enkelt.
    Bodde på nabohotellet for noen uker siden men det er egentlig hipp som happ. Frokosten er riktignok bedre hos clarion men synes den er mer enn bra nok hos comfort.
    Rommene er fine, 1126 hadde airport view og bruen var også synlig i bakgrunn. 923 derimot hadde utsikt fra to av veggene, for det er et hjørnerom.
    Baren ‘bar with a view’ har både fin utsikt over flyplassen og en kjempeflink cocktail bartender.
    Innsjekkpersonalet var kjempetrivelig.
    Et bra opphold :)

Emma, Flymunda, Maggie and 3 others like this.
  8. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Hasle Linje, Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgraderinger: Superior
    Lengde opphold: To netter
    Andre fordeler: Det vanlige, mineralvann, restaurantkupong osv.

Det beste Quality-hotellet jeg har bodd på. Meget serviceinnstilte og vennlige ansatte. Nytt og moderne hotell. Store rom og god frokost. Kommer til å bo her igjen.

Flymunda, holmen, petrate and 4 others like this.
  9. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Collection Kongsberg
    Oppgradering: Suite i 10. etasje
    Romnummer: 1006
    Andre fordeler: mineralvann fra minibaren

Flott hotell - nytt og fresht. Fin utsikt fra rommet. Bra hardware - både hva møbler og teknologi angår. Bosehøyttalere og proff Nespressomaskin. Rommet var klart da jeg ankom hotellet 14:02, men der skal nevnes at piken som sjekket meg inn prøvde å ta 100 kr for tidlig innsjekk - altså 52 minutter før oppsatt innsjekk kl. 15:00. Måtte minne henne på at tidlig innsjekk er en fordel for platinummedlemmer - ved ledig kapasitet, som her var tilfellet.

10. Raffen

Raffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Det står også at tidlig innsjekk må avtales med resepsjonen på forhånd.....slik at hvis ikke det var avtalt tidlig innsjekk gjorde piken som sjekket deg inn bare jobben sin etter de regler som finnes!

holmen liker dette
  11. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Stemmer. Men nå var ikke dette VELDIG mye tidligere, og rommet var klart. Samtidig var hun usikker på sen utsjekk for platinum. Hun virket ikke veldig stødig på medlemsfordelene. Uansett, et hyggelig hotell, la deg ikke lure av den stygge innpakningen. Flotte rom og fellesarealer, og hyggelige ansatte. Kveldsmaten var litt stusselig, men fullt spisbar. Frokosten var topp. Kommer mer enn gjerne tilbake hit!

På vei til Kristiansand nå. Blir spennende å se hva de disker opp med der :)

12. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Ernst Kristiansand
    Rom booket: Moderate enkeltrom
    Oppgradering: Suite med balkong, i hjørnet av 3. etasje
    Romnummer: 315
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: mineralvann fra minibar, samt restaurantvoucher

Fullt og dyrt i Kristiansand i disse dager. Hadde liten tro på fin oppgradering her da alt over standard var fullbooket, men hotellet oppgraderte rommet til suite (i følge appen), helt uoppfordret. Det setter man pris på! Ikke en full suite, per definisjon, men et stort rom med sittegruppe. Hotellet var byens fineste for et par tiår siden - men tiden går fort, samtidig som den har stått stille her. Komfortabelt hotell og rom, hyggelige ansatte på alle punkter og meget bra beliggenhet :)

Flymunda, bjornjohansen, Emma and 2 others like this.
  13. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion collection hotell odin gøteborg Status: Gull Rom booket: Deluxe dobbeltrom romnummer 401. Lengde opphold: 6 dager. Andre fordeler: nei Ganske sentralt hotell. Booket dette pga grei størrelse på rom,6 netter orker jeg ikke å bo trangt nok ikke det fremheve hotellet men helt ok.. kjekt med kjøkkenmulighet med barn på tur. Kveldsmaten var variert og faktisk kjempebra,overrasket oss. Ingen anerkjennelse av status,måtte be om brus,tydeligvis mye vikarer. Parkerte på nordstan 180kr mot 300 hos hotellets parkering pr døgn

14. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,210
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Odin Gøteborg
    Rom booket: 2xdobbeltrom med enkeltsenger for poeng
    Oppgradering: Usikker. Rommet jeg bor på har en vanlig dobbelseng og resepsionisten sa dette er tilfellet for begge rom. Begge rom står som rom med to enkeltsenger i appen…
    Romnummer: 240 og 548
    Andre fordeler: fikk to brus da jeg spurte om en

Ankom etter midnatt men hadde sjekket inn i 20-tiden via appen. Det skapte visstnok trøbbel fordi etter midnatt er det en ny dag.
    Resepsjonisten brukte mye tid på å forklare det samme om og om igjen, la nøklene klare, fortsatte å snakke om ingenting relevant og jeg måtte til slutt si at jeg veldig gjerne vil få nøklene og komme meg oss i seng.

Delte ut nøklene til de andre som var med og jeg spurte om en brus «fordi jeg er platina». Han kikket på skjermen «oj, du er en nr 5, beklager, hva vil du ha å drikke». Ba om en drikke og så spurte han om ikke de andre ville ha, kunne få. Det var hyggelig.

Hotellet var utelukkende valgt pga gangavstand til stasjonen og grei mengde poeng (15000 mot 25000 for hotellet som ligger enda noen skritt nærmere).

Rommet overrasket litt fordi den har dobbeltseng, et lite kjøkkenområde og er passe stor. At man må dusje i et badekar er jeg ikke så glad i, spesielt når badekaret ikke er tilpasset dusjing (flatet ut og bred nær dusjen). Fikk en følelse av å stå i fotbrønnen til et SAS C sete, bare blautere :p

Frokosten er OK, men veldig støyete.

74D75FB0-AFEA-441B-99CA-DDD702E7CA24.jpeg D306602A-089A-4823-AEBA-329A5E07B079.jpeg CBCC7FE8-EDF6-48D4-B003-CFB6290BEE1D.jpeg 24194282-3A65-4BA5-BBBA-FFEE80E28D49.jpeg 70DB0D2A-8233-4645-A5E8-084E7EEA9444.jpeg A8D8F59F-E6E3-48EB-8BF3-620302B3B854.jpeg

themichael, Upsaker, Maggie and 2 others like this.
  15. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Airport Hotel Værnes
    Rom booket: Standard to enkeltsenger, bonuspoeng
    Oppgradering: Suite
    Romnummer: 539
    Andre fordeler: tidlig innsjekk, mineralvann og restaurantvoucher

Bestilte rommet kvelden før, og det sto Suite i appen da jeg våknet neste morgen. Ankom hotellet ca kl 14, og det var ikke noe problem å sjekke inn tidligere uten forvarsel. Hyggelig personale ved innsjekk, ble proaktivt spurt om jeg ville ha med meg fordelsbrusen og informert om praktisk. Fikk også med meg en "surprise" pose som inneholdt bittelitt smågodt. Rommet var rent, pent og romslig. Utsikt mot E14 og Værnes, men merket lite til dette eller annen støy.

De har sommerbuffet i restauranten om sommeren, i stedet for a la carte, hvor de reklamerer med "diverse kalde og varme retter pluss kakebuffet" til 345 kr. Brente av voucheren her da vi ikke orket å dra ut og lete etter mat i Stjørdal. Det var bom. Lunken fiskesuppe og tørr roastbeef dynket i saus var de varme rettene, hvis du ikke regner med to typer poteter (saltbakt og kokt) eller stekt grønnsaksmix. Kaldrettene var stort sett majones-baserte "salater" i forskjellig form eller kjøttpålegg. Kakene var helt OK. Vi ble sittende en stund for å se om det kom ut noen flere retter, men det skjedde heller ikke. Frokosten var ikke stort å skryte av, men greit nok til å hive i seg noe før vi måtte rekke flyet vårt.

Baldrick, kjeeli, themichael and 6 others like this.
  16. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Collection Kung Oscar Trollhättan
    Rom booket: Moderat enkeltrom
    Oppgradering: Standard enkeltrom
    Romnummer: 523
    Andre fordeler: mineralvann fra resepsjon/minibar, sen utsjekk, skål med Fazermint på rommet

Da jeg booket, for 3-4 dager siden, var det kun moderat/standard enkeltrom tilgjengelig. Booket da et moderat enkeltrom. Ble oppgradert til standard enkeltrom for et par dager siden, og siden har hotellet vært helt fullbooket disse to dagene. Men, glad jeg fikk et standard enkeltrom i 5. etasje, fremfor et moderat enkeltrom, som ligger i kjelleren. Ja, i kjelleren. Disse har små kjellervinduer ut mot gateplan. Her hadde ikke jeg kommet ut - selv med drahjelp :) Rommet jeg har er helt greit. Lite, men alt man trenger - som kjøleskap, vannkoker, osv - for et par netter. Maten er god - i dag var det lasagne og appelsinsuppe (var faktisk god), samt noen veldig grønne salater. Men nå er ikke jeg verken kresen eller kravstor hva mat angår. Maten serveres fra 18 til 21. En hel time lenger enn de aller fleste Clarion Collection. Hyggelige folk her også. Alt i alt - et hyggelig hotell. Men det skal nevnes at standard utsjekk er kl 11:00. Det er tullete! Om man må til Trollhättan anbefaler jeg gjerne dette hotellet :)

17. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,890
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion the Hub
    Oppgradering: Deluxe
    Romnummer: 989
    Andre fordeler: tidlig innsjekk, mineralvann og restaurantvoucher

Chattet med resepsjonen tidlig på dag for å høre om tidlig innsjekk var mulig, noe som ikke var noe problem. Da jeg ankom klokka 12 fikk jeg høre av resepsjonist at det fantes overhode ingen rom tilgjengelig så tidlig. Men jeg chattet jo med dere for 3 timer siden, forklarte jeg. Etter en kjapp sjekk så fikk jeg rom likevel. 989 er flott deluxe rom med utsikt over Jernbanetorget. Pluss for ekstremt hyggelig personale i baren. Frokosten var også meget bra(ikke så folksomt denne gangen)

18. Jorgen44

Jorgen44 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Clarion Hotel Sundsvall
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 101
    Andre fordeler: tidlig innsjekk, mineralvann fra minibar, 2 for 1 spa, sen utsjekk, og restaurantvoucher.

Oppgradering synlig i appen samme dag. Hyggelig personale, ingen problem å få brukt medlemsfordelene her!;)
    Rent og pent rom, med et varmt og godt baderom. Vi fikk sjekket inn kl 14, og hadde håpet på en avslappende ettermiddag i spaet. Men det viste seg at det var stengt på mandager. Står tydelig på nettsiden, så tar selvkritikk på den:D. Da ble det heller bowling i sentrum. Sen-middag i den nydelige restauranten var veldig bra! Ryggbiff av kalv med vellsmakende vin. Serviceinnstilt servitører og hyggelig stemning. Fikk brukt restaurantvoucher.
    Dagen etter fikk vi 4-5 avslappende timer i spaet i toppetasjen før vi pakket bilen og kjørte videre.

Attached Files:

Baldrick, kjeeli, EndreD and 8 others like this.
  19. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,890
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Oppgradering: Suite
    Romnummer: 712
    Andre fordeler: tidlig innsjekk, mineralvann

Hyggelig oppgradering til suite med stor balkong ned mot Storgata. Deilig med den balkongen i sommervarmen. 712 er nærmeste loungen, 3 stk tv- er. Digg frokost her som serveres i Grilleriet.

Baldrick, kjeeli, Flymunda and 6 others like this.
  20. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger
    Oppgradering: Suite - deluxe - suite - suite
    Romnummer: 1013 - 1017 - 713 - 913
    Lengde opphold: 1 x 2 netter i juni og 3 x 3 netter i juli
    Andre fordeler: Restaurantkupong, mineralvann, sjokolade på senga.

Har vel truffet omtrent jackpot her med 3 x suite og 1 x deluxe. Juni var i forbindelse med G&R og de tre nå i juli i forbindelse med jobben.

Alle oppholdene har vært oppgradert til superior noen dager før ankomt, øvrige oppggraderinger kom i appen kvelden før ankomst.

Kan forøvrig opplyse om at 913 og 1013 er en god del mindre enn 713.

Baldrick, kjeeli, EndreD and 5 others like this.

Del denne siden